Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.
minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.
Kommentit (275)
Silloin kun tuli vielä treffailtua, niin maksoin aina jos asia ei noussut erikseen tapetille. Välillä treffikumppani ilmoitti maksavansa itse ja mikäs siinä. En kuitenkaan viikottain rampannut treffeillä, enkä nähnyt asiassa minkäänlaista ongelmaa.
Olen käynyt treffeillä 9 miehen kanssa kesällä. Jokainen on vienyt ravintolaan tai/ja drinkeille ja maksanut.Kun lasku tuodaan pöytään en kaiva lompakkoa esille, vaan istun vain odottamassa. Muutamassa paikassa tarjoilija on kysynyt maksetaanko yhdessä vai erikseen, jolloin mies on vastannut että hän maksaa.Olen kuitenkin aina varautunut, että joudun maksamaan. Ihmettelen miksi tarjoilijat kysyvät, olin aikaisemmin tarjoilija ja vein aina laskun miehelle jolleivat pyytäneet että lasku erikseen. Mietin onko minulle sattunut vain hyviä miehiä, vai vaikuttaako se että olen kaunis, hymyilevä ja flirtti..
Olen itse antelias ihminen ja tarjoan usein ainakin kahvit vähävaraisille ystävilleni aina, kun nähdään. Opiskeluaikoina en olisi koskaan odottanut jonkun 20-fuksimiehen tarjoavan, sillä lähtöoletuksena olimme molemmat yhtä vähävaraisia ja tarkoitus ei ollut etsiä loppuelämän kumppania. Olen jo kolmekymppinen naimisissa oleva rouva, mutta en kyllä jatkaisi itsekään tässä iässä enää tapailua mikäli mies pitäisi kovin hanakasti kiinni rahoistaan eikä haluaisi jakaa omastaan... Eihän sellaisen kanssa voi perustaa perhettäkään, mikäli sellaisen toivoo. Lähtäkohtana tietysti se, että seuraavilla treffeille tarjoajana olisin minä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt treffeillä 9 miehen kanssa kesällä. Jokainen on vienyt ravintolaan tai/ja drinkeille ja maksanut.Kun lasku tuodaan pöytään en kaiva lompakkoa esille, vaan istun vain odottamassa.
Just. Minä olin Tinderissä reilu 2v ja kävin treffeillä 28 kertaa ravintolassa lounaalla/illallisella ja silloin vain neljä miestä halusi tarjota minulle. Ja kolme kertaa kävin kahvilassa ja silloin kukaan ei tarjonnut. Ja näistä miehistä aika moni oli varsin hyvätuloisia, mm. Yksi DI ja kaksi lääkäriä ja useita insinöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ärsyttävää olla sinunlaisesi analysoijan kanssa parisuhteessa. Se oli ihan tavallinen kysymys ja vastasit siihen. Eteenpäin!
Aijaa. Olisiko ollut ok , jos minä olisin kysynyt naiselta, että haluaako hän maksaa molempien laskut? Jos se kerta on ihan tavallinen kysymys.
ap
Ei tästä ole kauaa aika kun oli vastaava aloitus toisinpäin, eli nainen sh, mies di ja maksujonossa mies oli kysynyt naiselta maksaako nainen molempien sapuskat vai maksaako kumpikin omansa.
Mitä väliä. Jos toista kiinnostaa pelkkä status, raha, anorektinen ulkonäkö ja se onko lapsia vai ei niin suhde ei todellakaan pohjaudu rakkaudelle vaan rahalle.
En kehtais naisena koskaan tehdä noin. Ja jos tarjoilija kysyisi pöydässä asiaa niin vastaisin heti, että lasku erikseen. En maksata elämääni kenelläkään toisella, se tuntuu kiusalliselta.
Jos maksetaan kassalle, maksetaan etukäteen. Viiniä haetaan sitten laseittain erikseen.
Jos maksetaan jälkikäteen, tarjoilija tuo laskun pöytään.
ja pyydetään erilliset laskut.
Tämmöinen pikku fakta ap:lle!
Avioliitossa sitten kaikki on yhteistä ja jaetaan osituksessa kun liitto päättyy. Se päättyy kaikilla viimeistään puolison kuolemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että artesaanipitsaa😂🤣
Tämä ja ala carte pöytiintarjoilu
Jos on nämä, laskukin tuodaan pöytään. Jos tilataan kassalta, maksetaan tilatessa. Jokin meni nyt sadussa pieleen.
Ehkä eniten se, että ap väitti olleensa jonkun seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ärsyttävää olla sinunlaisesi analysoijan kanssa parisuhteessa. Se oli ihan tavallinen kysymys ja vastasit siihen. Eteenpäin!
Aijaa. Olisiko ollut ok , jos minä olisin kysynyt naiselta, että haluaako hän maksaa molempien laskut? Jos se kerta on ihan tavallinen kysymys.
ap
Kuulostat kyllä niin herrasmieheltä <3
Vierailija kirjoitti:
En kehtais naisena koskaan tehdä noin. Ja jos tarjoilija kysyisi pöydässä asiaa niin vastaisin heti, että lasku erikseen. En maksata elämääni kenelläkään toisella, se tuntuu kiusalliselta.
Niinpä, kun kyse on tuntemattomasta ihmisestä. Aika iso summa joku 30 € maksaa toiselle tuntemattomalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä naisella oli sama kokemus kuin minulla, joka maksan aina omat ruokani ja juomani, ellei toinen nimenomaisesti pyydä saada tarjota. Treffeillä mies loukkaantui tästä, kun pyysin kysyttäessä erilliset laskut, koska hänen mielestään se viittasi siihen, että en ollut kiinnostunut ja treffit olivat olleet huonot.
Siis odottiko se mies, että sinä tarjoaisit hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kuvittelen että jos tulis luontodokumentti, jossa jotkut ulkomaiset koiraslinnut toisi naaraslinnulle kiven yrittäessään tehdä tähän vaikutuksen, niin suomilintu ei hakisi kiveä kun naaras voipi hakee ihan itse oman kivensä
Muissa maissa odotetaan naisen kitisemättä tekevän kotityöt. Siksi naista hemmotellaankin.
Suomi-nainen pyrkii saamaan rusinat pullasta, eli mies maksaa, mutta sitten kuitenkin tekee myös kotityöt. Ei se niin mene.
Silmät kiiluen maksava mies? Mitä silmien kiilumista siihen tarvitaan että mies ihan ilman mitään showta maksaa laskun?
Tuon on miehen tehtävä, huom! ensimmäisillä treffeillä. Pikkujuttu siihen verrattuna mitä minä naisena sitten suhteessa teen enemmän: siivoukset, kokkailut, lastenhoito, yhteydenpito sukulaisiin/kouluun/päiväkotiin, juhlien ja matkojen varaaminen ja suunnittelu, terveydenhoitoon liittyvät kuten hammaslääkärien varaamiset jne. Kaiken tämän hoidan minä JA LISÄKSI tuon rahaa taloon vähintään yhtä paljon kun mies. Ja jos tälle miehelle se yksi pizza olisi noin kova nillityksen aihe niin saakin jäädä yksin.
Olen siltä aikakaudelta, jolloin oli selviö että mies tarjoaa. Nuukuudesta pitäisi saada invaliditeetikorvaus.
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiiluen maksava mies? Mitä silmien kiilumista siihen tarvitaan että mies ihan ilman mitään showta maksaa laskun?
Tuon on miehen tehtävä, huom! ensimmäisillä treffeillä. Pikkujuttu siihen verrattuna mitä minä naisena sitten suhteessa teen enemmän: siivoukset, kokkailut, lastenhoito, yhteydenpito sukulaisiin/kouluun/päiväkotiin, juhlien ja matkojen varaaminen ja suunnittelu, terveydenhoitoon liittyvät kuten hammaslääkärien varaamiset jne. Kaiken tämän hoidan minä JA LISÄKSI tuon rahaa taloon vähintään yhtä paljon kun mies. Ja jos tälle miehelle se yksi pizza olisi noin kova nillityksen aihe niin saakin jäädä yksin.
Yleensä suomalaisilla treffeillä kulutettu rahasumma on myös huomattavasti alle kuin AP postauksessa... Puhutaan jostain 2-15€ kahvi+leivos-kombosta. Jos tällaisessa tapauksessa miehellä on kiire tiskille tilaamaan oma annoksensa yksin maksumieheksi joutumisen pelossa niin eihän sellanen anna edustavaa kuvaa kenestäkään😅😅 Ei myöskään naisen tehdessä niin. Eikö treffeillä yleensä pyritä vähän tekemään vaikutusta toiseen? Naisella tämä vaivannäkö konkretisoituu yleensä ehostautumisena. Jos toinen tulee takki auki treffeille ilman mitään eforttia niin kuka sellaisesta oikeasti jaksaa kiinnostua?
Miehen pitää maksaa ekoilla treffeillä, jos on kiinnostunut naisesta. Tällä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, vaan liittyy miesten ja naisten eroihin pariutumistavoissa. Totuus on, että miehille yleensä kelpaa nainen kuin nainen, mutta eri tarkoituksiin. Jos mies ei ole kauhean kiinnostunut naisesta, niin hänelle usein kuitenkin kelpaisi seksi. Nainen taas haluaa parisuhteen yleensä (ei tietenkään aina!). Siten miehen todelliset ajatukset paljastuvat yleensä vasta pidemmällä aikavälillä ja nainen joutuu astumaan intiimiin kanssakäymiseen tietämättä varmasti, haluaako mies pidempiaikaista suhdetta vai pelkkää seksiä. (Huom! Tässä yleistystä, ei koske kaikkia. Jotkut naiset haluaa vain seksiä, mutta mielestäni suurin osa ei - ja olen itse siis nainen myös)
Välttääkseen olematta se nainen, joka kelpaa vain seksiin, nainen edellyttää mieheltä panostusta, joka osoittaisi, että nainen on jollain tavalla miehelle erityinen. Yksi panostuksen muoto on tarjoaminen treffeillä.
ap:n stoorissa nainen oli törppö, kun kysyi. Hänen olisi vaan pitänyt ymmärtää, että ap ei ole kiinnostunut hänestä.
En ikinä kysyisi toiselta ihmiseltä, että maksaako hän minunkin laskuni. En ole mikään kerjäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yleisestikin huomannut, että usein ne henkilöt, joilla olisi rahaa millä mällätä, eivät varmasti tarjoa vaan pikemminkin itse olisivat käsi ojossa ja sitten taasen ne, joilla sitä rahaa ei hirveästi ole, ovat anteliaita ja reiluja.
Jep saman mäkin huomannut! Toisaalta mielestäni miehen kuuluisi perinteisesti tarjota ekalla kerralla kahvit tai treffit. Se todistaa naiselle, että mies on liikenteessä tosi tarkoituksella ja arvostaa naista. Jos ei tarjoa, se on yhtä kuin ei arvosta naisia, raha on tärkein elämässä ja ei varmasti ole kykenevä huolehtimaan perheestä taloudellisesti kun edes pizzaan ole varaa.. OMG.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että artesaanipitsaa😂🤣
Tämä ja ala carte pöytiintarjoilu
Jos on nämä, laskukin tuodaan pöytään. Jos tilataan kassalta, maksetaan tilatessa. Jokin meni nyt sadussa pieleen.
Ehkä eniten se, että ap väitti olleensa jonkun seurassa.
Kyllä monissa ala carte -paikoissakin voi käydä lopuksi maksamassa kassalla. Jos ei jaksa siis odottaa, että lasku tuodaan pöytään. Kaikissa ei tietenkään mitään kassoja salinpuolella olekaan.
Olisit tarjonnut. Halvalla olisit päässyt eroo lokista.