Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle

Vierailija
08.08.2024 |

Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen. 

minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.

Kommentit (275)

Vierailija
261/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen juuri noin. Vaadin erilliset laskut, jos mies ei miellytä enkä aio tavata toista kertaa. Jos taas pidän miehestä, annan tarjota ja seuraavilla treffeillä mä tarjoudun maksamaan. 

tuntuu ihan oudolta lukea näitä juttuja, että joillekin naisille on miehet useasti tarjonneet ensitreffeillä, kun minä itse olen käynyt ruokailemassa lounaalla/illallisella 28 kertaa ensitreffeillä ja näistä vain neljä kertaa mies halusi tarjota minulle. Ja kahvilassa olen käynyt ensitreffeillä kolmesti ja siellä kukaan ei halunnut tarjota. 

Tiedäthän miten jkotkut naiset ketovat innoissaanmitä lahjoja ja huomionosoituksia ovat saaneet puolisolta tai avopuolisolta. Minä en ole törmännyt miehiin, jotka haluavat antaa lahjoja. Exä aina kysyi ennen joulua vastentahtoisesti, että täytyykö ostaa jotain ja mitä. Toivomukseni olivat väjhäisiä. Olisi eri asia, jos hän olisi oikeasti halunnut antaa jotain - silloin jopa tavallinen suklaaley olisi ilahduttanut.

Vierailija
262/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta kyl viimeistelee kaikki halut tapailla suomalaisia naisia :) 

Luulet tosissasi, ettei ulkomaisille naisille tarvitse tarjota treffeillä? Söpöä. 

Jotkut heistä eivät edes pyydä vaan suoraani vaativat, että heidät pitää viedä jonnekin kalliseen paikkaan, vaikka mies olisi selvästi  pienituloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menisi fiilikset heti jos mies ei eka treffeillä tarjoa. Ja kyllä, aina on miehet tarjonneet ihan ilman neuvottelua. 

kiva lukea tuollaisia kommentteja, kun minulle on 15% miehistä tarjonnut ensitreffeillä, vaikka suurin osa heistä on ollut minua isotuloisempia, eli rahasta se ei ole ollut kiinni.

Saitureita.

Vierailija
264/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi treffeille ei koskaan kalliiseen paikkaan niin ei tarvitse kenenkään mietiskellä kuka maksaa. Sinä ap olit ehdottanut artesaanipizzeriaa. Olisi kannattanut käydä puistossa kävelyllä ja ottaa kahvit mukaan niin olisit pystynyt maksamaan naisenkin kahvin. Naiset haluavat miehiltä herrasmiestapoja ja niihin nyt vaan kuuluu se että mies maksaa, vaikka se olisinkin ollut 3.90€ pyistokahvi. Olisit saanut naisen silmissä bonukset jos olisit maksanut treffien tarjoilut. Milloin miehet oppii tämän.

Jessus mitä skeidaa! Älykkäät ja tasa-arvoon uskovat eivät ajattele noin tunkkaisesti 🤦🏻 Itse naisena maksan aina omat ostokseni

Vierailija
265/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään insinöörien kanssa työskenneltyäni voin kertoa, että ovat aika nuukaa / tarkkaa porukkaa. Välillä kyllästyttää kuunnella, kun lasketaan jotain pikku asiaa, että miten nyt tulisi halvemmaksi. Ei siis mitään työhön liittyvää vaan esim. kodin kulutukseen ja pienistä summista on kysymys. Vai onko se sitä laskemisen riemua, kun osataan, mene ja tiedä. 

Tiedän tällaisen tapauksen. Sinänsä on hienoa, että ihminen toimii vastuullisesti raha-asioissaan. Joskus se vain menee liian pitkälle.  Häneltä on mm mennyt eräs hyvä tarjous ohi, koska hän alkoi etsiä netistä vielä edullisempaa vaihtoehtoa.  Etsintöjen aikana hyvä tarjous myytiin loppuun.

Vierailija
266/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tapailu nykyään hankalaa

Vierailija
267/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Pyytäjä maksaa

B) "kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri"  -  rahakkaammat on piheimpiä!

C) Tulisi kalliiksi miehelle maksaa kaikki tapaamiset!

T. N33

Vierailija
268/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Pyytäjä maksaa

B) "kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri"  -  rahakkaammat on piheimpiä!

C) Tulisi kalliiksi miehelle maksaa kaikki tapaamiset!

T. N33

Tämä!

M31

269/275 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin juuri miehestä joka vielä kymmenen vuoden seurustelun jälkeen jaksoi pitää kirjas kumman vuoro on maksaa. Molemmat olemme ihan ok hommissa ja joka euroa ei todellakaan tarvitse maksaa. 

No ainakin se hyvä puoli tuossa oli se, että sä et joutunut maksamaan yhtään enempää kuin mies. Moni mies nimittäin mielellään maksattaa isomman osuuden yhteisistä menoista naisella .

270/275 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamisesta kannattaa sopia hyvissä ajoin. Olen nainen ja maksan itse oman osuuteni ellei toisin sovita

No minusta taasen tuntuisi oudolta, jos treffikumppani kysyisi treffejä sovittaessa, että voinko minä tarjota hänelle tai että voidaanko maksaa erikseen. Oletan, että ensitreffeillä kumpikin maksaa vain omansa ja jos toinen haluaa tarjota, niin hän itse osaa kertoa sen .

Vierailija
271/275 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä miehenä tarjoan naiselle jos myös ruuan jälkeen nainen tarjoaa minulle herkkua jälkkäriksi.

272/275 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään insinöörien kanssa työskenneltyäni voin kertoa, että ovat aika nuukaa / tarkkaa porukkaa. Välillä kyllästyttää kuunnella, kun lasketaan jotain pikku asiaa, että miten nyt tulisi halvemmaksi. 

Kerran kävin ensitreffeillä brunssilla insinöörimiehen kanssa, joka työn ohessa opiskeli diplomi-insinööriksi. Se brunssi oli hinnaltaan 34€. Kun tavattiin ravintolan ovella, sanoin ja näytin miehelle, että minulla on tällainen 50€ lahjakortti ja kun minä ostan brunssin ja lasillisen alkoholitonta kuoharia, niin tästä jää vielä rahaa käyttämättä, niin varmaan voidaan maksaa samasta niin hän saa vähän alennusta omasta brunssistaan. Mies sanoi, että se käy. Mentiin sitten yhdessä kassalle ja sanoin tarjoilijalle, että kaksi brunssia ja yksi lasi alkoholitonta kuoharia ja ojensin 50€ lahjakortin hänelle. Mies lisäsi, että hänkin voisi ottaa lasillisen alkoholitonta kuoharia. Tarjoilija ensin naputteli kassaan loppusumman 80€ ja kysyi mieheltä, että maksetaanko nämä samasta vai erikseen, jolloin mies oli hetken aikaa ihan hiljaa ja vain tuijotti loppusummaa näytössä. Tarjoilija oli jo ihan ihmeissään ja katsoi minuunkin päin ja sanoi miehelle, että "kun tästä lahjakortista jää muuten rahaa käyttämättä". Sitten mies lopulta sai sanottua, että maksetaan samasta . Mietin vaan, että mitäköhän se mies jäi funtsimaan siinä kassalla, kun juurihan me oltiin puhuttu siitä, että maksetaan samasta. 

Vierailija
273/275 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt ainakin olet oppinut sen, että sovit asioista jo ennen treffejä, mikäli joskus vielä sattuisit treffeille pääsemään. Oppia ikä kaikki.

Minusta tuntuisi epämukavalta, jos deittiäpissä sovitaan etukäteen, että mennään vaan syömään, jos kumpikin maksaa omansa. Minun mielestäni oletus on se, että kumpikin maksaa vain omat safkansa ja jos toinen haluaa tarjota, niin hän kyllä kertoo sen itse.

Vierailija
274/275 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa jos nainen maksaa omansa, hän viittaa siihen, että mies ei miellytä tai ainakin arvioi hänet köyhäksi. Suomimies kitisee, jos joutui maksamaan naisen (siis lompakkoloisen) kahvin. 

Maailma on aika laaja käsite. Olen reissanut aika paljon ja kyllä hyvätuloinen nainen maksaa omansa jos ei hänelle sanota erikseen että haluan tarjota tämän. Yksinkertaista muttei suomessa. Ja usein muissa maissa naiset ovat paljon asiallisempia ja mukavempia ja näin ollen halu miehellä' tarjota kasvaa. Sinunlaisellesi ylimieliselle hapannaamalle en tarjoasisi koskaan eikä onneksi tarvitsekkaan. 

Vierailija
275/275 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa joka pyytää/ehdottaa paikkaa

Vanha sääntö joka kannattaa jokaisen muistaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi