Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.
minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.
Kommentit (275)
Minä kävin joskus keväällä treffeillä yhden miehen kanssa, joka itse ehdotti treffejä. Suostuin tähän ja kysyin ihan huvikseni, että mihin haluaisit viedä minut treffeille, johon mies ehdotti erästä kahvilaa ja minulle se sopi. Sitten kun mentiin sinne, mies tilasi itselleen täytetyn leivän ja kahvin ja minä jäätelöannoksen, eikä mies tehnyt elettäkään tarjotakseen minulle. Sitten hän kuitenkin olisi halunnut tavata uudelleen.
Mikä oli ongelma? Mies kiinnostui? Skippasitko, koska sinun jäätelöannostasi ei maksettu? Pienestä se ihmissuhteen alku voi olla kiinni.
Jotenkin kuvittelen että jos tulis luontodokumentti, jossa jotkut ulkomaiset koiraslinnut toisi naaraslinnulle kiven yrittäessään tehdä tähän vaikutuksen, niin suomilintu ei hakisi kiveä kun naaras voipi hakee ihan itse oman kivensä
Ymmärrän ajatuksesi maksamisesta. Mutta kyllähän se on romanttista ja antaa kiinnostuneen vaikutuksen jos mies maksaa treffeillä syötävät. Sen jälkeen voi sopia että nainen maksaa seuraavilla treffeillä koko ruokailun. Vuorotellen hoidetaan homma.
Itselle olisi tosi paha turn off jos mies alkaa kitisemään rahasta tuollaisessa perus ruokapaikassa. Jos ei tuollaiseen ole varaa, niin todellakin se kahvittelu on parempi vaihtoehto.
Virolaiselle naiselle on äärimmäinen loukkaus jos mies ei maksa ravintolassa. Kuin isku vasten kasvoja
Ette kuulu yhteen, kuten itsekin jo analyysia teit mm. eri tulotasoista. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun molemmille ja toivottavasti löydätte unelmien kumppanit samasta ankkalammesta!
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta röyhkeyttä ensin kutsua toinen ihminen treffeille, ja sitten kysyä että josko tämä kutsuttu maksaisi molempien ruoat ja juomat 😃! Jos joku mies tekisi minulle noin, en enää ikinä olisi missään tekemisissä hänen kanssaan.
Mun mielestä treffeillä ei varsinaisesti ole kutsujaa, vaan toinen ehdottaa , että haluaisi tavata ja toinen päättää, että onko samaa mieltä. Eli se on tavallaan yhteinen päätös tavata.
minä kävin joskus keväällä treffeillä yhden miehen kanssa, joka itse ehdotti treffejä. Suostuin tähän ja kysyin ihan huvikseni, että mihin haluaisit viedä minut treffeille, johon mies ehdotti erästä kahvilaa ja minulle se sopi. Sitten kun mentiin sinne, mies tilasi itselleen täytetyn leivän ja kahvin ja minä jäätelöannoksen, eikä mies tehnyt elettäkään tarjotakseen minulle. Sitten hän kuitenkin olisi halunnut tavata u
Eli olit siellä vain ilmaisen tarjoilun takia?
Eihän tossa nyt varmaan siitä 30e ruoasta ollut kysymys tuskin kenenkään talous nyt suuntaan tai toiseen heiluu parinkympin takia. On vaan aika red flag mielestäni ja itselleni tulisi heti tunne että jos jotain yhteistä mahdollista tulevaisuuttaa olisi tiedossa niin saisi sitten ostella autot ja etelänmatkat yms
Jos mies ei maksa niin siihen päättyy treffit.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ajatuksesi maksamisesta. Mutta kyllähän se on romanttista ja antaa kiinnostuneen vaikutuksen jos mies maksaa treffeillä syötävät. Sen jälkeen voi sopia että nainen maksaa seuraavilla treffeillä koko ruokailun. Vuorotellen hoidetaan homma.
Itselle olisi tosi paha turn off jos mies alkaa kitisemään rahasta tuollaisessa perus ruokapaikassa. Jos ei tuollaiseen ole varaa, niin todellakin se kahvittelu on parempi vaihtoehto.
Eihän tämä mies siellä treffeillä mitään kitissyt: sanoi vaan tarjoilijalle että erilliset laskut, kiitos.
Hänelle jäi vain jälkikäteen p*ska maku suuhun siitä että nainen koitti saada hänet maksamaan molempien laskut. Niin minullekin olisi jäänyt vastaavasta tilanteesta.
Älä pyydä ketään treffeille enää ikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole 100% sitä mieltä, että miehen KUULUU tarjota ekoilla treffeillä, mutta sanotaan vaikka niin, että minulle on aina tähän mennessä tarjottu, ja poikkeus herättäisi kysymyksiä.
Kysyisitkö sinä mieheltä maksutilanteessa että "maksaisitko minunkin ruoat"? Kehtaisitko tehdä noin?
Tuo on ihan eri asia kuin kysyä, että haluatko maksaa molemmat. Siinä kysytään onko toinen näin suunnitellut, ei pyydetä maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei maksa niin siihen päättyy treffit.
Treffaile sitten naisia tai herää vuoteen 2024
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa nyt varmaan siitä 30e ruoasta ollut kysymys tuskin kenenkään talous nyt suuntaan tai toiseen heiluu parinkympin takia. On vaan aika red flag mielestäni ja itselleni tulisi heti tunne että jos jotain yhteistä mahdollista tulevaisuuttaa olisi tiedossa niin saisi sitten ostella autot ja etelänmatkat yms
Eihän se nainen pyytänyt miestä maksamaan, vaan kysyi että oliko mies suunnitellut maksavansa molemmat. Hyvin eri asia kuin se, että pyytää maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kuvittelen että jos tulis luontodokumentti, jossa jotkut ulkomaiset koiraslinnut toisi naaraslinnulle kiven yrittäessään tehdä tähän vaikutuksen, niin suomilintu ei hakisi kiveä kun naaras voipi hakee ihan itse oman kivensä
Kyllä. Ja suomilintu-uros odottaisi kuitenkin että naaraslintu hoitaisi yksin pesän ja poikaset aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit huolehtia perheen taloudesta, kun nainen on raskaana ja hoitaa lapsiasi, jos sinulla ei ole varaa edes treffeihin?
Tulehan täti sieltä 50-luvulta tähän päivään, kiitos! Miten helvetissä säkin kehtaat olettaa, että mies maksaa treffeillä??? Sitä paitsi moni ei edes onneksi lisäänny nykyään
Se lastensaamisen väheneminen on surullista suomalaisille. Yritän kuvitella millaista tässä maassa on 15-30 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä mies siellä treffeillä mitään kitissyt: sanoi vaan tarjoilijalle että erilliset laskut, kiitos.
Hänelle jäi vain jälkikäteen p*ska maku suuhun siitä että nainen koitti saada hänet maksamaan molempien laskut. Niin minullekin olisi jäänyt vastaavasta tilanteesta.
Eihän koittanut, kysyi että onko mies suunnitellut maksavansa molemmat. Erittäin kohteliaasti tehty, koska se olisi ollut noloa herrasmiehelle joka oli ajatellut tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin olet oppinut sen, että sovit asioista jo ennen treffejä, mikäli joskus vielä sattuisit treffeille pääsemään. Oppia ikä kaikki.
Jos mies alkaa ennen treffejä sopimaan siitä, että maksetaan erikseen, mitään treffejä ei tule. Se että vaatii naisen maksamaan on etikettivirhe ja asian puheeksi nostaminen paljastaa, että on varaton sarjadeittailija
Pienituloinen tai erittäin nuuka sarjadeittailija.
Sellainen vinkki, että parinhaussa sekä muut kulttuurit, että muut lajit hoksaavat korostaa maskuliinisuutta ja feminiinisyyttä ja panostaa täysillä hyvään ensivaikutelmaan. Toimii muualla ihmisten parissa, fasaanien, peltohiirten, murmeleiden yms keskuudessa ja joten ehkä suomalaistenkin kannattaisi harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole 100% sitä mieltä, että miehen KUULUU tarjota ekoilla treffeillä, mutta sanotaan vaikka niin, että minulle on aina tähän mennessä tarjottu, ja poikkeus herättäisi kysymyksiä.
Kysyisitkö sinä mieheltä maksutilanteessa että "maksaisitko minunkin ruoat"? Kehtaisitko tehdä noin?
En. Kysyisin saman kuin tarjoilija, että maksetaanko yhdessä vai erikseen, jos mies ei tajuaisi vastata itse mitään. Eniten ihmettelen miten se mies on antanut naisen mennä kassalle ensin, kun ei ole mistään maksuista vielä sovittu, ja aiheuttanut näin kiusallisen tilanteen kaikille osapuolille. Mitä nainen olisi tuohon voinut tarjoilijalle vastata? Jos olisi sanonut, että maksetaan erikseen, niin mies olisi olettanut, ettei nainen ole kiinnostunut. Jos nainen olisi sanonut että maksetaan samasta, niin mies olisi loukkaantunut, kun nainen olettaa hänen maksavan. Ei tuollaisessa tilanteessa voi voittaa tai toimia oikein, kun se on pedattu jo valmiiksi kiusalliseksi miehen toimesta.