Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle

Vierailija
08.08.2024 |

Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen. 

minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit huolehtia perheen taloudesta, kun nainen on raskaana ja hoitaa lapsiasi, jos sinulla ei ole varaa edes treffeihin?

Nämähän oli jo nelikymppisiä, ei taida asia olla ajankohtainen. Sitä paitsi Suomessa molemmat vanhemmat huolehtivat yhdessä perheen taloudesta, jätä amerikkalainen viihde vähemmälle.

Vierailija
62/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se testasi oletko pihi ja olit. Se että tarjoat ekalla kerralla, ei tarkoita että tarvitsee tarjota jatkossakin.

Miksei se pihi kohdullinen ItSE tarjonnut? Nyt on sentään vuosi 2024

Miksi tarjoaisi? Jos nainen huolehtii itse omista kustannuksistaan, hän pitää myös esim. sen kohtunsa puhtaasti omassa käytössään

Ai se kohtu onkin kauppatavaraa, jonka toinen saa käyttöönsä maksamalla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mies ei kirjoita tänne tollasta satua.

AP on nainen joka ei ole edes ollut treffeillä ja keksi mielestään hybänutun.

Vierailija
64/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt ainakin olet oppinut sen, että sovit asioista jo ennen treffejä, mikäli joskus vielä sattuisit treffeille pääsemään. Oppia ikä kaikki.

Pitäisikö sitä kysyä: mennäänkö omakustanteisesti syömään ravintolaan?

Vierailija
65/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näistä treffitarjoiluista on tullut elämän ja kuoleman kysymys? Treffit pitäisi olla leikkiä ja flirttiä, eikä liikeneuvottelut, jossa harmitellaan jälkikäteen,  että nyt toinen taisi saada ansiotonta taloudellista hyötyä. Silloin on mielestäni lähdetty liian alhaisella kynnyksellä tapaamaan, jos ainoa asia mikä jää mieleen on lasku.

Vierailija
66/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aina maksan, myös taksin tarvittaessa, kun tyttö on tavoittelemisen arvoinen  (nuori, hoikka, kaunis, pukeutunut feminiinisti, feminiini äänenkorkeus).  Jos hän ei täytä kriteereereitä ei ole mitään järkeä edetä tervehdyksiä pitemmälle.

Juuri näin. Lasku puoliksi ensitreffeillä, jos ei miellytä. Jos miellyttää, maskuliinisempi osapuoli tarjoaa ja feminiinisempi suostuu.

Noinkin voi toimia, minä en jää tapaamiseen silloin kun tyttö ei ole tavoittelemisen arvoinen - ei synny laskua ja hän voi mennä takaisin bussilla.

Unohdinkin mainita, että sellaisia nykykaakattajia jotka kiivaasti vaativat oikeutta saada maksaa osuutensa. Kannattaa antaa tapahtua ja unohtaa kaakattaja siinä samassa.

Vierailija
67/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ehdottanut halpaa paikkaa jossa voit tarjota.

Naiselle tuli hylky ja toisia treffejä turha odottaa

Vierailija
68/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yleisestikin huomannut, että usein ne henkilöt, joilla olisi rahaa millä mällätä, eivät varmasti tarjoa vaan pikemminkin itse olisivat käsi ojossa ja sitten taasen ne, joilla sitä rahaa ei hirveästi ole, ovat anteliaita ja reiluja. 

Tämä pitää paikkansa, mutta on olemassa ilahduttavia poikkeuksia.

Vierailija
69/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit huolehtia perheen taloudesta, kun nainen on raskaana ja hoitaa lapsiasi, jos sinulla ei ole varaa edes treffeihin?

Ihmiset eivät enää tee lapsia.

Siinä tapauksessa ei tarvitse paritellakaan, ja koko deittailu on turhaa. 50/50 ruokailut voi hoitaa naiskavereiden kanssa, jotka ovat järjestäen laadukkaampaa seuraa

Ai sinä parittelet vain lasten hankkimisen vuoksi? No suurin osa tekee sitä ihan vaan nautinnon vuoksi enimmäkseen, mutta kaikkihan nyt tekee tietysti kuten haluaa.

Vierailija
70/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täasä näkee kuinka ulalla koko ravintolabisnes on nykyajan trendeistä vielä vuonna 2024, kun kysytään yhdessä vai erikseen. Lisäksi ravintoloissa käy yksinsyöjiä, jotka asetetaan 4-tuoliseen pöytään.

Vähän on patriarkaatin aikaista menoa

Tosiaan. Ja maassa, jossa on yli miljoona yksin asuvaa täysi-ikäistä. Heitä ei oikein otetan huomioon missään. Muissa maissa lienee samanlaista.

Vierailija
71/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas? 

Tämä tapahtui kesäkuussa 2005, mutta olen edelleen siitä traumatisoitunut. Haen täältä lohtua, ymmärrystä ja vertaistukea.

Ap

Nk pitkäkestoinen trauma.

72/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta röyhkeyttä ensin kutsua toinen ihminen treffeille, ja sitten kysyä että josko tämä kutsuttu maksaisi molempien ruoat ja juomat 😃! Jos joku mies tekisi minulle noin, en enää ikinä olisi missään tekemisissä hänen kanssaan.

Mun mielestä treffeillä ei varsinaisesti ole kutsujaa, vaan toinen ehdottaa , että haluaisi tavata ja toinen päättää, että onko samaa mieltä. Eli se on tavallaan yhteinen päätös tavata.

minä kävin joskus keväällä treffeillä yhden miehen kanssa, joka itse ehdotti treffejä. Suostuin tähän ja kysyin ihan huvikseni, että mihin haluaisit viedä minut treffeille, johon mies ehdotti erästä kahvilaa ja minulle se sopi. Sitten kun mentiin sinne, mies tilasi itselleen täytetyn leivän ja kahvin ja minä jäätelöannoksen, eikä mies tehnyt elettäkään tarjotakseen minulle. Sitten hän kuitenkin olisi halunnut tavata uudelleen.

Vierailija
73/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi 🥺 Yritä nyt levätä ja rentoutua, niin toivottavasti pääset yli tästä traumaattisesta tapahtumasta. Kävele välillä vaikka metsässä ja kuuntele lintujen laulua, nollaa pääsi ja hengitä syvään. 

Lähetän sulle voimahalauksen 🤗

Onko tuo jotain vit....ua?

Vierailija
74/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en ikinä joudu sinkkumarkkinoille, en sopeutuisi. Toistaiseksi ainoa suhteeni alkoi niin, että mies haki kotoa, avasi ovet, oli kiinnostunut minusta ja ajatuksistani, maksoi ruoan, ajoi takaisin kotiovelle, pyysi lupaa soittaa ja soitti. Tämä oli vuonna -99 ja olimme 16- ja 18-vuotiaita. 

Siitä alkoi suhde, missä talous, koti, elämä, lapset ja kaikki on yhteisiä. Ei tarvi miettiä kuka maksaa, kun kaikki raha on samalla tilillä. Tosin yhdessä liikuttaessa mies maksaa usein, samoin kuin kantaa kauppakassit, edelleen avaa ovet, jne.

Miten tämän jälkeen voisi ikinä pitää miehinä näitä kahvikuppikitisijöitä. 

Vierailija
75/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen juuri noin. Vaadin erilliset laskut, jos mies ei miellytä enkä aio tavata toista kertaa. Jos taas pidän miehestä, annan tarjota ja seuraavilla treffeillä mä tarjoudun maksamaan. 

tuntuu ihan oudolta lukea näitä juttuja, että joillekin naisille on miehet useasti tarjonneet ensitreffeillä, kun minä itse olen käynyt ruokailemassa lounaalla/illallisella 28 kertaa ensitreffeillä ja näistä vain neljä kertaa mies halusi tarjota minulle. Ja kahvilassa olen käynyt ensitreffeillä kolmesti ja siellä kukaan ei halunnut tarjota. 

Minulla ei ole ollut anteliaita miestuttuja tai miesystäviä. Yksi tarjosi joskus itse tekemäänsä ruokaa. Muuten se oli harvinaista. Sama kuvio lahjojen antamisen suhteen, myös avioliitossa. Tunnen pientä haikeutta kuullessani muiden naisten saavan mieheltään kalliita tai muuten kivoja lahjoja.

Vierailija
76/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta röyhkeyttä ensin kutsua toinen ihminen treffeille, ja sitten kysyä että josko tämä kutsuttu maksaisi molempien ruoat ja juomat 😃! Jos joku mies tekisi minulle noin, en enää ikinä olisi missään tekemisissä hänen kanssaan.

Mun mielestä treffeillä ei varsinaisesti ole kutsujaa, vaan toinen ehdottaa , että haluaisi tavata ja toinen päättää, että onko samaa mieltä. Eli se on tavallaan yhteinen päätös tavata.

minä kävin joskus keväällä treffeillä yhden miehen kanssa, joka itse ehdotti treffejä. Suostuin tähän ja kysyin ihan huvikseni, että mihin haluaisit viedä minut treffeille, johon mies ehdotti erästä kahvilaa ja minulle se sopi. Sitten kun mentiin sinne, mies tilasi itselleen täytetyn leivän ja kahvin ja minä jäätelöannoksen, eikä mies tehnyt elettäkään tarjotakseen minulle. Sitten hän kuitenkin olisi halunnut tavata u

Se että kumpikin maksaa omansa, on ihan normaali käytäntö. Ilmeisesti sinä et halunnut tavata miestä uudelleen? Johtuiko se siitä, että mies ei tarjonnut? Vai jostain muusta syystä?

77/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit oikein. Todella tökeröä käytöstä naiselta.

Ap kirjoitti, että alunperin nainen oli ehdottanut, että tavataan, ja ap oli ehdottanut artesaanipizzeriaa treffipaikaksi. Eli kumpi nyt sitten onkaan se kutsuja?

Vierailija
78/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 100% sitä mieltä, että miehen KUULUU tarjota ekoilla treffeillä, mutta sanotaan vaikka niin, että minulle on aina tähän mennessä tarjottu, ja poikkeus herättäisi kysymyksiä.

Vierailija
79/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit oikein. Todella tökeröä käytöstä naiselta.

Ap kirjoitti, että alunperin nainen oli ehdottanut, että tavataan, ja ap oli ehdottanut artesaanipizzeriaa treffipaikaksi. Eli kumpi nyt sitten onkaan se kutsuja?

Ok, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että nainen käyttäytyi siinä maksutilanteessa aivan uskomattoman tökerösti. Jos mies tekisi samoin minulle, toisia treffejä ei varmasti tulisi.

Vierailija
80/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt sadoilla treffeillä ja kerran mies ei tarjonnut. Ryntäsi ovelta tiskille ja maksoi äkkiä kahvinsa ja pullansa. Oli eduskunnassa työssä. 

Kaikki muut ovat tarjonneet eli todella harvinaista että mies ekareffeillä tarjoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi