Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
13321/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tämä Jyrkin työkuvio oikein on? Hän on kuitenkin jo 40 ja haluaa perinteiset roolit parisuhteessa, mutta miksi ei ole työskennellyt sen eteen, että itsellään olisi sitten se ok-palkkainen vakityö? Miksi Jenni on saanut rahaa säästöön pienestä palkastaan, mutta Jyrki ei?

Tämäpä juuri. Itsellä on pienipalkkainen mies joka halusi perinteiset roolit joten mies laittaa kaikki ne vähät rahat perheen hyvinvointiin ja minä pidän huolta siitä että on ruokaa pöydässä ja kassit tyhjät. Tienaan enemmän mutta mies halusi nämä roolit nyt näin joten sijoitan omat rahat ja tuhlailen itseeni.

Vierailija
13322/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa, mutta minusta Matissa on jotain outoa. Vähän lipsahteli häneltä noita omituisia olen kylmä ihminen -kommentteja ja epäilyjä Tainan tarkoitusperistä, vaikka muuten on pyrkinyt esittämään rauhallista, ymmärtäväistä ja kaikin puolin ihanaa ihmistä (esim. tämä "katsoin häntä aamulla kuinka kaunis hän on" -tarinointi). Taina vaikutti alkuun tosi fiksulta ja en usko, että hän menisi tyhjästä noin suunniltaan. Luulen, että hänellä hälytyskellot vain soi niin lujaa, eikä tiedä miten pääsisi tilanteesta pois.

Minusta taas tuntuu, että hänen käyttäytymisensä aika ymmärrettävää. On hyvin rehellinen Tainalle ja kameralle. Ihastui häissä vahvasti, luuli hommasta tulevan jotain (kuten luuli monet meistäkin). Jaksoi kauan ymmärtää Tainan ängstäämistä ja vetäytymistä. Parisuhde alkoi kuitenkin pyöriä täysin Tainan tunteiden varassa, Matti yritti kannatella Tainaa, Taina ei pystynyt kuin miettimään omaa paniikkiaan - joka tuntuu tulevan Tainan omasta menneisyydestä, ei Matin käytöksestä. Taina ei jaksanut edes yrittää olla ystävällinen (eikö niin voi ymmärtää haluttomuuden olla yhdessä samalla paikkakunnalla, kun pakosta siihen joutuu kiukuttelun toisen työpuheluista jne). Ja niin myös Matti alkaa kyllästyä, vaikka selvästi Matilla on henkisesti hankalaa luopua suhteesta kun oli päättänyt yrittää tosissaan. Eipä siinä yksin yrittäminen auta jos toinen on jo lyönyt hanskat kehään heti häämatkan jälkeen.

Noita panikoituvia morsiamia on nähty hieman liian usein. Voi, miksi niitä aina valitaan, miksi ei valita enemmän jalat maassa tyyppejä, jotka kykenisivät ymmärtämään paremmin itseään, pysymään tilanteessa avoimena ja siten kykenisivät aidosti tutustumaan toiseen. Mutta sellaiset tyypit taitavat löytää kumppanin helposti, ei tarvitse lähteä tällaiseen ohjelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13323/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa, mutta minusta Matissa on jotain outoa. Vähän lipsahteli häneltä noita omituisia olen kylmä ihminen -kommentteja ja epäilyjä Tainan tarkoitusperistä, vaikka muuten on pyrkinyt esittämään rauhallista, ymmärtäväistä ja kaikin puolin ihanaa ihmistä (esim. tämä "katsoin häntä aamulla kuinka kaunis hän on" -tarinointi). Taina vaikutti alkuun tosi fiksulta ja en usko, että hän menisi tyhjästä noin suunniltaan. Luulen, että hänellä hälytyskellot vain soi niin lujaa, eikä tiedä miten pääsisi tilanteesta pois.

Joo, mun mielestä siinä on jotain ihan vähän creepyä, edeltävissä jaksoissa tuli enemmän sitä esiin, ei niinkään tässä uusimmassa.

Vierailija
13324/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, mutta tuleeko kellään muulla Annasta mieleen Ruotsin miljonääriäiti Maria M.? Ulkonäöstä siis. Onko jotain samaa näköä heissä?

Vierailija
13325/30018 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen näkökulma: se, että Jenni alkaa elättämään laiskanpulskeaa herraa on looginen yhteiskuntamme kehityksen tulos. Nyt saa naisetkin tienata ja tehdä uraa. Mies kotiin ja sohvalle mars!

No, vitsi vitsi. Huomenna jatketaan!

Vierailija
13326/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasiko kukaan muu että Hai sanoi Annaa Hannaksi kahdesti viimeisimmässä jaksossa?! Ekan kerran silloin kun juttelivat kaverinsa kanssa ja tokan kerran vielä jossain myöhemmin olin kuulevinani saman, en vain muista enää kohtaa.

Vierailija
13327/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan jaksoja joissa nämä miehet purkavat tuntojaan ja ahdistustaan yhtä laajasti kuin nämä naiset. Tämä on oikea kahden naisen valituskausi. Miehiä vaaditaan muuttumaan, naisilla ei one kuin vaatimuksia, missä tasa-arvo.

Vierailija
13328/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Hai on vaikuttanut ihan ok:lta alusta asti. 

Ihan ok kyllä 17-vuotiaaksi. Ei kun hänhän on jotain 30. Mielestäni jotenkin vaikuttaa vaan nuoremmalta, en tiedä miksi mutta jotenkin tulee vähän semmoinen nuori poika -fiilis tietokonepeleineen. 

Vierailija
13329/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok kyllä 17-vuotiaaksi. Ei kun hänhän on jotain 30. Mielestäni jotenkin vaikuttaa vaan nuoremmalta, en tiedä miksi mutta jotenkin tulee vähän semmoinen nuori poika -fiilis tietokonepeleineen. 

Aika monet nelikymppisetkin miehet pelaa silloin tällöin esim. pleikkaa tms. En ymmärrä mikä on ongelma, jos ei kaiket illat hakkaa konetta. 

Vierailija
13330/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Olen ollut tilanteessa, jossa täysi horror mies teki kulisseissa vaikka mitä ja sitten kertoi kaikille, kuinka ihana minä olen ja näin ikään kuin käänsi sen niin, että minä olen se ongelma meidän välisissä väleissä.

En luottaisi noihin Matin sanomisiin. Vaikuttaa salakierolta tyypiltä. Tuollaiselta en myöskään mitään rakennushommia tilaisi. Jos hänen kanssaan tulisi erimielisyyksiä niissä, niin en pärjäisi. 

Vierailija
13331/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja heti ilmoittaa, että minulta ei tule autoja jne. Että tälläinen olen, enkä muuksi muutu. Ei auto ole tavalliselle ihmiselle mikään ylipääsemätön hankinta. Lasten myötä tulee vaikka mitä muita kuluja. Eikö osallistu näihinkään?

Ota minut sellaisena kuin olen? Typerin lause ikinä. Ihmiset muuttuvat muuttuvien tilanteiden mukaan.

Nainen aika usein ihastuu miehen potentiaaliin. Siis esimerkiksi näkee, että tässä on kunnollinen mies jonka kanssa on kiva tehdä kaikkea ja voisimme hyvin vaikka remontoida kodiksemne vanhan omakotitalon.

Jyrki tyynesti ilmoittaa, että hän on tässä. Mitään potentiaalia ei ole. Paitsi tietty että lapsia olisi kiva hankkia.

No siis minusta tässä on se ydinasia mikä itseänikin häiritsee. Ei se onko vakivirka tai autoa, ei itsellänikään ole. On pienet tulot ja aina vähän sellaista sinnittelyä.

Mutta kyllä ihmisessä pitäisi silti olla sellaista pyrkimystä, kipinää, dynaamisuutta, pientä kunnianhimoa tai intoa johonkin, etenkin jos vielä perheen pääksi halajaa. Ohjelmassa nähty ja kuultu esimerkki "minulta ei sitten autoja tai sormuksia tule" on jo lauseena sen kaltainen että minulla menisi tuon valitun puolison sijassa usko koko juttuun. Ei siksi että haluaisin autoja ja sormuksia, vaan asenteen takia. Se jotenkin pitää sisällään sen että mitään pyrkimystä ei ole jatkossakaan mihinkään. Jopa huumorilla laukaistu "kun säästän tässä nyt kolmen vuoden lomarahat, ostan sinulle pääsiäismunan" olisi ollut hauskempi ja positiivisempi signaali tulevaan. 

Vierailija
13332/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Jenni sai synttärilahjaksi? Kuulemma oli synttärit just vähän ennen Jyrkin 40-v päivää. Vodcastin videoklippi päättyy ärsyttävästi Teron vihjailevaan 'arvaapa mitä Jenni sai synttärilahjaksi!'.

Lahjana oli sisäfilettä. Varma tieto. Jenni kiitteli hampaita kiristellen ja irvistellen.

Eli he ovat sitten samoja horrorskoopissa. Jos kesällä synttärit ennen juhannusta, niin ovat kovin kaksinaaamaisia kaksosia. Mikä just stemmaakin ainakin ukkeliin, puutarhatonttuun.

21.6 vaihtuu kakkosesta rapuun.

Mutta mä veikkaan, että synttärit ei ole heti kuvausten alussa. Jenni olisi siten rapu. Rahaa arvostava koti-ihminen ja hoivaaja. Jyrki olisi l

Ravuilla on myös taipumus vesimerkkeinä alkoholismiin ja hyvin näyttää pariskunnalle viinakset maistuvan. Oikein vielä kuvaavatkin drinksujaan ja hanaviinilaatikoitaan. En vaan kehtaisi.

Mitähän pappa Muurinen tykkää tyttären dokaamisesta? Vai onko se vaan Jyrkin keino pitää vaimo kännissä ja siten hanakkana seksiin, jossa näköjään Jyrki on Jennin mielestä ok ?

Vierailija
13333/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen, mutta tuleeko kellään muulla Annasta mieleen Ruotsin miljonääriäiti Maria M.? Ulkonäöstä siis. Onko jotain samaa näköä heissä?

No ei pahemmin muuten, mutta samanlaiset huulet, joita korostaa samanvärinen huulipuna. Yhtä toimelias ja tomera ja blondattu.

Vierailija
13334/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida ainoastaan psykiatrian erikoislääkäri pitkällisen tutkimuksen jälkeen. En nyt lähtisi muutaman telkkaripätkän perusteella ketään siitä syyttelemään. 

Nykyään vain muotisana jota heitellään joka tilanteessa. Kaikki ei ole narsismia

Tämä. Joka toinen osallistuja on täällä leimattu narsistiksi. Huoh

Vierailija
13335/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman perusteella ei saa kiinni mikä on ydinongelma Tainalla ja Matilla. Onko se se että Matti ei ilmaise tarpeeksi tunteita ja ilmaise niitä vielä lämpimällä tavalla? Minusta Matti vaikuttaa hyvältä mieheltä mutta jos nainen haluaa tunteiden tulkkia niin saa kyllä varmaan kauan etsiä kun Suomessa on niin paljon miehiä jotka ei tunteita sanallisesti ilmaise, varsinkaan eivät monet osaa empatiaa osoittaa vaikka sitä tuntisivatkin. Ehkä on vaan vääränlainen matchi kun tarpeet ei kohtaa. 

Minulla kosahti siihen, kun Matti sanoi olevansa kylmä ihminen. Ja lisäksi provosoi toista reagoimaan. Olen oman osani narsisteista ja narsistien harjoittamasta käytöksestä jo ottanut vastaan, no more. 

Onko joku Matille sanonu et, oot kylmä ja nyt Matti on ilmo

Minäkään en ymmärrä, että miksi tuo Matti provosoi noilla kylmä-kommenteilla. Puhuu paljon pettymyksestä ja hylätyksi tulemisen pelosta. Ei osaa vissiin käsitellä noita tunteita

Vierailija
13336/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet nelikymppisetkin miehet pelaa silloin tällöin esim. pleikkaa tms. En ymmärrä mikä on ongelma, jos ei kaiket illat hakkaa konetta. 

Ei kai kukaan sanonutkaan että on ongelma? Tekee vain nuorekkaan vaikutelman.

eri

Vierailija
13337/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida ainoastaan psykiatrian erikoislääkäri pitkällisen tutkimuksen jälkeen. En nyt lähtisi muutaman telkkaripätkän perusteella ketään siitä syyttelemään. 

Nykyään vain muotisana jota heitellään joka tilanteessa. Kaikki ei ole narsismia

Tämä. Joka toinen osallistuja on täällä leimattu narsistiksi. Huoh

Ja toisekseen, nykykäsityksen mukaan meissä kaikissa on narsistisia piirteitä. Vain harva silti on narsisti.

Vierailija
13338/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun eka jakso esitettiin ja täällä kommentoitiin pareja. Mä sanoin ettei Matin ja Tainan suhde ei tule kestämään. Mulle sanottiin että oon niin väärässä. Tämä tapahtui useammassa viestissä.  Ikävään sävyyn lytättiin mun kommentti asiasta. Noh, mites se suu nyt pannaan? Heillä menee huonoiten. Ihmisten lukeminen microeleistä ei olekkaan niin helppoa kaikille!

Negaihmiset sanovat tietenkin heti, että yhdestäkään parista ei tule mitään. Ja sitten kun ei tule niin sanovat et mitäs minä sanoin.

Kyse ei ole tuomiopäiväihmisen mikroilmeiden lukemistaidosta, vaan ihan vain siitä, et ollaan aina vain niin vitsin negatiivisia. Välillä sitten tietty osuukin.

Vierailija
13339/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa 1960-luvulla huokailtiin vaikeista ihmisistä "Voi, hän nyt on vain niin neuroottinen" Nykyään sen on sitten korvannut tämä narsisti termi.

Vierailija
13340/30018 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin Tainan ja Annan kohdalla sitä että voiko terapia myös tuottaa tuollaisia aikuisia joilla ei ole vuorovaikutustaitoja. He osaavat kyllä sanoittaa asioita juuri itselleen mieleisellä tavalla joka kuulostaa psykologisesti perustellulta, mutta samalla unohtavat kokonaan sen että vuorovaikutuksen pitäisi tuottaa hyvää myös ympärille, ei pelkästään itselle.

Anna ja Taina luulevat ansaitsevansa tai saavansa kenet tahansa koska Anna on mielestään täydellinen suorittaja ja Taina mielestään maailman lempein ja rakastavin. He ovat oman sisäisen kuplansa kuningattaria mutta muu maailma näkee vain kaksi vanhaa piikaa. Terapeuttien pitäisi nähdä näiden puheiden läpi ja miettiä yhdessä potilaan kanssa miten potilas pystyisi olemaan vähemmän vittumainen myös silloin kun toinen ihminen ei ole täydellinen. 

Ketju on lukittu.