Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua huvittaa se kuinka vieraantuneita pääkaupunkiseutulaiset on luonnosta.

Vierailija
04.08.2024 |

Pelkästään mökille meno on heille jotain extremeä kun taas meille ei kaupunkilaisille ei luonnossa ole mitään ihmeellistä. Armeijassa pääkaupunkilaiset eivät osanneet hiihtää eikä he osanneet olla luonnossa.

Kommentit (278)

Vierailija
161/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.

Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?

Maksan mielelläni siitä että palvelut ovat kävelymatkan päässä. Säästöön jää joka tapauksessa tonni kuussa.

Tässä taas nää legendaariset "palvelut". Mitä kaiken maailman palveluita sä tarvit mitä ei jossain alle 10000 hengen kylässä ole? :D

Esimerkiksi terveyspalvelut jotka on auki muutenkin kuin arkisin 8-16. 

Sellaisia kaiken maailman palveluita minä viisikymppisenä arvostan.

Vierailija
162/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3-polven stadilainen ja perheellämme on mökit Uudenmaan saaristossa, Länsi-Suomessa ja Lapissa. Usein olen etätöissä joistain noissa. Lomat vietän yleensä ulkomailla retkeilemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tahtoo pahoittaa toisen mielen, kiusata ja nöyryyttää? Ilkeys on vallankäyttöä, jonka taustalla voi olla monia syitä heikosta tunneälystä psyykkiseen häiriöön. Usein häijyt sanat ja teot kumpuavat kateudesta, katkeruudesta tai epävarmuudesta.

Vierailija
164/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällää palstalla suurin osa on vuokraluukussa pössytteleviä persaukisia kaupunkihippejä. Niillä ei ole varaa kuin vetää börstaa paikallisesssa kijalkajuottolassa.

Eräilyä, matsästystä, kalastusta, veneilyä ja luontoharrastajia on vain ylemmissä tuloluokissa.

Entä onko maaseudun juopot sitten kaikki eräjormia?

Vierailija
165/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.

Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?

Maksan mielelläni siitä että palvelut ovat kävelymatkan päässä. Säästöön jää joka tapauksessa tonni kuussa.

Tässä taas nää legendaariset "palvelut". Mitä kaiken maailman palveluita sä tarvit mitä ei jossain alle 10000 hengen kylässä ole? :D

Baarit, ravintolat, isot ruokakaupat, pienet erikoisliikkeet, teatteri, keikkapaikat, jalkapallo stadion, hieronta, pankki yms.

Vierailija
166/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia kaiken maailman palveluita minä viisikymppisen

Ja miten terveyspalvelut liittyvät luontoaiheeseen?

m58v

Vierailija
167/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarit, ravintolat, isot ruokakaupat, pienet erikoisliikkeet, teatteri, keikkapaikat, jalkapallo stadion, hieronta, pankki yms.

Miten nämä baarit liittyvät luonnossa liikkumiseen?

Vierailija
168/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalta suurkaupunkiin muuttaneena hävetti miten pihalla sitä oli ollut ihan normielämästä. Monikulttuurisuudesta, monimuotoisuudesta ja aivan rauhallisesta erilaisten ihmisten yhteiselosta unisex-vessoineen. Vaikka kotiseutuani rakastan, onneksi tuli lähdettyä muuallekin. Enää en pelkää niin hysteerisenä ihan kaikkea. Edes niitä naapuripellolla elämäänsä eläviä susia.

Hieman vaikea uskoa, että nykyisin kukaan olisi niin pihalla mainitsemistasi asioista vaikka minkälaisesta perähikiästä olisi kotoisin. Varsinkin rauhallisesta yhteiselosta erilaisten ihmisten kesken. Maalla asuneena luulisi sinun tietävän, että maalla on huomattavasti rauhallisempaa asua ja elää ihmisten kanssa kuin kaupungeissa.

Vierailija
169/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa m58v edellisen kirjoittajan viesti niin saatat jopa ymmärtää.

Vierailija
170/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se, että asut kuppaisessa yksiössä betonilähiössä, koska sinulla ei ole varaa asua muualla, ja luulet sen olevan jotenkin parempaa. Ympärilläni on pelkkää metsää, naapurit ovat kilometrien päässä, eikä tarvitse kuunnella kaltaistesi kitinää. En asuisi missään muualla, koska minun ei tarvitse.

Köyhä, säälittävä maalaistollo. Itse nautin päivittäin merenrannasta Hgissä. Luonto on täällä lähellä. Metsään pääsee helposti halutessaan. Minua se ei tosin kiinnosta. 

Nauti ihan rauhassa. Eikä minua tarvitse sääliä. En ole köyhä, ja olen ihan itse valinnut tämän elämäntavan, koska minä voin. 

Vierailija
171/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalta suurkaupunkiin muuttaneena hävetti miten pihalla sitä oli ollut ihan normielämästä. Monikulttuurisuudesta, monimuotoisuudesta ja aivan rauhallisesta erilaisten ihmisten yhteiselosta unisex-vessoineen. Vaikka kotiseutuani rakastan, onneksi tuli lähdettyä muuallekin. Enää en pelkää niin hysteerisenä ihan kaikkea. Edes niitä naapuripellolla elämäänsä eläviä susia.

Hieman vaikea uskoa, että nykyisin kukaan olisi niin pihalla mainitsemistasi asioista vaikka minkälaisesta perähikiästä olisi kotoisin. Varsinkin rauhallisesta yhteiselosta erilaisten ihmisten kesken. Maalla asuneena luulisi sinun tietävän, että maalla on huomattavasti rauhallisempaa asua ja elää ihmisten kanssa kuin kaupungeissa.

Stadihan on intersektionaalisuuden, wokefeminismin, dein, huumehippien ja ryöstelevien mamuneekerilaumojen pilaama.

Siksi käännän aina kuin mahdollista nelivetomaasturini pyörät kohti pohjoisen vuoria tai ajan lentokentän parkkiin josta alkaa iso seikkailu jossain maailman kolkassa. Ja niin tekee moni ystäväni Helsingissä ja muualla.

Vierailija
172/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pöndellä, tässä kaupungissa on ihmisiä 70 000 ja stadiin on 200km. 

Olen kasvanut luonnossa ja luonto on lähellä sydäntäni, lähes päivittäin vietän aikaa luonnossa. Kesämökki on paikka missä myös vietän aikaa ja se järvimaisema sekä luonto on kyllä upea. Luonto on minulle arkinen asia.

Stadissa on ihan kiva käydä, se on minulle vähän sama kuin kävisi ulkomailla. En voisi asua stadissa koska en mä jaksaisi ihmisiä siellä, en jaksaisi ruuhkia, tykkään että on oma piha ja nautin että on rauhallista sekä luonto lähellä. Täällä on hyvä kun astut ovesta ulos niin ei autoja ihmisiä näe eikä kuule sekä kauppaan kun menee niin ei oo ruuhkia.

Toiset tykkää taas asua stadissa tai isoissa kaupungeissa. Makuasioista ei voi kiistellä.

M33

Vierailija
173/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi arvailla mitä päässäsi liikkuu kun et osaa asiaasi edes itsellesi selittää.

Vierailija
174/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tähän on helppo vastata. Kulttuuripalvelut ja ravintolat. Ei missään 10 000 hengen kylässä ole esim. balettia tai hyvää valik

Mutta onko niillä merkitystä, jos baletti tai etniset ravintolat eivät ole kovinkaan lähellä sydäntä?

Vierailija
175/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi arvailla mitä päässäsi liikkuu kun et osaa asiaasi edes itsellesi selittää.

"Tässä taas nää legendaariset "palvelut". Mitä kaiken maailman palveluita sä tarvit mitä ei jossain alle 10000 hengen kylässä ole? :D"

Mikä tuossa oli sinulle niin ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää että ihan arvailla pitäisi?

Vierailija
176/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve luontosuhde maalaisille = hirviporukka joka on upottanut varusteisiinsa vähintään 100000 euroa saadakseen joka vuosi urhoollisesti kaadettua pari hirveä.

Vierailija
177/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadihan on intersektionaalisuuden, wokefeminismin, dein, huumehippien ja ryöstelevien mamuneekerilaumojen pi

Höpöpöpö. Miksi ihmeessä mennä Stadista kentälle autolla ja maksaa siellä pysäköinnistä,  kun julkisilla pääsee tai jos haluaa yksityiskiljetuksen, niin taksilla. 

Vierailija
178/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tähän on helppo vastata. Kulttuuripalvelut ja ravintolat. Ei missään 10 000 h

Ei kait luontoharrastukset poissulje kulttuuria. Itse pärjään niin vuorilla kuin La Scalassa.

Vaan suurin osa ihmisistä on kuitenkin henkisesti aika tylsiä eikä heillä ole juurikaan kiinnostusta oman napansa ulkopuolisista asioista.

Vierailija
179/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve luontosuhde maalaisille = hirviporukka joka on upottanut varusteisiinsa vähintään 100000 euroa saadakseen joka vuosi urhoollisesti kaadettua pari hirveä.

Terve luontosuhde stadilaiselle on se että käydään kerra kuukauteen lenkillä luontopolulla ja sitten kesällä käydään jossain nuuksiossa. 

Luontosuhde ei tule tuolla tavalla vaan luontosuhde tulee siitä kun saa kasvaa ja elää luonnon äärellä/läheisyydessä. 

Vierailija
180/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia kaiken maailman palveluita minä viisikymppisen

Terveenä kuusikymppisenä maalaisena en tarvitse sen kummempia terveyspalveluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi