Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?
Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ChatGPT kirjoittaa hyviä profiilitekstejä, kun antaa muutaman tiedon pohjaksi. Sille voi sanoa, että tekee tekstistä romanttisemman tms. Siinä moni haksahtaa sitten huijaavaan sosiopaattiin, kun alkaa tekstin perusteella johtopäätöksiä tekemään.
Tämä! Naiset ovat uskomattoman sinisilmäisiä. Huomaa tästäkin ketjusta. Sokeasti luotetaan, että se hieno profiiliteksti on aito ja kertoo, millainen mies oikeasti on. Aika helppo on ihan itsekin kirjoittaa sellainen teksti, johon naiset lankeavat välittömästi.
Ja samaan aikaan surkutellaan, kun ne naiset eivät lähestykään ja viihtyvät sinkkuina hyvin, varsinkin langettuaan tällaisiin höpömiehiin aiemmin.
Tietysti tämäkin on miesten mielestä naisen syytä, eikä qusettajamiesten syytä, joiden takia naiset ovat tulleet hyvin valikoiviksi tai s
Tää oli melko passiivis agressiivinen. Oot sellanen loputon hyvänolon lähde inceleille. Muista kirjoittaa se sinne tekstiin, niin varmasti onnaa. 👍
Vierailija kirjoitti:
ChatGPT kirjoittaa hyviä profiilitekstejä, kun antaa muutaman tiedon pohjaksi. Sille voi sanoa, että tekee tekstistä romanttisemman tms. Siinä moni haksahtaa sitten huijaavaan sosiopaattiin, kun alkaa tekstin perusteella johtopäätöksiä tekemään.
Huijaus paljastuu heti kun miehen pitää itse kirjoittaa tai puhua jotain. Vai meinaatko että kirjoittaisi kaikki vastauksetkin tekoälyn avustamana? Puhumattakaan treffeistä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ajatelleet, että mikään deittisivustolle kirjoitettu tarina ei välttämättä pidä paikkaansa?
Ja kukapa nyt haluaisi antaa amerikkalaisille markkinointialan yrityksille enemmän tietoa itsestään kuin on välttämätöntä?
Voihan se kuvakin olla viimeisen päälle lavastettu ja editoitu. Jonkin verran on pakko kanssaihmisiin aluksi luottaa ja sitten tutustuessa käyttää tuntosarvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa aina kirjoittaa itsestään positiivisia puolia noihin. Mieluummin kirjoittaisin negatiiviset ja katotaan mitä sillä saa.
Naisten tekstit onkin sitten vaan valetta, että eipähän niitä tule luettua edes.
Rakastan tota ekaa kappaletta. :D <3
N
Itseasiassa mulla luki negatiiviset puolet tuolla.
Niin, mä huomasin. Ja siksi siitä tykkäsinkin. Tollainen "tällainen paketti mä oon, ota tai jätä" -ajatusmalli on sata kertaa kiinnostavampi kuin kiiltokuvaprofiili.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huijaus paljastuu heti kun miehen pitää itse kirjoittaa tai puhua jotain. Vai meinaatko että kirjoittaisi kaikki vastauksetkin tekoälyn avustamana? Puhumattakaan treffeistä.
Eipä ole paljastunut.
t. mies, joka käyttää tuota taktiikkaa, mutta osaa itsekin kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Naiset ovat uskomattoman sinisilmäisiä. Huomaa tästäkin ketjusta. Sokeasti luotetaan, että se hieno profiiliteksti on aito ja kertoo, millainen mies oikeasti on. Aika helppo on ihan itsekin kirjoittaa sellainen teksti, johon naiset lankeavat välittömästi.
Et nyt ymmärrä. Jos on enemmän kertova profiiliteksti, siihen on lisäksi helppo _verrata_ ovatko esimerkiksi tapaamisen perusteella siinä kerrotut tiedot oikein vai eivät. Jos esimerkiksi joku on kirjoittanut olevansa 35-vuotias tai tykkäävänsä aiheesta x, mutta livenä onkin kovin 55-vuotiaan näköinen tai ei tiedä aiheesta x lähes mitään, ei ole vaikeaa päätellä kannattaako kiertää kaukaa.
Enemmän tietoa on yleensä parempi kuin vähemmän myös silloin kun se ei ole totta, sillä valehtelukin kertoo ihmisestä. Toki ihmiset ovat erilaisia ja joku uskoo tai valehtelee enemmän kuin joku toinen. Iso osa kuitenkin huomaa nimenomaan ristiriidat hyvin varsinkin alkuvaiheessa kun ei ole vielä juurikaan tunteita mukana. Ja onko oikeasti kovin suuri vika jos joku lähtee siitä, että henkilö kertoo totta ellei ole erityistä syytä epäillä, ettei kerro? Suurempi vika ja säälin aihe kuin valehtelu pimpin toivossa?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on älyttömän helppo vedättää profiilitekstillä. Minulla lukee siellä, että etsin vakavaa suhdetta ja haluan lapsia. Lisäksi perus huumorintajuinen, rauhallinen, luotettava jne. jne. Hyvin tulee kalaa verkkoon :)
M33
Mitä toi hyödyttää kun epäaito ihminen paljastuu usein livetilanteessa. Niljakkuus on asia joka kyllä ilmenee tavalla tai toisella jos yhtään luottaa intuitioon.
Haen Tinderistä vain seksiseuraa. Jos sanoisin sen suoraan, verkkoon uivat kalat olisivat huomattavasti heikkolaatuisempia kuin nykyisin. Koko profiilitekstini idea on houkutella hyviä kaloja verkkoon ja käyttää niitä sen verran kuin itse haluan. Kun alkaa kyllästyttää, seuraaa on jo odottamassa. Eikä naiset siltikään tajua, että se mitä profiilissa lukee ei kerro mitään todellista minusta.
Tuohan kertoo sinusta vain sen, että et ole tarpeeksi tasokas saamaan seksiseuraa seksiseurana. On nimittäin myös niitä kauniita ja fiksuja naisia, jotka ihan vain haluavat panna ja pitää hauskaa. Mutta selvästikin sinussa on jotakin niin tympeää, että et heihin vetoa, vaan sinun pitää huijata että saat haluamaasi seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on älyttömän helppo vedättää profiilitekstillä. Minulla lukee siellä, että etsin vakavaa suhdetta ja haluan lapsia. Lisäksi perus huumorintajuinen, rauhallinen, luotettava jne. jne. Hyvin tulee kalaa verkkoon :)
M33
Mitä toi hyödyttää kun epäaito ihminen paljastuu usein livetilanteessa. Niljakkuus on asia joka kyllä ilmenee tavalla tai toisella jos yhtään luottaa intuitioon.
Haen Tinderistä vain seksiseuraa. Jos sanoisin sen suoraan, verkkoon uivat kalat olisivat huomattavasti heikkolaatuisempia kuin nykyisin. Koko profiilitekstini idea on houkutella hyviä kaloja verkkoon ja käyttää niitä sen verran kuin itse haluan. Kun alkaa kyllästyttää, seuraaa on jo odottamassa. Eikä naiset siltikään tajua, että se mitä profiilissa lukee ei kerro mitään todellista minusta.
Tekstistäsi näkee että oikeasti et ole juuri naisia elämässäsi tapaillut. Lähes jokainen nainen kehittää aikuisikään mennessä kyvyn mitata miehen rehellisyyttä. Minä ainakin tutustun henkilöön ennen kuin edes mietin tulisiko hänestä hyvä kumppani tai panokaveri. Tutustumiseen ei ole oikoreittejä eikä kiertoteitä. Jos jätät profiilissa kertomatta asioita niin ne asiat ovat sitten edessä myöhemmin.
Tai sitten "verkkoosi" tarttuu lähinnä niitä kaloja jotka itsekin tietävät liirumlaarumisi paskapuheeksi mutta eivät välitä koska ovat itsekin lähinnä irtoseksin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä joskus nuoremmilta miehiltä Redditissä. Sain vastaukseksi lähinnä seuraavia: naiset Tinderissä eivät ole panostamisen arvoisia ja toisaalta moni mies haluaisivat tulla valituksi ulkonäkönsä perusteella, ei persoonan.
Eipä ne naisetkaan osaa paljoa tinderiin kirjoittaa. "En osaa oikein kirjoittaa tähän mitää, kysymällä selviää hymiö" "Crazy cat lady" "tämmönen vähän adhd"
Mitä myös julkisissa liikenteissä olen sivusta todistanut, niin ekalla kuvalla on suurin merkitys. Jos se ei miellytä naista, niin ruksia tulee ja sitä tekstiä ei edes lueta.
- No minkälainen mies siellä?
- No emmätiiä, ihan tämmönen tavallinen.
- Heh, no kai sulla jotain harrastuksia on?
- Nooh, eipä oikeastaan... ei mitään ihmeellistä.
- Lemmikkejä, lapsia?
- Ei ole.
- Okei... no tuota, no minkälaista naista etsit?
- No ei minulla oikeastaan mitään... no semmoista mukavaa.
- Mitä teet vapaa-ajalla?
- Noo ihan vaan oleskelua, semmosta tavallista.
Tämä on valitettavan tavallinen keskustelu. Sitten ihmetellään, kun sekään h*ro ei kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?
Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.
En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.
Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa.
Eli et kykene kertomaan itsestäsi muuta kuin ammatillisia meriittejä ja sen että olet huumorintajuinen koska "osaat nauraa itsellesi." Huippuälykkäältä tosiaan vaikuttaa.
Olen luova nero. Olen
Olen kyllä ihan heteromies. Ihmisten on vaikea ymmärtää sitä, että yliälykkyys on kamala rasite ihmissuhteissa, ja jos sitä ei onnistu hyvin peittämään, ihmissuhde ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Eli sulla on geneerinen profiili, ja justhan tässä ketjussa sanottiin, että geneerisillä profiileilla saa eniten osumia, joskaan valtaosa näistä ei ole oikeasti kovin kiinnostuneita. Jokainen ajattelee olevansa huumorintajuinen, rauhallinen, luotettava jne, eli nuo eivät henkilön itsensä kertomina tarkoita mitään.
Et sitten tajunnut, mikä pointtini oli...
Vika ei ole kuulijassa jos viesti on pötyä.
Ei se mitään pötyä o
Manipuloivat narsistit on niitä naisia hyväksikäyttäviä, hakkaavia, raiskaavia ja tappavia "kilttiksiä", joilla on olematon itsetunto ja kyvyttömyys nornaaliin tunne-elämään.
Siksi te ette kerro itsestänne, koska paljastusitte heti kuten tuo keksijämies.
Ja teitähän ei narsuksi aina heti muusta tunnista kuin kiltti-ulinasta. Täällä uliset ja uhriudut ja vihaat eniten itseäsi, mutta projisoit sen itseäsi parempiin (s.o. henkisesti terveisiin ja kypsiin) miehiin ja naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Haen Tinderistä vain seksiseuraa. Jos sanoisin sen suoraan, verkkoon uivat kalat olisivat huomattavasti heikkolaatuisempia kuin nykyisin. Koko profiilitekstini idea on houkutella hyviä kaloja verkkoon ja käyttää niitä sen verran kuin itse haluan. Kun alkaa kyllästyttää, seuraaa on jo odottamassa. Eikä naiset siltikään tajua, että se mitä profiilissa lukee ei ker
Huvittavaa, kun yrität kovalla kiihkolla kääntää minun syykseni sen, että naisiin uppoaa geneerinen höpöhöpö-profiili yhtä helposti kuin joulupukki-tarina pikkulapseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole paljastunut.
t. mies, joka käyttää tuota taktiikkaa, mutta osaa itsekin kirjoittaa
Täällä nainen, joka osaa kirjoittaa. Eikö se ole kovin vaivalloista syöttää ensin kehote ja sitten kopsailla tuloksia chatti-ikkunaan? Samalla vaivalla olisit jo kirjoittanut vastauksen itse.
http://t4.ftcdn.net/jpg/06/31/62/81/240_F_631628193_pK1J6C1Bbqn8IFAt5ns…
Tässä on tekoälyn luoma miesihanne naisia ajatellen. Tarvitseeko tämä mies profiilitekstin saadakseen seksiseuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Haen Tinderistä vain seksiseuraa. Jos sanoisin sen suoraan, verkkoon uivat kalat olisivat huomattavasti heikkolaatuisempia kuin nykyisin. Koko profiilitekstini idea on houkutella hyviä kaloja verkkoon ja käyttää niitä sen verran kuin itse haluan. Kun alkaa kyllästyttää, seuraaa on jo odottamassa. Eikä naiset siltikään tajua, että se mitä profiilissa lukee ei ker
Sinä voit kuvitella ihan mitä haluat. Ei se faktoja muuta. Olen pahoillani, mutta naiset nyt vain ovat helppoja vedätettäviä ja tiedän tämän ihan omasta kokemuksestani. Kovillehan se ottaa, kun joku kertoo sen suoraan. Ymmärrettävästi silloin pitää keksiä tuollainen suojatarina, jossa mies on reppana, joka ei kunnon naista saa. Totuus vain ei ole ihan sinun tarinasi mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa aina kirjoittaa itsestään positiivisia puolia noihin. Mieluummin kirjoittaisin negatiiviset ja katotaan mitä sillä saa.
Naisten tekstit onkin sitten vaan valetta, että eipähän niitä tule luettua edes.
Rakastan tota ekaa kappaletta. :D <3
N
Itseasiassa mulla luki negatiiviset puolet tuolla.
Niin, mä huomasin. Ja siksi siitä tykkäsinkin. Tollainen "tällainen paketti mä oon, ota tai jätä" -ajatusmalli on sata kertaa kiinnostavampi kuin kiiltokuvaprofiili.
N
Niin minustakin. Tykkään naisissa samasta piirteestä. Ei se teksti tarvitse olla negatiivinen, se voi myös kertoa rehellisesti ja luonnetta tuoden esiin. Yhdellä tytöllä oli semmonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Jos ihminen kirjoittaa profiilissaan, että etsii kumppania, on todella outoa silloin olla kertomatta itsestään mitään. Ulkonäönkö perusteella pitäisi valita kumppani? Tuollaiset vedän lähes poikkeuksetta vasemmalle, jos mitään ei ole vaivautunut itsestään kertomaan.
Huom! Kirjoitit: "Lähes poikkeuksetta" eli sinäkin annat tykkäyksiä tekstittömille profiileille. Se siis toimii.
Eri vastaaja tässä. Olen yhden kerran elämässäni pyyhkinyt oikealle profiilin, jossa ei ollut kunnon tekstiä. Tekstissä luki että mies on kirjailija, ei muuta. Laitoin hakukoneeseen miehen etunimen ja sanan "writer". Löytyi valtavat määrät niin vaikuttavaa tekstiä että se riitti tykkäykseen paremmin kuin hyvin.
Niin että kaikki heti mulle nyt. Voiko naiset olla oikeasti noin tyhmiä. Naiset ei itse yleensä kerro tai anna mitään itsestään. Miksi luulet että mies jaksaisi kirjoittaa heti koko elämäntarinan profiiliin. Pinnalliseen sovellukseen ei muutenkaan kannata laittaa kuin hyvät kuvat. Eikö ole tarkoitus olla aktiivinen ja kysellä asioista ja tutustua. Jos oma laiskuutesi on tuota tasoa niin ei ihme ettet saa ketään. Nykyajan suominaiselle ei mutenkaan kelpaa enää mikään. Ollaan niin prinsessaa ja kaikki pitää tulla valmiina. Miehet väsyy tuollaiseen pelleilyyn.