Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kari Kanala muuten Helsingin kirkon johtajan Teemu Laajasalon kavereita? Tuo Teemu Laajasalon on muuten Kari Kanalaakin modernimpi, liberaalimpi ja vapaamielisempi pappi, eikä suinkaan kaikkien konservatiivisten, vanhoillisten ns. tosiuskovaisten mieleen, kuten ei Kari Kanalakaan.
On Laajasalon kavereita, siksi saakin huseerata noin vapaasti. Teemulla on hyvävelikerho ja paino sanalla veli. Tuollaisiin kerhoihin ei naisilla ole asiaa.
T. Kirkolla töissä
Sori vaan mutta tulee aina huonot vibat näistä hyvävelikerhoista. Varsinkin jos äijät heittelee niitä pikkutuhmia, limaisia vitsejä. Mitkä ei ole edes hauskoja. Ja mr Kanalallahan lienee menossa jo avioliitto nro 3 tai 4. Enpä haluaisi omaksi miehekseni sarjanaijaa.
Lopettakaa jo tuo todella mauton ja perätön Matin ulkonäon mollaaminen!!!!
Hän on ihan fiksun ja hauskan näköinen mies.
Ja Tainakin omien sanojensa mukaan piti näkemästään hääjaksossa, joten älkää jatkako virheellistä kirjoittelua, please.
Kyse Matin ja Tainan välillä oli ihan muusta.
Kun osallistuu tähän ohjelmaan, pitäisi ottaa sellainen asenne, että tämä on ikään kuin tutustumisleikki, jossa tutustututaan avoimin mielin ihmiseen, jonka asaintuntijat ovat ajatelleet sopivaksi kumppaniksi. Että ei pidä heittää hanskoja tiskiin heti, jos kumppanin olemus ja naama ei viehätä omaa silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tekisi mieli kysyä Jenniltä, että mikä h****tti häntä vaivaa. Mitä väliä sillä on kuka maksaa jos itsellä on varaa? Ei tuollainen maksavan isukin kaipuu ole ihan normaalia aikuislta ihmiseltä.
No totta helkutissa sillä on väliä kuka maksaa. Vaikka mulla on varaa, en rupeis maksamaan jonkun persaukisen äijän ravintolalaskuja tai jatkuvasti vippaamaan sille rahaa. Varsinkaan noin kolmen viikon tuntemisen jälkeen. Johan siinä nopeasti olisi itselläkin tilit tyjänä. Ja mistä ihme "maksavan isukin kaipuusta" sä puhut? Ilmeisestikään et ole yhtään jaksoa sarjasta katsonut. Kun pariskunnan miespuolinen nyt vaan sattuu olemaan "isukki", jolla ei jostain kumman syystä ole omaisuutta edes sen vertaa, että ennen seuraavaa liksaa pystyisi osallistumaan yhteisiin ostoksiin. Ja aina äijä ahdistuu ja rupee kyyneltä tirauttamaan,
Kyllä se vaan kertoo maksavan isukin kaipuusta jos vollottaa siitä että on joutunut "miehen rooliin" kun itsellä on rahaa ja toisella ei. Saattaa tietysti olla lehtien värittämää ja televisiosta näkisi, onko niin tyhmä miltä vaikuttaa. Eilisen lehdestä luin ja jos henkilö on televisiossa esittänyt parempia argumetteja, niistä ei kerrottu :)
Se mikä täällä ihmetyttää on se, että niin moni näkee hyväksyttävänä sen että mies maksaa ja nainen siipeilee, mutta toisin päin ollaan kovin tuohtuneita. Lehden perusteella taas kuulosti siltä että Jenni koki ja sanoi ääneen että hän on se, jonka pitäisi saada siipeillä.
Ihan puhtaasti heteronaisena aloin tuntea itseni mieheksi, kun olin tiiviisti yhdessä naispuolisen ystäväni kanssa, koska minä olin se, jolla oli auto, joka tarjosi jos jompi kumpi ja minä kannoin hänen ostoksiaan (akuutti selkävamma hänellä).
Siis..oliko tuo jotain av-parodiaa? Oletko sinä oikeasti suomalainen? Muistelen että 80-luvulla venäläisnaisista huhuiltiin olevan jotenkin erikoisia odotuksia roolien suhteen ja tiedä sitten muista kulttuureista.. Ehkä sinun pitäisi luopua autosta niin et joutuisi koskaan kyyditsemään muita identiteettisi vastaisesti.
Siis onko parisuhteessa maskuliinisen roolin ainoa kriteeri Jennillä, että mies tuo enemmän rahaa yhteiseen huusholliin? Nythän koko asetelma pyörii rahan ympärillä, vaikka muutamia vihjeitä tilanteesta on saatukin.
Jossakin jaksossa Jenni pohti, että mitä kotitöitä hän voisi antaa toiselle, ja samaan hengenvetoon, että ne tulisi kunnolla tehdyksi. Tai kun Jyrki ehdotti pation kalusteiden paikkoja, johon Jenni totesi, että hänellä on visiointi menossa, mihin Jyrki reagoi luovuttamalla.
Näyttää siltä, että Jenni kyllä ottaa sitä maskuliinia roolia ihan itse, kun ei suostu neuvottelemaan asioista Jyrkin kanssa, vaan asettaa tämän "pikku apulaisen" rooliin. Millä tavalla Jenni haluaisi ilmentää omaa feminiiniä puoltaan parisuhteessa ja ennenkaikkea, mitä se hänelle tarkoittaa ja miten käytännössä näkyisi? Onko maskuliinin rooli Jyrkille aidosti tarjollakaan?
Vierailija kirjoitti:
Verotiedot 2023 julkaistiin. Olenko ainoa, jonka mielestä esim. Jyrkillä ja Jennillä on aika sama tulotaso?
Sitä vaan, että en ehkä ymmärrä aiheen ympärillä olevaa huolta miekkosen tulotasosta.
Hyvältähän tuo vaikuttaa 👌
Jennin puheet "ottaisi itseään niskasta kiinni .." ja "en ala miestä elättämään .." saa kylmät väreet selkään, tulee ihan Purra mieleen. Pientä empatiaa kun toinen on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tekisi mieli kysyä Jenniltä, että mikä h****tti häntä vaivaa. Mitä väliä sillä on kuka maksaa jos itsellä on varaa? Ei tuollainen maksavan isukin kaipuu ole ihan normaalia aikuislta ihmiseltä.
No totta helkutissa sillä on väliä kuka maksaa. Vaikka mulla on varaa, en rupeis maksamaan jonkun persaukisen äijän ravintolalaskuja tai jatkuvasti vippaamaan sille rahaa. Varsinkaan noin kolmen viikon tuntemisen jälkeen. Johan siinä nopeasti olisi itselläkin tilit tyjänä. Ja mistä ihme "maksavan isukin kaipuusta" sä puhut? Ilmeisestikään et ole yhtään jaksoa sarjasta katsonut. Kun pariskunnan miespuolinen nyt vaan sattuu olemaan "isukki", jolla ei jostain kumman syystä ole omaisuutta edes sen vertaa, että ennen seuraavaa liksaa pystyisi osallistumaan yhteisiin ostoksiin. Ja a
Ihan puhtaasti heteronaisena aloin tuntea itseni mieheksi, kun olin tiiviisti yhdessä naispuolisen ystäväni kanssa, koska minä olin se, jolla oli auto, joka tarjosi jos jompi kumpi ja minä kannoin hänen ostoksiaan (akuutti selkävamma hänellä).
Pienestä näköjään rikkoituu sinunkin naisellisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itselläni on trauma niin pahana, että se aiheuttaa dissosiaatiota. Kyllä silloin voi hyvinkin olla kuin mitään ei olisi. Ja vakavasti traumatisoituneiden vertaisryhmässä harvoin olen nähnyt mitään tunneyhteyttä, kun niistä puhutaan. Traumoista puhutaan kuin kauppalistaa lukisi."
Totta, näinkin voi olla. Tainalla ei kuitenkaan liene tuosta kyse, koska oli telkkarissa nähdyissä jaksoissa näkyvästi ahdistunut ja itkuinen melkein koko kauden.
Täällä tykätään aina kovasti ruotia osallistujien olemusta ja ulkonäköä ja selittää asioita sillä, mutta itse veikkaan, että Tainalla ei ollut kyse Matin ulkonäöstä. Muutenhan jotain olisi alkanut näkyä jo häissä eikä vasta häämatkalla, vrt. Aliisa ja Esa aiemmalla kaudella.
Jotkut voivat tietysti teeskennellä, että kaikki on ok vaikkei olekaan, mutta Taina ei vaikuta kovin hyvältä peittämään tunteitaan, joten veikkaan,
Kovinpa vähällä luovutti ja pienestä on kiinni suhteen onnistuminen/ epäonnistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kari Kanala muuten Helsingin kirkon johtajan Teemu Laajasalon kavereita? Tuo Teemu Laajasalon on muuten Kari Kanalaakin modernimpi, liberaalimpi ja vapaamielisempi pappi, eikä suinkaan kaikkien konservatiivisten, vanhoillisten ns. tosiuskovaisten mieleen, kuten ei Kari Kanalakaan.
On Laajasalon kavereita, siksi saakin huseerata noin vapaasti. Teemulla on hyvävelikerho ja paino sanalla veli. Tuollaisiin kerhoihin ei naisilla ole asiaa.
T. Kirkolla töissä
Sori vaan mutta tulee aina huonot vibat näistä hyvävelikerhoista. Varsinkin jos äijät heittelee niitä pikkutuhmia, limaisia vitsejä. Mitkä ei ole edes hauskoja. Ja mr Kanalallahan lienee menossa jo avioliitto nro 3 tai 4. Enpä haluaisi omaksi miehekseni sarjanaijaa.
No niillä hyvävelikerhoilla onkin huono maine naispuolisten työntekijöiden keskuudessa. Miehet suosivat toisiaan, katsovat toistensa virheitä läpi sormien ja taputtelevat moraalittomasta käytöksestä (esim. vaimon pettäminen) toisiaan olalle. Ja vitsit ovat juuri kuvatunlaisia.
T. Kirkolla töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että Jyrkin oletetut talousvaikeudet liittyvät jotenkin äidin kuolemaan. Hänhän on kuollut aika nuorena, jos Jyrki on ollut vain noin 38-vuotias.
Jenni on elänyt niin pumpuliin käärittynä, ettei voi koskaan ymmärtää, mitä Jyrki on joutunut kokemaan.
Ei tuo nyt mitenkään nuori ollut. Olin itse 22-vuotias äitini kuollessa. Välimme olivat huonot, eikä tästä nyt sen enempää.
Ja onhan Jyrkin äiti voinut olla vaikka 40-vuotias Jyrkin saadessaan eli ei taas mitään järkeä tuossa kommentissa. Turhaa mutuilua.
Jyrki ja Jenni kiipesivät portaat. Jyrki valitti että olipa raskasta, ja sanoi sitten randomisti vittuilevalla äänellä että "sie oot niin kaunis". Jenni nauroi tyyliin äähhähähä.
Taina varmasti katuu täysin ohjelmaan osallistumista ilman tämän keskustelun haukkujakin. Vaikea kuitenkin sanoa, kuka olisi ohjelman historiassa eniten osallistumistaan katunut. Luultavasti se on kuitenkin joku näistä useista miesvauvoista, joka kuvitteli kohtaavansa alttarilla unelmiensa sometähden ja pettyi sitten pahasti kun todellisuus olikin toinen.
"No niillä hyvävelikerhoilla onkin huono maine naispuolisten työntekijöiden keskuudessa. Miehet suosivat toisiaan, katsovat toistensa virheitä läpi sormien ja taputtelevat moraalittomasta käytöksestä (esim. vaimon pettäminen) toisiaan olalle. Ja vitsit ovat juuri kuvatunlaisia.
T. Kirkolla töissä"
Kirkon työpaikathan on niitä joissa eniten kiusataan ja kytätään. eroakirkosta.fi
Vierailija kirjoitti:
"No niillä hyvävelikerhoilla onkin huono maine naispuolisten työntekijöiden keskuudessa. Miehet suosivat toisiaan, katsovat toistensa virheitä läpi sormien ja taputtelevat moraalittomasta käytöksestä (esim. vaimon pettäminen) toisiaan olalle. Ja vitsit ovat juuri kuvatunlaisia.
T. Kirkolla töissä"
Kirkon työpaikathan on niitä joissa eniten kiusataan ja kytätään. eroakirkosta.fi
Säästä 500 e vuodessa parilla klikkauksella. eroakirkosta.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että Jyrkin oletetut talousvaikeudet liittyvät jotenkin äidin kuolemaan. Hänhän on kuollut aika nuorena, jos Jyrki on ollut vain noin 38-vuotias.
Jenni on elänyt niin pumpuliin käärittynä, ettei voi koskaan ymmärtää, mitä Jyrki on joutunut kokemaan.
Miksi Jennin tarvitsisi jotenkin sijaiskärsiä? Olen itsekin ollut tuossa iässä ilman vanhempia ja menettänyt toisen jo lapsena, täysin vailla turvaverkkoja jne. Ei muiden tarvitse sitä ymmärtää ja se on ihan ok. Minun ei myöskään tarvitse valuttaa sitä toisten päälle tai oikeuttaa sillä sitä, ettei minun tarvitse olla parisuhteessa vastuullinen aikuinen.
Yhteiskunta huolehtii köyhät vainajat, ei omaiset.
Jyrki käyttäytyy kuin aikuinen alkoholistin lapsi, joka ei ole käynyt terapiassa. Se on yksin hänen oma velvollisuutensa kasvattaa itsensä aikuiseksi eikä etsiä vaimosta äiti
Mitenkä äidin kuolema voisi Jyrkin varallisuuteen vaikuttaa. Eihän Jyrki mikään lapsi ollut eikä edes äitinsä ainoa lapsi. Minunkin mieheni isä kuli kun mieheni oli 14v ja äiti kun hänoli 19v, eikä sekään aikuisena vaikuttanut mihinkää. Kurjaahan se on kun vanhemmat kuolee ennen aikojaan, mutta joskus niin käy.
Mitenkä äidin kuolema voisi Jyrkin varallisuuteen vaikuttaa. Eihän Jyrki mikään lapsi ollut eikä edes äitinsä ainoa lapsi. Minunkin mieheni isä kuli kun mieheni oli 14v ja äiti kun hänoli 19v, eikä sekään aikuisena vaikuttanut mihinkää. Kurjaahan se on kun vanhemmat kuolee ennen aikojaan, mutta joskus niin käy.
Yleensä vainajalta jää jotain perittävää paitsi jos on elämänsä perseillyt rahan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kirkolla töissä"
Säästä 500 e vuodessa parilla klikkauksella. eroakirkosta.fi
Kyllä. 32 vuotta ilman kirkollisveroa ja olen säästänyt sinä aikana n. 15 000 e. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ja Jenni kiipesivät portaat. Jyrki valitti että olipa raskasta, ja sanoi sitten randomisti vittuilevalla äänellä että "sie oot niin kaunis". Jenni nauroi tyyliin äähhähähä.
Tiedättekö muuten miksi sanoin oot niin kaunis? Jykä tajusi itsekin että nyt hän näyttää huonolta vaikka piti ola urheilullinen ja tollaiselal kommentilla saa hämättyä.
Lievä narsistinen tapa, mutta aika yleistä jopa
Johan täällä on kaikkea kuultu, mutta että Matilla on kummallisen muotoinen pää. Oliko se syy, että ei ollut Tainalle sopiva?
T. Kirkolla töissä