Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html
Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon.
Kommentit (1661)
Millaisen ihmisen mielestä 59 neliön kämppä lähiökerrostalossa on joku upea lukaali, jota kadehtia? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella hyvä esimerkki siitä, mitä kaikkea soopaa yliopistoissa opetetaan. Ei mitään yhteyttä työelämään.
Yliopiston ei ole tarkoituskaan olla amis 2.0, jossa edelleen opetettaisiin jotain työsuorituksia, vaan antaa valmiuksia ratkaista tiedeperusteisesti sellaisia ongelmia, joihin ei ole valmiita ohjeita.
Tuollaisia jos opiskelee pitää olla pyrkimys tutkijaksi eihän niillä ole muuta käyttöä. Uskoiko hän joskus että kykenisi siihen, tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Millaisen ihmisen mielestä 59 neliön kämppä lähiökerrostalossa on joku upea lukaali, jota kadehtia? :D
E i se ole pääasia vaan koska on kalliimpi kuin pienempi kun ei itse maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kyse on pohjimmiltaan kateudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin joltain lääkäriltä lausunnon, että mielenterveyteni järkkyy jos en saa asua meten rannalla loistohuvilassa, niin pitäisikö kaupungin, eli Hekan hankkia minulle sellainen? Minulla on kyllä sellainen vika, että jos en saa kaikkea kaunista ja kallista niin minulle tulee paha mieli kun ei omat varat riitä.sellaiseen. Ihan verrattavissa siihen mitä täällä Roosan puolustajat sanovat.
Roosa asuu 59 neliön kaksiossa. Moni työssä käyvä sinkku asuu 23 - 36 neliössä. Perheitä asuu pienemmissä asunnoissa kuin Roosa. Oikein, että häntä vaaditaan muuttamaan pienempään asuntoon.
Hyvin hän on onnistunut järjestämään asiat.
Me varmaan eletään jossain rinnakkaistodellisuuksissa. Mun todellisuudessa todella moni palkansaaja asuu isommassa kuin 59 neliön kämpässä ja ihan perheettömiäkin ihmisiä. Monilla on jopa omakotita
Kyllä varmaan moni asuu isossa asunnossa. Mutta pääkaupunkiseudulla kyllä perheet asuvat ahtaasti, etenkin omistusasunnoissa - eikä se ole mutua vaan ihan tutkittua tietoa. Eri asia tietysti kaupungin asunnoissa, joissa asuntoja annetaan niin että jokaisella perheenjäsenellä on oma huone, ja vuokra maksetaan verovaroista. Samoin erilaiset tukisäätiöt kustantavat isoja asuntoja. Omalla tavallisella palkallaan kituuttavat lapsiperheet ovat väliinputoajia, kun palkkatulot eivät riitä mutta tuloja on tukiin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella hyvä esimerkki siitä, mitä kaikkea soopaa yliopistoissa opetetaan. Ei mitään yhteyttä työelämään.
Kirjoitin Hesarin verkkokeskusteluun ehdotuksen, että henkilö hankkiutuisi jonkin alan oppisopimuskoulutukseen, koska häntä ei ole todettu työkyvyttömäksi. Asiallista kommenttiani ei luonnollisestikaan julkaistu. Näin jälkikäteen kävin katsomassa, mitä verkkokeskustelussa oli: kaikki vähänkin kriittiset oli siivottu pois ilmeisesti Roosan valitettua niistä ja jäljellä oli etupäässä Roosaruusunnuppusen omia kommentteja.
11/57 kommentista on Rosan omia, artikkelin julkaisupäivänä julkaistuja. Ihmiseltä, jolla asiat jää kesken niin pahasti, että tarvitsee henk.koht. avustajan, jota tosin ei sitäkään jaksanut hakea. Päivänä, jollei kommentteja ei julkaistu,
Totuus ei silti pala tulessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asiakas
Lähetämme tämän kirjeen, koska olet hakenut perustoimeentulotukea testosteronivalmisteeseen Tostran 2 %. [] Perustoimeentulotukihakemuksesi tullaan jatkossa hylkäämään testosteronivalmisteiden osalta, ellet esitä sellaista hyvän hoitokäytännön mukaista lääketieteellisesti perusteltua selvitystä, jonka perusteella testosteronivalmisteet ovat sairautesi hoidon kannalta tarpeellisia ja välttämättömiä. Hoidon tarpeellisuuden ja välttämättömyyden selvittämiseksi pyydämme sinua toimittamaan hoitavan lääkärin laatiman lisäselvityksen.Soitin Naistenklinikan hormonipolille, joka vastaan Helsingin transpolin asiakkaiden hormonihoidosta, ja selitin tilanteen. He sanoivat, että Omakannan kirjaukset ovat tarkin tieto, jonka heiltä voi saada ja minun tulisi toimittaa ne eteenpäin Kelalle.
Kirjauksissa lukee minusta paljon sellaista tietoa, jota en haluaisi valtion arkistoihin. Ymmärrän kyllä, että nykyaikana kaikki ti
Eihän tuo ole Rosan kirjoitus vaan kirjoitus johon Rosa kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kadehdi mitään, joka sijaitsee Myllypurossa. Sen sijaan minusta on tärkeää keskustella siitä, minkä tasoista asumista yhteiskunnan pitää rahoittaa verovaroin. Omasta mielestäni Kelan vuokranormi on kohtuullinen ja sen voisi itse asiassa jäädyttääkin muutamaksi vuodeksi, toimeentulotukimenojen kasvun hillitsemiseksi. Suomessa kyllä riittää huokeita asuntoja kaikille tarvitsijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun isompi ei välttämättä ole kalliimpi. Voi olla ihan hyvin 59 neliön kaksio jossain lähiökerrostalossa ja se on halvempi kuin 30 neliön yksiö eikä kyse edes ole kaupungin vuokra-asunnosta. Joskus pienempi voi olla kalliimpi kuin isompi. Esim. vanha kaksio vanhassa lähiökerrostalossa voi olla halvempi kuin upouusi yksiö uudessa kerrostalossa tai 70-luvun kaksio lähiössä Vantaalla on halvempi kuin vuoden 2024 yksiö Helsingissä.
Isossa keskusta-asunnossa loisiva sossupummi on siis autistinen kommaritransu. Yllättyneitä ovat:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kadehdi mitään, joka sijaitsee Myllypurossa. Sen sijaan minusta on tärkeää keskustella siitä, minkä tasoista asumista yhteiskunnan pitää rahoittaa verovaroin. Omasta mielestäni Kelan vuokranormi on kohtuullinen ja sen voisi itse asiassa jäädyttääkin muutamaksi vuodeksi, toimeentulotukimenojen kasvun hillitsemiseksi. Suomessa kyllä riittää huokeita asuntoja kaikille tarvitsijoille.
Uusi yksiö maantasossa Myllypurossa voi olla kalliimpi kuin vanha kaksio Myllypurossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku kadehtii 60/70- luvun vanhaa 59 neliön nistilähiössä olevaa kaksiotakin :D
Uusi yksiö maantasossa Myllypurossa voi olla kalliimpi kuin vanha kaksio Myllypurossa.
Ilman muuta voi. Mutta nyt on kyse siitä, että se kaksio on toimeentulotuen varassa elävälle liian kallis ja että sen vuoksi tarvitaan huokeampi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Isossa keskusta-asunnossa loisiva sossupummi on siis autistinen kommaritransu. Yllättyneitä ovat:
Rosa rääkyy hallitusta ja kapitalismia vastaan, vaikka sosialistisessa valtiossa hänen kaltaisensa olisi lepositeissä tai pakkotyöleirillä.
Vierailija kirjoitti:
Myllypuro ei ole keskustaa.
Kaikki tuntuvat unohtavan sen että kyseinen "lukaali" ei ollut kallis vielä muutama vuosi sitten.
Ovatko kaikki vassut oikeasti erityishenkilöitä?
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta voi. Mutta nyt on kyse siitä, että se kaksio on toimeentulotuen varassa elävälle liian kallis ja että sen vuoksi tarvitaan huokeampi asunto.
Hänhän voi jäädä siihen asumaan jos haluaa, mutta silloin pitää maksaa ylimenevä osa itse. Vastaavasti voi muuttaa halvempaan ja tukea jää enemmän käteen. Molempia ei voi saada yhtäaikaa. On valittava jompikumpi. Se on sitten henkilön oma valinta kumpi vaihtoehto on parempi.
Woke-kommunismin perusteet aloittelijoille.
Osaisi varmasti antaa hyviä vinkkejä normienpurkuun ja tukahduttavien stereotypioiden kaatamiseen,samalla kun huijataan muut maksamaan tämä lysti