Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hyvin te vedätte jos asia on nyt niin että täällä pidetty jonain yleisenä totuutena ettäkö
A) Jenni omistaisi tuon asuntonsa
B) Ettäkö isänsä olisi jotenkin automaattisesti varakas. Kuuluisa on kyllä, mutta en edes tiedä missä kaikkialla valmentanut ja ei kai kotimaan futiksessa niin isot liksat valmentajilla ole kuin esim SM-liigan lätkäpelaajilla.
Ja sellainen kommentti vielä että asialla on merkitystä kun analysoimme pariskunnan elämäntilanteita keskenään. Noin iso ja hieno asunto missä Jenni asuu maksaa aika paljon ja sellaista ei kenellä tahansa kolmekymppisellä duunarilla yksin ole omistuksessa.
Harvoinpa sitä toisen omistamaa asuntoa voi myydä?
Mutta tiedät siis varmuudella, että myyjä on Jenni? Eikä esim Jennin vuokraisäntä tai -emäntä? Ilmoitukse
On tiedossa et asunnon omistaa Jenni. Mikä sulla mättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tässä ei kestä mitään, vaan on kokoajana ylikuormittunut. Mitä ihmettä on osallistunut tällaiseen vai eikö tunne itseänsä vähääkään? Eiköhän se mieskin tässä tarvisi jotain kaikua toiselta. Matti halusi puolison, ei jotain täysin rikkinäistä tarvitsijaa.
Mulle tulee Tainasta mielikuva, et hänellä ei oikein ole itsereflektiokykyä eikä oikein itsekään ole varma mitä haluaa.
Matista on periaatteessa positiivinen kuva, mutta mielestäni myös outoa kutsua itseään "kylmäksi".
Lisäisin täältä sivusta, että minulle oli iso red flag, kun Matti oli vahvasti sitä mieltä, että jokainen ihminen on sekä kylmä että lämmin. Minä olen Tainan kanssa samaa mieltä. että näin ei ole. Narsistit ja muut luonnevikaiset harrastavat kylmää/kuumaa-leikkejä.
Kun pari viikkoa sitten sanoin Jyrkiä totaaliseksi mieslapseksi sain vain alapeukkuja ja haukkuja osakseni
Nyt lähes jokainen on samaa mieltä
Mikä oikein muuttui neropatit??
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kiinteistöveroa maksetaan kaikkialla. Maaseudun ja vaikka pkseudun ja Tampereen ja parin muun kaupungin lisäksi suurin asia verrattuna muuhun maahan on asuntojen arvon lasku ja se että asunnoille ei nyt eikä tulevaisuudessa varsinkaan löydy ostajia ei edes pilkkahintaan. Ja kaikki asunnot tarvitsevat korjauksia vuosien saatossa. Maksa siis korjauksista taloon jota et sinun perheesi saa koskaan myytyä eteenpäin. Maalla seisoo jo nyt paljon perikuntien omistamia taloja joista on kiinteistöveron myötä vain kuluja ja harmia
Mulla on monta kaveria, jotka elää kituuttavat pienellä takuueläkkeellä. Perineet kiinteistöjä, joissa hurjat kiinteistöverot. Kukaan ei niitä osta. Joutunert nyt ulosoton myytäviksi kiinteistöverorästeistä.
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan. Se siirtyy silloin seuraavalle perimysjärjestyksessä eli jos ei ole lapsia niin sen voi siirtää vaikka hankalalle sukulaiselle jos sattuu tuuri käymään.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman perusteella ei saa kiinni mikä on ydinongelma Tainalla ja Matilla. Onko se se että Matti ei ilmaise tarpeeksi tunteita ja ilmaise niitä vielä lämpimällä tavalla? Minusta Matti vaikuttaa hyvältä mieheltä mutta jos nainen haluaa tunteiden tulkkia niin saa kyllä varmaan kauan etsiä kun Suomessa on niin paljon miehiä jotka ei tunteita sanallisesti ilmaise, varsinkaan eivät monet osaa empatiaa osoittaa vaikka sitä tuntisivatkin. Ehkä on vaan vääränlainen matchi kun tarpeet ei kohtaa.
Minulla kosahti siihen, kun Matti sanoi olevansa kylmä ihminen. Ja lisäksi provosoi toista reagoimaan. Olen oman osani narsisteista ja narsistien harjoittamasta käytöksestä jo ottanut vastaan, no more.
Onko joku Matille sanonu et, oot kylmä ja nyt Matti on ilmottanu sen totena itsestään. Matti ei minusta vaiku
En tiedä, mutta sen olen oppinut narsistista toipuessa ja tietoa aiheesta hankkineena, että he yleensä "varoittavat" itsestään alussa/ kertovat, millaisia ovat, tuollalailla keveästi. Sen lisäksi olen oppinut, että ne varoitukset tulee ottaa todesta, koska ne ovat totta. Itselle ei tulisi mieleen alkaa kuvailla itseäni kylmäksi ihmiseksi tai ajoittain kylmäksi. Eihän tuollaiseen ihmiseen voi luottaa, koska hän voi heittäytyä kylmäksi sitten ihan koska vaan.
"On tiedossa et asunnon omistaa Jenni. Mikä sulla mättää?"
Luultavimmin osakekirjat on lainan panttina, mikäli on normaali tilanne tuon ikäisellä.
Vierailija kirjoitti:
Kun pari viikkoa sitten sanoin Jyrkiä totaaliseksi mieslapseksi sain vain alapeukkuja ja haukkuja osakseni
Nyt lähes jokainen on samaa mieltäMikä oikein muuttui neropatit??
Silmät avautuivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman perusteella ei saa kiinni mikä on ydinongelma Tainalla ja Matilla. Onko se se että Matti ei ilmaise tarpeeksi tunteita ja ilmaise niitä vielä lämpimällä tavalla? Minusta Matti vaikuttaa hyvältä mieheltä mutta jos nainen haluaa tunteiden tulkkia niin saa kyllä varmaan kauan etsiä kun Suomessa on niin paljon miehiä jotka ei tunteita sanallisesti ilmaise, varsinkaan eivät monet osaa empatiaa osoittaa vaikka sitä tuntisivatkin. Ehkä on vaan vääränlainen matchi kun tarpeet ei kohtaa.
Minulla kosahti siihen, kun Matti sanoi olevansa kylmä ihminen. Ja lisäksi provosoi toista reagoimaan. Olen oman osani narsisteista ja narsistien harjoittamasta käytöksestä jo ottanut vastaan, no more.
Onko joku Matille sanonu et, oot kylmä ja nyt Matti on ilmottanu sen totena itsestään. Matti ei minusta vaiku
Sinäkö uskot tuosta vaan, mitä joku sulle sanoo? Varsinkin, jos se sanotaan vaikka erovaiheessa ja kiukkuisena? Kun kerran joku on Matille sanonut, että oot kylmä, niin sitten Matti se hyväksyy ja ilmoittaa kaikille, että oon kylmä ihminen. Voisko vähän miettiä itsekin. Ei normaali ihminen ole noin tyhmä, että tuosta vaan alkaa yks kaks kylmäksi, kun tuo ihminen nyt niin minusta sanoi. Ei kukaan saa olla noin yksinkertainen.
No muuten hyvä tarina, mutta kun ei se mennyt noin. Matti sanoi, että on edellisissä suhteissa mennyt oma etu edellä ja vaikka on tiennyt sen loukkaavan toista, on silti toiminut niin, eli kyllä tuo on Matin oma havainto itsestään. Sanoi vielä, että kun hän sen tietää, hän voi nyt sitten käytöstään muuttaa, mutta ei ole muuttanut. Samalla tavalla toimii nytkin Tainan kanssa, kun ei kaikki mene niin kuin haluaa. Piruilee Tainalle ja kyselee, onko tämä vain ohjelman takia mukana. Rumasti toimittu.
Ja sanoi, että on taas alkanut olemaan kylmä Tainaa kohtaan, kun ei tykkää siitä, että Taina haluaa etäisyyttä.
On toki liikuttavaa, että täällä mammat Mattia puolustaa, että Matti vain luulee, että on kylmä ihminen:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Matti vaikuttaa kylmältä ihmiseltä. Ei mitään lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavimmin osakekirjat on lainan panttina, mikäli on normaali tilanne tuon ikäisellä.
Niinhän ne oikeasti on kaikilla, joilla velkaa asunnosta. Kuitenkin puhutaan omistajasta. Jotkut käyttävät sanontaa, että pankki tämän suurimmalta osin omistaa. Kun viimeinenkin lainalyhennys on maksettu on vasta sitten kokonaan oma. Tiedän hyvin kun olen kahdessa ok- talossa asunut. Ja oli asuntolainaa. Silti talot olivat omia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei se muuta omistajuutta yhtään mitenkään. Ymmärrätkö, mikä on pantti?
- ohis
Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida ainoastaan psykiatrian erikoislääkäri pitkällisen tutkimuksen jälkeen. En nyt lähtisi muutaman telkkaripätkän perusteella ketään siitä syyttelemään.
Nykyään vain muotisana jota heitellään joka tilanteessa. Kaikki ei ole narsismia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne oikeasti on kaikilla, joilla velkaa asunnosta. Kuitenkin puhutaan omistajasta. Jotkut käyttävät sanontaa, että pankki tämän suurimmalta osin omistaa. Kun viimeinenkin lainalyhennys on maksettu on vasta sitten kokonaan oma. Tiedän hyvin kun olen kahdessa ok- talossa asunut. Ja oli asuntolainaa. Silti talot olivat omia.
Idioottimainen sanonta tuo, että on vasta sitten oma, kun on maksettu. Laina on laina ja ostos on ostos. Onko takki ihmisen oma vasta, kun luottokorttilasku on maksettu? Entä, jos pitää aina luottokortilla avointa velkasaldoa, mikään ei koskaan ole omaa tai sitten parin tonnin arvosta kamaa on aina pankin omaa?
Ja voi ne asunnot olla velattomiakin. Itselläni on hallussa kahden huoneiston HALLINTAAN OIKEUTTAVIEN osakkeiden osakekirjat. Se, mitä pitäisi sanoa, jos oikeasti haluaa olla täsmällinen on se, että sitä asuntoa ei omisteta eikä sitä omista pankkikaan vaan asunto-osakeyhtiö ja osakkeilla ostetaan oikeus ko. osakkeiden mukana tulevaan hallintaoikeuteen.
Matti ei ole kysynyt onko Taina mukana vain ohjelman takia tai lähtenyt mukaan vain ohjelman vuoksi. Hän kysyi AJATTELEEKO Taina tätä enempi tv-ohjelmana vai parisuhteena. Älkää vääristelkö asioita.
Kyllä Matti itsekin myönsi ottaneensa nyt etäisyyttä ja toimineensa kylmästi, jotta ei aiheuta enempää ongelmia. Mutta aivan ymmärrettävää kun on ensin monta viikkoa yrittänyt tukea vaimoa, ollut valmis kuuntelemaan ja halunnut nähdä ja tutustua. Ja vaimoa ei kiinnosta muu kuin yksin kotona oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähes jokainen on samaa mieltäMikä oikein muuttui neropatit??
Silmät avautuivat?
Nyt odotellaan Jenniltä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida ainoastaan psykiatrian erikoislääkäri pitkällisen tutkimuksen jälkeen. En nyt lähtisi muutaman telkkaripätkän perusteella ketään siitä syyttelemään.
Nykyään vain muotisana jota heitellään joka tilanteessa. Kaikki ei ole narsismia
Ihan väärät on tiedot sinulla ja ihan sama minulle. Minä kartan haitallisia ihmisiä, on heillä narsismi, sosiopatia tai ihan mikä tahansa muu luonnevika, ei minun tarvitse tietää, mistä siinä on kyse. Tärkeintä on tunnistaa haitalliset toimintamallit ja pitää itsensä kaukana niistä.
On yksinkertaisempaa puhua narsistista, kun puhutaan ihmisestä, joka osoittaa riittävän määrän narsistille ominaista toimintaa omassa käytöksessään. Ihan se ja sama, tulisiko DSM-IV:n mukaan diagnoosia vai ei. Harvoinpa he niitä hakevat ja harvoin kertovat niistä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hyvin te vedätte jos asia on nyt niin että täällä pidetty jonain yleisenä totuutena ettäkö
A) Jenni omistaisi tuon asuntonsa
B) Ettäkö isänsä olisi jotenkin automaattisesti varakas. Kuuluisa on kyllä, mutta en edes tiedä missä kaikkialla valmentanut ja ei kai kotimaan futiksessa niin isot liksat valmentajilla ole kuin esim SM-liigan lätkäpelaajilla.
Ja sellainen kommentti vielä että asialla on merkitystä kun analysoimme pariskunnan elämäntilanteita keskenään. Noin iso ja hieno asunto missä Jenni asuu maksaa aika paljon ja sellaista ei kenellä tahansa kolmekymppisellä duunarilla yksin ole omistuksessa.
Harvoinpa sitä toisen omistamaa asuntoa voi myydä?
Mutta tiedät siis varmuudella, että myyjä on Jenni? Eikä esim Jennin vuokraisäntä tai -emäntä? Ilmoitukse
Ilmoituksessa on vuokraus tilanteessa merkintä että myydään vuokrattuna tsi sitten merkintä pirkästä ajaksi kunnes asunto vapautuu. Nyt tuollaisia ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuris-pappa mukana Tallinnan risteilyllä Jennin insta-tarinoiden mukaan, "sattumalta". Jepjep.
Ilmankos Jyrki oli kireenä.
Ei ole totta:))
Mikä ei ole totta? Se, että pappa oli mukana vai Jyrki kireänä? Jenni oli päivittänyt päivä pari sitten insta storyynsa kuvan laivan kannelta, jossa istuvat Jyrki ja isänsä sekä kuvatekstin joka kutakuinkin näin "nähty sattumalta tuttuja, daddy"
Vierailija kirjoitti:
Matti ei ole kysynyt onko Taina mukana vain ohjelman takia tai lähtenyt mukaan vain ohjelman vuoksi. Hän kysyi AJATTELEEKO Taina tätä enempi tv-ohjelmana vai parisuhteena. Älkää vääristelkö asioita.
Kyllä Matti itsekin myönsi ottaneensa nyt etäisyyttä ja toimineensa kylmästi, jotta ei aiheuta enempää ongelmia. Mutta aivan ymmärrettävää kun on ensin monta viikkoa yrittänyt tukea vaimoa, ollut valmis kuuntelemaan ja halunnut nähdä ja tutustua. Ja vaimoa ei kiinnosta muu kuin yksin kotona oleminen.
Ei siltikään tarvitse olla kylmä eikä moni ihminen ole kylmä tuossakaan vaiheessa. Ei silti tarvitse ottaa paskaa käytöstä vastaan, vaikka ei olisikaan kylmä, siitä voi suojautua muutenkin.
Minusta on tosi ikävää luettavaa Tainan nimittely pottunokaksi. Nenä on ihan yhtä sievä kuin itse nainenkin. Ja onneksi täällä on myös paljon mielipiteitä, joissa Taina on rankattu kauden kauneimmaksi naiseksi.
Olen itse kärsinyt omasta nenästä koko elämäni. Vasta nyt iän myötä jonkinlainen sopusointu on löytynyt ja yhteiselo nokan kanssa alkaa sujua. Mutta kääk, mikä trauma siitä olisikaan tullut, jos joku olisi vielä nimitellyt pottunokaksi. On ihan koulukiusaamiseen verrattavaa tuollainen nimittely.