Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?
Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
http://t4.ftcdn.net/jpg/06/31/62/81/240_F_631628193_pK1J6C1Bbqn8IFAt5ns…
Tässä on tekoälyn luoma miesihanne naisia ajatellen. Tarvitseeko tämä mies profiilitekstin saadakseen seksiseuraa?
Pelottava tuijotus! Ja noh, jos olet tuon näköinen, niin mikä estää kokeilemasta. Mutta kun se on niin nöyryyttävää olla ihmisiksi jollekin naikkoselle, lumpulle yms.,yms. Joka ei sitten edes anna.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?
Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.
En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.
Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa.
Kerroit olevasi huippuälykäs ja SILTI et osaa kertoa MILLAINEN olet. 🤷 Mitä luulet onko sillä parisuhteessa kovinkaan paskanhailee ne sun 8 tiedekirjaasi tai koulutuksesi jos elämä kanssasi on yhtä kivireen vetoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että mitä vähemmän kertoo itsestään niin sitä enemmän matcheja saa. Eli tätä pitää kysyä naisilta.
Eli määrä ennen laatua ja tällä taktiikalla on tullut nimenomaan se tulos mitä olet halunnutkin? No, tapansa ja mieltymyksensä toki kullakin.
Tinderissä ei ole laatua, vaikka miten etsisi. Se on pinnallinen kertakäyttösuhdesovellus, jota kukaan oikeasti tasokas ihminen ei käytä.
Tinderissä taitaa kylläkin olla kaikenlaista. Tunnen hyvin useita sitä kautta puolison löytäneitä. Ovat nuoria, kauniita, komeita, mukavia, koulutettuja, nykyään hyvätuloisia (opiskelijoina eivät tietenkään vielä olleet), urheilullisia, tasapainoisia, hauskoja, kiinnostavia, fiksuja, hyväkäytöksisiä, luotettavia, aikaansaavia jne. Minusta vaikuttavat hyvinkin "laadukkailta ja tasokkaita", toisilleen erinomaisesti sopivilta ja nämä suhteet ovat myös kestäneet jo vuosia. Vaikuttaisi siltä, että osa kykenee löytämään laatua. Ja mitä ilmeisimmin osa ei. Voisiko mitenkään johtua siitä, että osalla on laatua myöskin tarjottavana ja osalla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että mitä vähemmän kertoo itsestään niin sitä enemmän matcheja saa. Eli tätä pitää kysyä naisilta.
Eli määrä ennen laatua ja tällä taktiikalla on tullut nimenomaan se tulos mitä olet halunnutkin? No, tapansa ja mieltymyksensä toki kullakin.
Ei se ole mikään määrä ennen laatua-juttu, vaan miehillä poolin koko on OLEMATON ellei sitä maksimoi tavalla tai toisella. Naisten voi olla vaikea ymmärtää, että keskivertomies ei saa yhtään kontaktia kun keskivertonaiselle niitä tulee ovista ja ikkunoista.
Siksi koska naisille merkitsee 100% pituus, naamakomeus, raamikkuus ja raha/status.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä ei ole laatua, vaikka miten etsisi. Se on pinnallinen kertakäyttösuhdesovellus, jota kukaan oikeasti tasokas ihminen ei käytä.
Höpsis.
Itse olen löytänyt elämäni parhaat miehet deittisovelluksista (ja ennen kuin sovelluksia oli, deittisivuilta).
Jos sinä et löydä sieltä tasokasta seuraa niin suosittelen tarkistamaan onko oma profiilisi riittävän tasokas.
Ja kuitenkin olet joutunut niitä käyttämään vuosien saatossa aina uudestaan. Jokin ei nyt täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tekoälyn luoma miesihanne naisia ajatellen. Tarvitseeko tämä mies profiilitekstin saadakseen seksiseuraa?
Todennäköisesti valtaosa pitäisi tuon näköistä miestä Suomen Tinderissä feikkiprofiilina, etenkin tekstittömänä. Tuohan näyttää niin amerikkalaiselta kuin vain voi. Varmaan nimikin on sitten joku Jack.
No totta kai he pitäisivät sitä feikkiprofiilina, kun tuo on vain tekoälyn luoma kuvaus täydellisestä deittimiehestä. Mutta tuo on se taso, mitä pitäisi tavoitella Tinderissä. Tummuus hiuksissa, ruskeat silmät, täydellinen iho, täydellinen kroppa ja täydelliset kasvot. Naiset eivät etsi enää Tinderistä mitään "sinne päin"-miehiä, kun yksinkin voi olla. Miesten on oltava aivan priimaa, jotta tuossa sovelluksessa voi erottua tuhansien miesten joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: Miten sä kuvittelet, että ihmiset tutustuivat ennen Tinderiä? En ainakaan itse ole tavannut ihmistä, jolla olisi mukanaan joku esittelyteksti, jonka hän näyttää ennen kuin aloittaa keskustelun.
Niin, itsehän tutustun suurimpaan osaan ihmisistä livenä, mutta niissä tilanteissa homma meneekin eri tavalla. Tinderissä puuttuu kaikki se, mikä livekohtaamisessa on - tilanne, kanssakäyminen, kommunikaatio. Esim. jos tutustun työpaikalla ihmiseen, jutustelu alkaa useimmiten ihan muista asioista ja sitten ajan kanssa jutellaan kaikenlaista ja tutustutaan, ja sitten sitä kautta ehkä kiinnostutaan. Tämähän toimii kyllä. Mutta Tinderissä ei edelleenkään voi alkaa jutella niitä näitä jokaisen miehen kanssa. Tinderissä ikään kuin joutuu skippaamaan sen niitänäitä-jutustelu-tutustumisvaiheen ja pitää heti selvittää, onko juuri tuo ihminen sellainen, johon haluaisi tutustua deittailumielessä. Pitää ikään kuin selvittää ennen tutustumista, onko toinen potentiaalisesti kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti valtaosa pitäisi tuon näköistä miestä Suomen Tinderissä feikkiprofiilina, etenkin tekstittömänä. Tuohan näyttää niin amerikkalaiselta kuin vain voi. Varmaan nimikin on sitten joku Jack.
No totta kai he pitäisivät sitä feikkiprofiilina, kun tuo on vain tekoälyn luoma kuvaus täydellisestä deittimiehestä. Mutta tuo on se taso, mitä pitäisi tavoitella Tinderissä. Tummuus hiuksissa, ruskeat silmät, täydellinen iho, täydellinen kroppa ja täydelliset kasvot. Naiset eivät etsi enää Tinderistä mitään "sinne päin"-miehiä, kun yksinkin voi olla. Miesten on oltava aivan priimaa
Hiukan epäilen, että suomalaiset etsivät kumppania sillä ajatuksella, että pitää olla tumma... päätellen siitä, kuinka paljon pellavapäisiä lapsia päiväkotien ja koulujen ryhmäkuvissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon näköinen mies kun liikkuu ihmisten ilmoilla ja käy baareissa, niin taatusti löytää naisseuraa. Ei siitä ole kahta sanaa, vaikka sinulle ei kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä et osaa valita, ei tarkoita, etteikö kukaan osaisi valita. Ei miehiä kiinnosta sinun valintasi, vaan se saavatko he haluamansa. Jos sen saa ilman tekstiä, silloinhan tekstiä ei tarvita. Se on sitten sinun henkilökohtainen ongemasi, jos et ilman jaarittelua osaa valita, kehen tutustut. Selittänee aika suoraviivaisesti sen, miksi et ole löytänyt seuraa kasvokkain. Eipä sitä kenelläkään mitään esittelytekstejä ole rintamuksessaan, vaan ihan kysymällä pitää ottaa selvää siitä, onko ihminen kiinnostava vai ei.
Eiköhän se ole yleisesti tiedossa että miesten saamien tykkäyksien määrä deittisovelluksissa eivät päätä huimaa.
Poikkeuksia varmaan on, esim. joku ulkoisesti komea seksiseuran etsijä, joka saa tykkäyksiä pelkkää seksiä etsiviltä naisilta ilman tekstiä. Uskon senkin että joku tavismies, joka ei ole tottunut ilmaisemaan itseään verbaalisesti, saa enemmän tykkäyksiä lyhyellä tekstillä vs. kirjoittamalla laajemmin, koska siihen pidempään tekstiin voi helpommin eksyä heittoja jotka vastapuoli kokee kielteisesti.
Minulta kumpikaan ylläolevista ei saa tykkäystä, koska sanallinen ilmaisu on minulle parisuhteessa yksi tärkeimmistä asioista enkä etsi pelkkää seksiseuraa. Etsin siis miestä joka osaa ja haluaa kertoa itsestään seikkaperäisesti. Samalla tutustuminen häneen helpottuu kun ei tarvitse ihan nollasta aloittaa. Itselläni on tietenkin samaan tapaan informatiivinen profiili. Tykkään nettideittailusta ja olen löytänyt sovelluksista tällä tyylillä aivan mahtavaa seuraa!
t. Eri
Kumma kun toi naiskaataja silti viettää aikaansa täällä. Oikeasti se ei huijaa tai saa ketään, kunhan haaveilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ChatGPT kirjoittaa hyviä profiilitekstejä, kun antaa muutaman tiedon pohjaksi. Sille voi sanoa, että tekee tekstistä romanttisemman tms. Siinä moni haksahtaa sitten huijaavaan sosiopaattiin, kun alkaa tekstin perusteella johtopäätöksiä tekemään.
Tämä! Naiset ovat uskomattoman sinisilmäisiä. Huomaa tästäkin ketjusta. Sokeasti luotetaan, että se hieno profiiliteksti on aito ja kertoo, millainen mies oikeasti on. Aika helppo on ihan itsekin kirjoittaa sellainen teksti, johon naiset lankeavat välittömästi.
Voi reppana. Sen tekstin perusteella päätetään viitsiikö tyypin kanssa käydä edes kahvilla vai ei, eli jos sinne kahvittelutreffeille lähteminen kääntyy mielessäsi "sokeaksi luottamiseksi" niin mikään penaalin terävin et kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä taitaa kylläkin olla kaikenlaista. Tunnen hyvin useita sitä kautta puolison löytäneitä. Ovat nuoria, kauniita, komeita, mukavia, koulutettuja, nykyään hyvätuloisia (opiskelijoina eivät tietenkään vielä olleet), urheilullisia, tasapainoisia, hauskoja, kiinnostavia, fiksuja, hyväkäytöksisiä, luotettavia, aikaansa
Tuohon on varsin yksinkertainen selitys.
Tinderin perusongelma on siinä, että naiset saavat matcheja/viestejä/treffejä/seksiä itseään tasokkaammilta miehiltä. Huom, tuossa listassa ei mainittu parisuhdetta. Ne kun eivät muodostu "Tinder-tason" perusteella, vaan kun mies tietää voivansa saada parempaa esimerkiksi Tinderin ulkopuolella, nainen kelpaa panoksi mutta ei parisuhteeseen.
Tämä ongelma ei tietenkään koske kärkitasoa. Eli kauniita, urheilullisia ja menestyviä. Kun mies ja nainen ovat molemmat Tinderin kärkikastia, nainen ei saa matcheja vielä tasokkaampien kanssa, koska tasokkaampia ei enää Tinderissä ole.
Siksi Tinderissä on oltava kärkitasoa. Jos mies ei ole kärkitasoa, hän ei saa matcheja kuin korkeintaan todella matalatasoisilta. Jos nainen ei ole kärkitasoa, hän päätyy helpoksi hoidoksi tasokkaammille miehille, koska tietenkään nainen ei yritä omantasoisiaan kun parempiakin on näennäisesti tarjolla. Näennäisesti, koska lopulta nainen päätyy kitisemän tänne palstalle kuinka taas yksi Tinder-mies jätti, ghostasi, kohteli huonosti, tms.
"Hiukan epäilen, että suomalaiset etsivät kumppania sillä ajatuksella, että pitää olla tumma... päätellen siitä, kuinka paljon pellavapäisiä lapsia päiväkotien ja koulujen ryhmäkuvissa on."
Kyllä naiset tuntevat vetoa juuri tummiin, pitkiin, sopivan lihaksikkaisiin ja nuoriin miehiin. Osa ei kykene ihastumaan mihinkään muuhun, joskin moni tyytyy perhehaaveissa vähempään. Moni nainen valitsee myös yksinolon, jos ei löydä juuri kriteerilistojensa (ulkoiset vaatimukset) mukaista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Ap! Minä haluaisin kyllä sinulle kertoa paljon itsestäni! Salaisuudetkin. Ja haluaisin kuulla ja tuntea salaisimmat syvyytesikin. Ja siellä, tummuvassa elokuun yössä, lepäisi pääsi rintaani vasten. Sykkivää. Halaisin sinua, ja rakastaisit minua, ja hyvänä pitäisin sinua. Ja tuntisimme toisemme, pohjia myöten.
Mutta en käytä deittisivustoja, ja onko meillä liikaa ikäeroa? Kusiko tää homma nyt? :(
Luultavasti meillä on liikaa ikäeroa, ja homma kusi nyt muutenkin. Huomaat, että tosiaan sinäkään et tajunnut yhtään, mistä aloitustekstissäni oli kyse - noh, ilmeisesti ei sitten sinulle ole niin justiinsa, millainen se kumppani on. Pointtinihan oli yksinkertaisesti vain se, että jos etsii samanhenkistä ja itselle sopivaa kumppania, on tällaisen löytäminen aika hakuammuntaa tuhansien tekstittömien profiilien joukosta. Tai toisaalta myös sellaiten tekstillisten, joissa kuitenkaan ei kerrota mitään - kuten tämä sinun läpällä kirjoittamasi teksti tässä.
Ap! Miten voisin sinuun saada yhteyden? Kerron sitten kyllä kaiken! Kerrotko sinäkin minulle? Kuiskaan korvaasi. Puhallan niskaasi. Ja sormillani sivelen vatsaasi hellästi. Ja makaamme katsoen yötä. Se hymyilee meille.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin olet joutunut niitä käyttämään vuosien saatossa aina uudestaan. Jokin ei nyt täsmää.
Kuinka niin? Olen ollut kaksi kertaa pitkässä parisuhteessa, joista pidempi päättyi siksi että lapsitoiveet eivät kohdanneet. Lisäksi tärkeimmistä ystävistäni kaksi on alun perin sovelluksissa tavattuja ihmisiä.
Ja kuten sanoin, sovellusten käyttäminen ei ole minulle "joutumista" vaan mukavaa ajanvietettä.
ps. aika monen naisen vastauksessa sanotaan kuinka
- olen löytänyt deittisovelluksesta aivan mahtavaa seuraa
- olen tavannut aivan mahtavia miehiä
Parisuhdetta ei kuitenkaan ole löytynyt. Miksi? Aika pieni osa naisista etsii yhden yön suhteita.
Ap! Minä haluaisin kyllä sinulle kertoa paljon itsestäni! Salaisuudetkin. Ja haluaisin kuulla ja tuntea salaisimmat syvyytesikin. Ja siellä, tummuvassa elokuun yössä, lepäisi pääsi rintaani vasten. Sykkivää. Halaisin sinua, ja rakastaisit minua, ja hyvänä pitäisin sinua. Ja tuntisimme toisemme, pohjia myöten.
Mutta en käytä deittisivustoja, ja onko meillä liikaa ikäeroa? Kusiko tää homma nyt? :(