Paljon maksat yhtiövastiketta?
Itse maksan vain 175 e/kk, kerrostaloasunto. 60m2. Kaikki remontit tehty eikä velkaa.
Kommentit (37)
1 700€/kk. Rahoitusvastike on noin 1 500 euroa. Kerrostalo valmistui vuonna 2019, taloyhtiön velkaa jäljellä noin 400 000 euroa, asunnon myyntihinta oli 120 000 euroa.
Onneksi on rahaa! Suurin osa laittanut asuntonsa myyntiin muttei kukaan osta kun harvalla on laittaa 2k/kk pelkkään asumiseen.
En maksa mitään, saavat muut osakkeet hoitaa mun osuuden. Itse vaan asun täällä.
Pääkaupunkiseutu, kaksio alle 20v vanhassa kerrostalossa, velaton taloyhtiö ja vastike alle 200€.
190€ Remontoitu ja velaton yhtiö 54 neliötä kaksio. Sisältää vesimaksuennakon.
112 neliön asunnosta noin 500, 76 neliöstä noin 500 ja 86 neliöstä 500. En ihan tarkkaan tiedä, koska ekassa ja viimeksimainituissa on myös yhtiövelkaa sen lisäksi. Kaikki Helsingissä.
Ap:lla on oudon halpa vastike.
1,00 e/neliö/kk (ja vesimaksu 24 e/kk), velaton yhtiö.
Mainitkaa, jos teillä on sähkölämmitys. Yhtiövastike on nimittäin pienempi, jos siihen ei disälly lämmitys.
Maksan 156e/kk johon sisältyy autotallipaikka ja vesi. Muutama isompi remontti edessä eli vastike tulee nousemaan tuosta varmaan noin 100e. 40neliön asunto mulla.
340e sisältäen 2 hlö vedet, autopaikka ja saunavuoro. Putkiremontti edessä...
575 sis. hoito- ja rahoitusvastike, vesi ja sähkö. Rivari 120 m2.
114€/kk 30m2, lähiössä vuokrattuna. Päälle julkisivulaina, parin pikkurempan laina, vesi ja sähköennakko... Kaikki yhteensä 309.
225€/kk, 43m2, puutalo-osake keskustassa. Vastikkeesta puolet tonttivuokraa, tontin lunastaminen mahdollista aikaisintaan 2027.
Saman hintaiset, noin 250€/kk, on okt:n kulut kehyskunnan syrjäkylällä.
Moni maksaa ainoasta asunnostaan tuon 500 ja enemmänkin... Mä saan sentään samalla rahalla kaksi toisistaan tåysin poikkeavaa miljöötä eri kaupungeissa
En muista tarkkoja summia. Yhtiövastike noin 450 eur ja remonteista toiset samanlaiset päälle.
Vierailija kirjoitti:
1 700€/kk. Rahoitusvastike on noin 1 500 euroa. Kerrostalo valmistui vuonna 2019, taloyhtiön velkaa jäljellä noin 400 000 euroa, asunnon myyntihinta oli 120 000 euroa.
Onneksi on rahaa! Suurin osa laittanut asuntonsa myyntiin muttei kukaan osta kun harvalla on laittaa 2k/kk pelkkään asumiseen.
No, onneksi sulla on rahaa. Kun nyt asuntonsa myyntiin laittaneet osakkaat ei saa asuntojaan kaupaksi, maksat pian heidänkin yhtiölainaosuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi sulla on rahaa. Kun nyt asuntonsa myyntiin laittaneet osakkaat ei saa asuntojaan kaupaksi, maksat pian heidänkin yhtiölainaosuuksia.
Asunnon hintaa pitää pudottaa jotta sen joku ostaa. Kuinka kauan ihmisellä on varaa maksaa kahden asunnon kuluja eli ei se sitä asuntoa kauaa voi pitää vaan se asunto pitää myydä halvalla jotta siitä pääsee eroon.
66 m2 kaukolämmitteinen rivari, 381,31 €/kk. Sisältää
- hoitovastike
- kiinteä vesimaksu 22 € x 2
- autopaikka 10 € x 2
- remonttivastike 0,5 €/m2 (kerätään rahaa tulevaan käyttövesiputkiremonttiin)
- rahoitusvastike (maksetaan 2019 valmistunutta kattoremonttia)
Vastiketta nostettiin 160 eurolla. Me myytiin äkkiä asunto ja ostettiin pieni talo. Nyt on kaikki hyvin.
Hoitovastike 300€, julkisivu- ja kattoremontti saman verran per kuukausi. Rivari rapiat 90 m2.
N. 250€, samankokoinen kerrostaloasunto.