Äkilliset limakalvo-ongelmat
Auttakaa naiset, mikä minulla on?
Synnytyksen jälkeen vuosi vierähti ilman seksielämää. Sitten pari kertaa seksiä ja boom! Hirveät ärsytysoireet päällä eli punoittaa, polttelee, välillä pientä kutinaa. Oireet tulee ja menee on/off, nyt kohta kestänyt 2kk :(
Lääkärissä testattu kaikki sukupuolitautitestit (klamydia, tippuriri, syfilis, hiv, hepatiitit), kokeiltu maitohappobakteerivoide-kuuria paikallisesti alapään limakalvoille (ei mitään apuja) ja nyt lääkäri määräsi estrogeenipuikot emättimeen 1kk kuuri. Ihmettelen miten estrogeenit nyt olisi laskeneet ja miksi oireet käynnistyi seksistä jos siitä olisi kysymys. Nyt 3 pv estrogeenihoitoa takana ja edelleen polttelee.
Voitteko kertoa kokemuksia kenellä estrogeenivoide olisi auttanut, millainen tilanne oli tai tuleeko mieleen mitä muuta tämä voisi oikein olla? :(
Hiivan oireita ei mielestäni ole, valkovuoto ei haise, ei ole valkoista tai kokkareista. Kokeilin hiivalääkitystä tähän myös heti oireiden alussa, sillä ei ollut ainakaan silloin vaikutusta.
Kommentit (2)
En ole koskaan käyttänyt saippuaa intiimipesuun. Voisin apteekista jotain maitohappobakteeripesuainetta käydä kysymässä. Nyt Aco soothing gel (sisältää maitohappobakteereita) ollut kokeilussa olon helpotukseen, mutta siitä ei tosiaan ole ollut mitään apuja.
En ole kokenut olevani kuiva seksin aikana vaan päinvastoin, luistoa riittää eikä koskaan ole tarvittu liukuvoidetta.
Unohdin ikäni mainita, olen 38.
Kuulostaa tutulta ja itsellä syynä oli kuivuus. Kokeilin monia sen hoitoon tarkoitettuja valmisteita mutta ne vaan kirveli.
Käytätkö saippuaa intiimipesuun? Mun kuivuuteni johtui siitä. Nyt olen alkanut pestä Elivo pesunesteellä, sisältää maitohappobakteereja. Aikomus kokeilla myös sarjan geeliä, en muista myytiinkö sitä liukuvoiteena vai pelkästään kosteutusta varten kuten Vagisan tms. Mut sisältää myös niitä hyviä bakteereja, ja aattelin ihan alkaa voitelemaan alapäätä sillä useamman kerran päivässä.
Kokeilin myös Ovestin estrogeenipuikkoja mut sain migreenin.
N40