Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html
Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon.
Kommentit (1661)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla sallitaan tällainen keskustelu? Miltä tuntuu tältä ihmiseltä? No tunnetuksi tulee ehkä tälläkin tavalla. Toivotaan että saisi töitä viimeinkin.Työttömyys on niin ahdistavaa. Hyvä HS.
Mä tulen todennäköisesti ottamaan Sanoma Oyj:hin yhteyttä. Rosasta voi olla montaa mieltä, mutta tämä ketju on täynnä sellaista yhteen ihmiseen kohdistuvaa vihapuhetta, jota ei pitäisi sallia.
Toki persuillehan kaikki vihan suoltaminen on sananvapautta vain. Ei mitään vastuuta eikä moraalia. Ja täähän on "persu-palsta" enimmäkseen. :(:(
olen aiemminkin kuullut ja lukenut näistä tyypeistä joilla on molemmat diagnoosit, epävakaa ja autismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa opiskeli uskontotiedettä. Emme tiedä yhtään, paljonko tai koska aloitti, mutta täysipäiväisesti tt-tuen varassa viimeiset 12 vuotta. Opinalan kuvaus:
"Uskontotiede tutkii ihmisten katsomuksia ja henkisiä perinteitä osana kulttuuria ja yhteiskuntaa niin menneisyydessä kuin nykypäivänäkin. Uskontotieteellisessä tutkimuksessa hyödynnetään esimerkiksi antropologian, historian, kulttuurintutkimuksen, psykologian sekä sosiologian lähestymistapoja ja tutkimusmenetelmiä. Tutkimusaineistot voivat olla itse kerättyjä perustuen haastatteluihin, kyselyihin ja kenttätöihin, mutta yhtä lailla käytetään olemassa olevia tekstiaineistoja. Tutkimusmenetelmät vaihtelevat laadullisista määrällisiin.
Uskontotiede on osa sekä humanistista että teologista tiedekuntaa."
Mahdollisista työllisyysnäkymistä ei oppiaineen kuvauksessa sana
No kai monilla oon siihen ihan mielenkiintoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla sallitaan tällainen keskustelu? Miltä tuntuu tältä ihmiseltä? No tunnetuksi tulee ehkä tälläkin tavalla. Toivotaan että saisi töitä viimeinkin.Työttömyys on niin ahdistavaa. Hyvä HS.
Mä tulen todennäköisesti ottamaan Sanoma Oyj:hin yhteyttä. Rosasta voi olla montaa mieltä, mutta tämä ketju on täynnä sellaista yhteen ihmiseen kohdistuvaa vihapuhetta, jota ei pitäisi sallia.
Toki persuillehan kaikki vihan suoltaminen on sananvapautta vain. Ei mitään vastuuta eikä moraalia. Ja täähän on "persu-palsta" enimmäkseen. :(:(
Kyseinen henkilö voisi katsoa peiliin. Hän syytää itse vihapuhetta muita kohtaan useilla foorumeilla.
Toivon sinulle Rosa, että löytäisit jostain hieman voimia tehdä muutto halvempaan asuntoon. Sitten sinun ei enää tarvitsisi stressata vuokrasta ja ehkä muutkin haasteet pikkuhiljaa helpottaisivat. Vaikka muuttaminen olisi vaikeaa, se on kuitenkin kerrasta ohi ja sen jälkeen voit luoda uudet rutiinit. Toivon, että saat muuttoapua sosiaalityöntekijöiltä tai sukulaisilta. Jos uudessa asunnossasi on varasto/kellaritilaa, niin kirjasi mahtuvat sinne. Pienemmässä asunnossa sinulla olisi vain yksi huone siivottavana. Voi hyvin ja älä anna ilkeiden kirjoitusten vaikuttaa henkiseen hyvinvointiisi.
Vierailija kirjoitti:
Rosa opiskeli uskontotiedettä. Emme tiedä yhtään, paljonko tai koska aloitti, mutta täysipäiväisesti tt-tuen varassa viimeiset 12 vuotta. Opinalan kuvaus:
"Uskontotiede tutkii ihmisten katsomuksia ja henkisiä perinteitä osana kulttuuria ja yhteiskuntaa niin menneisyydessä kuin nykypäivänäkin. Uskontotieteellisessä tutkimuksessa hyödynnetään esimerkiksi antropologian, historian, kulttuurintutkimuksen, psykologian sekä sosiologian lähestymistapoja ja tutkimusmenetelmiä. Tutkimusaineistot voivat olla itse kerättyjä perustuen haastatteluihin, kyselyihin ja kenttätöihin, mutta yhtä lailla käytetään olemassa olevia tekstiaineistoja. Tutkimusmenetelmät vaihtelevat laadullisista määrällisiin.
Uskontotiede on osa sekä humanistista että teologista tiedekuntaa."
Mahdollisista työllisyysnäkymistä ei oppiaineen kuvauksessa sanaakaan. Uskontotieteen tutkijaksi?
Tuo on todella hyvä esimerkki siitä, mitä kaikkea soopaa yliopistoissa opetetaan. Ei mitään yhteyttä työelämään.
Kirjoitin Hesarin verkkokeskusteluun ehdotuksen, että henkilö hankkiutuisi jonkin alan oppisopimuskoulutukseen, koska häntä ei ole todettu työkyvyttömäksi. Asiallista kommenttiani ei luonnollisestikaan julkaistu. Näin jälkikäteen kävin katsomassa, mitä verkkokeskustelussa oli: kaikki vähänkin kriittiset oli siivottu pois ilmeisesti Roosan valitettua niistä ja jäljellä oli etupäässä Roosaruusunnuppusen omia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa on itse tullut ongelmansa kanssa julkisuuteen. Silloin pitää kestää myös mielipiteitä, jotka eivät ole mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa puhutaan vain Rosasta itsestään, on hankalaa ottaa kantaa muuhun. No ehkä harhaanjohtavat yleistykset neurodivergenttiydestä sietävät tulla kommentoiduiksi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen henkilö voisi katsoa peiliin. Hän syytää itse vihapuhetta muita kohtaan useilla foorumeilla.
No mä olen lukenut vain tätä foorumia ja voin ottaa kantaa vain tähän.
Tuo on todella hyvä esimerkki siitä, mitä kaikkea soopaa yliopistoissa opetetaan. Ei mitään yhteyttä työelämään.
Yliopiston ei ole tarkoituskaan olla amis 2.0, jossa edelleen opetettaisiin jotain työsuorituksia, vaan antaa valmiuksia ratkaista tiedeperusteisesti sellaisia ongelmia, joihin ei ole valmiita ohjeita.
"Vielä reilu vuosi sitten oli toisin. Väistöasunnon aikaiset muuttolaatikot olivat purkamatta liki kuusi vuotta, eikä Warski jaksanut siivota asuntoaan. Lopulta asunto oli täynnä tavaraa. Syntyi tilanne, jota hän kuvaa jätelasagneksi: tavaroiden välissä oli muovikasseja ja taas tavaraa.
Mitä enemmän tavaraa kertyi, sitä mahdottomammaksi edes ajatus siivoamisesta muodostui, Warski kertoo"
Mistä tätä tavaraa kertyi? Shoppailemalla? Luulisi, ettei sellaiseen olisi varaa kyseisellä henkilöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin täällä kritisoinut useaan kertaan Rosan asennetta muuttoon ja Hesarin mielipidepalstan sensuuria mutta loppuketju on mennyt ihmeelliseksi transvihaksi ja tyhmä, laiska, k*settaja-haukkumiseen. Eli alan olla melkein samaa mieltä. Ihme raivohullu kiusaamismoodi tullut päälle. Okei, oli ihminen miten väärässä ja outo tahansa niin ei häneltä tarvitse ihan kokonaan viedä ihmisarvoa.
Itse tuossa taannoin sanoin että ihan tyhmää tuomita joku ihmisryhmä jos joku sen edustaja käyttäytyy tyhmästi niin hirveästi alapeukkuja:D. Miksi ihmeessä?
Mutta miten käytännössä tällainen ratkaistaan? Ei suostu muuttamaan koska diagnoosi estää sen, mutta voiko vaatia, että yhteiskunta kustantaa kaiken? Luonnollisesti sehän vain ärsyttää ihmisiä, jos kaikkia ei kohdella tasa-arvoisesti. Mitkä ovat hyväksyttäviä syitä loppujen lopuksi, ettei tarvitse ns "olla osa yhteisöä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsuna ärsyttää, että meitä edustaa mediassa tällaiset Rosan kaltaiset fringe-hörhöt. Suurin osa meistä on ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.
Rosa tahraa kyllä monen ryhmän mainetta yhdellä kertaa. Tehokasta!
Valitettavasti tietynlaiset ihmiset pitävät itsestään meteliä, niin heitä sitten löytyy helposti myös lehtiartikkeleista kun heidät on helppo löytää haastateltaviksi.
Todennäköisesti tyrkyttäytyvät. Ja toimittajat tekevät tunneuutisen. Antavat haastatellun viedä kuin pässiä narussa. Eivät taustoita. Tämmöinen uutisointi sopii iltapläjäyksiin, mutta ei maan johtavaan sanomalehteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä Rosa nyt MTF vai ei?
multilateral trading facility?
What does MIF mean urban?
vulgar, slang. a sexually attractive middle-aged woman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa on itse tullut ongelmansa kanssa julkisuuteen. Silloin pitää kestää myös mielipiteitä, jotka eivät ole mieleen.
Ei täällä ole monessakaan viestissä kyse vain mielipiteistä, vaan tämän Rosan solvaamisesta ja jopa maalittamisesta, täysin epäasiallisesta käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä Rosa nyt MTF vai ei?
multilateral trading facility?
What does MIF mean urban?
vulgar, slang. a sexually attractive middle-aged woman
Se middle-aged woman on MILF. Ei MIF.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin täällä kritisoinut useaan kertaan Rosan asennetta muuttoon ja Hesarin mielipidepalstan sensuuria mutta loppuketju on mennyt ihmeelliseksi transvihaksi ja tyhmä, laiska, k*settaja-haukkumiseen. Eli alan olla melkein samaa mieltä. Ihme raiv
Eikö niitä transfobisia sun muita kommentteja voi sitten vain ilmiantaa, ilman että haukkuu koko keskustelun? Eihän tommosille pidä antaa mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin Hesarin verkkokeskusteluun ehdotuksen, että henkilö hankkiutuisi jonkin alan oppisopimuskoulutukseen, koska häntä ei ole todettu työkyvyttömäksi. Asiallista kommenttiani ei luonnollisestikaan julkaistu. Näin jälkikäteen kävin katsomassa, mitä verkkokeskustelussa oli: kaikki vähänkin kriittiset oli siivottu pois ilmeisesti Roosan valitettua niistä ja jäljellä oli etupäässä Roosaruusunnuppusen omia kommentteja.
11/57 kommentista on Rosan omia, artikkelin julkaisupäivänä julkaistuja. Ihmiseltä, jolla asiat jää kesken niin pahasti, että tarvitsee henk.koht. avustajan, jota tosin ei sitäkään jaksanut hakea. Päivänä, jollei kommentteja ei julkaistu, kun tarkistuksessa oli "ruuhkaa", ja kun kommentointi hetkittäin palautettiin, lisää Rosan matskuja pölähti palstalle ja ne harvat aamulla julkaistut oli poistettu. Aamulla kehdattiin kyseenalaistaa, että tuilla asutaan 59 neliön asunnossa, kun palkansaajat eivät tähän pysty. Kun päästiin oppisopimuksiin, kommentit eivät sitten ikinä nähneetkään päivänvaloa. On se jännä.
Luulen että näissä tapauksissa on oikeasti takana laiskuus, huono kasvatus ja ehkä se epävakaa persoona, eikä autismi. Ääliömäistä laittaa autismin piikkiin. Autismi ei ole tässä se este. Epävakaa persoona ja itsekkyys tässä hallitsee