Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.
minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.
Kommentit (275)
Voin ihan hyvin lähteä treffeillä kävelylle
Tai metsään vaeltamaan ja paistamaan makkarat
Tai pelkille kahveille
Tai 3 ruokalajin illalliselle
Kyse ei siis ole siitä että miehen pitäisi käyttää minuun rahaa. Kyse on hyvistä käytöstavoista. Ja niihin kuuluu tietty huomaavaisuus, jota osoitetaan esim maksamalla naisen puolesta
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa jos nainen maksaa omansa, hän viittaa siihen, että mies ei miellytä tai ainakin arvioi hänet köyhäksi. Suomimies kitisee, jos joutui maksamaan naisen (siis lompakkoloisen) kahvin.
Näinhän se menee perinteisemmissä kulttuureissa, että maksetaan erikseen = torjunta.
Mutta suomessa on eri meininki ja tavat hakee uomiaan.
Ei kannata mennä treffeille itseään varakkaampien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan että juttelet mukavan oloisen ja näköisen miehen kanssa tinderissä, ja hän ehdottaa sinulle että kävisitte joku päivä kävelyllä meren rannalla, vanhassa kaupungissa, tai jossain muussa mukavassa miljöössä. Miten toimit?
- Poistatko miehen välittömästi matcheistasi?
- Ilmoitatko että kävelylle meno ei käy, koska sinä käyt ainoastaan sellaisilla treffeillä joissa mies ostaa sinulle jotain?
- joku muu, mikä?
En minä kirjoittanut, että kävelytreffeissä olisi jotain vikaa. Vastasin siihen, kun kysyttiin, miksi seksiä haluava mies menisi kävelytreffeille. Siksi, kun hyvin harvan naisen kanssa pääsee suoraan asiaan, vaikka mies vain seksiä haluaisikin. Siksi heidän pitää vähän bluffata, että muutakin haluaisivat ja bluffissa on hyödyksi, jos ei maksa paljoa.
saattaisin itse kyllä mennä kävelytreffeille, mutta seuraavat voisivat sitten jo olla jossain ravintelissa ihan näistä aikaisemmissa viesteissä kerrotuista syistä :)
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää maksaa ekoilla treffeillä, jos on kiinnostunut naisesta. Tällä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, vaan liittyy miesten ja naisten eroihin pariutumistavoissa. Totuus on, että miehille yleensä kelpaa nainen kuin nainen, mutta eri tarkoituksiin. Jos mies ei ole kauhean kiinnostunut naisesta, niin hänelle usein kuitenkin kelpaisi seksi. Nainen taas haluaa parisuhteen yleensä (ei tietenkään aina!). Siten miehen todelliset ajatukset paljastuvat yleensä vasta pidemmällä aikavälillä ja nainen joutuu astumaan intiimiin kanssakäymiseen tietämättä varmasti, haluaako mies pidempiaikaista suhdetta vai pelkkää seksiä. (Huom! Tässä yleistystä, ei koske kaikkia. Jotkut naiset haluaa vain seksiä, mutta mielestäni suurin osa ei - ja olen itse siis nainen myös)
Välttääkseen olematta se nainen, joka kelpaa vain seksiin, nainen edellyttää mieheltä panostusta, joka osoittaisi, että nainen on jollain tavalla miehelle erityinen. Yksi pan
Näinähän se on. Jostain syystä nää kulttuuriset mallit ei välity Suomessa sukupolvelta toiselle. Heterosuhteessa on syystä omanlaisensa dynamiikka. Se ei ole vanhanaikaista vaan sukupuolieroista, jotka näkyy enemmistöllä, lähtevää.
Akkamaisen miehen tiiliskiven kokonainen vinkuna-aloitus.
Akkamainen mies vinkumassa naisista ja puhumassa tunteistaan vauvapalstalla. Kiviäkin kiinnostaa.
Ensin nainen joutuu epänaisellisesti ottamaan ohjakset käsiin ja sitten vielä kuulemaan että miestä ei kiinnosta tarpeeksi jotta tarjoaisi
Annoit ap itsestäsi sekä vässykän, köyhän/pihin että juntin kuvan
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen juuri noin. Vaadin erilliset laskut, jos mies ei miellytä enkä aio tavata toista kertaa. Jos taas pidän miehestä, annan tarjota ja seuraavilla treffeillä mä tarjoudun maksamaan.
tuntuu ihan oudolta lukea näitä juttuja, että joillekin naisille on miehet useasti tarjonneet ensitreffeillä, kun minä itse olen käynyt ruokailemassa lounaalla/illallisella 28 kertaa ensitreffeillä ja näistä vain neljä kertaa mies halusi tarjota minulle. Ja kahvilassa olen käynyt ensitreffeillä kolmesti ja siellä kukaan ei halunnut tarjota.
Siis apua, minulla ovat miehet AINA tarjonneet. Ei tulisi toisia treffejä jos ei sen vertaa ole valmis panostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin joskus keväällä treffeillä yhden miehen kanssa, joka itse ehdotti treffejä. Suostuin tähän ja kysyin ihan huvikseni, että mihin haluaisit viedä minut treffeille, johon mies ehdotti erästä kahvilaa ja minulle se sopi. Sitten kun mentiin sinne, mies tilasi itselleen täytetyn leivän ja kahvin ja minä jäätelöannoksen, eikä mies tehnyt elettäkään tarjotakseen minulle. Sitten hän kuitenkin olisi halunnut tavata uudelleen.
Mikä oli ongelma? Mies kiinnostui? Skippasitko, koska sinun jäätelöannostasi ei maksettu? Pienestä se ihmissuhteen alku voi olla kiinni.
Tekisin päätöksen seuraavista treffeistä sen perusteella miten mies on muuten minua kohdellut ja olisinko hänestä muuten kiinnostunut. Jos tyyppi esim. olisi kiinnostavaa keskusteluseuraa, mielestäni edes jossain määrin viehättävä ja huomioisi minua muuten, toki tapaisin uudelleen. Jos olisi tylsää/huonoa seuraa tai muuten fyysisesti ehdoton ei, en tapaisi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en ikinä joudu sinkkumarkkinoille, en sopeutuisi. Toistaiseksi ainoa suhteeni alkoi niin, että mies haki kotoa, avasi ovet, oli kiinnostunut minusta ja ajatuksistani, maksoi ruoan, ajoi takaisin kotiovelle, pyysi lupaa soittaa ja soitti. Tämä oli vuonna -99 ja olimme 16- ja 18-vuotiaita.
Siitä alkoi suhde, missä talous, koti, elämä, lapset ja kaikki on yhteisiä. Ei tarvi miettiä kuka maksaa, kun kaikki raha on samalla tilillä. Tosin yhdessä liikuttaessa mies maksaa usein, samoin kuin kantaa kauppakassit, edelleen avaa ovet, jne.
Miten tämän jälkeen voisi ikinä pitää miehinä näitä kahvikuppikitisijöitä.
Ihana tarina. Missähän päin nuoria opetetaan näin hyville käytöstavoille?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen juuri noin. Vaadin erilliset laskut, jos mies ei miellytä enkä aio tavata toista kertaa. Jos taas pidän miehestä, annan tarjota ja seuraavilla treffeillä mä tarjoudun maksamaan.
tuntuu ihan oudolta lukea näitä juttuja, että joillekin naisille on miehet useasti tarjonneet ensitreffeillä, kun minä itse olen käynyt ruokailemassa lounaalla/illallisella 28 kertaa ensitreffeillä ja näistä vain neljä kertaa mies halusi tarjota minulle. Ja kahvilassa olen käynyt ensitreffeillä kolmesti ja siellä kukaan ei halunnut tarjota.
Siis apua, minulla ovat miehet AINA tarjonneet. Ei tulisi toisia treffejä jos ei sen vertaa ole valmis panostamaan.
Mulle tuli oikein sääli, että millaista jengiä tuo Christiiiiina oikein joutuu tapailemaan. Ei ole itselle tullut vastaan tilannetta, että mies ei tarjoaisi, niin miten hän on löytänyt niitä noin monta? Mätsääkö vain jotain alemman tason miehiä, vai missä vika?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vinkki, että parinhaussa sekä muut kulttuurit, että muut lajit hoksaavat korostaa maskuliinisuutta ja feminiinisyyttä ja panostaa täysillä hyvään ensivaikutelmaan. Toimii muualla ihmisten parissa, fasaanien, peltohiirten, murmeleiden yms keskuudessa ja joten ehkä suomalaistenkin kannattaisi harkita.
Tämä.
Suomessa on ollut monesti niin ankeat ajat, että naiset ovat kasvaneet varsin miesmäisiksi selviytyjiksi ja ruvenneet arvostamaan sitä itsessään. Miehet ovat vastaavasti huomanneet, että hyvinhän tää menee näinkin. Molemmat on sitä mieltä että tasa-arvo on ihan jees, mutta jotain tärkeää on sitten unohtunut matkalla. Eli se, että miten pariutuminen toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vinkki, että parinhaussa sekä muut kulttuurit, että muut lajit hoksaavat korostaa maskuliinisuutta ja feminiinisyyttä ja panostaa täysillä hyvään ensivaikutelmaan. Toimii muualla ihmisten parissa, fasaanien, peltohiirten, murmeleiden yms keskuudessa ja joten ehkä suomalaistenkin kannattaisi harkita.
Tämä.
Suomessa on ollut monesti niin ankeat ajat, että naiset ovat kasvaneet varsin miesmäisiksi selviytyjiksi ja ruvenneet arvostamaan sitä itsessään. Miehet ovat vastaavasti huomanneet, että hyvinhän tää menee näinkin. Molemmat on sitä mieltä että tasa-arvo on ihan jees, mutta jotain tärkeää on sitten unohtunut matkalla. Eli se, että miten pariutuminen toimii.
Kosiskelu on tosiaan unohtunut ihan täysin sekä tapailusta että parisuhteista. Sille on biologiset syynsä, miksi naiset pitävät kukista, ja miehet pitävät peppua nuolevista mekoista, ja tätä vastaan kapinointi etenkin kosiskeluvaiheessa on täysin omaan jalkaan ampumista.
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiiluen maksava mies? Mitä silmien kiilumista siihen tarvitaan että mies ihan ilman mitään showta maksaa laskun?
Tuon on miehen tehtävä, huom! ensimmäisillä treffeillä. Pikkujuttu siihen verrattuna mitä minä naisena sitten suhteessa teen enemmän: siivoukset, kokkailut, lastenhoito, yhteydenpito sukulaisiin/kouluun/päiväkotiin, juhlien ja matkojen varaaminen ja suunnittelu, terveydenhoitoon liittyvät kuten hammaslääkärien varaamiset jne. Kaiken tämän hoidan minä JA LISÄKSI tuon rahaa taloon vähintään yhtä paljon kun mies. Ja jos tälle miehelle se yksi pizza olisi noin kova nillityksen aihe niin saakin jäädä yksin.
No ollaan eri mieltä ja eri miesten perässä, agree to disagree.
Itse en pidä nimenomaan ekoilla treffeillä tarjoamisista, liittynee siihen että olen muutenkin hitaasti syttyvä ja joskus joutunut hätistämään liian innokkaita kosijoita, joten arvostan tiettyä tasa-arvoa ja tilan antamista alussa. Ekoilta treffeiltä pitää mielestäni voida poistua niin, että kumpikin on hoitanut omat osuutensa ja uusille mennään vain jos todella synkkasi.
Sen sijaan jos homma etenee, olisi jo outoa pitäytyä vain omissa kuluissa ja se kyllä tuntuisi pihiltä. Rakkaus on hemmottelua puolin ja toisin, ei rahojen laskemista.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle raha on aina ollut aika yhdentekevää lopulta (toki sitä tililtä löytyy vuoden tarpeiksi samasta syystä) ja samasta syystä en liitä maksamiseen minkään sortin panostusmerkitystä. Panostamista on että
-kuuntelee aidosti, mitä sanon
-on valmis jakamaan jotain aitoa itsestään
-kohtelee kunnioittavasti ja arvostavasti
-lähestyy fyysisesti mutta sillä tavoin taidokkaasti, ettei kuitenkaan riko rajoja (juu tämä onkin ihan oikeasti vaikea).
Kymppi rahaa yhteen kahvitteluun on näiden rinnalla mitätön panos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle raha on aina ollut aika yhdentekevää lopulta (toki sitä tililtä löytyy
No musta noi ranskalaisissa listatut ei ole mitään erityistä panostamista, vaan normaalikäyttäytymistä. Ei se kympin kahvikaan ole kovin kummoista panostamista, mutta panostamisessa on kyse kokonaisuudesta, joista yksi on tarjoaminen. Toinen on esim soittelu, viestittely treffien jälkeen, jolla osoittaa, että haluaa tavata uudelleen, ajattelee sua ja käyttää omaa aikaansa paljon yhteydenpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin lyödä 1000 € vetoa että olet merkittävästi paremman näköinen kuin christiina
Tämä palsta kyl viimeistelee kaikki halut tapailla suomalaisia naisia :)
Ensi treffeille ei koskaan kalliiseen paikkaan niin ei tarvitse kenenkään mietiskellä kuka maksaa. Sinä ap olit ehdottanut artesaanipizzeriaa. Olisi kannattanut käydä puistossa kävelyllä ja ottaa kahvit mukaan niin olisit pystynyt maksamaan naisenkin kahvin. Naiset haluavat miehiltä herrasmiestapoja ja niihin nyt vaan kuuluu se että mies maksaa, vaikka se olisinkin ollut 3.90€ pyistokahvi. Olisit saanut naisen silmissä bonukset jos olisit maksanut treffien tarjoilut. Milloin miehet oppii tämän.