Miksi miehet eivät deittipalstoilla kerro itsestään mitään?
Olen törmännyt useampaankin miehen deitti-ilmoitukseen, jossa tekstinä on ehkä korkeintaan sen verran, että kerrotaan pituus sekä se, että on työssäkäyvä ja harrastaa salilla käymistä. Mutta monella ei tätäkään, vaan joku "kysymällä selviää". Onko kyseessä taktiikka, jossa annetaan eri vastaukset eri kysyjille sen mukaan, mitä henkilön profiilissa lukee, kun yritetään vain ehtiä tapailussa ensimmäiseen seksikertaan asti, että ehtii saada irtoseksiä? Vai ihanko tosissaan joku ulkoistaa itsestään kertomisenkin naiselle laittaen tämän esittämään kysymykset, ja kuvittelee oikeasti, että joku nainen saattaisi kiinnostua "kysymällä lisää" -profiilista?
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajattelen siis olen. ei miehet jaksa kertoa pitkää tarinaa. se riittää että käyn salilla ja minulla on moottoripyörä ja kalastelen. ja tutkinnot joita en itsekään arvosta. se siitä. mies on toiminnan ihminen nainen on enempi tunteilija. ja se onko uskossa vai ei on tärkeä, itse olen. muu on paskaa.
Mies 53
Jos naisen haluaa saada ja jos naiset haluavat kuulla pitkän tarinan, silloin fiksu mies kyllä jaksaa sen kirjoittaa. Joskin sinä kerrot sikäli olennaisia asioita, mikäli kerrot uskossa olosta, koska se kertoo olennaisia adsioita arvomaailmastasi ja maail,ankatsomuksestasi, ja houkuttelee juuri oikeanlaisia naisia eli samanhenkisiä (ja vastaavasti saa vääränlaiset karttamaan). Noin juuri pitääkin tehdä, ja deitti-ilmoituksen tarkoitus olisikin karsia epäsopivat ja vetää sopivia puoleensa. Monen miehen ilmoituksessa ongelma on juuri se, että EI kerrot
Edelleen kysyn, miten Tinderin (400 merkin?) rajoitukset huomioon ottaen voi kirjoittaa pitkän tarinan?
Minä kirjoitan vaikka sata viestiä päivässä ja puhun vaikka pari tuntia puhelimessa, jos linjan toisessa päässä on nainen, josta olen kiinnostunut ja josta pidän. Mutta jos heti joutuu vasemmalle, niin miten pääsen kertomaan itsestäni?
M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä miehiä myös löytyy, että tule tänne saunomaan ja kuva miehestä uimahousuissa jossain lasten uima-altaassa? Tai olen lähes eroamassa ja katsoin, että mulla on lyhyt matka sun luokse? Tai lähettävät munan kuviaan, kuka niistä kiinnostuu, minulle se tarkoittaa vain, että mies on tyhmä. Tai ne, jotka kyselevät, että onko sinulla ns. sitä silmän pilkettä ja hymyä koko ajan? Mitä ihmettä, jos näille jatkuvan kyselijöille vastaan, että joo hymyilen koko ajan, ja olen teipannut suuni jatkuvaan hymyyn tai sitten olen ehkä mielisairas, kun jaksan hymyillä koko ajan?! Osa miehistä tuntuu olevan vain joko sen perään tai pitää olla jokin yli-ihminen miellyttämässä vain miesten tarpeita. Ei kiitos.
Tuo hymy-juttu on aina yhtä erikoinen. Hymyhän on osa kommunikati
Hymyileekö joku jatkuvasti? Minä hymyilen kun tunnen mielihyvää ja haluan näyttää sen. Esim. treffeillä kivan ja kiinnostavan naisen seurassa.
M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajattelen siis olen. ei miehet jaksa kertoa pitkää tarinaa. se riittää että käyn salilla ja minulla on moottoripyörä ja kalastelen. ja tutkinnot joita en itsekään arvosta. se siitä. mies on toiminnan ihminen nainen on enempi tunteilija. ja se onko uskossa vai ei on tärkeä, itse olen. muu on paskaa.
Mies 53
Jos naisen haluaa saada ja jos naiset haluavat kuulla pitkän tarinan, silloin fiksu mies kyllä jaksaa sen kirjoittaa. Joskin sinä kerrot sikäli olennaisia asioita, mikäli kerrot uskossa olosta, koska se kertoo olennaisia adsioita arvomaailmastasi ja maail,ankatsomuksestasi, ja houkuttelee juuri oikeanlaisia naisia eli samanhenkisiä (ja vastaavasti saa vääränlaiset karttamaan). Noin juuri pitääkin tehdä, ja deitti-ilmoituksen tarkoitus olisikin karsia epäsopivat ja vetää sopivia puoleensa. Monen miehe
Mä olen jo aiemmin kommentoinut että itse en antanut niin suurta painoarvoa pelkälle tekstille. Itsekin olin Tinderissä niin ei siellä pitkää tarinaa tosiaan voi kirjoittaa (itselläni oli vain kaksi lausetta mutta naisella onkin helpompaa tässä asiassa). Itse olin silti todella valikoiva tykkäyksissä, se päätös vaan perustui kokonaisuuteen. Profiilista tuli fiilis joka perustui kuvista välittyvään tapaan elää ja olla ja muista pohjatiedoista joista tuli vähän arvomaailmaa esille (mitä on etsimässä, haluaako lapsia yms perustavaa laatua olevia asioita). Jos pystyin kuvittelemaan itseni osaksi sen miehen elämää, tykkäsin.
Tällä tavalla mulla ei ollut kovin montaa osumaa mutta se rakkaus oli niiden joukossa. Toki meillä molemmilla kävi kauhea mäihä että toisemme sieltä löydettiin mutta sitäkin voi tapahtua.
Miehenä kannattaa panostaa siihen että se profiili on itsensä näköinen. Sen voi tehdä muutenkin kuin runoilemalla profiilitekstin. Naisena taas kannattaa panostaa kuviin. Raadollista mutta oma kokemus hyvin vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos tällä ei onnistu niin vika on naisessa. :D"
Ihan jees esittelyteksti, mutta itse olen hyvinkin herkkä seksuaalisesti joten Ville ei olisi mun mies. Eikä se alkoholinkäyttökään tuossa määrin iske. Mutta mä en näe sitä missään määrin vikana, kumpaakaan noista. Emme vain sopisi yhteen - eikä se tarkoita etteikö kumpikin voisi olla toisen ihmisen kanssa täydellinen pari.
Demonstroit juuri pitkien tekstien ja rehellisyyden täydellisen turhuuden. Naiset etsivät vaaran merkkejä, eivät yhtäläisyyksiä. Mitä enemmän tekstiä, sitä enemmän varoitusmerkkejä.
Mutta eikö Ville sitten halua löytää sellaisen naisen joka lähtee siihen kimppaan ja jolle on ok että Ville ryyppää?
Suhde perustuu ensialkuun mielikuville. Miettikää omia kumppaneitanne. Olisitteko ottaneet hänet, jos kaikki huonot puolet olisivat tulleet kerralla esiin heti tutustumisen alussa? Ne kestää kun niitä tulee pienissä erissä esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla miehistä elämäntyyli on liian kallis. On mainittu juuri matkustaminen eli ei voi vastata, jos itsellä ei ole rahaa matkustaa.
5-kymppiset naisethan niitä matkustelijoita tuntuvat olevan. "Matkustan aina kun mahdollista" oli juuri jonkun profiilikuvauksessa.
M51
Ei pitäisi olla yllätys, että sinunkin ikäluokassasi on monenlaisia ihmiiä. Jotkut matkustelevat, jotkut eivät. Juuri skippasin yhden deitti-ilmoituksen, jossa mies kuvaili matkoja sinne ja tänne - ilmeisesti rivien välissä vielä vihjaili maksavansa ne kyllä tarvittaessa matkaseuralaisellekin. Kertoi matkustavansa lukuisia kertoja vuodessa Euroopassa. Juu, ihan kiva muuten, mutta itselläni ei olisi aikaa tuollaiseen - on työ, läheiset ihmiset, oma elämä ja välillä olisi kiva ihan vaan olla rauhassa kotonakin. Ei minullekaan tuollainen jatkuva reissaaminen sovi, mutta ilmeisesti joillekin sopii.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 53
Jos naisen haluaa saada ja jos naiset haluavat kuulla pitkän tarinan, silloin fiksu mies kyllä jaksaa sen kirjoittaa. Joskin sinä kerrot sikäli olennaisia asioita, mikäli kerrot uskossa olosta, koska se kertoo olennaisia adsioita arvomaailmastasi ja maail,ankatsomuksestasi, ja houkuttelee juuri oikeanlaisia naisia eli samanhenkisiä (ja vastaavasti saa vääränlaiset karttamaan). Noin juuri pitääkin tehdä, ja deitti-ilmoituksen tarkoitus olisikin karsia epäsopivat ja vetää sopivia puoleensa. Monen miehe
No jos kirjoittaisi edes sen 400 merkkiä. Tai vaikka 300. Suurin ongelmahan on se, että harva mies on saanut edes 100 merkkiä kasaan. Tiivistäminen on toki taito sinänsä, ja Tinderissä valitettavasti ei ole mahdollista kertoa kovin kattavasti. Mutta jos nyt edes jotain olennaista kertoisi itsestään, sekin olisi kiva. Kun miehet aina moittivat naisten emojirivistöjä, niin nehän ovat yksi tapa kiertää merkkimäärärajoitetta. Toki pelkät emojit on tympeää, mutta tekstin lisänä ne voivat toimia kyllä lisäinfona - toki, mikäli vastapuoli osaa ne tulkita oikein.
Vierailija kirjoitti:
Suhde perustuu ensialkuun mielikuville. Miettikää omia kumppaneitanne. Olisitteko ottaneet hänet, jos kaikki huonot puolet olisivat tulleet kerralla esiin heti tutustumisen alussa? Ne kestää kun niitä tulee pienissä erissä esiin.
Minun on vaikea kuvitella sellaista huonoa puolta, joka olisi turn off alussa, mutta sietäisin sitä, jos se tulee ilmi myöhemmin. Mitkä edes voisivat olla tällaisia? Sellaiset huonot puolet, jotka eivät haittaa jatkossakaan, eivät olisi este suhteelle, vaikka tietäisin ne alussa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä pitäisi laittaa treffisivustolle tietoa itsestään?
Koulutukseltani olen DI, TkT, ja hieman vajaa LuK. Olen kirjailija nykyisin, aiemmin ollut tutkijana, opettajana, opettava tutkijana, toimitusjohtajana ja toiminnanjohtaja.
En tiedä älykkyysosamäärääni, mutta huippyälykäs olen: olen kirjoittanut 8 tiedekirjaa, joukon tieteellisiä artikkeleita ja lukuisia tutkimusraportteja. Ja tietysti osaan nauraa itselleni eli olen huumorintajuinen toki.
Jos kirjoittaa liikaa itsestään, rajaa kohdeyleisöä liikaa.
Totta tuo sanomasi, ei liikaa rajattua tietoa Olet älykäs, oletko mielestäsi myös viisas? Viisas voi myös olla ilman akateemisia savutuksia
En ole deittipalstoilla enkä baareissa. Turha minua tavoitella sieltä tai mistään muualtakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea kuvitella sellaista huonoa puolta, joka olisi turn off alussa, mutta sietäisin sitä, jos se tulee ilmi myöhemmin. Mitkä edes voisivat olla tällaisia? Sellaiset huonot puolet, jotka eivät haittaa jatkossakaan, eivät olisi este suhteelle, vaikka tietäisin ne alussa.
Mikä miehessäsi ärsyttää? Varmasti jotkut asiat ärsyttävät. Mieti, jos ne kaikki asiat olisivat tulleet esille ensimmäisillä treffeillä kun et vielä tunne häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku balanssissa oleva mielenterveysongelma on ehkä tollanen, sillä niillä on stigmansa yhä. Jos ekoilla treffeillä kertoo, saattaa jäädä vikoiksi treffeiksi. Mutta kun jo tuntee toisen ja on huomannut sen toisen olevan ihan normaali ihminen, ei sillä mt-ongelmalla ole niin väliä.
Ai jai! Osu ja upposi.
Harmi kun en ole äpeissä. Ja toisaalta voin olla kaikkea muuta kuin mitä etsit.
N52 ilman moottoripyörää (enkä haaveile siitä), käy salilla, AMK, uskossa.