Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Tajusin just, että mulla on nuo asiantuntijoiden jutut menneet ihan ohi tällä kaudella. Muistan kyllä, että välillä ohjelmassa on puhuviä päivät jadijadipudipudi-ippidippidii. Ihan kuin mulla menisi korvat ja aivot kiinni kun he ilmestyvät ruutuun. Vika on varmastikin ihan täällä päässä :D
puhuviA PÄITÄ siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta näkemyksestäni Jenni on rakentanut itselleen turvallisen elämän, jossa on kaikki asiat kunnossa. Hän on ymmärtänyt sen, että jokainen vastaa itsestään. Kodin siisteys ja järjestelmällisyys ovat osa tätä, kuin myös tulevaisuuteen varautuminen. Olen Jennin puolesta todella pahoillani, että hänen toiveitaan puolisosta ei otettu todesta, eivät ne niin hankalia toiveita olleet. Uskoisin Jennin pystyvän muuttamaan rutiinejaan, jos hän saisi oikeasti miehen, joka pystyisi tuomaan taloudellista ja henkistä turvaa yhteiseen elämään, ja tarvittaessa löisi nyrkin pöytään ja sanoisi että nyt akka rauhoitu.
Kukaan näistä naisista ei sietäisi miehen kuvainnollisesti edes sanovan tiukasti että nainen rauhoitu. Voi sitä Jennin silmien pyörittelyn määrää. Tuo äidin roolin ottaminen miehen suhteen on koskenut jo aiempiakin mieh
Jennihän siis itse sanoi että haluaa miehen, joka tarvittaessa lyö nyrkkiä pöytään. Toki en sitten tiedä miten oikeasti on.
Uskon, että hän rauhoittuisi ja ottaisi rennommin. Olen itse vähän samanlainen ja tarvitsen riittävän jämäkän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin just, että mulla on nuo asiantuntijoiden jutut menneet ihan ohi tällä kaudella. Muistan kyllä, että välillä ohjelmassa on puhuviä päivät jadijadipudipudi-ippidippidii. Ihan kuin mulla menisi korvat ja aivot kiinni kun he ilmestyvät ruutuun. Vika on varmastikin ihan täällä päässä :D
Se sama vika on täälläkin =D
Ja miksi ei olisi suunnitelmallista olla ensin vuosikymmen yhdellä alalla ja sitten vaihtaa harkitusti ja systemaattisesti toiseen niin että siirtymä olisi mahdollisimman sujuva? Ei-suunnitelmallisuutta olisi minusta se, että ei ole mitään suuntaa ja punaista lankaa tekemisessä, poukkoillaan koulutuksesta toiseen viisi kertaa 10 vuoden aikana ja asioita joko tapahtuu tuurilla tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Jennille Jyrkin vakityöpaikan puuttuminen tässä hetkessä on se ongelman ydin. Jos Jyrki olisi järjestänyt elämäänsä systemaattisesti niin, että hänellä olisi hyvä koulutus, jossain vaiheessa ollut vakityöpaikka ja nyt olisi huono tuuri yllättänyt ja saanut kenkää JA Jyrki olisi tuumannut, että shit happens ja nyt tartunkin rivakasti härkää sarvista ja mietin askelkuviot, miten pääsen pian takaisin työelämään ja tarvitsenko ehkä jotain lisäkoulutusta, niin ei varmaan Jennikään olisi huolissaan. Elämä voi yllättää ja toimelias ja asiansa hoitava mies miettii silloin, mitä pitää tehdä, että asiat palaavat raiteilleen. Jyrki sen sijaan ei missään vaiheessa ole kouluttautunut, ei miettinyt pitäisikö hakeutua ehkä jopa paremmin palkattuun työhön niin saisi asuntolaina-asioita varmemmiksi ja olisi ehkä joskus lapsiinkin varaa. Hän vain seilaa laineilla tuulen vietävänä kuin kaarnanpala. Tämä on se Jennin perimmäinen o
Vai yhdin ongelma? Vakituisen työpaikan puute on varmasti se pienin huoli. Isompia ongelmia on Jyrkin hällä väliä asenne, uhriutuminen/murtuu heti paineen alla, hän ei ole aktiivinen tekevä ihminen vaan sohvaperuna, heillä on jo äiti-lapsi-suhde, hän ei huolehdi terveydestään/on huonossa kunnossa, passiivis-agressiivinen, usein näyttää olevan jopa välinpitämätön Jenniä kohtaan, hän ei ole saavuttanut asioita elämässään, jotka ovat Jennille tärkeitä, häntä ei kiinnosta varautuminen tulevaan, ei ole esim. säästötiliä. Ainoa asia mikä heillä on yhteistä on, että haluavat lapsia. Kumpikaan ei halua myöntää, että juttu ei vain toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua epäilyttää aina, kun on ihminen, joka nähdään todella eri valoissa. Yleensä tällä ihmisellä on kaksi eri puolta.
Jyrkistä ollaan aika samaa mieltä. Jennistä myös.
Annasta yhtenäinen mielipide. Haista myös melko yhtenevä.
Tainasta vähän ristiriitainen, mutta ei niin vahvasti kuin Matista. Matin osalta osa on täysin eri mieltä ja toiset täysin toista. Trumpiakin puolet pitää jumalan lahjana maan päällä ja puolet taas täytenä luonnevikaisena pellenä.
Mä olen miettiny vähän samaa. Silloin yhdella kaudella oli ne Tuula ja Miika. Miika oli jo alttarilla kädet tiukasti nyrkissä ja Tuula yritti roikkua siinä käsikynkässä. Miikakäyttäyti todella huonosti koko ajan ja tuntui, että oli just sitruunan syönyt ja toista aloittamassa. Hänestä oli myös todella poikkeavat m
Katsotaan onnistuuko tämä lainaus ollenkaan, tää foorumi on tosi outo viestien lainaamisessa... Lainatussa viestissä tartun siis siihen, että Matti katsoo pois eikä lohduta Tainaa, kun Taina itkee. Jos Taina kerran on niin ahdistunut, ei halua Mattia lähellekään, ei haluaisi edes nähdä, niin miten mies voisi tuossa muka uskaltaa koskea? Sitten Tainaa alkaisi ahdistaa, kun Matti koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
"Itkukohtaukset eivät anna mielikuvaa tunneihmisestä vaan luovuttajasta."
Olemmeko katsoneet eri ohjelmaa kun minusta Jyrki on herkistynyt lähinnä sellaisina hetkinä kun on kehunut kovasti Jenniä ja sitä miten hienoa heillä on yhdessä. En siis osaa liittää sitä mitenkään luovuttamiseen vaan vain herkkyyteen.
Uusimmassa ennakkojaksossa pillahtaa itkuun kun asiantuntijan luona puhuvat Jyrkin työasioista. Lisäksi Jenni kertoo että yrittänyt samasta asiasta puhua Jyrkin kanssa aiemmin, mutta johti koko päivän mykkäkouluun/mökötykseen Jyrkin osalta. Jyrki myöntää asiantuntijalle että on mököttäjä.
Tuskin kukaan pareista jatkaa. On varmaan huonoin kausi mitä nähty.
Vierailija kirjoitti:
Minua epäilyttää aina, kun on ihminen, joka nähdään todella eri valoissa. Yleensä tällä ihmisellä on kaksi eri puolta.
Tainasta vähän ristiriitainen, mutta ei niin vahvasti kuin Matista. Matin osalta osa on täysin eri mieltä ja toiset täysin toista. Trumpiakin puolet pitää jumalan lahjana maan päällä ja puolet taas täytenä luonnevikaisena pellenä.
Ei ole yhteneväinen mielipide kaikilla Annasta ja Tainasta. Anna on ollut viimeisimmissä jaksoissa paljon rennompi ja mukavampi. Täydellisyyden tavoittelu kertoo vain jonkinlaisesta epävarmuudesta, mutta en pidä häntä mitenkään pahana ihmisenä.
Tainalla on sanottu täällä olevan mt-ongelmia. Ohjelman alussa ja kun on itsekseen sekä perheensä kanssa, hän on ollut ihan normaali. Ainoastaan kun on Matin kanssa, hän on ollut itkuinen ja romahdus pisteessä, eli uskon, että kyse oli vain väärästä kumppanista.
Haista ei ole pahaa sanottavaa, mutta on kai vaan varovainen tekemisissään ja sanoissaan eli ihan aitoa/kokonaista kuvaa hänestä en ole saanut.
Mattissa ja Jyrkissä on paljon kyseenalaisia piirteitä. En luota Martinin yhtään. Jyrki on esittänyt jotain mitä ei oikeasti ole, enkä oikeasti usko, että kauheasti edes välittää Jennistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä totta, että täällä (minäkin) on tartuttu aika tiukasti siihen toiveeseen perinteisistä rooleista. Se on antanut lukemattomia kulmia Jykän dissaamiseen. Mehän emme tiedä, mitä se hänelle tarkoittaa. Jennille se tarkoittaa selvästi eri asiaa eli sitä taloudellistakin puolta ja näemmä valtaosalla tämän keskustelun osallistujista. Jykälle se voin tarkoitta vaikka sitä, että hän ei siivoa, kokkaa eikä tee juuri mitään muutakaan "akkojen" hommia. Kun se oma isä on häneltä kasvattajana puuttunut, niin ei ehkä oikein osaa ajatella, mikä sen miehen osa siinä voisi sitten olla?
Summa summarum vika on "asiantuntijoissa" ja siinä, että heidän on laitettu yhteen. Syyttömiä he tähän itse ovat.
No ei se puuttuva isä ainakaan sitä mallia ole voin
Eiköhän tätä Jyrkin herjaamista ole ollut täällä ihan tarpeeksi, sivutolkulla. EIkö sullakaan ole mitään uutta sanottavaa?
Jyrki ei näköjään itse ole ilmoittautunut ohjelmaan vaan tässäkin jouduttu potkimaan persiille.
"Jyrkin mukaan hänen siskonsa ilmoitti hänet mukaan ohjelmaan.
On näköjään vaatinut jonkin näköisen potkun perseelle, että tähän on lähtenyt."
Ja tämä :D
"Jyrki toivoo saavansa rinnalleen sosiaalisen, ihmisläheisen ja maalaisjärjen omaavan ihmisen, joka ei nipota pienistä asioista."
Vierailija kirjoitti:
Sama. En muista kuulleeni mitään kiinnostavaa sieltä suunnalta. Se lelu-keskustelukin oli jotenkin niin... vaivaannuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä totta, että täällä (minäkin) on tartuttu aika tiukasti siihen toiveeseen perinteisistä rooleista. Se on antanut lukemattomia kulmia Jykän dissaamiseen. Mehän emme tiedä, mitä se hänelle tarkoittaa. Jennille se tarkoittaa selvästi eri asiaa eli sitä taloudellistakin puolta ja näemmä valtaosalla tämän keskustelun osallistujista. Jykälle se voin tarkoitta vaikka sitä, että hän ei siivoa, kokkaa eikä tee juuri mitään muutakaan "akkojen" hommia. Kun se oma isä on häneltä kasvattajana puuttunut, niin ei ehkä oikein osaa ajatella, mikä sen miehen osa siinä voisi sitten olla?
Summa summarum vika on "asiantuntijoissa" ja siinä, että heidän on laitettu yhteen. Syyttömiä he tähän itse ovat.
No ei se puuttuva isä ainakaan sitä mallia ole voinut antaa, ettei mies tee kotitöitä. Eiköhän Jyrki vaan oikeasti ole laiska. Ei viitsi tehdä, kun on
Eli Jykän kannattaa esittää ns osallistuvaa miestä siihen asti, kun lapset on hankittu? Nyt en ihan ymmärtänyt tarinan pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut parempi lopettaa kuvaukset siihen kun jo ennen puoliväliä kävi selväksi, että tästä koko kaudesta on tulossa kunnon mahalasku. Pannukakku. Kaikkien EA kausien antikliimaksi. Asiantuntijat vaihtoon! Kukaan heistä Ei jatkoon! Voisi ehkä pitää myös tauon koko ohjelmassa ja laittaa valintaperusteet täysin uusiksi. Ehkä sitten voisi onnistua. Näin tämä ei tule koskaan toimimaan.
Just näin nimenomaan! Asiantuntijat on tässä heikoin lenkki. EI jatkoon! Olen seurannut tätä sarjaa alusta asti joten minua voisi varmaan sanoa maksavaksi asiakkaaksi. Valintaperusteet uusiksi, ei mitään ahdistuvia psykoilijoita mukaan, paljon enemmän vuorovaikutustilanteita parien välille. Ja mentorointia, suhteiden etenemisen analysointia sen sijaan että ladellaan latteluksi. Kanala nyt ainakin ulos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ja Jyrki taitaa molemmat ajatella olevansa erilaisia kuin ovatkaan. Jennillä ehkä realistisempi kuva itsestään, Jyrki on selvästi liian herkkä ja toisaalta vähän laiska täyttämään tuo "perinteisen miehen" rooli josta haaveilee. Tuliko kellekään muulle sama viba, kun istuivat kolmistaan nurmikolla Hannan kanssa puhumassa, että siinä on pikkupoika äiskän ja open kanssa itkemässä kun jäänyt kiinni jostain kolttosesta. Herkkyydessä ei ole vikaa, mutta huomaan, että Jenniä se ärsyttää.
Taina ja Matti taas, uskon että heidän välillään on voinut tapahtuakin jotain erityistä mutta olisi kiva jos se käytäisiin kameroillekin läpi koska nyt katsojan on todella vaikea saada kiinni miksi Taina on niin järjettömän ahdistunut. Päällisin puolin heillä on vaikuttanut menevän ihan ok ja jotkut Matin puheet Taina on voinut kokea oudoi
Tämä lainaushan oli tuolla joitain sivuja sitten:
"Jyrkille on kunnia-asia, että aviomies saa pitää vaimostaan huolta ja tuoda turvaa elämän myrskyissä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettiny vähän samaa. Silloin yhdella kaudella oli ne Tuula ja Miika. Miika oli jo alttarilla kädet tiukasti nyrkissä ja Tuula yritti roikkua siinä käsikynkässä. Miikakäyttäyti todella huonosti koko ajan ja tuntui, että oli just sitruunan syönyt ja toista aloittam
"Jos taina on niin ahdistunut, ettei halua Mattia lähelleenkään....."
Voi silti lohduttaa sanoin. Ei ole pakko koskea. Mutta ei ne nyt niin kaukan toisistaan istuneet siellä nuotiollakaan, että ihan hirveän suurta hajurakoa olisi tarvinnut pitää sohvallakaan. Aika hyvissä väleissähän ne viine jaksossa olivat (juhannusjakso)
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ei näköjään itse ole ilmoittautunut ohjelmaan vaan tässäkin jouduttu potkimaan persiille.
"Jyrkin mukaan hänen siskonsa ilmoitti hänet mukaan ohjelmaan.
On näköjään vaatinut jonkin näköisen potkun perseelle, että tähän on lähtenyt."
Ja tämä :D
"Jyrki toivoo saavansa rinnalleen sosiaalisen, ihmisläheisen ja maalaisjärjen omaavan ihmisen, joka ei nipota pienistä asioista."
Ja Matin on ohjelmaan ilmoittanut äiti ja sisko. Onko Hai siis ainoa, joka on itse edes vaivautuntu hakemaan ohjelmaan mukaan?
Hai noista kyllä onkin normaalien ja tavallinen ihminen, jona kanssa voisi parisuhde onnistua. Noiden kanden muun kanssa ei.
Miksi tämän ohjelman pareja ei valita niin, että olisivat samalta paikkakunnalta. Nämä välimatkat tuovat ihmisille ihan turhaa stressiä.
"Tuliko kellekään muulle sama viba, kun istuivat kolmistaan nurmikolla Hannan kanssa puhumassa, että siinä on pikkupoika äiskän ja open kanssa itkemässä kun jäänyt kiinni jostain kolttosesta."
Nimenomaan. Sama mielikuva. Ja vielä: "Mie en oo Jennin veroinen."
Jyrki ei vaikuta vastuulliselta, turvalliselta mieheltä.
Mä olen miettiny vähän samaa. Silloin yhdella kaudella oli ne Tuula ja Miika. Miika oli jo alttarilla kädet tiukasti nyrkissä ja Tuula yritti roikkua siinä käsikynkässä. Miikakäyttäyti todella huonosti koko ajan ja tuntui, että oli just sitruunan syönyt ja toista aloittamassa. Hänestä oli myös todella poikkeavat mielipiteet. Oli jotenkin oudot vibat siitä miehestä ja niin on nytkin Matista.
Kun Jyrki itkeä itkeä tuhruttaa sohvalla, niin Jenni lohduttaa ja sanoo lohduttavia sanoja , kun Taina itkee sohvalla, Matti katsoo mahdollisimman kaukaa(vetäytynyt sohvan nurkkaan) eikä pahemmin lohduttele :D
Ja jo silloin edellis kerran, kun olivat sen seksiterapeutin sohvalla niin Matti oli kääntynyt pois päin Tainasta. Kehonkieli antaa ymmätää, ettei oikein välitä toisesta.