Onko teidän kenenkään kroppa muokkautunut uimisella? Puhutaan uinnista ja sen hyödyistä :)
Päätin aloittaa uintiharrastuksen.
Aloitin sillä, että uin putkeen puolituntia ja menin saunaan. Olipa ihanaa! Niin mukava liikuntamuoto.
Noustessani altaalta oli aika raskas olo kropassa, että kyllä se jossain tuntui.
Uimahalli on lähellä ja ajattelin alkaa käymään siellä niin paljon kuin mahdollista, toiveena olisi, että ainakin 4 krt/vko.
Onko uinti muokannut kroppaasi? Itse olen ylipainoinen nuori, toivoisin sen vaikuttavan myös painoon mutta tärkeintä on se, että nautin ja tuo teki mielellekin todella hyvää.
Kommentit (33)
Kyllä se vähän muokkaa lihaksistoa, jos on ennestään liikkumaton. Enemmän vaikutusta ulkomuotoon saat ruokavaliomuutoksilla.
Muokkaa. Kaventaa vyötäröä ja parantaa ryhtiä.
Hyvä suunnitelma, mutta kannattaa ehkä aloittaa pienin askelin ja vähemmillä kerroilla viikossa :) parempi mahdollisuus saada pysyvä elämäntapa. Uinti on ihanaa! Ja välillä voi vesijuosta. Ja jumpata.
läskit on kyllä poistuneet ja syvät lihakset on parantunu.
noin 6 kk uimista takana. noin 10 km viikossa pari kolme kertaa yhteensä
ei ehkä kauneimmaksi tule mutta hyvin terveellistä liikuntaa on
Uin joskus nuorempana 2-3 kertaa viikossa n. 1000 m kerrallaan. Huomasin jo muutaman kuukauden jälkeen vartalon kiinteytymisen. En uinut laihtuakseni, vaan nimen omaan kiinteyden ja lihaksiston joustavuuden takia. Lisäksi pyöräilin 2-3 krt viikossa n. 30 km kerrallaan. Se lisäksi ns. hyötyliikuntaa. Ei siis mitään valtavia urheilusuorituksia, mutta kroppa oli timmi ja vetreä.
Ei, koska uimahallin kahvilassa on liian hyviä munkkeja.
Punttisalilla saa muutokset kroppaan varmimmin. Kaikki urheilijat tekee voimaharjoittelua ja jos ei tee niin ei tule menestystä
Kokeilin uintia ja en huomannut suurta muutosta kehossani. Paransi vähän hapenottokykyäni ja hartioideni lihaksia. Aloitin gravel-pyöräilyn ja se paransi hapenottokykyä myös, vyötärö kapeni, pakara-ja reisilihakset vahvistuivat, lihakset piirtyivät esiin ja ryhti kohentui.
Ehkä uintitekniikkani on heikko. Nykyisin pyöräilen paljon ja uin vähän. Mietin, että missä voisin ajaa entistä lujempaa tai mäkisemmässä maastossa turvallisesti, sillä jalkani eivät millään tunnu väsyvän.
Paras liikunta on sellaista mistä itse nauttii.
Itselläni uinti kuuluu tähän kategoriaan. Samalla voi käydä saunassa niin sekin on plussaa.
Käsivarret ja reidet on kiinteytyneet.
Ainoa negatiivinen puoli on se, että minulle tulee kamala nälkä niinä päivinä kun olen käynyt uimassa, eli tulee helposti myös syötyä enemmän. Sanoisin että laihtumisen kannalta uimisen hyödyt on plus miinus nolla.
On, terveisin entinen kilpauimari. Vaikka en enää treenaa yhtä kovasti,niin kroppa on tietyn mallinen.
Yksi tuttu mies oli ahkera uija. Ei se siitä juurikaan muuttunut suuntaan tai toiseen. Ehkä vähän laihtui.
Uiminen tosiaan kannattaa aloittaa rauhallisesti ja antaa lihaskunnon kasvaa, muuten kyllästyy yhtäkkiä. Jostain luin ajat sitten, että jo pelkkä vedessä oleminen esim. seisominen vesi kaulaan saakka kiinteyttää vartaloa ja kuluttaa energiaa enemmän kuin vaikkapa istuminen. Tämä johtuu siitä, että vesi on viileämpää kuin kehon lämpötila, joten energiaa kuluu vartalon lämmittämiseen. Lisäksi veden paine puristaa vartaloa.
Uimalla, vesijumpalla ja vesijuoksulla saatte säihkysääret ajan mittaan, selkä- ja vatsalihakset kiinteytyvät, joten keskivartalosta tulee vahva kannattelemaan ryhtiä ja estämään pömppövatsaa.
Itse uin 1000 - 1500 m koskematta pohjaan ja pysähtymättä eli suht rauhallista tahtia. Kun syke ei nouse korkealle, rasvaa palaa kiitettävästi. Olen tykännyt uimisesta lapsesta saakka, joten aina iloisena altaalle nautiskelemaan uimisesta. Pitkän tauon huomaa melko nopeasti, kun käsistä katoaa kiinteys ja voima sekä vatsa helposti ainakin syönnin jälkeen on isompi kuin säännöllistä uintia harrastaessaan. Toisaalta tauko on välillä ihan hyväksikin, ettei kyllästy.
Parantaa ulkonäköä, hyvä harrastus.
Kyllähän eri harrastukset muokkaa vartaloita kovin eri näköisiksi.
Pyöräilijät on laihoja ja kapeita, kapeat hartiat mutta paksut reidet. Uimarit on leveähartiaisia ja enemmän tiimalaseja, lihakset on pitkiä kauttaaltaan. Juoksijat on kuivan kesän oravia ilman lihaksia, jänteet erottuu jaloista. Kuntosaliharjoittelijat ovat lihaksikkaita pullokauloja jotka hengästyy kun nousee portaita. Heillä lihakset on pallon muotoisia mutta eivät voi tehdä niillä mitään raskaita töitä tai hauis repeää tms.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät on laihoja ja kapeita, kapeat hartiat mutta paksut reidet. Uimarit on leveähartiaisia ja enemmän tiimalaseja, lihakset on pitkiä kauttaaltaan. Juoksijat on kuivan kesän oravia ilman lihaksia, jänteet erottuu jaloista. Kuntosaliharjoittelijat ovat lihaksikkaita pullokauloja jotka hengästyy kun nousee portaita. Heillä lihakset on pallon muotoisia mutta eivät voi tehdä niillä mitään raskaita töitä tai hauis repeää tms.
Nuo kaikki muutokset vaativat sitten vähän enemmän jo treeniä taakse. Ihan tavallisella kuntoilulla ei kovin paljon muutoksia tule. Tärkeämpää olisi ehkä miettiä omaa terveyttä ja hyvinvointia. Kaikki muu on sitten plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki muutokset vaativat sitten vähän enemmän jo treeniä taakse. Ihan tavallisella kuntoilulla ei kovin paljon muutoksia tule. Tärkeämpää olisi ehkä miettiä omaa terveyttä ja hyvinvointia. Kaikki muu on sitten plussaa.
Totta. Ap tuossa kuitenkin suunnitteli uimista 4krt/viikko, se määrä rupeaa jo muokkamaan kroppaa uimarin kropan muotoon varsinkin jos uinti-into kestää monia vuosia mitä se uimareilla usein kyllä tekeekin.
Jos olis yksityinen allas, uisin mielelläni. En vaan kehtaa mennä uimahalliin tämän näköisenä, ja koulusta jäi muutenkin traumat.
Vierailija kirjoitti:
Jos olis yksityinen allas, uisin mielelläni. En vaan kehtaa mennä uimahalliin tämän näköisenä, ja koulusta jäi muutenkin traumat.
Jos tuntuu hankalalta mennä, niin koita käydä sellaiseen aikaan kun uimareita on vähemmän. Vaikka aamulla mummojen kanssa? Uimahalleissa näkyy kaiken kokoisia ja muotoisia. Sinne vaan sekaan!
Minä käyn vaan kerran viikossa uimassa ja uin 1500-2000 metriä yhtä soittoa. On ainut vauhdikas laji mitä voin harrastaa kun olen allerginen omalle hielleni.
On minunkin mielestäni aivan ihanaa ja polttaa rutkasti kaloreita. Bonuksena on että nivelet ei rasitu. Itse en käy tuota useammin ettei tule kyllästymisilmiötä. On varmasti jollain tapaa muuttanut vartaloani mutta itse en sitä huomaa kun olen uinut jo monta vuotta. Ehkä huomaisi jos syystä tai toisesta pitäisi lopettaa.