Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle

Vierailija
08.08.2024 |

Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen. 

minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.

Kommentit (275)

Vierailija
101/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole 100% sitä mieltä, että miehen KUULUU tarjota ekoilla treffeillä, mutta sanotaan vaikka niin, että minulle on aina tähän mennessä tarjottu, ja poikkeus herättäisi kysymyksiä.

Kysyisitkö sinä mieheltä maksutilanteessa että "maksaisitko minunkin ruoat"? Kehtaisitko tehdä noin?

Tuo on ihan eri asia kuin kysyä, että haluatko maksaa molemmat. Siinä kysytään onko toinen näin suunnitellut, ei pyydetä maksamaan.

No ei todellakaan ole eri asia :D 

Jos toinen haluaa maksaa molemmat, hän ITSE ilmoittaa sen. Se että lähdet tarjoilijan edessä kysymään toiselta että "maksatko minutkin", osoittaa aivan täydellistä käytöstapojen ja sosiaalisen tilannetajun puutetta. 

Vierailija
102/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit huolehtia perheen taloudesta, kun nainen on raskaana ja hoitaa lapsiasi, jos sinulla ei ole varaa edes treffeihin?

Nämähän oli jo nelikymppisiä, ei taida asia olla ajankohtainen. Sitä paitsi Suomessa molemmat vanhemmat huolehtivat yhdessä perheen taloudesta, jätä amerikkalainen viihde vähemmälle.

Ennen 90-lukua huolehtivat, mutta nyt näkee keskellä päivää paljon naisia, jotka ovat liikkeellä lastensa kanssa ja usein on yksi rattaissa ja seuraava tulossa. Tuskinpa he kaikki käyvät töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on niin, että naisille joilla on muitakin miehiä jotka ovat kiinnostuneita, pitää tarjota. Nainen, jota kukaan ei huoli, voi vaikka tarjota miehelle. 

Vierailija
104/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuvittelen että jos tulis luontodokumentti, jossa jotkut ulkomaiset koiraslinnut toisi naaraslinnulle kiven yrittäessään tehdä tähän vaikutuksen, niin suomilintu ei hakisi kiveä kun naaras voipi hakee ihan itse oman kivensä

Kyllä. Ja suomilintu-uros odottaisi kuitenkin että naaraslintu hoitaisi yksin pesän ja poikaset aikanaan. 

Sitten suomilintu-uros vielä vinoilisi puolisolleen, kun pesä ei ole aina vierailukunnossa. Kun lopulta naaras saa tarpeekseen laiskasta puolisostaan ja lähtee, suomilintu-uros alkaa parkua miten väärin häntä on kohdeltu ja hän on uhri. Poikaset ei tunne isäänsä ja siitäkin uros syyttää naista, että hän on vieraannuttanut poikaset isästään vaikka syy on se, että isä ei ole hoitanut poikasiaan.

Vierailija
105/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en ikinä joudu sinkkumarkkinoille, en sopeutuisi. Toistaiseksi ainoa suhteeni alkoi niin, että mies haki kotoa, avasi ovet, oli kiinnostunut minusta ja ajatuksistani, maksoi ruoan, ajoi takaisin kotiovelle, pyysi lupaa soittaa ja soitti. Tämä oli vuonna -99 ja olimme 16- ja 18-vuotiaita. 

Siitä alkoi suhde, missä talous, koti, elämä, lapset ja kaikki on yhteisiä. Ei tarvi miettiä kuka maksaa, kun kaikki raha on samalla tilillä. Tosin yhdessä liikuttaessa mies maksaa usein, samoin kuin kantaa kauppakassit, edelleen avaa ovet, jne.

Miten tämän jälkeen voisi ikinä pitää miehinä näitä kahvikuppikitisijöitä. 

Sama juttu. Meillä on yhteinen taloustili jonne molemmat laittaa rahaa omilta tileiltään mitä pystyy ja kun käymme ravintolassa koko perhe, maksetaan yleensä sieltä, toki toinen voi maksaa omalta tililtäänkin jos siellä sattuu olemaan ylimääräistä niin ei kulu talousrahat, mutta kun silloin harvoin kun miehen kanssa kahdestaan käydään, mies haluaa ehdottomasti maksaa, koska silloin olemme treffeillä, ihan sama vaikka maksaa sieltä yhteiseltä tililtä. En ymmärrä mitä lapasia nämä nykyajan miehet oikein on, kun ei ole enää käytöstapoja ja romantiikkaa edes sitä vähää.

Vierailija
106/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole 100% sitä mieltä, että miehen KUULUU tarjota ekoilla treffeillä, mutta sanotaan vaikka niin, että minulle on aina tähän mennessä tarjottu, ja poikkeus herättäisi kysymyksiä.

Kysyisitkö sinä mieheltä maksutilanteessa että "maksaisitko minunkin ruoat"? Kehtaisitko tehdä noin?

En. Kysyisin saman kuin tarjoilija, että maksetaanko yhdessä vai erikseen, jos mies ei tajuaisi vastata itse mitään. Eniten ihmettelen miten se mies on antanut naisen mennä kassalle ensin, kun ei ole mistään maksuista vielä sovittu, ja aiheuttanut näin kiusallisen tilanteen kaikille osapuolille. Mitä nainen olisi tuohon voinut tarjoilijalle vastata? Jos olisi sanonut, että maksetaan erikseen, niin mies olisi olettanut, ettei nainen ole kiinnostunut. Jos nainen olisi sanonut että maksetaan samasta, niin mies olisi loukkaantunut,

"Mitä nainen olisi tuohon voinut tarjoilijalle vastata?"

Tietenkin että maksetaan erikseen. Vastaus kysymykseesi on aivan päivänselvä. 

Vierailija
107/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuvittelen että jos tulis luontodokumentti, jossa jotkut ulkomaiset koiraslinnut toisi naaraslinnulle kiven yrittäessään tehdä tähän vaikutuksen, niin suomilintu ei hakisi kiveä kun naaras voipi hakee ihan itse oman kivensä

Kyllä. Ja suomilintu-uros odottaisi kuitenkin että naaraslintu hoitaisi yksin pesän ja poikaset aikanaan. 

Ja sitten vielä kiukuttelee aggressiivisesti niille linnuille, jotka toi sen kiven ja vie poikasille ruokaa, miten ne vie niiden naiset ja miten naiset ovat vain kivien ja ruuan perässä. 

Vierailija
108/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit huolehtia perheen taloudesta, kun nainen on raskaana ja hoitaa lapsiasi, jos sinulla ei ole varaa edes treffeihin?

Nämähän oli jo nelikymppisiä, ei taida asia olla ajankohtainen. Sitä paitsi Suomessa molemmat vanhemmat huolehtivat yhdessä perheen taloudesta, jätä amerikkalainen viihde vähemmälle.

Ennen 90-lukua huolehtivat, mutta nyt näkee keskellä päivää paljon naisia, jotka ovat liikkeellä lastensa kanssa ja usein on yksi rattaissa ja seuraava tulossa. Tuskinpa he kaikki käyvät töissä.

Heillä voi silti olla työpaikka. Et ole lapsivapaista koskaan kuullut?

Vierailija
109/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pyytää syömään, hän maksaa. Naiselta noloa tossa vaiheessa kysyä tarjoatko. Kyllä mies olisi jo ottanut eleen maksaakseen koko laskun.

Vierailija
110/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pyytää syömään, hän maksaa. Naiselta noloa tossa vaiheessa kysyä tarjoatko. Kyllä mies olisi jo ottanut eleen maksaakseen koko laskun.

Juuri näin.

111/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänelle jäi vain jälkikäteen p*ska maku suuhun siitä että nainen koitti saada hänet maksamaan molempien laskut. Niin minullekin olisi jäänyt vastaavasta tilanteesta

Eihän koittanut, kysyi että onko mies suunnitellut maksavansa molemma

No jos mies olisi suunnitellut tarjoavansa naiselle, niin kai hän olisi jo pöydästä lähtiessä sanonut, että hän käy maksamassa molempien laskut.

112/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virolaiselle naiselle on äärimmäinen loukkaus jos mies ei maksa ravintolassa. Kuin isku vasten kasvoja

Samoin virolaiselle taivenäläiselle miehelle olisi loukkaus jos nainen haluaisi maksaa oman laskunsa

Vierailija
113/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virolaiselle naiselle on äärimmäinen loukkaus jos mies ei maksa ravintolassa. Kuin isku vasten kasvoja

Sama asenne on itänaapurissa. Oletuksena on vanhanaikainen herrasmiehen käytös suhteen alussa. Naistenpäivänä kannetaan mielitietylle iso kukkapuska ja ehkä myös suklaarasia. Syntymäpäivä tai nimipäivä huomioidaan. Meillä Suomessa nainen voi saada huomiota hääpäivänä tai äitienpäivänä.

Vierailija
114/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjottu, mitä?

Vierailija
115/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tossa nyt varmaan siitä 30e ruoasta ollut kysymys tuskin kenenkään talous nyt suuntaan tai toiseen heiluu parinkympin takia. On vaan aika red flag mielestäni ja itselleni tulisi heti tunne että jos jotain yhteistä mahdollista tulevaisuuttaa olisi tiedossa niin saisi sitten ostella autot ja etelänmatkat yms

Unohdat, että täällä on paljon vähävaraisia. Silloin 30€ voi olla iso summa. Sillä saa useamman päivä ruokaostokset, jos ei tarvitse ostaa suurta määrää pesuaineita. Myös köyhät toivovat läheistä ystävää ja perhettä.

Vierailija
116/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset nykyään ihan autisteja sosiaalisissa tilanteissa?

Ethän sä nyt voi kysyä toiselta että maksatko minunkin laskuni 😃! Ei noin vaan yksinkertaisesti tehdä, koskaan. Jos toinen itse ilmoittaa että hän maksaa molemmat, niin OK, sitten tietenkin toimitaan niin. Muussa tapauksessa molemmat maksavat omansa. Ihan perusjuttuja tällainen.

Vierailija
117/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla niitä harvoja naisia, jotka uskovat tasa-arvoon maksamalla oman osuuden. Ei tulisi mieleenikään pyytää/odottaa miehen maksavan meidän kummankin osuuden ellei hän itse halua niin tehdä

Vierailija
118/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjottu, mitä?

No mitä ikinä ollaankaan tehty niillä treffeillä. Yksi on tarjonnut eväät piknikille, yksi tarjonnut pihvin, yksi kahvin ja patongin, yksi minigolf-kierroksen ja drinkin, jne jne. 

Vierailija
119/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulkintani; nainen olisi ollut valmis ilmaisemaan kiinnostusta miestä ja toisia treffejä kohtaan suostumalla mielellään laskun jakamiseen, mutta koska tilanne kassalla meni kömpelösti (miehen olisi mentävä kassalle ensimmäisenä) niin nainen teki mokan kysymällä tarjoamisesta, mikä nyt vaan on tosi tökeröä. Molemmille tuli huono ensivaikutelma puolin ja toisin ja koska ensitreffeillä ei muusta olekaan kyse, kuin ensivaikutelmasta, ei tilannetta voi enää pelastaa. Joten tästä mokasta opiksi seuraavia yrityksiä varten.

Vierailija
120/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isivainaa opetti että on ihan ok jos mies maksaa ekoilla treffeillä. Sen jälkeen ollaan omillaan ja vaihdetaan paikkaa niin halpaan että mullakin on varaa tai sitte mennään puistoon. Avioliiton jälkeen tietty eri kuviot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi