Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tässä ei kestä mitään, vaan on kokoajana ylikuormittunut. Mitä ihmettä on osallistunut tällaiseen vai eikö tunne itseänsä vähääkään? Eiköhän se mieskin tässä tarvisi jotain kaikua toiselta. Matti halusi puolison, ei jotain täysin rikkinäistä tarvitsijaa.
Mulle tulee Tainasta mielikuva, et hänellä ei oikein ole itsereflektiokykyä eikä oikein itsekään ole varma mitä haluaa.
Matista on periaatteessa positiivinen kuva, mutta mielestäni myös outoa kutsua itseään "kylmäksi".Lisäisin täältä sivusta, että minulle oli iso red flag, kun Matti oli vahvasti sitä mieltä, että jokainen ihminen on sekä kylmä että lämmin. Minä olen Tainan kanssa samaa mieltä. että näin ei ole. Nar
"En tiedä, miten muut käsittävät ihmisen kylmyyden, mutta itse en usko, että empaattinen ihminen voi olla kylmä, vaikka mustavalkoista ei ole mikään. Moni ei ole varas, rais***ja, murh**ja tms. Moni ei ole alkoholisti, väkivaltainen tms. Moni EI OLE KYLMÄ. "
Kysynpä teiltä itsenne hyvin lämpimiksi ihmisiksi luokittelevilta, kuinka suhtauduttu palstalla ihmisiin, jotka ajattelevat toisin kuin te, kokevat empatiaa teidän mielestänne "vääriä" ihmisiä kohtaan? Olisiko suhtautumisessa kuitenkin kylmyyttä?
Matti käytti kylmä-adjektiivia kuvaamaan hänen välinpitämättömyyttään uusien suhteiden muodostamisessa. Jos suhteeseen tulee pikkuryppy, vetää pakit päälle (kuten Tainakin on kameralle myöntänyt tekevänsä), eikä ole paljon ajatellut aiheuttamaansa mielipahaa tuolle toiselle ihmiselle (mitä Tainakaan ei tuntunut edes ajattelevan vaikka käyttäytyy deittaillessa aivan samalla lailla). Ulkopuolisena minusta näyttää, että molemmilla samanlainen käyttäytymismalli, Matti ehkä hieman enemmän asioita pohtivana on huomannut käyttäytymistyylinsä ja haluaa sen muuttaa, Taina tunteiden mukana menevänä ei ole asiaa edes ajatellut ja siksi ei tunnista kuinka itsekin samaan sortuu. Matti on minusta vain rehellisempi itselleen ja Tainalle kuin Taina.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat selittävät opettavaisia lauseita katsojille eli kameralle. Missä dialogi osallistujien kesken? Milloin ratkovat osallistujien ongelmia ja auttavat osallistujia? Minua katsojana turhauttaa, kun joku saarnaa minulle enkä näe, mitä asiantuntijat keskustelevat osallistujien kanssa.
Tässä sarjassa saisi olla aussien enskareista tuttu yhteinen säännöllinen piinapenkkituokio, jossa tiukat asiantuntijat löylyttäisivät ja ojentaisivat osallistujia siitä, mitä on tullut tehtyä ja sanottua.
AIka pelottavaa tuollainen Annan, en olekaan se tyyppi, joka tässä on nyt viime viikot ollut vaan olenkin "oikeasti"/oikeasti tällainen...
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuris-pappa mukana Tallinnan risteilyllä Jennin insta-tarinoiden mukaan, "sattumalta". Jepjep.
Kiva, että pappa pääsi tuulettumaan. Ainoat kivat tällä kertaa ohjelmassa ovat Muurisen pappa ja koirat.
Harmi, kun kellään ei ollut kissemisseä. Viime vuonna Matin perheen kissalla oli niin vinkeän tyrmistynyt ilme, kun sitä pikkuista eu tervehditty. Meni murehtimaan pitkäksi aikaa päiväpeiton päälle 😿
Voin kuvitella pappa Muurisen samaan hotellihuoneeseen istuskelemaan nojatuoliin-älkää antako minun häiritä. Ja tekee havaintojaan löysäpeppumiehestä. Hymyilee irvikissamaisesti ja muistuttaa äänettömästi, että täällä kaikki ovat hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tässä ei kestä mitään, vaan on kokoajana ylikuormittunut. Mitä ihmettä on osallistunut tällaiseen vai eikö tunne itseänsä vähääkään? Eiköhän se mieskin tässä tarvisi jotain kaikua toiselta. Matti halusi puolison, ei jotain täysin rikkinäistä tarvitsijaa.
Mulle tulee Tainasta mielikuva, et hänellä ei oikein ole itsereflektiokykyä eikä oikein itsekään ole varma mitä haluaa.
Matista on periaatteessa positiivinen kuva, mutta mielestäni myös outoa kutsua itseään "kylmäksi".Lisäisin täältä sivusta, että minulle oli iso red flag, kun Matti oli vahvasti sitä mieltä, että jokainen ihminen on sekä kylmä että lämmin. Minä olen
Matti käytti kylmä-adjektiivia kuvaamaan hänen välinpitämättömyyttään uusien suhteiden muodostamisessa. Jos suhteeseen tulee pikkuryppy, vetää pakit päälle (kuten Tainakin on kameralle myöntänyt tekevänsä), eikä ole paljon ajatellut aiheuttamaansa mielipahaa tuolle toiselle ihmiselle (mitä Tainakaan ei tuntunut edes ajattelevan vaikka käyttäytyy deittaillessa aivan samalla lailla). Ulkopuolisena minusta näyttää, että molemmilla samanlainen käyttäytymismalli, Matti ehkä hieman enemmän asioita pohtivana on huomannut käyttäytymistyylinsä ja haluaa sen muuttaa, Taina tunteiden mukana menevänä ei ole asiaa edes ajatellut ja siksi ei tunnista kuinka itsekin samaan sortuu. Matti on minusta vain rehellisempi itselleen ja Tainalle kuin Taina.
En tiedä, mikä järki on kutsua itseään kylmäksi (Matti), jos ei ole.
Enkä edelleenkään tunnista olevani kylmä siinä mielessä kuin sen ymmärrän. Enkä käy täällä palstalla henkilöön tai ole ilkeä.
Just tää. Matti on paljon aikuisempi kuin Taina.
Jenni ei kyllä anna Jyrkin tehdä yhtään mitään ja sitten uhriutuu kun Jyrki ei tee mitään. Luoja etten jaksa tuollaisia "teen kaiken täydellisesti ITSE ja muiden PITÄÄ tehdä niin kuin minä teen". Kun kyse on kotitöistä niin ehkä ehdottomuus kannattaa unohtaa. Ei kaikki ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat selittävät opettavaisia lauseita katsojille eli kameralle. Missä dialogi osallistujien kesken? Milloin ratkovat osallistujien ongelmia ja auttavat osallistujia? Minua katsojana turhauttaa, kun joku saarnaa minulle enkä näe, mitä asiantuntijat keskustelevat osallistujien kanssa.
Tässä sarjassa saisi olla aussien enskareista tuttu yhteinen säännöllinen piinapenkkituokio, jossa tiukat asiantuntijat löylyttäisivät ja ojentaisivat osallistujia siitä, mitä on tullut tehtyä ja sanottua.
Itse en kaipaa varsinaista piinapenkkiä, mutta suoria kysymyksiä ja neuvoja, asiantuntijoilta osallistujille. Ei pelkkää hymistelyä. Joku sanoikin, että asiantuntijoiden pitäisi puhua konkreettisemmin. Toki ajatusten nostaminen yleiselle tasolle voi joskus tuoda perspektiiviä, mutta nyt he antavat liian löperöitä ja yleismaailmallista lausuntoja. Liian tiukka piinapenkki saattaisi johtaa siihen, että osallistujat alkavat pelkäämään ja näyttelemään ihanneihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kaipaa varsinaista piinapenkkiä, mutta suoria kysymyksiä ja neuvoja, asiantuntijoilta osallistujille. Ei pelkkää hymistelyä. Joku sanoikin, että asiantuntijoiden pitäisi puhua konkreettisemmin. Toki ajatusten nostaminen yleiselle tasolle voi joskus tuoda perspektiiviä, mutta nyt he antavat lii
Ja hyvä olisi, jos olisi suoria kysymyksiä myös osallistujilta asiantuntijoille.
Vodcastin Tero ja Katri ovat aivan ihania! Ja heidän nokkelat kommenttinsa Enskareista saavat hymyn huulille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olisi kiinnostavaa jos osallistujia vähän haastettaisiin. Nyt nuo asiantuntijasessiot ovat turhia ja tylsiä. Toki huomaan että varsinkin naiset toistelevat sellaisia termejä jotka tuskin ovat heidän arkipuhettaan eli varmaan jotain valmennusta on käyty, mutta sitä ei vain katsojille jaeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matista on periaatteessa positiivinen kuva, mutta mielestäni myös outoa kutsua itseään "kylmäksi".Lisäisin täältä sivusta, että minulle oli iso red flag, kun Matti oli vahvasti sitä mieltä, että jokainen ihminen on sekä kylmä että lämmin. Minä olen Tainan kanssa samaa mieltä. että näin ei ole. Nar
Moni ei ehkä "ole kylmä", mutta monissa, ehkä kaikissa on kylmiä piirteitä.
Minä olen empaattinen, minua pidetään mukavan ihmisenä ja minulla on paljon ystäviä. Tunnistan itsessäni myös kylmän järkipuolen, eikä nämä mielestäni ole ristiriidassa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Jenni sai synttärilahjaksi? Kuulemma oli synttärit just vähän ennen Jyrkin 40-v päivää. Vodcastin videoklippi päättyy ärsyttävästi Teron vihjailevaan 'arvaapa mitä Jenni sai synttärilahjaksi!'.
Lahjana oli sisäfilettä. Varma tieto. Jenni kiitteli hampaita kiristellen ja irvistellen.
Eli he ovat sitten samoja horrorskoopissa. Jos kesällä synttärit ennen juhannusta, niin ovat kovin kaksinaaamaisia kaksosia. Mikä just stemmaakin ainakin ukkeliin, puutarhatonttuun.
21.6 vaihtuu kakkosesta rapuun.
Mutta mä veikkaan, että synttärit ei ole heti kuvausten alussa. Jenni olisi siten rapu. Rahaa arvostava koti-ihminen ja hoivaaja. Jyrki olisi leijona. Laiskanpulskea passattava, joka tykkää paistatella huomion keskipisteenä ja odottaa saavansa kaiken helpolla. Rahat on voinut valua kaikkeen "kissankultaan" ja luksukseen. (johon ei välttämättä olisi varaa)
Tämä uusin juhannusjakso paljon kivempi kun näytettiin parien yhteistä tekemistä ja yhdessäoloa ilman jatkuvaa vatvomista. mutta "seuraavassa jaksossa" sneakpeak kertoi että siltä näyttää että mahtaako ykskään pari jatkaa. Huoh. Lopahtanut kyllä ihan täysin innostus tämän kauden suhteen. Miksei voida rauhassa antaa aikaa ja tutustua. Jatkaa tutustumista ohjelman jälkeen ja sitten päättää.
Jyrki on varmasti värittänyt taustojaan ohjelmaan hakiessaan. Liekö tehnyt muutamaa kuukautta pidempään sijaisena opettajan töitä. Ja onko niitä urheilukaupankaan myyjän töitä riittänyt viime aikoina. Mitähän kaikkea nuo pyytävät osallistujen esittävän, rikosrekisterin, työsopimukset? Olisihan se jos joku tapon yrityksestä tuomittu esim. otettaisiin tähän :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Jenni sai synttärilahjaksi? Kuulemma oli synttärit just vähän ennen Jyrkin 40-v päivää. Vodcastin videoklippi päättyy ärsyttävästi Teron vihjailevaan 'arvaapa mitä Jenni sai synttärilahjaksi!'.
Lahjana oli sisäfilettä. Varma tieto. Jenni kiitteli hampaita kiristellen ja irvistellen.
Eli he ovat sitten samoja horrorskoopissa. Jos kesällä synttärit ennen juhannusta, niin ovat kovin kaksinaaamaisia kaksosia. Mikä just stemmaakin ainakin ukkeliin, puutarhatonttuun.
21.6 vaihtuu kakkosesta rapuun.
Mutta mä veikkaan, että synttärit ei ole heti kuvausten alussa. Jenni olisi siten rapu. Rahaa arvostava koti-ihminen ja hoivaaja. Jyrki olisi leijona. Laiskanpulskea passattava, joka tykkää pai
Tsernobilkaappi on tyypillistä rapua.
Vierailija kirjoitti:
Jenni ei kyllä anna Jyrkin tehdä yhtään mitään ja sitten uhriutuu kun Jyrki ei tee mitään. Luoja etten jaksa tuollaisia "teen kaiken täydellisesti ITSE ja muiden PITÄÄ tehdä niin kuin minä teen". Kun kyse on kotitöistä niin ehkä ehdottomuus kannattaa unohtaa. Ei kaikki ole niin vakavaa.
Samaa mietin.
Vierailija kirjoitti:
AIka pelottavaa tuollainen Annan, en olekaan se tyyppi, joka tässä on nyt viime viikot ollut vaan olenkin "oikeasti"/oikeasti tällainen...
Kyllä mä ymmärrän, et ihminen voi huomata olevansa ja käyttäytyvänsä ihan oudosti uudessa tilanteessa. Ei ole pelottavaa vaan tavallista ja aivan inhimillistä.
Pappa Muurinen on varmasti kasvattanut lapsensa dynaamisiksi ja aktiivisiksi toimijoiksi, joilla tulee aina olla plan B. Aistii heti jos on tekemissä juu juu -miehen kanssa jonka sanat ja teot eivät kohtaa.
Sisäfilepihvin.