Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.
minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.
Kommentit (275)
Christiiina kirjoitti:
Mä en voi käsittää, miten moni täällä on sitä mieltä, että miehen olisi pitänyt tarjota naiselle. Vai ovatko he sitten ikkäämpiä henkilöitä, jotka ovat tätä mieltä?
Eikä juuri kukaan huomioi sitä, että nainen on oletettavasti huomattavasti isotuloisempi kuin mies kun nainen on DI ja mies päivätyössä käyvä sairaanhoitaja.
!
Christiiina kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en voi käsittää, miten moni täällä on sitä mieltä, että miehen olisi pitänyt tarjota naiselle. Vai ovatko he sitten ikkäämpiä henkilöitä, jotka ovat tätä mieltä?
Eikä juuri kukaan huomioi sitä, että nainen on oletettavasti huomattavasti isotuloisempi kuin mies kun nainen on DI ja mies päivätyössä käyvä sairaanhoitaja.
!
Ei, ensitreffit eivät ole mikään kommunistien tulonjakotilaisuus.
Minulla menisi fiilikset heti jos mies ei eka treffeillä tarjoa. Ja kyllä, aina on miehet tarjonneet ihan ilman neuvottelua. Kyse ei ole mistään gold diggeryydestä, kun suhde alkaa niin tuon ihan hitokseen rahaa talouteen, ostan matkoja, tarjoan ruokia jne. Ja jos asutaan yhdessä, olen aina maksanut enemmän kuin puolet asumiskuluista koska tienaan hyvin.
Silti nuo laskun puolittajat jääköön jollekin muulle. On se nyt kumma ettei voi yhtä pizzaa tarjota. Jos väitätte suominaisia vaativiksi, niin tiedättekö että Suomi on ainoa maa (ehkä Ruotsin lisäksi) missä tarjoilija edes kysyy tuleeko lasku erikseen? Muualla maailmassa lasku tuodaan miehelle, ja yleensäkin tällainen fifty-fifty pelleily tekee sen miehen naurunalaiseksi. Alkaa toki rapakon takanaki olla feminiinisiä miehiä jotka odottavat tarjoamista ja haluavat olla neitejä, mutta luonto karsii heidät deittailu/pariutumis/lisääntymispoolista ihan itsekseen.
Roomassa lasku tuli aina miehelle.
Kerran etnisessä ravintolassa maksoin meidän molempien laskun ja miestarjoilijat kiusasivat miestäni niin ettei hännole sen jälkeen antanut mun maksaa ravintolassa. Nauroivat ringissä että onko mies elätti, heilläpäin miehet on ylpeitä eikä elä naisen siivellä. Kuin poika äidin siivellä. Ilkeitä olivat.
Siirrän välillä oman osuuteni miehen tilille ennen maksua, ettei tule noloa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä aina maksan, myös taksin tarvittaessa, kun tyttö on tavoittelemisen arvoinen (nuori, hoikka, kaunis, pukeutunut feminiinisti, feminiini äänenkorkeus). Jos hän ei täytä kriteereereitä ei ole mitään järkeä edetä tervehdyksiä pitemmälle.
Juuri tällaisten tyyppien takia on paras, että lasku puolitetaan ensitreffeillä. Hyi yökötys sun maksamisien ja feminiiniyksien kanssa! Ja siis voin lyödä vetoa että mullekin olisit tarjoamassa, mutta hrrr
Ap vaikutat kivalta. Ei tarvitse lokkeilijoita viihdyttää, tarjoamiset voi puolin ja toisin säästää siihen, kun ollaan jo vähän enemmän tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menisi fiilikset heti jos mies ei eka treffeillä tarjoa. Ja kyllä, aina on miehet tarjonneet ihan ilman neuvottelua. Kyse ei ole mistään gold diggeryydestä, kun suhde alkaa niin tuon ihan hitokseen rahaa talouteen, ostan matkoja, tarjoan ruokia jne. Ja jos asutaan yhdessä, olen aina maksanut enemmän kuin puolet asumiskuluista koska tienaan hyvin.
Silti nuo laskun puolittajat jääköön jollekin muulle. On se nyt kumma ettei voi yhtä pizzaa tarjota. Jos väitätte suominaisia vaativiksi, niin tiedättekö että Suomi on ainoa maa (ehkä Ruotsin lisäksi) missä tarjoilija edes kysyy tuleeko lasku erikseen? Muualla maailmassa lasku tuodaan miehelle, ja yleensäkin tällainen fifty-fifty pelleily tekee sen miehen naurunalaiseksi. Alkaa toki rapakon takanaki olla feminiinisiä miehiä jotka odottavat tarjoamista ja haluavat olla neitejä, mutta luonto karsii heidät deittailu/pariutumis/lisääntymispoolista ihan itsekseen.
Miten sua ei ällötä silmät kiiluen maksamaan hyökkäävä mies?
Meneppä Espanjassa, Ranskassa tai Italiassa ravintolaan ja ilmoita että nainen saa maksaa omat safkansa
Nää laskunpuolittajat ei edes ikinä pääse treffeille kun tinderissä ei tuu mätsejä.
Pelkkää turhaa haaveilua.
Christiiinan artesaanipizza -tarina versio 32.7
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen juuri noin. Vaadin erilliset laskut, jos mies ei miellytä enkä aio tavata toista kertaa. Jos taas pidän miehestä, annan tarjota ja seuraavilla treffeillä mä tarjoudun maksamaan.
tuntuu ihan oudolta lukea näitä juttuja, että joillekin naisille on miehet useasti tarjonneet ensitreffeillä, kun minä itse olen käynyt ruokailemassa lounaalla/illallisella 28 kertaa ensitreffeillä ja näistä vain neljä kertaa mies halusi tarjota minulle. Ja kahvilassa olen käynyt ensitreffeillä kolmesti ja siellä kukaan ei halunnut tarjota.
Minulla ei ole ollut anteliaita miestuttuja tai miesystäviä. Yksi tarjosi joskus itse tekemäänsä ruokaa. Muuten se oli harvinaista. Sama kuvio lahjojen antamisen suhteen, myös avioliitossa. Tunnen pientä haikeutta kuullessani muiden naisten saavan mieheltä
Minulla on ollut sellaisia miesystäviäkin, että ollessani heidän luonaan ovat esim. hakeneet itselleen grilliltä ruokaa, eivätkä ole edes kysyneet haluaisinko mitään, saati että olisivat tarjonneet.
Kyllä sitä miettii kun ollaan esim. 7 km päässä kaupasta, miehen jääkaappi on tyhjä, ja sitten se käy syömässä kirkolla, tulee kotiin ja näkyy pistävän noutoruoka-annoksia jääkaappiin, eli on jo syönyt yhden aterian ja ostanut seuraaville kerroille lisää.
Toinen mies joka myös haki vastaavan matkan päästä ruokaa vain itselleen vaikutti olevan ihan yllättynyt kun lopulta otin asian esille, ja hän rupesikin sitten kysymään minultakin. Mutta oli sen verran alistava tapaus muutenkin että saattoipa tuo piruuttaan pistää "kerjäämäänkin".
Joillain ei vaan ole minkäänlaisia tapoja. Varmaan muidenkin vieraidensa edessä syövät ja juovat mitään tarjoamatta.
Viimeisimmän kerran kun lähdin treffeille miehen luokse yöksi, niin vein silloinkin mukanani 2 pakastepizzaa ja olutlaatikon, ja olisi tälläkin ollut tyhjä pöytä tarjolla, ehkä se ne kahvit olisi saanut aikaan.
Yllättävän paljon se nainen saanut sympatiaa ja taasen AP saanut moitteita kun ei halunnut tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa nyt varmaan siitä 30e ruoasta ollut kysymys tuskin kenenkään talous nyt suuntaan tai toiseen heiluu parinkympin takia.
Minusta 30€ on aika iso summa maksaa tuntemattoman ihmisen ruokia.
Minä olen monta kertaa käynyt ensitreffeillä itseäni huomattavasti isompi tuloisemman miehen kanssa, esim. Kaksi kertaa lääkärin kanssa, kerran DI:n kanssa ja useita kertoja insinöörin kanssa ja näistä vain yksi halusi välttämättä tarjota minulle vaikka silloin ehdotin, että minä voin tarjota hänelle kun hän oli tullut 2h ajomatkan päästä tapaamaan minua.
En itsekkään tykkäisi jos nainen kysyisi että haluanko tarjota mutta mielestäni miehen kuuluu tarjota ekoilla treffeillä. Itse ainakin haluan tarjota. Ei elämä ole muutamasta kympistä kiinni ja antaa hyvän vaikutuksen toiseen. Ja jos nainen ei tykkää siitä niin se ei ole minua varten muutenkaan.
Jos torttua tiedossa, niin voi harkita. Muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on niin köyhä, että ei voi edes pizzaa tarjota (epäkohteliain tarjottava hampurilaisen ohella), vetäköön käteensä.
Oho, kääkällä paloi näköjään täysin käämit 😂
Kääkkä :D :D Voin kuvitella tämän "nuorekkaan" nelikymppisen palstavalaan.
No jos nainen ehdotti tapaamista, niin jos jonkun pitäisi tarjota, niin hänen. Tuloista riippumatta, eikö se niin ole että pyytäjä tarjoaa.
Minkä ihmeen takia pitäisi ekoilla treffeillä maksaa penniäkään jollekin tuiki tuntemattomalle tyypille? Tämä siis molemmin päin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitäisi ekoilla treffeillä maksaa penniäkään jollekin tuiki tuntemattomalle tyypille? Tämä siis molemmin päin.
Kuulemma se on kohtelias ele ja "kutsujan tehtävä on maksaa".
No mä en ymmärrä että eikö sitä kohteliasta elettä voi tehdä nainen ja käsittääkseni treffeille mennään kummankin päätöksestä , siinä ei siis ole varsinaista kutsujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai että artesaanipitsaa😂🤣
Tämä ja ala carte pöytiintarjoilu
Kuinka monta kertaa laitat tän saman aloituksen tänne.