Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.
minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Minun tulkintani; nainen olisi ollut valmis ilmaisemaan kiinnostusta miestä ja toisia treffejä kohtaan suostumalla mielellään laskun jakamiseen, mutta koska tilanne kassalla meni kömpelösti (miehen olisi mentävä kassalle ensimmäisenä) niin nainen teki mokan kysymällä tarjoamisesta, mikä nyt vaan on tosi tökeröä. Molemmille tuli huono ensivaikutelma puolin ja toisin ja koska ensitreffeillä ei muusta olekaan kyse, kuin ensivaikutelmasta, ei tilannetta voi enää pelastaa. Joten tästä mokasta opiksi seuraavia yrityksiä varten.
Näin minäkin tulkitsin tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Isivainaa opetti että on ihan ok jos mies maksaa ekoilla treffeillä. Sen jälkeen ollaan omillaan ja vaihdetaan paikkaa niin halpaan että mullakin on varaa tai sitte mennään puistoon. Avioliiton jälkeen tietty eri kuviot.
Nykyisin ensitreffit toeteutaan mahdollisimman halvalla tai mieluiten ilmaiseksi. Myöhemmin voi panostaa kun tietää saavansa vastinetta rahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa nyt varmaan siitä 30e ruoasta ollut kysymys tuskin kenenkään talous nyt suuntaan tai toiseen heiluu parinkympin takia. On vaan aika red flag mielestäni ja itselleni tulisi heti tunne että jos jotain yhteistä mahdollista tulevaisuuttaa olisi tiedossa niin saisi sitten ostella autot ja etelänmatkat yms
Unohdat, että täällä on paljon vähävaraisia. Silloin 30€ voi olla iso summa. Sillä saa useamman päivä ruokaostokset, jos ei tarvitse ostaa suurta määrää pesuaineita. Myös köyhät toivovat läheistä ystävää ja perhettä.
Sitten se rutiköyhä ei varmaan ehdota treffipaikaksi artesaanipizzaa, jos ei ole varaa syödä artesaanipizzaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa nyt varmaan siitä 30e ruoasta ollut kysymys tuskin kenenkään talous nyt suuntaan tai toiseen heiluu parinkympin takia. On vaan aika red flag mielestäni ja itselleni tulisi heti tunne että jos jotain yhteistä mahdollista tulevaisuuttaa olisi tiedossa niin saisi sitten ostella autot ja etelänmatkat yms
Unohdat, että täällä on paljon vähävaraisia. Silloin 30€ voi olla iso summa. Sillä saa useamman päivä ruokaostokset, jos ei tarvitse ostaa suurta määrää pesuaineita. Myös köyhät toivovat läheistä ystävää ja perhettä.
Sitten se rutiköyhä ei varmaan ehdota treffipaikaksi artesaanipizzaa, jos ei ole varaa syödä artesaanipizzaa?
Mitä tarkoitat? Olihan tällä miehellä varaa syödä artesaanipizza. Ja niin oli tällä naisellakin, molemmathan onnistuneesti maksoivat ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isivainaa opetti että on ihan ok jos mies maksaa ekoilla treffeillä. Sen jälkeen ollaan omillaan ja vaihdetaan paikkaa niin halpaan että mullakin on varaa tai sitte mennään puistoon. Avioliiton jälkeen tietty eri kuviot.
Nykyisin ensitreffit toeteutaan mahdollisimman halvalla tai mieluiten ilmaiseksi. Myöhemmin voi panostaa kun tietää saavansa vastinetta rahalle.
"Nykyisin toteutetaan"
Ei, vaan sinä toteutat. Jokainen mies päättää nykyisinkin ihan omasta puolestaan, mihin tahtoo naisen viedä, ja tarjoaako tälle ja minkä hintaista. Sitten kun kilpailevat urokset ovat ilmaistreffeillärahanvastinetta-tyyppi ja haluantarjotasinullemukavanillankanssani-tyyppi, niin jatkoon ei valitettavasti pääse rahanvastine-tyyppi.
Tämä tarjoamisasia on valitettavasti samanlainen, kuin että jos nainen menee ensitreffeille julistaen modernia tasa-arvoa pukeutumalla lököpöksyihin ja isoon huppariin. Hänellä on siihen täysi oikeus ja asia on järjellä tarkastellen aivan looginen, eikä hän tee mitään väärin. Mutta ei pidä pettyä, jos kesämekon valinnut nainen saa valita kumppanin suuremmasta ja laadukkaammasta miesjoukosta.
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies ainakin kysyy, että saako tarjota naiselle. Tasa-arvoa kannattava nainen sitten maksaa oman osuutensa, varsinkin jos tapaaminen ei sytytä mitenkään.
muuten hyvä neuvo, mutta herrasmiehen kannattaa tarjoutua tarjoamaan VAIN jos hänelle on oikesti ok tarjota. Näitäkin on nähty, että joku on mielin kielin tarjoamassa ja jälkikäteen haukkuu naista kullankaivajaksi kun nainen kehtasi maksatuttaa kahvikupposen miehellä :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarjoamisasia on valitettavasti samanlainen, kuin että jos nainen menee ensitreffeille julistaen modernia tasa-arvoa pukeutumalla lököpöksyihin ja isoon huppariin. Hänellä on siihen täysi oikeus ja asia on järjellä tarkastellen aivan looginen, eikä hän tee mitään väärin. Mutta ei pidä pettyä, jos kesämekon valinnut nainen saa valita kumppanin suuremmasta ja laadukkaammasta miesjoukosta.
Niin, tässä ketjussa puhutaan nyt sekaisin kahdesta eri asiasta.
Asia 1, pitäisikö miehen tarjota? No minun mielipiteeni on, että pitäisi. Olen vanhanaikainen.
Asia 2, onko sopivaa kysyä toiselta maksun hetkellä että maksaisiko hän sinunkin tarjoilusi? Minun mielipiteeni on, että ei missään nimessä ole sopivaa. Osoittaa täydellistä käytöstapojen puutetta tehdä noin.
Mä en voi käsittää, miten moni täällä on sitä mieltä, että miehen olisi pitänyt tarjota naiselle. Vai ovatko he sitten ikkäämpiä henkilöitä, jotka ovat tätä mieltä?
Eikä juuri kukaan huomioi sitä, että nainen on oletettavasti huomattavasti isotuloisempi kuin mies kun nainen on DI ja mies päivätyössä käyvä sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaako se vastinetta rahoille pesää?
Christiiina kirjoitti:
Mä en voi käsittää, miten moni täällä on sitä mieltä, että miehen olisi pitänyt tarjota naiselle. Vai ovatko he sitten ikkäämpiä henkilöitä, jotka ovat tätä mieltä?
Eikä juuri kukaan huomioi sitä, että nainen on oletettavasti huomattavasti isotuloisempi kuin mies kun nainen on DI ja mies päivätyössä käyvä sairaanhoitaja.
Minä olen kolmekymppinen ja sitä mieltä, että miehen "kuuluu" tarjota. Eikä se ole minun asettama rima, vaan miesten asettama. Kaikki ovat tarjonneet oma-aloitteisesti, ellei kyseessä ole ollut harvinaisen epäkiinnostunut tai antisosiaalinen yksilö, ja siten miehet ovat itse asettaneet minimikohtelun rajan, josta erottuu vain epäedukseen.
Kumpikin maksaa omansa, ellei toisin ole sovittu. Problem solved!
Jos mies on niin köyhä, että ei voi edes pizzaa tarjota (epäkohteliain tarjottava hampurilaisen ohella), vetäköön käteensä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on niin köyhä, että ei voi edes pizzaa tarjota (epäkohteliain tarjottava hampurilaisen ohella), vetäköön käteensä.
Ei tarvitse täti kiukutella
Minulta ei tarvinnut aikoinaan kysellä itsestäänselvyyksiä,miehenä aina tarjouduin maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri miehen pitää tarjota? Ei pizzan tai hampurilaisen tarjoaminen ole epäkohteliasta, paitsi tietysti sun mielestä 🤦🏻
No noinhan se menee, jos pidät kiinni omista rahoistasi niin rikastut, jos taas jakelet niitä sinne tänne niin et varmasti rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Oho, kääkällä paloi näköjään täysin käämit 😂
Totta. Oli niin tai näin, niin tämä maa tarvitsee lisää lapsia. Nythän on ollut huolestuttavia uutisia ekäluokkalaisten ikäpolven vähenemisestä.