Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?
Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?
Kommentit (493)
Ovat päätyneet tuonne juuri siksi, ettei livenäkään juttelu onnistu. Jos joku nyt sattuisikin kyselemään, voi vastailla yksitavuisia.
Miehet eivät itse lue naisten profiilitekstejä, niin luulevat etteivät naisetkaan niitä lue. Minulle siitä tulee vain mielikuva laiskasta ja ylimielisestä ihmisestä.
Low effort mindset.
Ei ole sukupuolikysymys. Jotkut ihmiset vain odottavat että heidät "löydetään". Esimerkiksi taidealalla on paljon vastaavanlaisia persoonia. He eivät tuo osaamistaan esille eivätkä osaa/halua "myydä" taidettaan vaan passiivisena odottavat että joku moguli vaistonvaraisesti kiinnostuisi heistä ja nostaisi heidät menestykseen.
Sama näissä deittiprofiileissa: ei anneta mitään itsestään mutta odotetaan silti että joku melkein telepaattisella tasolla näkisi heidät "kiehtovina" ja "mysteerisinä" sekä suorastaan jahtaisi heitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ovat tyhmiä.
Ite oot täysvajakki.
CIA-agentit eivät voi valitettavasti kaikkea netissä kertoa.
Näitä miehiä myös löytyy, että tule tänne saunomaan ja kuva miehestä uimahousuissa jossain lasten uima-altaassa? Tai olen lähes eroamassa ja katsoin, että mulla on lyhyt matka sun luokse? Tai lähettävät munan kuviaan, kuka niistä kiinnostuu, minulle se tarkoittaa vain, että mies on tyhmä. Tai ne, jotka kyselevät, että onko sinulla ns. sitä silmän pilkettä ja hymyä koko ajan? Mitä ihmettä, jos näille jatkuvan kyselijöille vastaan, että joo hymyilen koko ajan, ja olen teipannut suuni jatkuvaan hymyyn tai sitten olen ehkä mielisairas, kun jaksan hymyillä koko ajan?! Osa miehistä tuntuu olevan vain joko sen perään tai pitää olla jokin yli-ihminen miellyttämässä vain miesten tarpeita. Ei kiitos.
Ovat niin varmoja vetovoimastaan että ei tarvitse turhia kertoa
Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?
Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.
En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.
Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä miehiä myös löytyy, että tule tänne saunomaan ja kuva miehestä uimahousuissa jossain lasten uima-altaassa? Tai olen lähes eroamassa ja katsoin, että mulla on lyhyt matka sun luokse? Tai lähettävät munan kuviaan, kuka niistä kiinnostuu, minulle se tarkoittaa vain, että mies on tyhmä. Tai ne, jotka kyselevät, että onko sinulla ns. sitä silmän pilkettä ja hymyä koko ajan? Mitä ihmettä, jos näille jatkuvan kyselijöille vastaan, että joo hymyilen koko ajan, ja olen teipannut suuni jatkuvaan hymyyn tai sitten olen ehkä mielisairas, kun jaksan hymyillä koko ajan?! Osa miehistä tuntuu olevan vain joko sen perään tai pitää olla jokin yli-ihminen miellyttämässä vain miesten tarpeita. Ei kiitos.
Tuo hymy-juttu on aina yhtä erikoinen. Hymyhän on osa kommunikatiota, joten oikeasti on epäterve merkki, jos joku hymyilee jatkuvasti ilman, että hymylle on syytä, kohdetta tai sosiaalisen kanssakäymisen tilannetta. Tosin tuollaiset miehet voi vain skipata - valitettavasti toki miehistä valtaosa on tavalla tai toisella epäkelpoja, mikä käytännössä kaventaa varteenotettavien miesten määrän minimiin. Mutta epäsuhtaa deittimarkkinoilla paikkaa toisaalta naisten kasvava kiinnostus lesbosuhteisiin (en ihmettele miksi!) ja joidenkin naisten halu pysytellä sinkkuna.
Kysyin tätä joskus nuoremmilta miehiltä Redditissä. Sain vastaukseksi lähinnä seuraavia: naiset Tinderissä eivät ole panostamisen arvoisia ja toisaalta moni mies haluaisivat tulla valituksi ulkonäkönsä perusteella, ei persoonan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?
Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.
En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.
Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa.
Luulisi, että kirjailija osaisi kertoa itsestään jotain. Heh, sattumalta minäkin olen kirjailija (mahdetaankohan tuntea? jos käyt alan tapahtumissa, ollaan ehkä esittäydytty...), ja ei ainakaan minulle tuota vaikeuksia kertoa deitti-ilmoitukseen itsestäni jotain sellaista, mistä saa jonkinlaisen edes suuntaa-antavan käsityksen siitä, millainen ihminen olen. Just nuo koulutustiedot ovat yhtä tylsiä kuin se työpaikan mainitseminen, mutta voihan sitä kertoa jotain kiinnostuksen kohteistaan, elämäntyylistään, harrastuksistaankin... Toki, jos mainitsisit deittipalstalla olevasi kirjailija, herättäisit kyllä minun mielenkiintoni (haen kuitenkin samanhenkistä ihmistä, joka ymmärtää tämän ammatin realiteetteja), tosin itse en ammattiani kerro deittiprofiilissa. Kirjailija osannee kirjoittaa kiinnostavasti ja hauskasti, niin että tekstistä välittyy jotain henkilön persoonasta.
Ja miksi on mielestäsi ongelma, jos kohdeyleisöä rajaa - ja miten niin liikaa? Jos tulet kertomalla rajanneeksi osan pois, niin eikö silloin tapahdu juuri se, mitä pitäisikin - pois rajautuvat ne, jotka hakevat jotain muuta. Ainakin itse miellän kohdeyleisöksi ne, jotka ovat sellaisia mitä itse haen JA joille minä olen sitä, mitä he hakevat. Minusta tarkoitus nimenomaan ON rajata pois osa ihmisistä. Joka ikinen maailman ihminen kun ei ole potentiaalinen kumppani itselleni. Tässä menee vähän niin, että jos ei uskalla rajata kohdeyleisöä, ei myöskään vedä puoleensa ketään. Kertomalla itsestään asioita karsiutuu kyllä ne, joille jokin kertomasi olisi este kiinnostukselle, mutta kääntöpuolena käy sitten se, että kertomalla itsestäsi asioita herätä niiden mielenkiinnon, jotka hakevat juuri kaltaistasi. Kun et kerro mitään, nämäkään eivät kiinnostu.
Miksi vaivautua, kun se on väärin kerrottu kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oot täysvajakki.
Uuuh, hermostunut inkkeli herännyt.
Ihmettelen samaa. Jos ihminen kirjoittaa profiilissaan, että etsii kumppania, on todella outoa silloin olla kertomatta itsestään mitään. Ulkonäönkö perusteella pitäisi valita kumppani? Tuollaiset vedän lähes poikkeuksetta vasemmalle, jos mitään ei ole vaivautunut itsestään kertomaan.
Ei heille naisessakaan varmasti ole väliä muulla kuin että siltä saa seksiä, joten eivät osaa kuvitella että pitäisi enempää kertoa. Toki voisi myös ajatella, että mitä enemmän kertoo niin sitä huonommaksi käyvät mahdollisuudet, kun eivät voikaan enää myötäillä naisen puheita ja väittää harrastavansa kirjallisuutta ja taidenäyttelyitä. Mutta veikkaan silti tuota ensimmäistä arvaustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oot täysvajakki.
Uuuh, hermostunut inkkeli herännyt.
Olet kyllä sitä mitä edellinen sanoi. Haastat riitaa heti aamusta. N
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Jos ihminen kirjoittaa profiilissaan, että etsii kumppania, on todella outoa silloin olla kertomatta itsestään mitään. Ulkonäönkö perusteella pitäisi valita kumppani? Tuollaiset vedän lähes poikkeuksetta vasemmalle, jos mitään ei ole vaivautunut itsestään kertomaan.
Eivät läheskään kaikki heistä etsi kumppania, vaan vain kirjoittavat niin koska se antaa paremman kuvan. Ja eihän sitä kasvokkainkaan tavatessa aleta heti selittää ummet ja lammet kaikkea itsestään, vaan yleensä ulkonäkö edellä mennään.
Kai ajattelevat olevansa samanlainen myyntiartikkeli ja saalis kuin joku auto nettimyyntipalstalla. Kuva ja malli tietoihin, ja kysy lisää.
No minä voisin kyllä sulle kertoa, mut mites me tehdään, kun en ole deittipalstoilla? Missä pääsen kertomaan?
Ole itsekin miettinyt asiaa. Ehkä he eivät oikeasti edes etsi treffiseuraa. Jos he haluaisivat oikeasti löytää treffiseuraa, niin kyllä he silloin panostaisivat profiiliinsa