Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa asuu paljon islamilaisia. Täällä on tosi paljon rasistisia viestejä, surkeaa...
Jos yrität vihjailla, että kaakkoisaasialaiset maahanmuuttajat ovat islaminuskoisia. Indonersiasta tai Malesiasta ei ole juurikaan muuttoa tännepäin, vaan Filippiineiltä, Vietnamista, Thaimaasta ja Intiasta. Niiden pääosa kansasta on hinduja, buddhalaisia ja kristittyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aleksi antoi tukea Matille? Aleksihan oli se joka ei selvästikkään syttynyt vaimostaan, mutta veti kunnialla shown loppuun. Eikö tukea olisi pitänyt antaa vastaavassa tilanteessa ollut, eli se Aleksin puoliso joka oli kiinnostunut mutta ei saanut vastakaikua.
Kyllä se muistaakseni oli Riia joka ei halunnut jatkaa muutakuin ystävinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aleksi antoi tukea Matille? Aleksihan oli se joka ei selvästikkään syttynyt vaimostaan, mutta veti kunnialla shown loppuun. Eikö tukea olisi pitänyt antaa vastaavassa tilanteessa ollut, eli se Aleksin puoliso joka oli kiinnostunut mutta ei saanut vastakaikua.
Kyllä se muistaakseni oli Riia joka ei halunnut jatkaa muutakuin ystävinä.
Jepp
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-alttarilla-riia-ja-alek…
Vierailija kirjoitti:
Pareille vois tuotannon puolesta edes vuokrata yhteisen kämpän, jossa asuisivat vaikka kuukauden. Olisi ns puolueeton maaperä. Tietenkin vousi lähteä lätkimään jos ei onnistu. Mutta nykyisessä versiossa ei tosiaan paljon aikaa yhdessä vietetty.
Miten sitä voi edes tutustua toiseen kun nähdään noin vähän? Laskinko oikein että Taina ja Matti tapasivat häämatkan jälkeen 3 kertaa (juhannus mukaanluettuna, katson telkkari-tahtiin). Ja niissäkin tapaamisissa taisi olla joko äiti tai sisko turvana. Ei siinä kauheasti tosiaan mitään yhteistä rutiinia tai tekemistä ole eikä tunteet tuskin kasva kun ei mitään yhteyttä ole. Aussien yhdessäasumisella taklataan tätä, kun on pakko nyt kuitenkin katsella sen toisen naamaa se 2 kk. Vertaistuki vois olla myös paikallaan prosessin aikana, ehkä olisi Annakin aiemmin havainnut että Hai on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Jossain tulevassa jaksossa Matti saa vertaistukea viime kauden Aleksilta. Tuli mieleen, että asiantuntijat voisivat viimeisenä palveluksenaan (ennen lopullista poistumistaan ohjelmasta) järjestää yhteistapaamisen, jossa tämän kauden ja aiempien kausien eronneet osallistujat tapaisivat toisiaan. Luulen, että siinä voisi Matin lisäksi moni muukin eronnut saada vertaistukea ja ymmärrystä omaan tilanteeseensa. Harvallahan on omakohtaista kokemusta EA:sta, ja luulen, että terapiassakaan (jos sinne joku osallistuja ohjelman jälkeen menee) terapeutti ei voi täysin ymmärtää, mitä ihminen on käynyt läpi ohjelman aikana.
Muuten hyvä idea, mutta minä sijoittaisin tämän tapaamisen johonkin kauden keskivaiheille. Parit olisivat ehtineet vähän jo saada käsitystä suhteestaaan ja sen haasteesta ja siihen väliin joku mentorointipäivä voisi olla kova. Saisivat työkaluja ongelmien ratkaisemiseen ennenkuin railo on liian suuri.
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä yhdistää pari edellistä kommenttia. Toisessa kerrotaan tinderissä tavatuista opettaja naisista ja heidän joustamattomuudesta ja toisessa yksi kirjoittaja näköjään suuttuu kunnolla toiselle käskien tätä poistumaan vastauksena johonki opettajien loma viikkojen määrän esittelyyn. En ole kummassakaan osapuoli, mutta jotenkin tuo tinderisdä tavattujen opettajanaisten joustamattomuus saa vahvistuksen.
No se joka käski lähtemään keskustelusta tuskin on maikka ite. Sehän just raivos, kun ei olis saanu korjata virheellisiä tietoja. Kun maikat on tyhmiä ja lomailee vaan. Hänen mukaansa. Mut mitään asiallista ei olis saanut sanoa vastaan. Miten tää kaikki liittyy etaan, en tiedä. Ees noi tindertreffit.
Ohis
Mä olen hieman ihastunut tuohon Annaan. Vaikuttaa tervejärkiseltä ihmiseltä ja on hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että ohjelmaan viitsi vielä hakea niin moni, vaikka useammalla viime kaudella ja nyt tälläkin parivalinnat on olleet niin huonoja, suorastaan epäsopivia. Osa valituista on selkeästi ollut sellaisia, joita ei olisi pitänyt valita koko ohjelmaan ollenkaan, kenenkään pariksi.
Ensi kaudella on sitten neljä opettajaa, kun muut jo nähneet miten huonosti tässä ohjelmassa käy
Pitäisikö suoraan tehdä ns. ope-kausi johon otetaan vain opettajia? Ja miksi opettajat ovat näin hyvin edustettuina, tekevätkö lomat osallistumisen helpommaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hieman ihastunut tuohon Annaan. Vaikuttaa tervejärkiseltä ihmiseltä ja on hyvännäköinen.
Tyttökiva voisikin sopia teille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täällä puhutaan ihanan ymmärtävästi opettamisesta. Kukaan ei nillitä pitkästä lomasta, joka on siis ihan oikeasti tarpeen. Kesäloma, eli lomakuukausi ja tauko opetuksesta on n.2kk1vk. Opettaminen on ihanaa ja kamalaa. Se on todella intensiivistä työtä ja päivät helposti pitkiä. Ainakin, jos tekee työnsä huolella."
Virassa olevilla: 10 vko kesäloma, 1 vko syysloma, reilu 2 vko joululoma, 1 vko hiihtoloma, 1 vko vuosiloma talvikaudella.
Pääsiäis-ym-juhlapyhävapaat päälle.
Kovasti on raskas ammatti. "Vain" 15 vko lomia vuodessa ja siihen saikut ja muut päälle.
Vi..n valittajat. Missään ammatissa ei ole noin vähän työtunteja.
No jos on 10vk kesälomaa, ei ole viikkoa syyslomaa. Opetustunnit e
Mitähän riehut, rauhoitu hyvä ihminen. Oon laittanut kaiken kaikkiaan ehkä neljä kommenttia koko ketjuun. Niistä tänään kaksi. Miksi poistatat muiden kommentteja? Jos eivät ole loukkaavia, en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon opettajia ollut mukana viime vuosina. Viime kaudella Lauri ja sitä edellesellä Vesa ja nyt peräti kolme.
Suhteellisesti kumman paljon ollut opettajia. Mitäköhän näin runsas ohjelmaan osallistuminen kertookaan.
Pakko sanoa, että opettajanaisia on ainakin pääkaupunkiseudun tinderissä myös runsaasti. Olen heitä itsekin tapaillut, ja oman kokemukseni mukaan he usein ovat melko joustamattomia, tuomitsevia ja kaavoihin kangistuneita ajattelutavoiltaan. Varmasti löytyy myös muunlaisia opettajia - en ole heitä vain tavannut.
Itse tapasin nettitreffien kautta kolme opettajamiestä. Yhteensä tapasin vajaat kymmenen miestä. Jostain syystä noin iso osuus oli opettajia. Kukaan heistä ei kyllä ollut tuomitseva tai kaavoihin k
Miesopettajat on yleensä aika rentoja. Naisissa etenkin luokanopettajissa enemmän nipoja kuin miehissä.
Perjantain kunniaksi: keiden ETA-laisen kanssa voisitte itse kuvitella olevansa ystäviä, kelpaisiko kukaan alttarille asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pareille vois tuotannon puolesta edes vuokrata yhteisen kämpän, jossa asuisivat vaikka kuukauden. Olisi ns puolueeton maaperä. Tietenkin vousi lähteä lätkimään jos ei onnistu. Mutta nykyisessä versiossa ei tosiaan paljon aikaa yhdessä vietetty.
Se 2.0 versio oli parempi kun oli neutraali kämppä, jossa asuivat Ja vielä näkivät toisiakin pareja eikä menneet avioon asti. Eipä siinä tarvinnut meidän uudelleen parittaa, kun tekivät sen itse
SE 2.0 versio oli kyllä ihan surkea. Eipä tarvinnut paria jaksoa enemää siihen tuhlata aikaa. Ihan kamala ohjelma :D
Huomaa miten tylsä kausi. Sivukaupalla yhtä ja samaa jankutusta yhden osallistujan tutkinnosta ja työstä. Eiköhän tuo ole jo loppuun jauhettu.
Toivottavasti vielä tapahtuu jotain katsomisen ja keskustelun arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo "kesä työttömänä" nyt mikään taloudellinen katastrofi ole ollenkaan. Vakituisen luokanopettajan kesäloma on noin 2,5 kk. Määräaikainenkin ope kaipaa jonkinlaisen kesäloman, kuten muutkin palkolliset. Eli jos hän lomailee kuukauden, niin eihän sitä työttömyyttä ole kuin 1,5 kk. Ja ansiosidonnainen päiväraha juoksee tuolta ajalta.
Ohjelmaa on kuvattu kesäkuussa, jolloin päivärahat eivät välttämättä ole vielä tulleet. Venetsiassa on palanut rahaa pihveihin ja drinksuihin. Varmasti häihinkin on joutunut pistämään omaa rahaa.
Siinä vaiheessa, kun menivät Manhattanin, oli vissiin rahaa tullut jostain. Jyrkin olisi kyllä silloin pitänyt tarjota Jennille hyvittelyillallinen, mutta ei kotkalaisilta voi niin paljon odottaa.
En kyllä jaksa uskoa että joutuisivat häitä maksamaan itse. Hääpuvut ja sormuksetkin yms. aina olleet jotain sponsori-tuotesijoittelujuttuja. Olis kyllä mielenkiinroista tietää että saavatko pitää sormukset vaikka eroavat ja laittaa ne rahoiksi?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä totta, että täällä (minäkin) on tartuttu aika tiukasti siihen toiveeseen perinteisistä rooleista. Se on antanut lukemattomia kulmia Jykän dissaamiseen. Mehän emme tiedä, mitä se hänelle tarkoittaa. Jennille se tarkoittaa selvästi eri asiaa eli sitä taloudellistakin puolta ja näemmä valtaosalla tämän keskustelun osallistujista. Jykälle se voin tarkoitta vaikka sitä, että hän ei siivoa, kokkaa eikä tee juuri mitään muutakaan "akkojen" hommia. Kun se oma isä on häneltä kasvattajana puuttunut, niin ei ehkä oikein osaa ajatella, mikä sen miehen osa siinä voisi sitten olla?
Summa summarum vika on "asiantuntijoissa" ja siinä, että heidän on laitettu yhteen. Syyttömiä he tähän itse ovat.
No ei se puuttuva isä ainakaan sitä mallia ole voinut antaa, ettei mies tee kotitöitä. Eiköhän Jyrki vaan oikeasti ole laiska. Ei viitsi tehdä, kun on mukavampi lojua sohvalla. Meillä mies ei tehnyt mitään kotitöitä ja joskus kysyin häneltä, että eikö omaatuntoa yhtään kolkuta, kun minä joudun tekemaan kaiken. Mies sanoi, ettei kuulema tunnu missään. No vaikka poika kotona näki, ettei isänsä tehnyt mitään kotitöitä, niin pojasta on polvi parantuntu. Tekee omassa perheessään lähes aina ruuat ja siivoa jne. Tytöt jotka näki kotona, ettei isukki tee mitään ovat omissa suhteissaan etsineet miehen joka tekee oman osuutensa kotona , eikä luule asuvansa hotellissa.
Joten kyllä ihminen voi käyttää omiakin aivoja aikusena, vaikka olisi kotoa nähnyt minkälaisen mallin tahansa. Toki kotona opittu mallia voi olla tiukasti koko elämän mukanakin, mutta ei mikään sitä myöskään estä muuttamasta.
Ps mies oikeasti teki ennen lasten syntymää aina esim ruuat ja muutakin, mutta kun olin lasten kanssa kotona, kun he oli pieniä tein myös kaikki kotityöt yksin ja siihan malliin se jäi, kun lähdin takaisn työelämään. Ikinä ei pidä naisen alkaa kodinkoneeksi, kun on lapsen/lasten kanssa kotona, vaan vaatia mieskin kotihommiin, ettei ne häneltä vallan pääse unohtumaan. Vaikea saada häntä sitten enää myöhemmin tekemään yhtään mitään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montaako työtä ihmisen muuten pitää tehdä, ettei olisi tuo laiska loinen? Riittääkö 3 vai tarvitaanko 5? Ja koskeeko myös Annaa samanlaisessa työtilanterssa
Ei tässä siitä ole kyse. Täällä ihmeteltiin miten työssäkäyvä ihminen voi olla niin rahaton että joutuu pummimaan puolisolta.
Huono mielikuvitus, jos ei keksi syitä äkilliselle rahattomuudelle. Mätkyt, sakot, pakollinen äkillinen hankinta, rahan lainaaminen jollekulle toiselle, joka ei sitten pystykään maksamaan takaisin... Kuvottavaa, miten Jyrkin rahattomuutta tuodaan esiin joka jaksossa ja leimataan se saamattomuudeksi. Jenni hankkikoon isopalkkaisemman työn, ettei koko loppukausi mene kuunnellessa "ihan tavallinen palkka" -vollotusta.
Eriko
Jyrkihän itse sanonut että elää siten, että mikä tulee, se menee. Ei kai sitä tarvitse sen enempää arvuutella.
Jospa Jenni toivoo (ja nalkuttaa) Jyrkin tekevän kotitöitä koska Jyrki ei tuo rahaakaan sinne talouteen niin kuin piti vaan pummaa Jenniltä. Jotta Jyrki tekisi edes jostain osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että tähän ohjelman toteutukseen ei panosteta enää yhtään. Ei varmaan ole rahaa eikä ketään projektipäällikköä, joka katsoisi, että homma toimii. Ei varmaan mene enää edes formaatin mukaisesti, niin epämääräistä on tuo touhu ja tapahtumaköyhää vailla mitään rakenteita.
Ja nuo asiantuntijat ovat todella huono kombo. Ymmärrän toki, ettei kukaan ammattilainen halua sotkea itseänsä tuollaiseen. En itsekään tykkäisi, jos oma terapeutti olisi tuolla asiantuntijana, jos itsellä terapeutti olisi.
Aivan! Eiväthän nämä parit edes TEE mitään! Aikaisemmilla kausilla ne olivat vaikka suppailemassa tai jossain retkeilemässä, minusta vanhempia ja kavereita tavattiin paljon enemmän. Tapasivathan miehet ja naiset keskenään, ei kai sellaista ole nyt ollut? Parit pitäisi laittaa yhdess
Missä piilossa tämä Anna ne 30000 askelta päivässä saa kasaan, kun vain koiran askelia kerää keppiä heittelemällä.
Sehän oli historiaa. Ulkonäöstä ja toimintamallista ajatellen hänellä on voinut olla silloin syömishäiriö.
Eikös taina kuitenkin ole varhaiskasvatuksen opettaja, eli lastentarhanopettaja? Ei siis varsinaisesti opettaja vaan varhaiskasvattaja.