Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
MTV:llä ei ole mitään moraalia. Juontajana on tuomittu seksuaalirikollinen Roope Salminen. Tietääkö ruotsalainen omistaja Telia, että juontajana on moinen mies.
Vierailija kirjoitti:
PIENI GALLUP TÄHÄN VÄLIIN!
Olisi kiva kuulla, kuka/ketkä vaikka 2 kilpailijaa eivät mielestänne AINAKAAN OLE MYYRIÄ!
Lyhyet perustelut olisi kiva kuulla myös <3 <3
Alussa helpoimmat listalta poistettavat olivat minulle Mari ja Arja.
Kolmantena on Robert. Helppo.
Mutta sitten vastaisin kyllä Juno ja Tomas. Olen varma että heistä kumpikaan ei ole myyrä. Junon kohdalla kyse on puheesta ja olemuksesta. Tomas on suorittanut tehtävissä koko ajan niin vahvasti ja vakaasti ratkaisevassa roolissa, että hän on jo moneen kertaan jäänyt pois laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt mietin, että oliko ne Karin neuvot ja arvailut siellä tornissa oikeita vai neuvoiko hän lopulta Inaa katsomaan vääristä paikoista ja lopuksi kiiruhti itse toiseksi etsijäksi. (Pitäisi olla parempi historiassa, että osaisi arvioida paremmin Karin neuvoja. Se yksi vuosiluku kai oli ainakin väärin.)
Mun korvaan ne kuulosti hyviltä vinkeiltä. Karilla tuntui olevan käsitystä, että museossa asiat löytää aikajärjestyksessä/vuosiluvun mukaan, niin yritti heittää vinkkejä miltä vuosilta kannattaisi etsiä, jos ei kysymyksessä suoraan sanottu. Se mikä meni väärin, ei mennyt oikeasti väärinväärin. Sanoi 1918-1919 kun oikea oli 1918-1920, sanoi että etsikää sieltä päin eikä että laittakaa noin. Samoin yritti kertoa milloin on tsaarien aika tai milloin se joku kuningas olisi elänyt. Mulle nuo kuulosti vihjeiltä, jotka mua itseäni etsijänä olisi auttaneet, vaikka tok
Joo ohjelmaa katsoessa mietin, että onpa hyviä ohjeita ja noilla pitäisi kyllä löytyä. Mutta en tiedä löytyikö kuitenkaan. Ja oliko ne neuvot oikeasti hyviä vai oliko Kari vain vakuuttava ja väärässä. Oishan sekin hyvä myyräily, että juoksuttaa etsijää väärissä kerroksissa. Tulispa joku historiaa paremmin tunteva kertomaan, mitä tuossa tapahtui ja mentiinkö molemmat lankaan.
Noi kaikki mitä kirjotit on siis musta hyviä havaintoja ja pohdintoja. Ja ne helpottaa kyllä mun tuskaa siitä, että oonko ollu sokee, kun en oo aiemmin miettiny Karin toimintaa niin kriittisesti! Joten kiitos :D
Vierailija kirjoitti:
Kari pelaa aikalailla samalla tavalla kuin Olli viime kaudella. Myyräilee niin paljon että saa varmasti paljon epäilyksiä mutta samaan aikaan pelaa ovelasti joukkueelle oikeissa paikoissa. Hänestä on lähes mahdotonta sanoa puoleen tai toiseen mutta veikkaan että ei ole Myyrä.
Ihan samaa mieltä. Olli oli viime kaudella mun ehdoton myyräepäily #1. Olikin voittaja. Mä uskon, että Kari on nyt joko myyrä tai voittaja, Ina on myyrä tai voittaja.
Vierailija kirjoitti:
MTV:llä ei ole mitään moraalia. Juontajana on tuomittu seksuaalirikollinen Roope Salminen. Tietääkö ruotsalainen omistaja Telia, että juontajana on moinen mies.
Että te jaksatte... Vaihda kanavaa jos ei kiinnosta. Eikä kannata tänne kirjoitella jos ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Arja on aivan varma myyrä, tiesin sen jo ohjelman toka jaksossa.
Arjasta näkee sen kaikessa. Eilisessä jaksossa, kun Arja istui kahden kilpailijan kanssa kilpailun jälkeen penkillä ja puhuivat halko kisan epä onnistumisesta, Arja hörähti siinä nauramaan, se oli yksi paljastus, vain myyrä tekisi niin.
Myyrä, Arja puhuu eritoten kameralle paljon, paljon enempi kuin kukaan muu ja hämäyksen vuoksi
on epäilevinään jotakuta myyräksi.
Kilpailutilanteessa Arja ei paljoa puhu, Myyrä tietää tehtävät etukäteen,
voi siksi suunnitella valmiiksi, miten voisi pilata tehtävän.
Että ihan toisessa jaksossa jo tiesit Arjan varmaksi myyräksi. Huikean tarkkanäköistä! 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt mietin, että oliko ne Karin neuvot ja arvailut siellä tornissa oikeita vai neuvoiko hän lopulta Inaa katsomaan vääristä paikoista ja lopuksi kiiruhti itse toiseksi etsijäksi. (Pitäisi olla parempi historiassa, että osaisi arvioida paremmin Karin neuvoja. Se yksi vuosiluku kai oli ainakin väärin.)
Mun korvaan ne kuulosti hyviltä vinkeiltä. Karilla tuntui olevan käsitystä, että museossa asiat löytää aikajärjestyksessä/vuosiluvun mukaan, niin yritti heittää vinkkejä miltä vuosilta kannattaisi etsiä, jos ei kysymyksessä suoraan sanottu. Se mikä meni väärin, ei mennyt oikeasti väärinväärin. Sanoi 1918-1919 kun oikea oli 1918-1920, sanoi että etsikää sieltä päin eikä että laittakaa noin. Samoin yritti kertoa milloin on tsaarien aika tai milloin se joku kuningas olisi elänyt. Mulle nuo kuulosti vihjeiltä, jotka mua itseäni etsijänä olisi auttaneet, vaikka toki saatoin vain mennä lankaan. 😀
Oikeita suuntaa-antavia vihjeitä olisi halunnut antaa, että Ina tietäisi suunnilleen miltä aikaväliltä etsiä vastauksia. Ina ei pystynyt ottamaan vihjeitä vastaan kun oli niin hermona, mikä on ymmärrettävää. Kari ei vaikuttanut vastauksiin mitenkään.
Lopussa Kari ehti käväistä tornissa ja he yhdessä Inan kanssa vastasivat ainakin Elisabeth-kysymykseen. Mutta taisi aika loppua niin ettei Kari kerennyt auttaa sen enempää.
Hyvä suoritusta Karilta tuossa tehtävässä sanoisin. Ei myyräilyä eikä feikkimyyräilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrätestissäkin pitää olla tarkka vastauksissaan. Huomaa ero seuraavissa kysymyksissä. 1) Ottiko myyrä jokerin? 2) Kertoiko myyrä ottaneensa jokerin?
Mä olen usein miettinyt miten vaikea toi myyrä-testi on!! Siis mitä kysymyksiä meille katsojille tv:ssä on näytetty.
Jos itse olisin kisaaja ja olisin 100% varma myyrästä, voisi useampi kysymys mennä silti väärin! Siellä kun voi olla kysymyksiä tyyliin "oliko myyrällä aamulla sininen paita?" En mä välttämättä edes kiinnittäisi huomiota tällaiseen saati muistaisi sellaista kun testi tehdään!
Eli periaatteessa siis myyrästä vähiten tietävä ei putoa. Myyrätesti on myös jonkinlainen muistitesti mitä aiempina päivinä on tapahtunut. Sekä tietämystä kanssakilpailijoista: onko henkilö syntynyt 80- vai 90-luvulla esimerkiksi.
Myyrän voittaa usein se kilpailija, joka on tunnistanut myyrän ensimmäisenä ja ehtinyt selvittää ja opetella faktoja oikeasta tyypistä pisimpään. Paidan värin muistaa silloin, jos tietää jo etukäteen, että myöhemmin testissä tällaisia asioita kysytään. Tietysti jotain paidan väriä tai muuta vastaavaa yksityiskohtaa on vaikea palauttaa mieleen, jossei sitä siinä hetkessä ole aktiivisesti miettinyt ja painanut muistiin. Ne kysymykset ennen finaalia on kuitenkin aina niistä sen jakson tapahtumista ja finaalissa sitten koko kaudelta. Ja lisäksi on niitä knoppitietoja. Tai näin ainakin Hollannissa ja uskoisin että myös Suomessa.
Kuorotehtävässä Kari siirsi Viivin inttämän arskamuikkelin jatkuvasti pois siltä Viivin neuvomalta paikalta. Me tiedetään että Viivi oli tässä oikeassa. Kari kuitenkin alusta asti on epäillyt Viiviä myyräksi joten saattoi epäillä että Viivi yritti pelkästään myyräillä tässä asiassa. Ehkä Kari ei tästä syystä kuunnellut Viivin neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun korvaan ne kuulosti hyviltä vinkeiltä. Karilla tuntui olevan käsitystä, että museossa asiat löytää aikajärjestyksessä/vuosiluvun mukaan, niin yritti heittää vinkkejä miltä vuosilta kannattaisi etsiä, jos ei kysymyksessä suoraan sanottu. Se mikä meni väärin, ei mennyt oikeasti väärinväärin. Sanoi 1918-1919 kun oikea oli 1918-1920, sanoi että etsikää sieltä päin eikä että laittakaa noin. Samoin yritti kertoa milloin on tsaarien aika tai milloin se joku kuningas olisi elänyt. Mulle nuo kuulosti vihjeiltä, jotka
Okei eli ne aikavälitkö siis piti paikkansa? Feikkimyyräilyähän siinä ei ollut. Mutta oliko ihan ehtaa myyrämyyräilyä? Se riippuu siitä, oliko ohjeista lopulta haittaa vai hyötyä.
Ja Viivi taas kertoi että oli päättänyt tehtävässä osallistua vain yhden henkilön siirtämiseen eli tähän arskamuikkeliin. Jos hän on myyrä, hän voi näin vedota että on saanut yhden oikein.
Aika huonoa osallistumista tehtävään häneltä. Hän olisi varmasti osannut auttaa tässä tehtävässä merkittävästikin, mutta päätti jättäytyä tehtävän ulkopuolelle. Miksi kilpailija päättäisi toimia näin? Niin selvää myyrän käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrähän esim. tietää tietokilpailukysymykset etukäteen, ja jos Ina on myyrä, hän voi huoletta kerätä pottiin tietokilpailussa rahaa kun tietää, että huutokaupassa voi sitten vetää nollille.
Tätä olin tulossa kommentoimaan, samaa mieltä!
Miksi hän kuitenkaan vastaisi niin moneen perättäiseen kysymykseen oikein kun ei ollut mikään pakko? Parillakin kysymyksellä olisi lunastanut sankarin viitan. Samalla logiikalla myyrä olisi voinut yrittää kartuttaa pottia maksimaalisesti kaikissa tehtävissä ennen huutokauppaa. Mutta tuskin myyräkään saattoi aavistaa millainen kilpalaulanta huutokaupassa syntyy. Hän tuskin halusi ottaa riskiä esiintyä ahkerimpana huutajana.
Ei Ina ole kyllä myyrä. Hän on toimittaja eikä näyttelijä ja on yksi eniten tunteitaan esiin tuonut kilpailija. Viivistä voisi sitten sanoa ihan päinvastaista.,.
Vierailija kirjoitti:
Kuorotehtävässä Kari siirsi Viivin inttämän arskamuikkelin jatkuvasti pois siltä Viivin neuvomalta paikalta. Me tiedetään että Viivi oli tässä oikeassa. Kari kuitenkin alusta asti on epäillyt Viiviä myyräksi joten saattoi epäillä että Viivi yritti pelkästään myyräillä tässä asiassa. Ehkä Kari ei tästä syystä kuunnellut Viivin neuvoa.
Eikö Kari kuitenkin aloittanut sen ja Viivi korjasi? Miks Viivi ois korjannut jos on myyrä?
Ja miten Kari oli niin väärässä (ja silti niin varma)? Mutta joo voi todellakin olla niin, että Kari nyt vaan sattui ihan inhimillisesti olemaan väärässä eikä kuunnellut epäilyjensä takia Viiviä. Eniten toi kuvio hämää sen takia, ettei se sovi ajatukseen Viivistä myyränä.
Vierailija kirjoitti:
Ja Viivi taas kertoi että oli päättänyt tehtävässä osallistua vain yhden henkilön siirtämiseen eli tähän arskamuikkeliin. Jos hän on myyrä, hän voi näin vedota että on saanut yhden oikein.
Aika huonoa osallistumista tehtävään häneltä. Hän olisi varmasti osannut auttaa tässä tehtävässä merkittävästikin, mutta päätti jättäytyä tehtävän ulkopuolelle. Miksi kilpailija päättäisi toimia näin? Niin selvää myyrän käytöstä.
Tarkkaillakseen muita, jos on pihalla myyrän henkilöllisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Okei eli ne aikavälitkö siis piti paikkansa? Feikkimyyräilyähän siinä ei ollut. Mutta oliko ihan ehtaa myyrämyyräilyä? Se riippuu siitä, oliko ohjeista lopulta haittaa vai hyötyä.
Ei tainnut olla haittaa tai hyötyä. Mutta tietoa sieltä Karilta tuli. Olisi varmaan pärjännyt todella nopeasti Inan paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niinhän hän väitti itsekin. Mutta ei ole oikeasti mikään syy jäädä seisomaan tehtävän ajaksi tumput suorina sivuun jos kaikki muut osallistuu. Ei olisi hirveästi järkeä jos kaikki rupeaisivat tekemään samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrähän esim. tietää tietokilpailukysymykset etukäteen, ja jos Ina on myyrä, hän voi huoletta kerätä pottiin tietokilpailussa rahaa kun tietää, että huutokaupassa voi sitten vetää nollille.
Tätä olin tulossa kommentoimaan, samaa mieltä!
Miksi hän kuitenkaan vastaisi niin moneen perättäiseen kysymykseen oikein kun ei ollut mikään pakko? Parillakin kysymyksellä olisi lunastanut sankarin viitan. Samalla logiikalla myyrä olisi voinut yrittää kartuttaa pottia maksimaalisesti kaikissa tehtävissä ennen huutokauppaa. Mutta tuskin myyräkään saattoi aavistaa millainen kilpalaulanta huutokaupassa syntyy. Hän tuskin halusi ottaa riskiä esiintyä ahkerimpana huutajana.
Ei Ina ole kyllä myyrä. Hän on toimittaja eikä näyttelijä ja on yksi eniten tunteitaan esiin tuonut kilpailija. Viivistä voisi
Tämä just, että miksi myyrä toisi niin jättipotin yhdestä tehtävästä. Kyllä ryhmän luottamuksen saisi vähemmälläkin. Ja musta on erittäin todennäköistä, että toimittaja tietää jo valmiiksi ja lisäksi selvittää asioita kanssakilpailijoistaan ennen tällaisen formaatin kuvauksiin lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kari kuitenkin aloittanut sen ja Viivi korjasi? Miks Viivi ois korjannut jos on myyrä?
Ja miten Kari oli niin väärässä (ja silti niin varma)? Mutta joo voi todellakin olla niin, että Kari nyt vaan sattui ihan inhimillisesti olemaan väärässä eikä kuunnellut epäilyjensä takia Viiviä. Eniten toi kuvio hämää sen takia, ettei se sovi ajatukseen Viivistä myyränä.
Viivi sanoi että otti tehtävässä omaksi asiakseen vain tämän yhden henkilön laittamisen paikalleen. Ihan siitä syystä että silloin ei tarvitse osallistua tehtävään vaan voi vaikuttaa aktiiviselta vaikka ei oikeasti tee juuri mitään. Jälkikäteen ihmiset kuitenkin muistaa tuon tilanteen ja se saattaa hämätä jota kuta ajattelemaan, että Viivi ei voisi olla myyrä. Vaikka oikeasti sillä yhdellä henkilöllä suuren kuoron joukossa ei ole ollut suurta merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niinhän hän väitti itsekin. Mutta ei ole oikeasti mikään syy jäädä seisomaan tehtävän ajaksi tumput suorina sivuun jos kaikki muut osallistuu. Ei olisi hirveästi järkeä jos kaikki rupeaisivat tekemään samoin.
Ei ole loogista myyrältäkään jäädä sivuun. Olla sabotoimatta ja ainoastaan yrittää estää toisen kilpailijan moka. Outoa käytöstä Viiviltä, oli myyrä tai kilpailija.
Enempää ei olisi voinut myyräillä edes Myyrä. Kanala on kaikkien myyrien äiti.