Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua huvittaa se kuinka vieraantuneita pääkaupunkiseutulaiset on luonnosta.

Vierailija
04.08.2024 |

Pelkästään mökille meno on heille jotain extremeä kun taas meille ei kaupunkilaisille ei luonnossa ole mitään ihmeellistä. Armeijassa pääkaupunkilaiset eivät osanneet hiihtää eikä he osanneet olla luonnossa.

Kommentit (278)

Vierailija
181/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Nuuksiossa ja Kaitalammella on aidompaa aarniometsää kuin maaseudun puupelloissa ja avohakkiossa.

Surullista mutta totta. Talousmetsät ovat läheltä koettuna järkyttäviä paikkoja. Niissä on usein myös hyvin hankala liikkua. Jossain nykymetsänhoitoa käsittelevässä kirjassa kirjoitettiin muistaakseni, miten Suomi on täynnä "muutaman minuutin metsiä", siis pieniä tilkkuja, joiden vieressä on avoraiskioita tai ainakin harvennushakattua metsää. Pian nekin pienet metsätilkut hakataan. Kulkemista hankaloittavat maastoon kaivetut pitkät ojat ja kuopat, jotka jäävät, kun kannot ja juuret nostetaan ylös. Vatukkoa voi kasvaa, mutta marjojen kerääminen on todella haastavaa ojien ja heinien kätkemien kuoppien takia.

Vierailija
182/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3-polven stadilainen ja perheellämme on mökit Uudenmaan saaristossa, Länsi-Suomessa ja Lapissa. Usein olen etätöissä joistain noissa. Lomat vietän yleensä ulkomailla retkeilemässä.

Itse orpo vai kenties satonenko siellä kirjoittelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse askartelen tuohesta ja hamppua kasvattamalla kaikki vaatteeni, asun laavussa ympäri vuoden ja julistan Linkolan tavoin muille, että niiden pitää tehdä joukkopoistuminen.

Vierailija
184/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa m58v edellisen kirjoittajan viesti niin saatat jopa ymmärtää.

En viitsi arvailla mitä päässäsi liikkuu kun et osaa asiaasi edes itsellesi selittää.

"Tässä taas nää legendaariset "palvelut". Mitä kaiken maailman palveluita sä tarvit mitä ei jossain alle 10000 hengen kylässä ole? :D"

Mikä tuossa oli sinulle niin ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää että ihan arvailla pitäisi?

Sä tarviit koko ajan jotain terveyspalveluita etkä siksi voi liikkua luonnosta. Taidat tosiaan olla ikäiseksesi heikossa hapessa. Lycka till.

Vierailija
185/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä stadissa voi kokea luontoelämyksiä. Esim Helsingin suunnistajien Iltarastit Pirkkolassa huomenna.

Vierailija
186/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveenä kuusikymppisenä maalaisena en tarvitse sen kummempia terveyspalveluja."

Toivottavasti saat jatkossakin olla terve. 

Vierailija
187/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan stadilaiset on juuri huvittavaa porukkaa kun ne on niin olevinaan parempia ihmisiä kuin muut mutta sitten juurikin mökillä he ovat avuttomia kuin pikku lapset ja he ovat vieraantuneet luonnosta paljon enemmän kuin muut suomalaiset. Stadilaisilla on se esittämisen ja näyttämisen halu, vaatteet pitää olla hienot ja just kun lähdetään lähi metsään vaikka viikonlopuksi niin on kaiken maailman rinkat ja eräilykaupasta ostetut vaatteet päällä. 

Ehkäpä maalla ja pienissä kaupungeissa ihmiset juurikin osaa olla rennommin eikä täällä niin välitetä mitä vaatetta pitää päällä. 

Miksi ihmeessä pitäisi asua epämukavasti ja näyttää nuhjuiselta jos on resursseja oleskella mukavissa olosuhteissa ja pukeutua siististi? Köyhien kateellista kitinää tuo vaan on. Ja kyllä se niin on, että kaupunkilaiset (Suomessa lähinnä stadilaiset) ovat keskimäärin terveempiä, koulutetumpia, tyylikkäämpiä, varakkaampia, kultturellimpia, jne, kuin maalaiset. Toisin sanoen, he eivät vaan ole olevinaan, vaan OVAT monessa mielessä parempia. Tilastot kertoo.

t. West End - Espoo-NY

Vierailija
188/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 3-polven stadilainen ja perheellämme on mökit Uudenmaan saaristossa, Länsi-Suomessa ja Lapissa. Usein olen etätöissä joistain noissa. Lomat vietän yleensä ulkomailla retkeilemässä.

Itse orpo vai kenties satonenko siellä kirjoittelee?

Voisit nyt ennen noloa aivopieruasi sen verran sivistää itseäsi ettei kumpikaan ole stadilainen.

Vierailija
189/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaiset asuu ja elää kaupungissa. Sieltä he poistuvat luontoon vain silloin kun he lähtevät lomalle, toki monet heistä lentää lomalle toiseen kaupunkiin. 

Vierailija
190/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi stadilaiset haluaa alistaa ihmisiä jotka asuu kehä kolmosen ulkopuolella? 

Ei ne siellä böndellä mitään ihmisiä ole 😁😁😁

Vierailija
191/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin peuran Espoossa viimeksi eilen, käyvät joskus pihassani. Hirvikin on näkynyt mutta siitä on aikaa. Kuka tahansa lentokoneessa pilvettömällä säällä päivällä ollut tietää, että koko pk-seutu on enempi tai vähempi lähes täyttä skutsia.

Vierailija
192/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva ihminen sieltä pääkaupunkiseudulta lähtee suomen luontoon edes kerran vuodessa. Lähinnä ne joilla on kesämökki niin he näkevät ja kokevat suomen luontoa. Kaupunkien ulkopuolella asuvat ihmiset näkevät ja kokevat suomen luontoa lähes aina kun he astuvat koti oveltaan ulos. 

Monet pääkaupunkiseudulla asuvat ihmiset ei näe eikä koe suomen luontoa juuri koskaan. 

On totta että ihmiset on vieraantuneet luonnosta, kaupunkilaiset vielä enemmän kuin kaupunkien ulkopuolella asuvat.

Huutista joillekin kesämökeille. Jos mä lähden täällä pk-seudulla ovesta ulos on yhdellä puolella lampi ja sen ympärillä metsää. Reilun kilometrin päässä on puistoalue ja metsää mustikkamaineen. Sitten tulee joenuoma hiekkarantoineen ja kauempana järvi.

Oikeastaan minne vain kun lähtee kotoa niin lähellä on aina puistoalueita tai metsää, joka suunnassa. Toki sä kohta vongut ettei ne ole aarniometsää ja niitä ei lasketa, perustuen aina entistä eksklusiivisemmille kriteereille joiden mukaan koko pk-seutu on yhtä Pasilaa.

Vierailija
193/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: kiva kun on jokin asia mikä saa sinut huvittuneeksi.

Vierailija
194/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tiimiä pk-seudulla ja huvitti paljon kun oli tiimipäivänä metsäretki. Kyseessä siis joku helppo 3km reitti joka soveltuu lapsillekin, pk-seutulaiset varustautuneet kuin olisivat Lapin erämaan halki vaeltamassa :D Rinkat, kalliit vaelluskengät ja kaikki :D

He katsos osaavat varautua siihen jos kaikki ei mene niin kuin pitää. Maalaisjuntti kuvittelee pärjäävänsä luonnossa ilman välttämättömiä varusteita jotka ovat selviö kenelle tahansa luonnossa liikkumista harrastavalle. 

Vierailija
195/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. rassukkaa.

Vierailija
196/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut ihmiset muuttaa kaupungeista pois koska ne tykkää asua ja elää mieluummin luonnon lähellä. Lappiin on jotkut muuttanu ja jotkut on muuttanu järven rannalle. 

Että ei se aina mene niin että ihmiset muuttaa aina kaupunkeihin asumaan.

Vierailija
197/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadilaiset asuu ja elää kaupungissa. Sieltä he poistuvat luontoon vain silloin kun he lähtevät lomalle, toki monet heistä lentää lomalle toiseen kaupunkiin. 

Näin elää köyhät ja junantuomat. Varakkaimmilla on mökit, veneet ja harrastusreissut. Meillä on asunto Helsingin lisäksi nyt myös ympäryskunnassa jossa on luontoa, ulkoliikuntapaikkoja ja meri vieressä.

Vierailija
198/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.

Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?

Maksan mielelläni siitä että palvelut ovat kävelymatkan päässä. Säästöön jää joka tapauksessa tonni kuussa.

Mitkä palvelut? Ruokakauppa on ainoa palvelu mitä itse käytän kuukausittain.

Itse käyn viidesti viikossa seuran treeneissä, joihin matka nyt kestää 10-15 minuuttia. Tuon lisäksi työpaikalle 35 minuutin matka. Maalla asuisin halvemmalla, mutta kuluttaisin aikaa ja rahaa liikkumiseen. Joku toinen valitsee erilailla, minä tavallani. Oleellista, että jokainen tyytyväinen omiin valintoihinsa.

Vierailija
199/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tiimiä pk-seudulla ja huvitti paljon kun oli tiimipäivänä metsäretki. Kyseessä siis joku helppo 3km reitti joka soveltuu lapsillekin, pk-seutulaiset varustautuneet kuin olisivat Lapin erämaan halki vaeltamassa :D Rinkat, kalliit vaelluskengät ja kaikki :D

He katsos osaavat varautua siihen jos kaikki ei mene niin kuin pitää. Maalaisjuntti kuvittelee pärjäävänsä luonnossa ilman välttämättömiä varusteita jotka ovat selviö kenelle tahansa luonnossa liikkumista harrastavalle. 

Metsä retki stadilaisten nuuksioon ja siihen pitää varautua 😂 Huutista uusavuttomille stadilaisille 😂 

Vierailija
200/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta tulleet ei tajua että ovat vasta puolivälissä stadia kun varpaat kastuvat.

Toinen puoli Helsinkiä on merta ja saaristoluontoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä