Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Ukkolalta tärkeä ulostulo draaman sisällön politisoitumisesta

Vierailija
22.08.2024 |

Yle ja Ses on jo pitkään käyttänyt täysin absurdeja eli postmoderneja marxilaisia intersektionaalisia sääntöjä elokuvien ja sarjojen pisteyttämisesssä. Dramaturgia, näyttelijät, henkilöiden representaatio jne. on kutistettu ideologialle. Verorahoilla. Vetää hiljaiseksi.

Kommentit (576)

Vierailija
321/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tämä aktivismi on tietysti hyvä ja oikein koska se ravistelee rakenteita siten edistäen vallankumousta, tämä on marxismia puhtaimmillaan.

Vierailija
322/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa noille persuille mitä hyvänsä takasin tulee silkkaa valetta ja olkiukkoa, miten kukaan on niin tyhmä että nielee noiden juttuja? Eihän ne pärjää normaalille keskustelulle.

Vasemmisto ei keskustele. Vasemmisto julistaa ja saarnaa.

Vihreät ja vasemmisto ovat uskonnollisia herätysliikkeitä. Siellä on paljon miehiä älykkäämpiä naisia, jotka haluavat kokea kiihkoa. Sitten ne kokevat sitä johonkin miesten määräämään agendaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä kannatan sijoittamista valtion sisäiseen yritystoimintaan, yritystukia ja valtion omia yrityksiä, sitä että kopioidaan maailmalta ja meidän omasta historiasta ne jutut jotka toimii, jotka tällä hetkellä ois valtion tukema ase ja ammustuotanto ja kaivostoiminta, minä en usko vapaiden markkinoiden paremmuuteen kun ensimmäinenkään iso maa ei kilpaile kärjessä niillä säännöillä vaan omia tukemalla.

Minä uskon että ainoa keino katkaista velkakehitys on tehdä se samalla tavalla kun ennenkin, eli sijoittamalla ja panostamalla suomalaiseen tuottavuuteen, elintasoon ja koulutukseen(eli siihen kaikkeen mille oikeisto on allerginen ja jonka laadusta ne valittaa pilattuaan ne itse), luomalla työpaikkoja ihan itse luottamatta tippaakaan mihinkään vapaiden markkinoiden autuaaseen onneen kun ei se ole ikinä ennenkään toiminu."

Tämä, Suomalainen sosialismi on nimenomaan tätä, sijoitetaan omiin meidän yhteisillä varoilla,

Mistä nämä "yhteiset" varat mahtavat tulla ja miksi niillä pitäisi rahoittaa vassujen lempiprojekteja ja turhien kansalaisjärjestöjen hillotolppia vassuille?

Vierailija
324/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä kannatan sijoittamista valtion sisäiseen yritystoimintaan, yritystukia ja valtion omia yrityksiä, sitä että kopioidaan maailmalta ja meidän omasta historiasta ne jutut jotka toimii, jotka tällä hetkellä ois valtion tukema ase ja ammustuotanto ja kaivostoiminta, minä en usko vapaiden markkinoiden paremmuuteen kun ensimmäinenkään iso maa ei kilpaile kärjessä niillä säännöillä vaan omia tukemalla.

Minä uskon että ainoa keino katkaista velkakehitys on tehdä se samalla tavalla kun ennenkin, eli sijoittamalla ja panostamalla suomalaiseen tuottavuuteen, elintasoon ja koulutukseen(eli siihen kaikkeen mille oikeisto on allerginen ja jonka laadusta ne valittaa pilattuaan ne itse), luomalla työpaikkoja ihan itse luottamatta tippaakaan mihinkään vapaiden markkinoiden autuaaseen onneen kun ei se ole ikinä ennenkään toiminu."

Liian pitkä en lukenu kommunisti paskaaaa

Vierailija
325/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäonnistumisen mahdollisuutta ei tavallaan ole olemassakaan jos sosiaaliset ja muut hierarkiat saadaan rakennettua alfanarttupiirin haluamalla tavalla.

Niin, ennenhän ne tehtiin alfaurospiirin haluamalla tavalla, joka oli ihan yhtä huono. Jotenkin olen toivonut, että nykyään osattais jo mennä sillä keskitiellä.

Luomalla uusia hierarkisia järjestelmiä, joiden nokkimisjärjestykset asioiden määrittelemisen suhteen noudattavan hierarkiasäätelyä haluavien tahojen tahtoa. Tungetaan ärsykit pohjalle, suosikit keskikastiin ja oma hovi huipulle. Yliopistojen yhteiskuntataiteellisten tiedekuntien alfanarttukilpailu noudattaa aika pitkälle tätä kaavaa. Hyväsiskojärjestelmä toimii uutena institutiona ja sosiaalisen konstruktionismin eri alalajien muotiparadigmat opetussuunnitelmana.

Oikeasti se tarkoittaa, että mulla pitää olla absoluuttinen tulkinta- ja mä

No oliko se vanha hierarkiajärjestelmä sen parempi, paitsi että siinä hierarkiassa ylimpänä oli joku mies joka keräsi samanlaisen hierarkian? Sekä status quo olisi pitänyt pitää? Nykyään mennään äärilaidasta toiseen, joka on ihan yhtä huono juttu.

Vierailija
326/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun vasemmisto on hädässä, se keskittyy haukkumaan muita. Oletteko huomanneet samaa? Revitään vastakkainasettelua ihan mistä tahansa ja sitten iskeekin täysi persu-tourette.

Todellakin on huomattu. Olisi joskus mukava riidellä ihan kunnolla asioista, mutta tosiaan, yhtään oikeaa argumenttia ei tule. Ja tuo henkilöön meneminen on mennyt noilla suorastaan kuvottavaksi. 

Vierailija
327/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä millaisia ohjelmia te sieltä Ylestä katsotte ja kuuntelette jos tämä on suuri ongelma juuri Ylellä, Tämähän on aika normi kaikkialla, oli sitten kyse Ylestä tai vaikka jenkkien uusista elokuvista tai melkeinpä mistä tahansa tuotannosta oli sitten kyse mainoskanavista tms. 

Eli jos maksatte siitä että menette katsomaan jnekkifilmiä jossa on noudatettu samoja ohjieta, niin se on OK. Mutta jos ne ohjeet koskee Yleä (kuten muitakin mediataloja) niin se onkin sitten ihan hirveää. Onhan kaikissa viideohjelmissa nykyään ns. kiintiöhomo jne.

En mene katsomaan jenkkielokuvaa jossa on noudatettu samoja ohjeita. Joudun kuitenkin maksamaan Ylestä ja Ylen tuotannosta, vaikka en katso noitakaan.

Vierailija
328/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä Ida Erämaa on älykkö Ukkolan rinnalla.

Koitas nyt ida vähän yrittää nähdä vaivaa sen trollauksesi kanssa. Ei noin löysään yritelmään jaksa edes vastata.

Monimuotoisuuskoulutuskolumninkin oili Iltalehden kolumniksi järkevää kirjoitusta toisin kuin Ukkolan öykkäröinti.

Vierailija
329/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä nämä "yhteiset" varat mahtavat tulla ja miksi niillä pitäisi rahoittaa vassujen lempiprojekteja ja turhien kansalaisjärjestöjen hillotolppia vassuille?"

Mistä ne ennen tuli? Oisko ne verovaroja?

Hienoa kun minä yritän ihan tosissaan keskustella ja avata mitä se toinen puoli oikeasti miettii ja vastaukseks tulee edellleen "vassujen lempiprojekteja ja turhia kansalaisjärjestöjä".

Eksä saatana ymmärrä lukemaas ollenkaan? Mä puhun kaivostoiminnasta, asetuotannosta, eksä vi-ttu ymmärrä mitään?

Vierailija
330/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa noille persuille mitä hyvänsä takasin tulee silkkaa valetta ja olkiukkoa, miten kukaan on niin tyhmä että nielee noiden juttuja? Eihän ne pärjää normaalille keskustelulle.

Siis sä et pärjää eikä sulla ole mitään vasta-argumentteja, vaan sun suusta lentää pelkää perskokkaretta ja persuloidia.

Eiku mä en jaksa hokea niitä kun ette vastaa niihin kuitenkaan, herra on hyvä ja lukee uusiks niin että yrittäis ymmärtää sen lukemansa, se on ihan mahdollista eikä mikään vasemmiston salajuoni.

Kun argumentit loppuu voidaan alkaa käyttämään erilaisia haukkumasanoja, palstan yleisin haukkumasana on persu. 

Ei loppunu argumentit, sinä vaan sivuuti

Kenelle minulle sinä nyt puhut? Keskustelu on kahden tai useamman ihmisen välistä ajatustenvaihtoa. Keskustelussa osapuolet toimivat yhteistyössä ja keskittyvät yhteiseen aiheeseen vuoropuhelun kautta. Nämä opetellaan yleensä jo lapsena.

Vierailija
331/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun vasemmisto on hädässä, se keskittyy haukkumaan muita. Oletteko huomanneet samaa? Revitään vastakkainasettelua ihan mistä tahansa ja sitten iskeekin täysi persu-tourette.

Todellakin on huomattu. Olisi joskus mukava riidellä ihan kunnolla asioista, mutta tosiaan, yhtään oikeaa argumenttia ei tule. Ja tuo henkilöön meneminen on mennyt noilla suorastaan kuvottavaksi. 

Ei jumalauta, tässäkin ketjussa useampi vassari yrittää parhaansa teidän kans ja te kategorisesti estätte keskustelun ja nyt syytätte siitäkin vasemmistoa?

Onks mitään mitä te teette itse teidän omaa vikaa/vastuuta?

Vierailija
332/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku käy Ukkolan persoonan kimppuun.

Ja kohta vedetään esiin persut. Ellei ole jo vedetty, kun en ole lukenut vielä loppuun.

Vierailija
333/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä millaisia ohjelmia te sieltä Ylestä katsotte ja kuuntelette jos tämä on suuri ongelma juuri Ylellä, Tämähän on aika normi kaikkialla, oli sitten kyse Ylestä tai vaikka jenkkien uusista elokuvista tai melkeinpä mistä tahansa tuotannosta oli sitten kyse mainoskanavista tms. 

Eli jos maksatte siitä että menette katsomaan jnekkifilmiä jossa on noudatettu samoja ohjieta, niin se on OK. Mutta jos ne ohjeet koskee Yleä (kuten muitakin mediataloja) niin se onkin sitten ihan hirveää. Onhan kaikissa viideohjelmissa nykyään ns. kiintiöhomo jne.

Tämähän onkin yleinen ongelma. Tämän takia 90-luvun elokuvat joskus tuntuvat niin raikkailta ja hienoilta. Ero tulee siinä, että yle on verorahoitteinen. Minä itse päätän, maksanko netflixistä. Voin myös laittaa alapeukun sinne :) Ylelle en voi alapeukkua laittaa, yritin kerran ihan kohteliaasti, kommentti lähti alta aikayksikön. 

Vierailija
334/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 sivua sitä kuinka mieslapset on yhtä aikaa vihasia äidilleen ja silti piiloutuun sen helman taakse heti kun niitä juttuja kyseenalaistetaan.

Menkää miehet naisten taakse piiloon joka kerta!

Uliuliuli! Mahtaa tehdä hyvää itsetunnolle tämmönen. :' D

Vierailija
335/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, tässäkin ketjussa useampi vassari yrittää parhaansa teidän kans ja te kategorisesti estätte keskustelun ja nyt syytätte siitäkin vasemmistoa?

Onks mitään mitä te teette itse teidän omaa vikaa/vastuuta?

Mee nyt oikeasti muualle kun et selvästikään tuota spinnaamista osaa ja kuulostat lähinnä räkänokkaiselta kakaralta opettelemassa netin alkeita. Eikö teillä vasureilla ole mitään osaamisvaatimuksia kun teikäläisiä päästetään palstalle nolaamaan koko aatteen täysin nollaosaamisella? Vai riittääkö teille osaamiseksi se, että itse uskoo osaavansa kuten sinä näytät uskovan?

Vierailija
336/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen nimeksi pitäisi muuttaa Suomen Uutiset ja vastaavaksi päätoimittajaksi Riikka Purra. Sen jälkeen lähetämme vain meille sopivaa ohjelmaa ja pakotamme kaikki katsomaan sitä. Jokaisen kodin seinälle on pakko ripustaa Purran kasvokuva ja asia tulla tarkastamaan joka yö. Myös MV-lehti ja Seiska pitää nostaa Suomen virallisiksi julkaisuiksi koska niiden sisältö vastaa jo pitkälti puolueemme....oho siis valtiomme propa..uuuups virallista linjaa. Kiellämme myös muiden kuin valkoihoisten lihaa syövien miesten esiintymisen julkisesti. Alistamme naiset ja julistamme 10 lapsen hankkimisen pakolliseksi ja kouluihin haluamme pakollisen perussuomalaisen lukujärjestyksen. Liikuntatunneilla marssimme sopivan musiikin tahtiin ja ylistämme Purraa. UGH

Vierailija
337/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Taasmsun koko pointti on ilkeä olkiukko joka toimii vaan jos sun sanomisia ei mieti yhtään. :' D"

Mikä ei pitänyt paikkaansa? Tehän rääytte naisvihaa jostain sokoksen kassa tai huulipunahallitus -läpästä, mutta Purrasta saa suoltaa vaikka mitä väkivaltaista ja patologisoivaa paskaa ilman inahdustakaan vassujen suunnalta. Tehän ilakoitte jopa Purran keskenmenoista. Teidän feminisminne on varsin valikoivaa.

Te. 

Hienosti, tuossa tuo teidän persujen ongelma tulikin esiin aika hienosti.

Meinasikin unohtua tuo Kännissä ja Läpällä, kun eivät ole sitä vähään aikaan käyttäneet. Kaikki mutkumarinin haukkumanimet, joita päivittäin vieläkin suoltavat, ovatkin ihan kevyttä läppää vaan. Niin ja kännissä.

Vierailija
338/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäonnistumisen mahdollisuutta ei tavallaan ole olemassakaan jos sosiaaliset ja muut hierarkiat saadaan rakennettua alfanarttupiirin haluamalla tavalla.

Niin, ennenhän ne tehtiin alfaurospiirin haluamalla tavalla, joka oli ihan yhtä huono. Jotenkin olen toivonut, että nykyään osattais jo mennä sillä keskitiellä.

Luomalla uusia hierarkisia järjestelmiä, joiden nokkimisjärjestykset asioiden määrittelemisen suhteen noudattavan hierarkiasäätelyä haluavien tahojen tahtoa. Tungetaan ärsykit pohjalle, suosikit keskikastiin ja oma hovi huipulle. Yliopistojen yhteiskuntataiteellisten tiedekuntien alfanarttukilpailu noudattaa aika pitkälle tätä kaavaa. Hyväsiskojärjestelmä toimii uutena institutiona ja sosiaalisen konstruktionismin eri alalajien muotiparadigmat opetussuunnitelmana.

Oikeasti se tarkoittaa, ett

No oliko se vanha hierarkiajärjestelmä sen parempi, paitsi että siinä hierarkiassa ylimpänä oli joku mies joka keräsi samanlaisen hierarkian? Sekä status quo olisi pitänyt pitää? Nykyään mennään äärilaidasta toiseen, joka on ihan yhtä huono juttu.

Olen kuullut paljonkin huokailua siitä miten ennen kaikki oli paremmin. (Onko pöllömpää sanontaa edes olemssa?)

Vierailija
339/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kaamea vassariangsti, kun kysyy mitä on kommunismi :D sulla ei vassarina ole näköjään mitään käsitystä, että millaista talousjärjestelmää kannatat. Toistan, koska ei kerralla mene kuitenkaan ymmärrykseen: ei mitään käsitystä"

Tää voi tulla järkytyksenä mut mulla ei ole mitään pakkoa teeskennellä että sun valeet vasemmistosta on totta.

Sulla ei näköjään ole mitään käsitystä vasemmistosta post 1980 luvun, toistan, koska ei kerralla mene kuitenkaan ymmärrykseen: ei mitään käsitystä.

on kyllä käsitys, että mitä meidän vasemmisto ajaa. Se on aika erilaista talouspolitiikkaa kuin esimerkiksi Ruotsin demareiden talouspolitiikka. Ruotsin demareita on mm. Nalle kehunut. Voit tarkistaa asian vaikka GINI-indeksi kehityksestä, ja Ruotsin kehitystä kritisoivat heidän omat vasukkinsa: https://ulkop

nyt tuli eräs talousjärjestelmän eli suunnitelmatalous kuvattua. Siinä sosialismi menee eniten metsään, ja siksi reaalisosialismi aikoinaan tuhoutui. 

Teollistumisen aikoihin oli vielä jollain tasolla selvää, että mihin kannatti investoida ja mihin ei. Nykyään vanhat teollisuussektorit ovat hätää kärsimässä, ja tuottavimmat alat ovat korkeiden jalostusarvojen teknologiasektoreita ja niihin kuuluvat palvelut. Julkisilla rahoilla (=ei omilla, vaan meidän kaikkien) ei saa missään tapauksessa sotkeutua tähän.

On erinomaisen vaikeaa ennustaa, että mikä kannattaa ja mikä ei. Ja sekin on vaikeaa arvioida, että milloin jonkun konseptin/tuotteen täytyy alkaa tuottaa voittoa. Tähän loppupeleissä sosialismikin tuhoutui, ei voi arvioida milloin pääomittaminen täytyy lopettaa. Kapitalismissa se on helppoa, sijoittavat sanovat ei enää ja sen jälkeen joku muu voi yrittää samaa.

Muutenkin olet vasemmistossa vähän väärässä seurassa, koska siellä ei kaivostoiminta saa kannatusta. Vasemmisto on nykyään vihreyttä ja feminismiä, johon eivät tällaiset brutaalit teollisuusalat istu. Vaihda persuihin, sieltä löytynee kannatusta kansalliselle kaivostoiminnalle! 

Vierailija
340/576 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei keskustele. Vasemmisto julistaa ja saarnaa.

Vihreät ja vasemmisto ovat uskonnollisia herätysliikkeitä. Siellä on paljon miehiä älykkäämpiä naisia, jotka haluavat kokea kiihkoa. Sitten ne kokevat sitä johonkin miesten määräämään agendaan. 

Miten persu-ukot kestävät Riikka-Sanna kiihkoa ja valtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän