Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle

Vierailija
08.08.2024 |

Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen. 

minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.

Kommentit (275)

Vierailija
181/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku ehdotti, että lasku puoliksi. Ei näin. Mieti nyt, itse otat veden ja salaatin, toinen vetää aluruoat, oluet, pihvit ja punkut.

Molemmat maksaa omansa, jollei toinen selkeästi  tarjoa.

Vierailija
182/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mies, joka on treffeillä unelmiensa naisen kanssa, ala vaatimaan fifty-fifty saati sitten laita naista maksamaan omiakin ruokiaan.

Tasa-arvoista tai ei, reilua tai ei, kyllä se kertoo miehen kiinnostuksen puutteesta ja että ei pidä treffikumppaniaan kummoisena jos yhden pizzan tarjoaminen on noin iso asia.

Sen ymmärrän ettei perus palkansaaja voi juosta useita kertoja viikossa huippuravintoiloissa tarjoamassa täyttä menyytä ventovieraille ihmisillekin. Siksi kehottaisin miehiäkin menemään treffeille vaan oikeasti kiinnostavien naisten kanssa joiden seuraan haluattekin panostaa. Mitä iloa on treffeistä naisen kanssa jota et pidä minään? Jolle maksettu parin euron kahvikuppikin on "hukkaan mennyttä rahaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtais naisena koskaan tehdä noin. Ja jos tarjoilija kysyisi pöydässä asiaa niin vastaisin heti, että lasku erikseen. En maksata elämääni kenelläkään toisella, se tuntuu kiusalliselta.

Niinpä, kun kyse on tuntemattomasta ihmisestä. Aika iso summa joku 30 € maksaa toiselle tuntemattomalle ihmiselle.

Niin, miehille on iso juttu maksaa 30 € tuntemattomalle ihmiselle ateriasta joka on yhdessä nautittu, mutta ei ollenkaan kummallista harrastaa suojaamatonta seksiä saman tuntemattoman kanssa, tai kysellä tältä tuntemattomalta nieleekö, antaako kakkosta jne. :D

Vierailija
184/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole 100% sitä mieltä, että miehen KUULUU tarjota ekoilla treffeillä, mutta sanotaan vaikka niin, että minulle on aina tähän mennessä tarjottu, ja poikkeus herättäisi kysymyksiä.

Kysyisitkö sinä mieheltä maksutilanteessa että "maksaisitko minunkin ruoat"? Kehtaisitko tehdä noin?

Mun mielestä, jos nainen kuvitteli miehen ehkä haluavan maksaa ruoat, hänen ei olisi pitänyt tunkea kassalle ekana. Ja toisaalta, jos mies olisi halunnut maksaa, hänen olisi kuulunut huikata "minä voin hoitaa laskun" ihan omatoimisesti ennen kuin toinen on siellä kassalla. Sitten kun ollaan jo siinä kassan luona naisella oli tasan kaksi fiksua vaihtoehtoa, joko maksaa omansa tai maksaa molempien ruokailut.

Nainen oli tässä moukka, olikohan DI jollain lailla kirjolla? Tai sitten hän kuvitteli rivien välistä kysyvänsä haluaako mies "lähteä saatille"...

Vierailija
185/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten kun ollaan jo siinä kassan luona naisella oli tasan kaksi fiksua vaihtoehtoa, joko maksaa omansa tai maksaa molempien ruokailut."

Juuri näin. Ei kukaan normaali ihminen tuossa kohtaa enää ala toiselta kyselemään että "maksatko minutkin"? Aivan käsittämätön ratkaisu naiselta. 

Vierailija
186/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies, joka on treffeillä unelmiensa naisen kanssa, ala vaatimaan fifty-fifty saati sitten laita naista maksamaan omiakin ruokiaan.

Tasa-arvoista tai ei, reilua tai ei, kyllä se kertoo miehen kiinnostuksen puutteesta ja että ei pidä treffikumppaniaan kummoisena jos yhden pizzan tarjoaminen on noin iso asia.

Sen ymmärrän ettei perus palkansaaja voi juosta useita kertoja viikossa huippuravintoiloissa tarjoamassa täyttä menyytä ventovieraille ihmisillekin. Siksi kehottaisin miehiäkin menemään treffeille vaan oikeasti kiinnostavien naisten kanssa joiden seuraan haluattekin panostaa. Mitä iloa on treffeistä naisen kanssa jota et pidä minään? Jolle maksettu parin euron kahvikuppikin on "hukkaan mennyttä rahaa"?

Varmaan olisikin hyvä pohtia sitä, onko ensimmäinen tapaaminen tinder-tuttavuuden kanssa edes mikään "treffit". 

Minun mielestä ei ole.

Tiedät ihmisestä vain sen photoshopatut valokuvat ja mitä hän on halunnut itsestään kertoa. Eli et välttämättä yhtään mitään. 

Ei se ole mikään "treffit valitsi-tyypin kanssa" vaan tapaaminen uuden tutun kanssa, mistä saattaa kehittyä myös treffit myöhemmässä vaiheessa.

Eli molemmat maksaa kiltisti omansa, jos toinen ei ole pyytänyt jonnekin ja "minä maksan" 🤷.

t. N50 

Vierailija
187/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olisikin hyvä pohtia sitä, onko ensimmäinen tapaaminen tinder-tuttavuuden kanssa edes mikään "treffit". 

Minun mielestä ei o

Olen eri, mutta samaa mieltä lainaamasi henkilön kanssa, että mies tarjoaa, jos on kiinnostunut. Jos mies ei minulle treffeillä tarjoaisi, olettaisin, että ei ole kiinnostunut ja siihen lopahtaisi myös oma mahdollinen kiinnostukseni. Se tarjoaminenhan tapahtuu vasta treffien lopuksi, joten ei sitä photoshoppattujen kuvien perusteella tarvitse tehdä. Kyllä nyt yleensä ihmiset ekatreffien aikana jo tietää, haluaako jatkoa vai ei.

Vierailija
188/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olisikin hyvä pohtia sitä, onko ensimmäinen tapaaminen tinder-tuttavuuden kanssa edes mikään

Nopeeksi on maailma mennyt.

Itse löysin parhaan surustelukumppanin itselleni vasta kun olimme tunteneet kuukausikaupalla ja olin oppinut ne aidot hyvät puolet hänessä.

Lieneekö tämä nykymeno sitten sitä "tuo panettaa minua" -painotteisuutta parisuhteen etsinnässä? Ehkä pitkään onnelliseen parisuhteeseen  voisi olla tärkeä myös muutama muu ominaisuus toisessa (ja itsessä)?🤷

Vierailija
189/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeeksi on maailma mennyt.

Itse löysin parhaan surustelukumppanin itselleni vasta kun olimme tunteneet kuukausikaupalla ja olin oppinut ne aidot hyvät puolet hänessä.

Lieneekö tämä nykymeno sitten sitä "tuo panettaa minua" -painotteisuutta parisuhteen etsinnässä? Ehkä pitkään onnelliseen parisuhteeseen  voisi olla tärkeä myös muutama muu ominaisuus toisessa (ja itsessä)?🤷

Täällä ei lainaukset enää ilman vippaskonsteja toimi, niin en tiedä, kenelle vastasit, mutta jos vastasit minulle (sinun viestiäsi edeltävä viesti), niin tarkoitin, että kyllä ekatreffien lopussa tietää, haluaako toisille treffeille. Ei sitä tietenkään vielä tiedä, haluaako naimisiin ja 6 lasta. 

Vierailija
190/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

188, jes vastasin sinulle, ja olen kanssasi samaa mieltä toki - monesta heti ensi tapaamisella tulee "en halua olla missään tekemissä" -fiilikset mutta se onko se tapaaminen kaikkien muiden kanssa heti "treffit" niin siitä ehkä sitten ollaan eri mieltä 😁

191/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen monta kertaa käynyt ensitreffeillä ravintolassa/kahvilassa ja lähes aina olen maksanut omat ruokani kun mies ei ole tarjoutunut tarjoamaan ja silti mies on halunnut tavata uudelleen. Toki voihan olla, että ne miehet ovat ajatelleet, että mielellään tapaavat uudelleen mutta eivöt kuitenkaan ole erityisen kiinnostuneita.

192/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein miehet Tinderissä ovat ehdottaneet, että mentäisiin ensitreffeillä ulos kävelylle. Onkohan siinä syynä se , ettei halua tehdä mitään maksullista?

Vierailija
193/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa naiselta. Noloa sinulta, ettet ottanut tilannetta haltuun ja mennyt ensin kassalle.

Vierailija
194/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Usein miehet Tinderissä ovat ehdottaneet, että mentäisiin ensitreffeillä ulos kävelylle. Onkohan siinä syynä se , ettei halua tehdä mitään maksullista?

No varmaan. Ja monihan on hakemassa vaan seksiä liukuhihnalta, niin eihän sitä nyt joka päivä viitsi rahaa käyttää...

Vierailija
195/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

No varmaan. Ja monihan on hakemassa vaan seksiä liukuhihnalta, niin eihän sitä nyt joka päivä viitsi rahaa käyttää...

Jos mies hakee seksiä liukuhihnalta, niin mitä hyötyä olisi mennä naisen kanssa kävelylle? En ymmärrä.

Vierailija
196/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos mies hakee seksiä liukuhihnalta, niin mitä hyötyä olisi mennä naisen kanssa kävelylle? En ymmärrä.

Koska harva nainen suostuu ilman muutaman tapaamisen pehmittelyä ja moni ei suostu siltikään, joten kannattaa olla monta onkea vetämässä. Ja koska niitä on monta, niin pitää olla ilmaista tekemistä tai molemmat maksaa omansa, koska muuten tulis kalliiksi.

Vierailija
197/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet oikeassa, ehkä et. Mutta mikään sanomasi ei muuta sitä tosiasiaa, että on aivan h*lvetin tökeröä maksun hetkellä alkaa siinä tarjoilijan edessä kysellä toiselta osapuolelta että maksatko sinä minunkin laskuni?

Vierailija
198/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää keskustelua 

Itse odotan, että mies ehdottaa treffejä (en itse ole ikinä ehdottanut)

Ja oletan myös, että mies tarjoaa ekoilla treffeillä

Joskus se on vain kuppi kahvia, joskus kolmen ruokalajin illallinen. Mutta jos joudun itse maksamaan, niin toisia treffejä ei tule

Vierailija
199/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Koska harva nainen suostuu ilman muutaman tapaamisen pehmittelyä ja moni ei suostu siltikään, joten kannattaa olla monta onkea vetämässä. Ja koska niitä on monta, niin pitää olla ilmaista tekemistä tai molemmat maksaa omansa, koska muuten tulis kalliiksi.

Oletetaan että juttelet mukavan oloisen ja näköisen miehen kanssa tinderissä, ja hän ehdottaa sinulle että kävisitte joku päivä kävelyllä meren rannalla, vanhassa kaupungissa, tai jossain muussa mukavassa miljöössä. Miten toimit?

- Poistatko miehen välittömästi matcheistasi?

- Ilmoitatko että kävelylle meno ei käy, koska sinä käyt ainoastaan sellaisilla treffeillä joissa mies ostaa sinulle jotain? 

- joku muu, mikä?

200/275 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos haluaa vaan satunnaista seksiä, ei ole motivaatiota panostaa treffeihin viemällä deitti esim ravintolaan tai kahvilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän