**Enskat viikkoon 6**
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9461563&p=&mpage=7&tmode=…
Tuossapa viimeviikon löpinät
Toivottavasti ei ole vielä pinoa missään, mä en ainakaan löytänyt antakaa satikutia jos niitä on nyt kaksi !
Kommentit (142)
Kylläpäs siellä onkin kovasti pakkasta ulkona, meillä mittari näyttää -24 astetta, hui. no onneksi ei ole mitään pakollista menoa tänään niin voidaan Ellin kanssa kotirottailla täällä vaihteeksi.
Ihanaa, Elli oli just yli puolituntia ihan tyytyväisenä hereillä kantoliinassa! Meillä siis harjoittelu käynnissä täällä... olis kiva kun oppisi sitomaan sen niin että Elli siinä viihtyisi, se on nin kätevää kun saa kädet vapaaksi ja silti vauvan syliin.
Ainiin, tylsää mut me ei päästäkään Tampereen treffeille huomenna! mun opiskelukaverit jyväskylästä tulee päivää viettämään meille ja tutustumaan vauvaan, niillä sattuu just olemaan vapaapäivä... no höh, mä kun jo niin odotin teidän ja vauvojen tapaamista. Mutta joku toinen kerta sitten.
Niin Q on siis kanssa Espoosta, käännyn sitten puoleesi pulmissa.. ;) Kävin just espoon kaupungin sivuilla surffailemassa ja opiskelemassa...nyt tiedän paaaaljon kaupungin asioista. Mut mulle tulee just sellaisia tyhmiä kysymyksiä aina mieleen, kuten että pääseekö seutubussillakin vaunuilla ilmaiseksi? No tuohon sain jo vastauksen kun tyhmänä kyselin kälyltäni... Kun mietin vaan tilannetta että tungen vaunujen kanssa sinne bussiin tyytyväisenä pällistelemän ja kuski sieltä huutelis, että et viitsis tulla maksamaan.... Mutta joo, ihan kiva etu että voipi ajella bussilla ilmaiseksi. Siis on se täälä Tampereellakin niin, mutta mietin että miten noi seutumatkat menee...
Hei kestovaippajutuista... Me ollaan kokoajan käytetty kestoja, ihan vaan harsoja joissa froteepaloja imuina ja päällä on päivällä hahtuvavillahousut ja yöllä joku muu kosteuskuori (olen saanut ystäviltäni erilaisia vaihtoehtoja) yöksi en viitsi laittaa hahtuvahousua koska jos siihen menee kakkaa niin se pitää heti putsata sappisaippualla ja yöllä en viitsi ruveta pesemään mitään. Ne hahtuvpöksyt on kyllä ihanat näin kylmälläkin. Reissussa mekin käytetään kertistä, ei viitsi roudailla likaisia vaipoja mukanaan...
Niin ja tilasin pari sellaista fuzzin taskuvaippaa joihin luuluu mikroinsertti sisään ja ne on ollut tosi hyvt ja mies tykkää niistä enemmän kun on helppo ja nopsa laittaa ja vaan yks vaippa niinkuin kertiksessäkin. No se maksoi 20 euroa/1vaippa, eli kallis verrattuna harsoihin+hahtuviin ja mietin, että harmi kun ei sellaista kangasta oikein löydä joka pitäis kosteutta , hengittäis ja vois pestä korkeassa lämpötilassa. Kun mähän olen siis ompelija aikaisemmalta koulutukseltani ja vähän syö maksaa tuollaisia hintoja pienistä paloista vaippaa...
No tänään oli käsityökerholehdessä kestovaippaohje ja Ullakan mallistossa on juuri tuommoista pisara-kangasta jossa nuo mainitsemani ominaisuudet! jee, laitoin sinne postia ja hintakyselya, toivottavasti olis järkevän hintainen niin ompelen Ellille kuorivaippoja joissa fleece vuori, pisara ulkopuoli ja sinne sisään sit imuja. Mahtavaa!
Joo, sori, mun ongelma on pitkäsanaisuus, en osaa kertoa mitän juttuja lyhyesti. Mun mies kommentoi aina tästä. ;)
AA:n Ainon ristiäiset onnellisesti ohi, ihana nimi, harmi ettei pitopalvelu toiminut toivotulla tavalla. Meilläkin on jo ens sunnuntaina ristiäiset, Elli Maija saa sitten tuon nimensä virallisena... Pidetään nyt jo heti ristiäiset kun meillä on se muutto nyt kuun vaihteessa niin voi sit alkaan säätään sitä. Meillä meidän äiti tekee jotain ruokaisampaa tarjottavaa ja tuo tullessaan, käyn ostamassa kauppahallin suosikkileipomostani ihania tuoreita leipia ruuan kanssa ja teen mieheni siskon kanssa kakun ja mun sisko tekee jotain pikkuleipiä. Ne saavat riittää, perhepiirissä kun juhlitaan.
Amykös se oli miettinyt Emmille myös elli nimeä? Juu sukunimi vaikuttaa kyllä ninivalintaa, meillä oli kans vahvana vaihtoehtona nimi Elsa, mut sukunimessä on jo useämpi s-kirjain, niin olisi mennyt turhan sössöksi... Ja Elli ei ollut meillä ennen vauvan syntymää mielessä ollenkaan, mutta jostain se sitten kiilasi tytölle nimeksi. Nyt kaikki kyllä laulaa sille tehiksen: Pillitä, Elli pillitä...-biisiä, en ollut muistanut sitä. :) Mutta sopii sinänsä vauvalle... Paitsi että elli ei juurikaan itke, se vaan ähkii ja murisee kun haluaa ruokaa...
Muuten, minkä ikäiseksi asti olette vaihtaneet vaippaa vauvalle myös öisin? Vai vaihdatteko isollekkin vauvalle edelleen? Mä vaihdan pari kertaa yössä kun elli herää sen 2 kertaa syömään ja sillä on aina kakat vaipassa. Ajattelin, että sit kun se ei eää kakkaa joka vaippaan niin laitan varmaan kertiksen yöksi enkä vaihda.
Open Aino se vaan kehittyy ja kääntyy ja syö bataattia yms, kivaa!
Pesukarhun työhön meno on kans visiin alkanut ongelmitta, mukavaa!
Jätän palstatilaa muillekkin!
Ihana vaua-aalto uuten mun perään pyrähti!
Sieltä on tulossa odotuspuolelta iso kasa porukkaa tänne, kivaa!
-iisa ja elli melkein 4 viikkoa
Q: Mullahan kävi näiden kestojen kanssa niin, että kun Heidi synty, niin se oli hirmu pieni kaikkiin kestoihin ja muutenki aattelin, että kestoilu jää meiltä väliin. Sit kuitenki jossain vaiheessa aattelin, että " hitsi, kun kerran niitä on ostanu ni täytyy niitä ainaki kokeilla, ees yks/päivä" . No siitä se sitten lähti.. pikku hiljaa enempi ja enempi. :)
Pesukarhu: Kiva, että töihin palaaminen onnistu kivasti. Ei siitä töiden tekemisestä mitään oikeen tuliskaan jos poika ei tykkäis olla kotona ilman äitii. :)
Ope: Meillä kans Heidi menee nukkuu klo 20.30-21 ja herää viim. klo 8. Vaikka oonki aamulla ihan silmät ristissä, ni en oo silti alkanu illasta valvottaa... kun mä vähän luulen, että Heidi silti heräis kasin maissa... =) Tai en tiä,kun en oo kokeillu. :)
Me ollaan menossa tänään mun miehen isovanhemmille käymään. Pappa on huonossa kunnossa, ni tarttee mennä tapaamaan vielä kun voi. Samalla reissulla haetaan Simban tuhkauurna eläinlääkäristä.
Burde ja Heidi 4kk+
PS. Heidin kova reeni on tuottanu tulosta. Se oppi tänään kääntymään mahalleen! :D
Jos vain Treen treffiläisille sopii, niin tuon täältä yhden mamman mukanani, johon olen tutustunut äiti-vauvajumpassa :)
Iisa, meidän neiti kakkasi joka ikinen yö 1-8 kertaa ekat 2,5 kk ja tuolloin tuli vaippaa usein vaihdettua öisin. Nykyään vaihdan kerran siinä klo 5-8 välillä, riippuu ihan kuinka neiti herää syömään. Meidän tyttö on kyllä aikamoinen pissikonekin, sinappikoneen lisäksi ;)
Iisa: Mä vaihdoin Heidille öisin vaipan vaan ehkä jonku pari viikkoo kotiutumisesta. Nyt Heidillä on se pampersin baby dry öisin ja se ei kakkaa yöllä, ni en oo sit vaihtanu.
Harmi kun et pääse tapaamiseen. Olis ollu hauska nähdä! Mut ens kerralla sitten.
Musta noita Tampereen tapaamisia vois olla useemminki ku kerran puolessa vuodessa. ;) Kun kerran tässä lähistöllä asuu niin moni. :D Heh.
Burde taasen
eli ehkä tästä flunssasta selvitään! Minulla on jo ihan hyvä olo ja tyttökin malttoi aamulla jo olla leikkikaaren alla vähän aikaa sekä selällään että mahallaan ja sylissä halus leikkiä " noustaan pystyyn" -leikkiä. Eli eiköhän se siitä parane pienikin. Me käytiin eilen sit lääkärissäkin, vaikka neuvolasta neuvoivat odottamaan vielä pari päivää kun ei ole kuumetta. Tyttö kuitenkin itkeskeli yhteen menoon pitkän aikaa, mitä ei yleensä tee ja rupes rääkymääb hirveesti aina, kun pistin pitkälleen, joten halusin varmistaa korvat. Kaikki oli ok, mutta on nyt annettu höyryhengitystä, niistetty ja niistetty, nukutettu pää ylhäällä jne. Nukkui yön tosi hyvin vaunuissa, jopa normaalia paremmin, heräs ekan kerran vasta neljältä ja sit seiskalta ja posoteltiin puoli kymmeneen nukkua.
Nyt on sit ekoilla päikkäreillä vaunuissa eteisessä, kun lääkäri kehoitti nukuttamaan sisällä ihan vaan et on helpompi tarkkailla hengitystä. Enkä mä näillä pakkasilla olis viitsinyt lähteä kävelyttään tuonne ulos!
Joten jos nyt paraneminen etenee tytölläkin hyvin, niin oltais tulossa huomenna treffeille. Mut infoan vaikka MM:lle tekstarilla, jos ei päästä.
AA, mun piti tuosta teidän pitopalvelusta kommentoida, että musta on ihan käsittämätöntä, miten huonotasoista palvelua niiltä saa! Mehän pidettiin nimiäiset Linkosuon tiloissa ja musta se oli suuri pettymys. Onneks meillä muuten oli oikein kivaa, mutta harmitti kun ruokaa oli lupauksista huolimatta mun mielestä liian vähän ja tilatkin oli aika nuhjuset (vois ne varmaan siivota ennen tilaisuutta??). En ees viitsinyt antaa palautetta, vaan aattelin, että eipä tartte toista kertaa sinne mennä. Meille ku ei kotiin olis mahtunut, niin pakko oli saada tilatkin muualta.
Vai kääntyilee se Heidi jo! Hienoa! Meilläkin typy treenaa kovasti, mutta ei se ole vielä lähellekään päässyt ympäri. Ja nyt ei oo treenannutkaan enää.
Harmi, ettette Iisa ja Elli pääse treffeille! Mä vaihdoin alkuun vaipat yöllä silloin, ku oli kakka, mutta nyt on jo pitkään mennyt niin, että kakkaa ei tule tai jos tulee, se tulee päivällä, joten yöllä ei tartte vaippaa vaihdella. Me vaihdetaan yöasu kahdeksan aikaan illalla, sit jos neiti valvoo pitkään, vaihdetaan vielä kerran ennen ku nukahtaa yöunille, mut niillä nukutaan sit ainakin seiskaan asti, joinain aamuina pitempäänkin. Typy ku yleensä herää seiskalta rupattelemaan töihinlähtevälle isille ja nukahtaa sit alle puolen tunnin uudestaan. Jos ei ole hereillä seiskalta, vaipat vaihdetaan vasta ku noustaan ylös. Joten ei se yövaipparumba loputtomiin kestä! :)
Sinänsä onnellista, että vaikka on tuota flunssaa, niin kakkapihtari on alkanut nyt kakkaamaan kerran päivässä. Pienet on äidin ilot!
Mä pidän kans rättiä tisseillä öisin, tai lähinnä silloin ku imetän. Mun rinnat harvoin vuotaa itekseen, mutta auta armias, jos neiti imee toista rintaa niin johan aukee niagara toisessakin ja sänky on ihan märkä.
Toivottavasti Idan ihottuma on vaan jotain pakkasihottumaa eikä allergiaa. Meilläkin muuten siivottiin eilen pöytää papereista, kun typy istu sylissä ja yletti pöydälle... läpsimistä ei vielä harrasteta, mutta kädet on nyt tosi in muuten.
pesukarhullapa on ikävät työajat, vaikka onneks pystyt vaikka surffailemaan välillä. Mä en kestäis yhtään yötöitä pitemmän päälle, vaikka sellaisia kyllä harrastin ihan omasta tahdosta kun oli dedis päällä. :)
Open Aino se jo vetelee bataattia! Ja kääntyilee myös! Älyttömän terhakka pakkaus teillä kyllä on. Meillä lähinnä minä olen opetellut syömään bataattia, kun ainainen peruna on alkanut kyllästyttämään. :)
Viipero, toivottavasti Aleksi tosiaan piristyy käninöistään. Kyllähän noilla vauvoilla on hyviä ja huonoja päiviä ihan selvästi. Meillä kitinät on yleensä merkki siitä, että pitäis päästä unille. Jos ei nukuta, on melkoinen hymytyttö, onneks!
Voi kunpa Karssulin Ainolle löytyis hyvä ruokavalio, niin pääsis äitikin huolistaan ees hetkeksi, eihän niistä kokonaan tietenkään pääse. Mulla on sellainen kutina, että jännetupintulehdukseen olis hyvä saada jotain hoitoo, joten kysy ihmeessä lääkäriltä. Lepo muistaakseni on ainakin olennaista.
möröttimen Kassu ei meinaa syödä pullosta... meidän neiti on syönyt aina hyvin, useesti tuntuu et söis aina mieluummin pullosta ku tissistä! On siis saanut melkein joka viikko kerran pullosta, joten ei ole päässyt unohtamaan " taitoa" . Ostin aikoinaan kahdenlaisia pulloja varalle, ainuja ja Nukin koliikkipullon. Molemmista syö. Sen oon huomannut, että välillä pitää tunkea Ainua kunnolla suuhun, että alkaa imemään, jos antaa vain pään, rupee syömään kuin tuttia eikä sieltä mitään tule. Mutta meidän neiti siis syö tuttia joka päivä, joten ehkä siksikin myös pullosta syöminen on helppoa.
zenillä on murmelinelämää... no, sitähän tämä kyllä on. Mutta tuntuu aika hyvältä minustakin, että elämässä on jotain rutiineja. Kunhan ei ihan samanlaisia päivät ole.
kandin ura-ahdistukseen piti myös kommentoida, että helpostihan sitä tulee sellainen olo, että miten tässä näin kävi... mutta sit täytyy vaan miettiä, et mistä nykyisessä elämässä joutuis luopumaan, ja tajuaa, että ehkä se oma valinta oli itselle se oikea kuitenkin. Mä nimittäin kans tein tuon päätöksen, en lähtenyt ulkomaille vaan halusin katsoo mihin miehen kanssa päädytään. Olen erittäin onnellinen, että tein sen päätöksen, vaikka se jossain vaiheessa tuntui haikeelta, etten valinnut toisin. Mutta nyt mulla on maailman ihanimmat mies ja tytär! Urasta viis! Sitä ehtii luomaan sit myöhemminkin, ihan oikeesti.
Q, mulla on noista riisipapereista sellanen kuva, et sais heittää pönttöön, mutta enpä ole varma. Kun en siis itse käytä (vielä). Eilen kävin vaihteeks hiplaamassa vaippoja ja ostinkin villaiset vaippahousut, kylläkin pääasiassa ihan vaan villahousuiks tytölle. Mut voihan niitä jossain vaiheessa kokeilla, kun malttaa. Viikonloppuna mallailin sitä äitiyspakkauksen vaippaa, mutta se oli niin skitson näköinen, tytön jalat suurinpiirtein sojotti toisiin suuntiin... en varmaan osannut laittaa sitä kunnolla. Täytyy kokeilla uudelleen, kunhan tästä flunssasta päästään. En halua rasittaa neitiä millään uudella nyt.
Jaahas, pitäisköhän lopettaa höpöttely ja laittaa vaatteet päälle. Pitäis yhdeksi mennä sovituille asioille ja sit neljältä kampaajalle! Jos vaan mies muistaa tulla vahtimaan.
Ai niin, mä taisin eilen flunssapöllyissäni varata meille uuden asunnon. Oho... huomenna tulee arvioija katsastamaan tän nykyisen kämpän. Me päästään ehkä kesällä muuttamaan! :-o
-Osse ja nuhanenä
Onpa tänään kylmä.. Varsinkin kun on ollut niin leuto talvi niin olin ihan jäässä muskarista tullessa :S. D meni silti parvekkeelle peittovuoren alle nukkumaan, kun itsekäs mamma ei viitsinyt riisumisella herätellä (että saan roikkua rauhassa netissä ja juoda teetä ;) ).
D meni eilen pari kertaa konttausasentoon :) Pysyi siinä ehkä sekunnin, kun yritti lähetä heilumaan jonnekin muualle taas. Mistähän tolle meidän lapselle sais ostettua keskittymiskyvyn? ;)
Aino Eveliinalle onnea nimestä! Tosi kurjaa toimintaa pitopalvelulta..
Osse älä suotta murehdi tota vahinkoa. Meilläkin on D' n pää kopsahtanut ovenkarmiin (tosin toi meidän luupää ei ole moksiskaan). Paranemisia teille!
Aksu on keksinyt uuden lemmikin :D (imurin taputtelu). Kuulostaa hassulle!
Q: Mä kun olen nähnyt susta vaan tän äiti-puolen niin oon kyllä aina ajatellut et äitinä sä olet niin omimmilas :) Tai siis oot jotenkin aina niin ilonen kaikista q' n jutuista ja pirteä yms. etkä tällänen stressaava masentunut itkupilli niin kun mä ;) Sä oot mun äiti-idoli :D Riippuu liinojen materiaalista et saako laittaa vessan pönttöön. riisipaperin saa ja varmaan jotkut ohuemmat kuitupaperit. Kokeile vaikka puhtaalla liinalla, et " hajoaako" se vedessä. Ainakin sit voit vetää vessasta alas jos hajoaa..
Karssuli: Mulla on ollut jännetupen tulehdus (jopa niin pahana et jännekin oli tulehtunut ja jossain vaiheessa koko homma oli jopa krooninen nimi. menneisyys paskatalikon varressa ;) ). Paranee (jos ei ole paha) itsekseen levolla ja kylmällä. Lääkäriltä saat tod. näk. saikkua (heh hee), lastan tai siteen ja särkylääkereseptin, pahaan saa kipsin ja kortisonipiikin (ei kannata antaa pistää, nimim. jossain vaiheessa ei edes ihoa kädessä jaljellä..). Mulla paras hoito oli (suoraan tallista hevositla itseen sovellettuna ;) ) 3 x päivässä 15 min kerralla kylmää. Tää tekee kipeetä aluks, mutta auttaa nopeasti. Kastele käsipyyhepaperi tai pyyhe tms. laita märkä räsy kipeän kohdan päälle, räsyn päälle jääpussi (pakasteherneet tms. sopii loistavasti ;) ) ja pintelillä kiinni (mä en tiedä oikein hyvää snaa tolle pintelille, mut joku joustava side mikä kääritään paketin päälle et pysyy kasassa. Annat olla vartin. Ekat reilut 5 min on kamalia mut sit helpottaa..
Pesukarhu: To ois leffa, jos sinne pääset? Ihanaa, että olette kotiutunut ja sopeutunut uusiin kuvioihin (sun työt ym.).
Iisa: Monet nettikaupat, mitkä myy kestoja myy myös kankaita. www.kestovaippainfo.fi -> tietokannat -> myyjätietokanta ja sit etsimään.. Tai olitkin jo löytänyt kankaan, mutta tuolta voit etsiä lisää ;). Me vaihdettiin öisin vaippaa niin akuan, et löyty yöksi riittävä vaippa megapissaajalle. Nyt öisin vaihdetaan vaan kakkavaippa ja käytössä pampers baby dry. Vaippa on kyllä aamulla litimärkä, mut ei ole vuotanut (paitsi kakkoja).
Jenni ja D 7 kk (partsilla)
AA:n tyttö oli saanut kauniin nimen! Ikävää että pitopalvelusta sait huonoa palvelua. Ja pääset vielä laulelemaan, hienoa! Ja saat vielä törsättävääkin, hienoa (täällä yks kade!)
Sirulle onnittelut, sekä kaikille muillekin ketä en vielä ole onnitellut!
Osse, noita aina välillä tapahtuu, meillä mm Eetulla oli viikonloppuna silmä mustana kun sattu kaatumaan silmäkulmalleen, ja nyt on vekki ottikossa, kun eilen kolautti sen takan kulmaan... Huoh! Mutta kaikesta huolimatta paranemisia teille molemmille! Niin ja onnea uuden asunnon löytymisestä! Mistäpäin saitte? Ja millasen?
Miamik, ihania vaavinkaishetkiä! Meikä just lupautui täällä vetämään vaavinkaisryhmää, heh heh, mitähän siitäkin tulee...
Ja tuosta imurista, meillä taasen Eetu rakastaa sitä! Isin kanssa on aina päästävä imuroimaan... (miesten juttu meillä!) Ja teillä oli Ida oppinut läpsytyksen! Meillä yritetään !!! opettaa kuinka silitetään, eikä raavita/nipistellä/läpsitä lujaa!!! Vielä ollaan todellakin opetteluvaiheessa!!!
Mörötín, meillä Eetu ei suostunut juomaan kuin ihan pienenä vauvana tuttipullosta, ei vaan osannut imeä siitä... Mutta noin neljän kuukauden ikäisestä asti ollaan juotu nokkamukista. Ja nyt menee jo tosi hyvin! Eikä meillä kyllä syöty tuttiakaan, peukku on paljon parempi... Äitiinsä tullut, edes jossain...
Zen, kyllä sitä oppii kuin oppiikin olemaan itekseen tai no vauvan kanssa, ja sit jos ukko sattuu olemaan esim saikulla tai vapaapäivällä, niin meillä meni ainakin alkuun rytmit ihan sekasin...
Voi, että kun ei Pesukarhu pääse perjantaina treffeille, höh! Mutta kivaa työrupeamaa!
Q, kyllä onnistui itkettämään tätä mammaa!!! Niisk! Ja kiitos!
Opelle, meilläkin on kanssa välillä " erimielisyyksiä" Eetun kanssa millon aamu alkaa... Mutta kummasti hän on oppinut että ennen seittemää on ihan turha huudella sängystä mitään! Heh! Joo, tiedän huono äiti... Hienosti oli teidän neiti kasvanut ja kehittyykin hyvin!
Iisalla ja Ellillä on tulossa ristiäiset. Onnea vaan etukäteen! Muuten millä alalla nykyään työskentelet? Mä kun oon lastenhoitoalalla, niin oon huomannu että välillä tulee miehellekin väännettyy rautalangasta, vaikka vissiin ymmärtäis vähemmälläkin...
Vaipanvaihdosta öisin, meillä vaihdettiin vaan jos tuli kakka. Ja ehkä noin 1-2kk???
Burdelta tuli hyvä ehdotus! Meikä ainakin lupautuu vaikka jo ensi kuussa tulemaan, kunhan ei vaan satu viikolle 10, miehellä sillon loma! Ja meno laivalle!!! JEE!!!
Niin, ja treffeistä puheenollen! Pitäiskö meidän järkätä kesälle joku " megatapahtuma" ? Jonnekin puistoon?
Pikkumilliltä piti kysyä, että minkäs ikäinen olet itse? Aattelin vaan että josko oltais samanikäiset, kun on samanikäinen mieskin ja poika... Heh!
Joo, oon mä vähän väsy, toi pirun kuukun valvottaa, viime yönä heräsin, ihan itekseen Eetu nukku tosi kauniisti, klo 1 ja sit klo 3-6 olin hereillä, ja kun olisin saanut unenpäästä kiinni, niin Eetu heräs klo 6.10 ja höpötteli puolisentoista tuntii... Ja sit nousin puol ysi ylös... Joten nukuin vissiin viime yönä noin viis tuntii, ja useemmassa pätkässä, ei kiva!
Tänään olikin meillä perhekerho, oli kyllä ihana mennä sinne taas! Eetu oikein nauttii siellä olostaan! Ja kavereista! Huomenna ois koirien agility, mutta vissiin peruuntuu tuon pakkasen takia... Aamulla näytti täällä -25! Muistelisin että viime vuonna oli samanlaiset pakkaset, kun ei oikein viittinyt mennä tuonne ulos sen ison massun kanssa...
Käytiin eilen muuten ostamassa liput perjantaille! Jee! Jotenka tulossa ollaan kyllä...
napero ja Eetu lauantaina 1vee, niisk
Kylläpäs on napakkaa pakkasta. Vieläkin -22 ja talon seinät paukkuu. Hui! Sais vähän laskea. Mutta meinaan kuitenkin kohtapuoleen fyllata Emmin vaunuihin ja edes hetkeks pistää pihalle, muuten menee ihan kärttyilyks koko päivä. Pistän sitten harson kuomun etee, niin eiköhän neiti tarkene. Nyt se köllöttää tuossa takana sängyllä ilman vaippaa - ilmakylpyjä, ilmakylpyjä... ;o)
Meillä on menossa nyt kolmas kestoilupäivä. Tilasin siis kuus AIO Popolinia. Kalliita olivat, mutta aikas käteviä ovat myös. Vähän paksuja vain, eli kun muten Emmille mahtuu kaikki kapoisetkin bodyt, niin nyt joutuu vähän mietimään, että mitä laittaa. Päivällä ollaan siis vaan käytetty ja hyvin on mennyt. Tosin kakkatilanne ei oo vielä osunut päivällä. Neiti siis säästelee äitiä. ;o) Ja isisäkin silleen, että kakkaa nykyään useimmiten silloin kun ollaan kahdestaan, niin ei tartte isin pykiä vieressä - miehellä kun tekee tosi tiukkaa olla oksentamatta. Okei, eihän se hyvälle haise, mutta kyllä sen kestää.
Meillä on myös pari jotain erillistä vaippakuorta ja niihin sellaisia muotoonommeltuja fleece/flanellivaipoja sisään (saatiin lahjaks), mutta eilen kun kokeilin sellaista systeemiä, niin eipä imut riittäneet. Täytyy vissiin tuunata ite sinne jotain lisää tai muuten jäävät kyllä käyttämättä.
Sirulle ja perheelle vielä kerran onnea ja tervetuloa tälle puolelle!
AA:lla oli sitten kuitenkin huono säkä pitopalvelun kanssa. Voi räkä! Sanaa vaan eteenpäin, ettei ainakaan tutut haksahda samaan puljuun. Nätin nimen sai teidän neiti kokonaisuudessaan! Mites muuten ne teidän vaunut? Pelitääkö taas kuomu?
Tähän väliin tuli muuten mieleeni, että minkä verran teidän vaavien korvista tulee vaikkua? Meillä Emmillä nimittäin tulee ihan sikana sellaista keltaista ja paksua. On ollut pakko putsaa varovasti rievunkulmalla ja joskus jopa vanupuikolla tuosta ulkokorvalta. Onkohan normaalia vai oisko jotain tulehdusta tulossa? Ei likka muuten kipee ole, mutta tuo vähän mietityttää.
No nyt alkoi itku. Jatkan juttua myöhemmin. Onneks kirjoittelen WordPadiin, niin ei katoa välillä nämä tarinat.
Tulipas sitten samalla katsottua, ketkä juontaa Euroviisut keväällä. Olishan tuo Pelkonen pitänyt arvata. en oikein tykkää siitä, mutta Leppilampi on kyllä valinta mun makuun. =)
Osse oli kolhinut tyttöä. Sellaista sattuu! Mähän tuossa pari viikkoa sitten kopasin Emmin pääs hoitopöydän yläpuolella olevaan hyllyyn. Huutoa tuli, mutta ei edes mustelmaa. Kun nuo on tuollaisia vempuloita, niin tosiaan saa olla tarkkana.
MiaMikilla on kans sanat hukassa, sama täällä. Iltaisinkin kun laulan Emmille unilauluja niin kovasti on omia sovituksia - niin sävelessä kuin sanoissakin. =) Me yritetään päästä vauvamuskariin ens kuussa, kun täällä alkaa. Ja ostin mä pari CD:täkin ja kirjakaupasta sais hakee tänään Vauvan vaaka kirjan ja cd:n, niin päästään kotonakin laulaan ja jumppaamaan. =) Muistelisin muuten, että sairaalasta saadussa maidonpakastusohjeessa oli tuo 3kk rajana. Mullakin on maitoo pakkasessa (ei toki lainkaan tuollaisia määriä), mutta enpä oo juuri käyttänyt. Nan purkki kaapista on niin paljon helpompi. =S
Kassu oli ollut reipas reissumies! =) Kiva on vauvan kanssa liikkua, kun näkee, ettei vauva siitä kärsi vaan päinvastoin tykkää. Emmikin on sellainen kyläluuta, että viihtyy missä vaan - kunhan äiti on mukana. Vierastusta on taas täällä vähän ilmassa, varsinkin silloin kun neiti herää päikkäreiltä. Silloin ei vieraitten kannata heti hyökätä sylittelemään tai edes silittelemään. Mutta kun Emmi on hetken tiiraillut, niin jo taas hymy irtoaa.
Emmihän ei ihan kirjaimellisesti ole ollut täsyimetyksellä, mutta suurimmaks osaks kyllä. Aluks se söi ihan reippaasti tuttipullosta, mutta nyt on alkanut välillä oleen vaikeeta. Varsinkin jos joku muu kuin minä syötän ja minun syötölläkin välillä iltaisin, kun velliä tarjoilen. Sinnikkäästi oon vaan antanut ja kehottanut muitakin jatkamaan tappelusta huolimatta. Eli totuttelua vaatii. Ja tosiaan onhan tuo hörpyttäminen toinen vaihtis. Sitä me ei ollakaan kokeiltu.
Kylläpä Q kirjoitteli kauniisti elämästään! Kyllä itellä tulee samoja ajatuksia mieleen. On tää vaan niin ihanaa, kun on tuo oma höppänä mies, mahdottoman suloinen vauva ja oma kotikin. Mulla vielä on tuo vakkarityökin odottamassa. Mutta ymmärrän kyllä Kandin ajatukset, kun monella " läheisellä" tilanne on kovin toinen. Ehkä mulla tää seesteisyys johtuu jo iästäkin, olenhan päälle 30 ja töissä oon ehtinyt olla jo useamman vuoden. Ja sinne kun kyllä kerkii takaisin. Ja kuten Q:lla, tää on ollut mulla haaveena jo ihan pikkuisesta saakka.
Kandi ja Jenni oli ainakin jutelleet miehen ja vauvan yhteisestä ajasta iltaisin. Täällä kans ihan samoja mietteitä. Mies kun tulee kotiin, niin kyllä se hetken Emmiä sylittää ja leikittää, mutta jo pian se menee tietskarille tai mitä milloinkin ja jättää Emmin sitteriin tai lelumatolle tai jonnekin ja antaa siellä sitten kiekua. Ja mulla palaa käämit, kun rauhassa haluisin jotain tehdä. Ja mielellään niin, ettei tarttis mitään kitinöitäkään kuunnella, kun sitähän saa tehdä pitkin päivää. Mutta täytyy vaan ymmärtää, että kyllä nuo työssäkäyvätkin tarttee sitä ihan omaa aikaa ilman vauvaa.
Karssulin Aino oli tykännyt toisista vauvoista. Kiva! Jännetuppitulehduksesta luulisin sen verran, että kyllä se jotkut tropit kaipaa. Ainakin kun jos se on sulla kädessä, millä kannat Ainoo, niin ei lepoakaan saa tarpeeks.
Vai että Aleksi edelleen koettelee äitiä. Kyllä se ikä tekee paljon, mutta aikas kitinää sitä on välillä täälläkin. Täytyy van muistaa pitää mielessä juuri nuo aurinkoiset hetket silloin kun ipana oikein känkkää.
Open Aino kellahtelee jo masulleen. Loistavaa! Ja bataattiakin menee. Mä jotenkin kovasti odotan noita kiinteitä. En tiiä miks.
Hienoa, että Pesukarhun töihinpaluu on ollut sujuvaa!
Iisa harjoittelee kantoliinan sitomista. Voi kun ois jaksanut itsekin, mutta ei se vaan multa jotenkin luonnistunut. Niinpä meillä on tuo rintareppu käytössä ja varsinkin nyt kun Emmi on siinä nenä menosuuntaan niin tykkää kovasti. Pienempänä saattoi kyllä nukahtaa siihen kun oli naama mua kohti. Nyt on liikaa kiinnostavaa näköpiirissä, joten ei " ennätä" .
Öisistä vaipanvaihdoista: Emmi ei juurikaan kakkaile enä yöllä, niin me ei vaihdeta vaippaa ollenkaan joka yö. Välillä kyllä sitten aamusta on yökkäri märkänä, mutta Emmi herää niin hyvin aina vaippaa vaihdettaessa, että sitten siinä on taas kunnnon nukuttaminen, joten vain jos illalla ollaan kovin aikaisin laitettu yökkäri ja samalla vaihdettu vaippa, niin vaihdan yöllä.
Heidille onnea uudesta taidosta! =)
Vaarallisia flunssapöpöjä Ossella! ;o) Mutta oikeesti onnea asunnonvaihtoon! Kerrohan jotain uudesta!
Napero heitti loistavan idean kesän megatreffeistä. Pistetäänpä suunnittelu liikkeelle!
No nyt oon kirjoittanut oikeen maraton pitkään ja pitkän viestin. Jätetän nyt tilaa muillekin. Mulle tulee piakkoin vanha työkaveri kylään, niin vois olla hyvä vaikka vähän tukkaa kammata ja etsiä jotain kahvipöytään. Eilen ostin runebergin tortut täks päiväks, mutta sitten tulikin miehen työkaveri yllärikylään, niin ne meni siinä. =( Enkä mä ite tonne ilmaan lähe kävelemään kauppaan, enkä viitti kaivaa autoo tallista. Lintulaudan kävin äsken täyttämässä, kun Emmiä kävin hiljentelemässä, niin se riitti.
-Amy ja Emmi tuolla vällyjen välissä pihalla
Löysin pakkasesta torttutaikinalevyjä ja jääkaapista luumuhilloa. Siispä joulutorttuja pöytään! Joulu tai ruuneperi, mitäs sillä on väliä... =D
-luovalla leipomispäällä, Amy
Mörötin, meillä kun Aksu oli vielä täysimetyksellä mä silloin tällöin pumppasin maidon pulloon niin, että isi sai syöttää ja poika oppi pullosta syömään. Hienosti sujui alusta asti pulloilu, mutta sitten tiedän sellaisiakin vauvoja jotka ei vaan oo suostuneet koskaan pullolle.
Ope, meillä on just tollanen rytmi että Aksu nukahtaa vasta puoliltaöin ja nukkuu sitten aamulla ysiin tai kymppiin. Aamujen puolesta sopii mulle loistavasti, mutta olis kiva saada hetki omaakin aikaa illalla¿ ja sitten vaikka meillä yleensä mennään myöhään nukkumaan niin välillä tuo mies valittelee kun ei pääse nukkumaan ajoissa. Niin ja onnea Ainolle uudesta taidosta =)
MiaMik, meillä on ollut jo pitkään ihan pop toi läpsyttely ja tukasta vetäminen¿ äidin mielestä se tosin ei oo pop aamulla ekana herätessä.
Meillä muuten Aksulle tuli pakkasten tultua ihottumaa jalkoihin ja sitä on nyt pitempään jo ollut.
Niin ja toki sopii, että tuot mammakaverin treffeille mukaan =) Eikös Tikrukin tuo? Mä en vielä tiedä onko mun tuttu tulossa, mutta Aksun kanssa me ainakin tullaan.
Burden Heidillekin onnea uudesta taidosta! =)
Napero, ikää löytyy 24v ja syksyllä napsahtaa siihen vuosi lisää =D
Amy, kyllä Aksullakin aika paljon vaikkua tulee korvista. Oon sit ihan jollain rievun kulmalla pyyhkässy puhtaaks.
Huh, olipa urakka saada Aksu tänään nukahtamaan sisälle¿ mutta nukahti sitten lopulta oltuaan viis tuntia hereillä.
Aksulla on nykyään koko ajan hirmuinen touhu päällä. Hauska seurata uusien asioiden oppimista. Ahdistaa vaan nää kämpän pienet neliöt kun koko ajan saa olla kieltämässä poikaa menemästä jonnekin. Eilen nauratti kun Aksu tuli yhtäkkiä keittiön kulman takaa kävellen keittiöjakkaran perässä =D niin ja sormet löytyi eilen. Vähän väliä kesken leikin pysähtyi katselemaan kättään ja laittoi kättä nyrkkiin ja avasi. Oli ihmeellistä kun sormet liikkui.
Jeps, mutta me tosiaan ollaan tulossa huomisille treffeille kuten myös perjantaisille. Ja elokuviinkin torstaina, mutta Tampereelle =D
Pikku-milli & Akseli 9kk
Taas pitkä tauko kirjoittelussa..
AA:n tyttö oli saanut kauniin nimen, meidän tytöstä tulee luultavasti Eveliina. :)
Q, en ole vielä lukenut onko joku vastannut hoitoliinoista, mutta kestovaippa tapaamisessa sanottiin ettei niitä saa heittää vessanpönttöön, tukkiivat kuulemma putket.
Meilläkin on (vihdoin) muutamana päivänä käytetty harsoja ja villapöksyjä ja äp-kuorta. Kyllä siinä vähän säästää, varsinkin kun sähkö kuuluu vastikkeeseen. :)
Typy on nukkunut jo puolitoista tuntia rintarepussa, liinaa en jaksnut sitoa. :) Mies on kolmatta viikkoa kotona, tämän viikon on kylläkin lomautettuna. Tällä viikolla selviää mihin menee seuraavaksi töihin.
Typy keksi viikonloppuna mobilen tarkoituksen. :D Sängyssä makaa sen alla ja katsoo sitä silmät pyöreinä ja hymeilee melkein koko ajan. :) Ihana näky.
Amy, niistä treffestä, lähteekö se juna 11.09? Vois nähdä siinä asemalla ennen lähtöä..
bejpi ja nukkuva typy 5vk + 2pv
sain nemon vähän aikaa sitte nukkumaan ja kerkesin tehä itelleni ruokaa. vähän jännitti,et miten nukahtaa sisälle,ku on nyt pystyny ulkona nukuttamaan ja on nukkunu siellä tosi hyvin.
mut ei tarvinnu ees taistella,laitoin vaunuihin ja pienet itkut tuli vaan.. saa nyt nähä kuinka kauan nukkuu, mut pääasia,et jonkun aikaa edes:)
Onnittelut sirulle pienestä rinsessasta!! :)
Olikohan muitakin uusia,onnea kaikille.
AA:lla oli ollu tosi huono pitopalvelu, hyvä ettei menny kuitenkaan ristiäiset pilalle. Tosi huonoo palvelua! Kauniin nimen teiän tyttö sai:) yks enska-aino lisää:) Mut senhän sä jo paljastitkin jossain vaiheessa.Kiva se kuoro-juttu. Mä haluisin kans johonkin kuoroon laulamaan. Haluisin Q:n tavoin johonkin viihdemusiikkia esittävään.. Mun äiti laulaa sellasessa kuorossa, niillä on ollu hyvii konsertteja.
ossella ollaan oltu kipeinä. Paranemisia sinne! hyvä,että on alkanu kakka kulkemaan neidillä.
MiaMikin ida on keksiny läpsytyksen ilon:) toivottavasti ei oo allergiaa idalla. hyvä,että voide tepsii:)
mörötin: Meillä on aikasemmin hyväksyny kivasti pullon,aluksihan siellä lastenosastolla syötettiinkin pullosta. Nyt ei oo pariin viikkoon annettu pulloa,et eihän sitä tiiä, jos ei vaikka seuraavaks kelpaakkaan. Mut uskon,et kun on tarpeeks nälkä, niin syö kyllä..
Varmaan kantsii vaan harjotella, jos sit alkais maistuu maito pullostakin.. Toivotaan, et onnistuis. :)
Syötän rintakumin kanssa,en tiiä vaikuttaako asiaan.. Pääsin siitä kyllä jo eroon,mut rintatulehduksen aikaan otin takas käyttöön, enkä enää uskalla ottaa sitä pois.. :/
zenillä on ristiäiset tulossa myös. eiköhän ne mene oikein kivasti:) meillä jäi kaikki valmistelut silloin vikaan viikkoon ja kivasti meni.
Q:kin sairastunu, joten paranemisia sinnekin. Tää on kyl todellakin elämän parasta aikaa! :) Olo on onnellisempi kuin koskaan. Vaikka välillä myös väsynyt.
Karssuli: Toivottavasti selviäis nyt ne allergia-jutut ja alkais Aino kasvamaan. Onneks Aino on kuitenkin iloinen tyttö:) Noi allergiat on kyl inhottavia. on varmaan rankkaa.
Viiperon Aleksilla tulee huomenna 3kk täyteen:) Nemolla tulee lauantaina. On aika menny kyl nopeesti,mihin se aika oikein kuluu?
Meillä poju on nyt löytäny kädet ja nytkit onkin sit koko ajan suussa:D yrittää välillä syödessäki niitä tunkea sinne väliin ja sit käy harmittaa, jos otan tissin pois tieltä. hassu poika. :D
Nemo on alkanu myös juttelemaan kovasti, on ilmeisest tullu minuu, ku juttuu piisais vaikka kuinka ja paljo. :D hehe. Ihanii äänii päästelee, häyy ja hauu on aika yleiset " sanat" . :) ja nyt alkanu vähä kiljahteleeki.
Ihana hymypoika on:)
burdekin oli käyny kirjottelemassa. kiva:) ja heidi oppinu kääntymään masulleen. :)
ykkösopen aino oli kellahtanut selältä masulleen:) onnea siitä. on kyl jännää,kun oma lapsi oppii uusia asioita. niin ne vaan kasvaa.
meillä istu tosi hyvin alussa vaipat,eikä ikinä tullu mitään läpi.mut nyt ku poju on kasvanu,ni välil tulee liejukakat läpi ja välil pissat. mut usein vaan öisin.. eli just silloin,kun ei välttis tarvis vaihella vaippoja:D jeejee. mut kestovaippoja mäkään en jaksais alkaa käyttää, oon sen verran laiskiainen.. ja kun tot pyykkiä on nytkin jo niin järkyttävät määrät,että..
nemo puklailee kauheesti ja sen takii aika usein joutuu vaatteitaki vaihtaa. ja rättejä menee vaikka kuinka.
neuvolas sano viimeks,et vois kokeilla nyt kun 3kk tulee täyteen, et alkais antaa pieniä perunamaistiaisia, jos puklailu sit vähenis.. et eiköhän me sit aleta pian antaa maistiaisia.
pesukarhun töihin paluu on sujunu hyvin. hienoa:) ja muuttokin onnistunu.
iisan tytölle tulee nätti nimi:) mä oon vaihtanu öisin vaippaa satunnaisesti. jos haisee tai tuntuu tosi painavalta..tai jos on tullu läpi,ni sit tietenki..
jennin D meinaa jo lähtä konttailemaan vai. :) tai ainaki konttausasento jo alkaa löytyy. kiva:) kohta se siellä alkaa viilettämään pitkin asuntoa.
napero oli ehdottanu kesäks jotain megatapahtumaa. loisto idea! ehkäpä mekin sit kesällä päästäis ja uskallettais lähtä matkustelemaan. muutenki ootan kesää niiiiin paljon, lämpöä lämpöä:)
en tykkää talvesta,mut nyt on ollu ihan mukavaa, kun on ollu niin leuto talvi. tosi kiva kyllä,kun on päässy vaunuilemaan ja muuta eikä oo tarvinu istua vaan sisällä.. paitsi nyt,kun alkoikin kovat pakkaset.. mut jos nää menis pian ohi. hope so.
Amylla ja MiaMikilla on laulujen sanat hukassa. Sama täällä, vaikka oonkin niitä ennen paljon lauleskellut.. Oonkin lauleskellu nemolle enemmän ihan muita kuin lastenlauluja. Se on ruvennu tykkäämään,kun käy aina hymyilemään kun laulan sille. hihi.
Ja joulutorttuja oli amy vääntäny. nams. :)
pikku-millin aksu on kova touhottaja,varmaan saa perässä olla, kun toinen mennä viipottaa.mua jo vähän jänskättää kuinka vilkas vilpertti meiän nemosta tulee.. mä oon ite ollu ainaki sellanen,et vähän ku silmä vältti, ni jo olin taas juossu johonki.meil on kuvattuki sellast tilannetta,kun olin 1vee ja juoksentelin naapurin pihalle koko ajan.. minut haettii aina sieltä pois ja juoksin vaan takasin. :D ja sormet oli aksu löytäny.hauska varmaan kattoa,kun toinen ihan ihmeissään availee nyrkkiä. :)
bejpin typy hoksannu mobilen tarkotuksen. meilläki nemo tykkää siitä kovasti. välillä jaksaa katella sitä kauankin ihan ihmeissään:D
kandin noelin kuvia kattelin tossa yks päivä. ihana on. <3 täl viikolla ei ollukkaan vielä kandi käyny kirjottelemassa.
noniin.kerranki kerkesin kommentoimaan teiän juttuja. ja tähän meniki ties kuinka kauan! välillä oon heijaillu vaunuja,ku sieltä kuulunu jotain,mut kyl nemo nukkunu jo kohta 2tuntia sisällä:) hyvähyvä.
nyt alkaa niskoi särkemään.. on ihan jumissa..
moikat kaikille. :)
lara ja nemsku vajaa 3kk
Täällä oli aamulla vaatimattomat -36.8 astetta pakkasta...
Ja tällä hetkellä -32.
Nenää ei siis olla ulos laitettu. Oon ihan puhki kun oon varmaan neljä tuntia yrittänyt Aleksia nukkumaan, huonolla menestyksellä.. Väsy kova mutta ei sitten millään uni tuu. Nyt viimein nukahti 45 min sitten, mutta oon jo muutamaan kertaan käyny laittamas tuttia suuhun. Mikähän sitä vaivaa.. Ehkä vain yliväsymys, kun ei uloskaan pääse missä yleensä nukkuu hyvät unet.
Miehellä on kokonaista kolme lomapäivää nyt joista tämä toinen, ja on " vain" raksalla neljään saakka näinä päivinä. Kello tietääkseni oli ja meni neljän mutta miestä ei kyllä näy?
Luin kyllä pinon mutta saa nyt kommentointi jäädä myöhemmälle.
Ihan on veto pois. Tää on välillä tätä =)
Viipero & Aleksi
Nopeesti vastaan Amylle: Heidiltäkin tulee oikeen paksua tummankeltasta vaikkua... Ihan normaalia kuulemma. Oon kans vanupuikolla vaan siitä korvakäytävän suulta pyyhkiny. Varsinkin kylpypäivinä lähtee hyvin vaikut, kun on vesi sitä vähän pehmittäny.. :)
Ei muuta tällä erää, vaikka oliki paljon kaikkee mitä tekis mieli kommentoida... Jos huomenna sit kehtais kirjottaa taas. ;)
Burde ja Heidi 4kk+
Meilläkin quulta tulee sellaista ihan keltaista vaikkua yleensä just aina vauvauinnissa. Oonkin miettinyt, että kohta ne muut äidit ja isit aattelee, että me ei koskaan putsata pikku-ukon korvia. :) Mut siis ilmeisesti on ihan normaalia. Mäkin oon putsaillu pumpulipuikolla varovasti siitä korvan ulkopuolelta, mutta vois ehkä vaihtaa johonkin muuhun, kun pelkään, että poika just alkaa hosua ja kääntää päätään ja sit on puikko korvassa.
Tässä nämä tärkeimmät. :) Palailen illemmalla, kun quu on mennyt nukkumaan.
-Q-
Mä oon ihan pihalla..Liia nukku yöllä kokonaisen tunnin omassa sängyssä, loppu yön oli sellasessa horroksessa/puoliunessa, huito ja heilu ja alko heti itkemään kun omaan sänkyyn laitoin..ja mä kun luulin että se ei voi pahemmaks enää mennä..hah!;) Taitaa uudet taidot tehdä levottomaksi.
Burdekin oli kirjoitellu, voi miten kurjaa että Simballe kävi niin, tahdotko kertoa että mikä sen ksylitolimyrkytyksen aiheutti..oletan siis että koiruus pääsi syömään jotain luvatonta? Voimia sinne!
Meidän koiravaarihan jouduttiin lopettamaan samana päivänä kun tultiin tytön kanssa sairaalasta ja se oli kyllä kamalaa, se hormoonipölly ei ainakaan auttanut siinä vaiheessa. Näen vieläkin melkein joka yö unia meidän Otosta, yltiöpositiivisesti ajateltuna hyvä etten ehdi juurikaan öisin nukkua kun tulee aina niin kova ikävä Otto-unen jälkeen:)
Koira-asioista muuten vielä sen verran että meille tulee pentu parin kuukauden päästä:) Oon varmaan vähän kahjo kun tähän vielä koirankin otan mutta tuo meidän koira on ollut kovin yksinäinen kaverinsa kuoleman jälkeen ja nyt kasvattaja soitti että meidän koiran sisko sai pentuja joten yksi niistä tulee sitten enolle kaveriksi;)
AA:n tyttö oli saanut kauniin nimen, pitopalvelun käytös oli kyllä kurjaa:(
Möröttimellä oli hankaluuksia pullon kanssa, meillä Liia ei aluksi ymmärtänyt yhtään pullon tarkoitusta, mutta tajusi lopulta kun " härnäsi" pullolla ylähuulta niin että tyttö alkoi hamuilemaan ja sitten lykkäsi pullon suuhun.
Ossella on ollut rankka viikko, mukavaa että alkaa taas kääntymään parempaan..väsymys on kyllä karmea olotila.
Karssulin tytön päiväunet kuulosti taas niin ihanilta,luin sen kohdan oikeen miehellekin ääneen ja sanoin että eikö ois ihanaa jos se menis meilläkin noin:) Teillä on rankkaa tuon allergian kanssa, toivottavasti lsaatte pikkuhiljaa selvyyttä siihen asiaan! Mulla on ollut nuorempana jännetupin tulehdus kolme kertaa ja aina on mennyt ohi itsekseen kun on vaan lepuuttanut kättä..tosi helppoa pienen vauvan kanssa;)
On ollut keskustelua siitä urajutuista ym. Niinkuin Q kauniisti kirjoitti koen mäkin eläväni nyt elämäni parasta aikaa, ihanaa kun saa olla kotona tytön kanssa ja seurata pienen kasvua! Ymmärrän kyllä urasuuntautuneempien ajatuksia..itse en oo ikinä ollut kovin kiinnostunut uran luomisesta, töitä toki oon aina tehnyt mutta vähän sitä sun tätä. En oo löytäny sitä oikeaa työtä mikä innostais ja ehkä senkin takia nyt on niin hyvä olla.
Open pikku-Ainokin on oppinu uusia juttuja, hienoa että maistelut on onnistunu hyvin!:) Meillä Liia saa iltaisin peruna-porkkana velliä ja teen sen niin että otan pakkasesta ite tehtyä sosetta, sulatan, lisään maidon ja tilsin koko setin vielä lusikalla metallisiivilän läpi ja se on ainakin meillä tullut tutista läpi. Voiskohan maissivellinkin laskea siivilän läpi?
Hienoa että napnapin ja pesukarhun töihin meno on sujunu hyvin!:)
Miamikin tyttökin jo läpsyttelee, hassu:) Mä lypsän yleensä tissistä suoraan soseeseen kun saan lypsettyä vaan käsin, mä oon kuullu vaan siitä 3kk säilymisajasta.
tehän ootte todenteolla innostuneet kestoilusta! Mä oon jo myyny muut pois mutta muutama käytetty vaaleanpunainen s-koon fuzzi on vielä jäljellä + muutama aio, eihän ne enään mahdu..oisko kukaan kiinnostunu?
Pikkumillin Aksu on ihan höpsö touhuineen:)
Amy, meilläkin leivotaan joulutorttuja ihan ihme aikoina vuodesta kun ne on miehen herkkua;)
Hienoa että nemo on nukkunu noin hienosti sisällä!
Tuo pakkanen aiheuttaa monelle päänvaivaa kun pikkuiset ei nuku, meillä se ei kyllä vaikuta, Liia kun ei oikeen enää nuku vaunuissakaan. Mulla on kyllä ollu tylsää kun oon yleensä käyny vaunujen ja koiran kanssa pitkän lenkin joka aamu ja nyt ei päässy, koiran vaan käytin nopsaan kun mies tuli kotiin.
..ja meiltä myös löytyy vaikkukorva;)
Liia se ei vieläkään käänny, taitaa jäädä koko taito kun tyttö on niin innostunut istumisesta, tahtoo vaan istua töröttää koko ajan ja aina makuulta punkee pystyyn..päivät menee parin tunnin päivä unilla jotka nukutaan yleensä kolmessa erässä..kantoliina on edelleenkin tissin lisäksi ainoa konsti saada tuo ikiliikkuja nukkumaan. Onneksi mies pystyy sen kantoliinailun hoitamaan jos vaan töiltään ehtii niin saan minäkin ees hiukan vapaata päivässä:)
vauvauutisia oon kurkkinu o-puolelta..ihanaa se aina vaan on:)
Mukavaa viikonjatkoa!
Queen ja Liia kohta kohta 6kk
Viimein sain teidän kaikki jutut luettua, Aavan nukutettua ja pääsin koneelle. Päivällä olis hyvin ollut aikaa kirjoitella, kun Aava nukkui, mut meidän netti ei suostunut toimimaan, GRRR...
Sirulle onnittelut prinsessasta! Taidat tuoda perässäsi paljon muitakin O-puolelaisia tänne. Piti käydä siellä kurkkimassa...
AinoAurora, aivan ihanan nimen on teidän prinsessa saanut. Ja todellakin oikein, et annoit palautetta pitopalvelulle. Toivottavasti viidakkorumpu toimii ja menettävät paljon asiakkaita ;-) Ihana, kun toiset osaa laulaa! Mäkin laulelen Aavalle jatkuvasti, vaikka nuottikorvaa ei paljon ole ja äänikin on kateissa. No mummoni sanoi joskus, että " omalla äänellään se lintukin laulaa" . Onkos sulla jo kovat suunnitelmat hierontapöydän rahojen tuhlaamiseen? Mä ainakin tuhlaan kaikki veronpalautukset ym. jo monta kertaa mielessäni, ennen kuin rahat edes tulee.
Osselle tsemppiä flunssan selättämiseen, toivotaan, että se menisi nyt ohi! Ja tosiaan pieniä nämä on nämä äitien ilot! Kakka voi olla päivän kohokohta...
MiaMik, meillä nuo yösyömisajat heittelee vieläkin. Välillä olen miettinyt, voiko johtua siitä, et jonakin päivänä maitoa vain tulee vähemmän ja sit pitää tankata yölläkin enemmän?! Toivottavasti pääsette eroon ihottumasta. Varmaan tämä kylmä ja kuiva ilma tekee hallaa pienten iholle?! Vielä maidosta; mulle sanoivat laitoksella, että 3kk maidossa säilyy vitamiinit ja maito säilyy 6kk. Mä olen " kierrättänyt" meidän maitoja niin, et isi on syöttänyt pullosta pakkasesta sulatettua maitoa ja mä olen pumpannut uutta tilalle. Toivottavasti Iidakin vielä suostuisi ottamaan joko pullosta tai nokkamukista!
Pikku-milli ja mies oli päässeet tuulettumaan! Ihana, että teillä on isovanhemmat noin lähellä ja voivat auttaa! Niin ja hienoa, että saavat samalla tutustuttua lähemmin lapsenlapseen... Ja ihanilta kuulostaa Aksun puuhailut!
Mörötin, meillä Aavalle on annettu pumpattua maitoa pullosta aina silloin tällöin, että suostuisi siitä sitten syömään, jos tarve tulee. Mietin, et voisit kokeilla niin, että antaisit pahimpaan nälkään vähän tissiä ja sitten kun Kasperi on jo vähän saanut masuun täytettä, kokeilisit pulloa?! En tiedä, olisiko apua???
Q:llekin tsempitystä flunssan selätykseen! Mä en ole heittänyt riisipapereita ja kuivaliinoja vessanpönttöön. En kyllä nyt vähään aikaan ole niitä paljon käyttänytkään... Hieno juttu, et kestoilu on alkanut mukavasti! Ei se ole vaikeaa eikä työlästä, kun vähän alkuun pääsee. Ja tosi kiva, että tekin olitte päässeet vähän tuulettumaan!
Karssuli, voimia teille jaksaa Ainon ruokaongelmien kanssa. Mutta kuten kirjoititkin, niin tärkeintä on, että Aino on iloinen tyttö! Me ei kyllä tällä kertaa tulla leffaan, kun meillä on jumppa ja muskari samana päivänä. Ehkä ensi kerralla?!
Viiperolle jaksamista! Mulle sanoi " vanhemmat" äidit Aavan ollessa pieni, et kolmen kuukauden kohdalla on " maaginen" raja, jonka jälkeen lapsen kanssa olo helpottuu... Meillä meni ehkä vähän kauemmin, mut toivon et teillä alkais helpottaa!
Open Aino kääntyilee jo hienosti ja noin aikaisin! Mäkin mietin, et aloittaisin kiinteät sitten bataatilla... Joten pian on täälläkin yksi bataatin purija, vai voiko niin sanoa tuosta hampaattomasta neidistä =)
Iisa, meilläkin on menty kestoilla laitokselta asti. Paitsi öisin en niihin alussa luottanut. Nyt alkoi kertikset falskata niin usein öisin, joten olen uskaltautunut kokeilemaan kestoja myös yöaikaan. Meillä ei enää vaihdeta vaippaa yöllä joten yövaipan pitää olla tooosi imukykyinen. Taas on uusi kokeilu Aavalla pepussa ja suloisesti tuhisee sängyssään. Niin ja piti vielä sanoa, et ihan " hyvähän" tuo Pillitä, Elli pillitä -biisi on!
Toivottavasti Burden vierailu isovanhempien luo meni kivasti. Se on jotenkin kuitenkin niin haikeaa, kun he alkaavat menemään heikompaan kuntoon. Hieno juttu, kun Heidikin oli punnertanut mahalleen!
Jenni, sun juttua oli kyllä ilo lukea. Mm nimimerkit jännetuppitulehduksen kohdalla. Sulla on sana hallussa! Ja siitä se D lähtee liikkeelle, tuo oli jo hieno alku!
Mahtava tuo Naperon idea megatreffeistä kesällä! Kannatetaan!
Amy, kestojen kanssa on meillä käytössä nepeillä kiinnitettävä bodyn jatkopala. Menee paremmin nuo bodyt haaroista kiinni. Vaippoja myyvät verkkokaupat myy myös niitä... Mietin, voisko jotkut niistä sisävaipoista kaivata vielä pesukertoja ennen kuin pääseevät parhaaseen imuun. Ainakin bambu ja hamppu vaatii useita pesuja... Niin ja vaikkua on meilläkin, mut nähtävästi aika yleistä! Huvitti nuo tortut! Niinhän se on, torttu kuin torttu.
Bejbi, ihanalta kuulosti tuo teidän prinsessan mobilen tajuaminen. Meillä ei ole Aavan sängyssä sellaista, mutta kylässä sitä ollaan kovasti muutaman kerran ihmetelty.
Laralei, ihanilta kuulosti Nemon jutut! Nyt teillä on sitten kunnolla juttuseuraa toisillenne ;.)
Tämä on kyllä varmaan pisin viesti ikinä... Sorry!
Sit vielä neuvolakuulumiset. Aava oli 64,6cm pitkä ja painoi 7110g. Päänympärys oli 42cm. Nyt oli tullut vähän vähemmän painoa (+500g) ja pituutta (+1,6cm) kuin aiemmin. Neuvolantäti sanoi kuitenkin, et riittävästi on tullut. Vielä ei puhuttu sen enempää kiinteistä, kun maitoa tulee ihan ok. Viimeksi sain ohjeet kiinteiden aloittamiseen 6kk ikäiselle...
Sit pistän pystyyn pienen gallupin: Minkälainen tukiverkko teillä on? Löytyykö lapselle läheltä hoivaajia?
Meillä asuu molempien vanhemmat 400km päässä, joten heistä ei paljon lastenhoitoapua ole. Kavereita asuu ihan lähelläkin, mutta heillä on omat lapset vielä melko pieniä. Heidän kanssaan varmaan saadaan sovittua jotain lapsenvahtivuoroja kuitenkin. No mun sisko asuu osittain Lahdessa, niin hänestä ja miehestään on kyllä apua. Tuntuu, että vielä ei ole kaivannut paljon apuja, mutta ehkä jossain vaiheessa tekee sitten mieli päästä miehen kanssa kahdestaan jonnekin?!
Queenille tsemppiä risaisten öiden kanssa! Toivotaan, et Liia treenaa uusia juttuja unissaan ja pian taas uudet jutut omaksuttuaan malttaa nukkua rauhassa.
Nyt lopetan tämän maratonviestin! Moikka!
Ü Sippu ja edelleen suloisesti tuhiseva Aava
Tänään olisin kyllä kaivannut sellaista, kun olen kovassa kuumeessa ja mies on ollut vaatimattomat 14h pois kotoa tänään... Ja äsken vielä soitti että myöhästyi junasta, eli puoli tuntia lisää vielä kaksinoloa Noelin kanssa... Meillä tosiaan kaikki sukulaiset Keski-Suomessa, ja kaverit kiireisiä opiskelijoita Helsingissä. Eipä tänne Keravalle kukaan niin vain tule, jos joku hätä on.
No, napsin paracetamolia maksimimäärän, ja ollaan vaan köllötelty sängyssä koko päivä. Mies saa hoitaa ilta- ja yöitkut ensi yönä!
Pakko lopettaa kun tämä pelkällä vasurilla kirjoittaminen on n iin työlästä.
Kandi
Vitsi kun te jaksatte niin ihanasti kommentoida kaikkia juttuja, multa ei kyllä millään luonnistu, luen kyllä kaikki ja kovasti olen mukana mutta en saa vaan kommentoitua kaikkea vaikka kuinka yritän.
Korvavaikusta: meillä tulee kanssa Ainolta vaikkua alussa otin varovasti tavallisen pumpulipuikon kanssa, mutta viimeviikolla löysin apteekista sellaisia turvapuikkoja, joissa on vain pieni osa pumpulista normikokoinen ja loppupää on sellainen paksupallo, ihan sika hyviä ei tarvii pelätä että neiti kääntää päätään ja tökkäsen tärykalvon puhki.
Voi kandi raukka joutunut ihan yksin hoitamaan pikkuista vaikka on itse kuumeessa.
Meidän pitää vaihtaa niitä puhelinnumeroita loppuviikolla jos sulla on jotain menoa ja tarviit apua niin mulla kyllä riittää tätä aikaa, voin hyvin olla kahden pikkuisen kanssa muutaman tunnin jos sulla on jotain menoa !
AA ja Aino
sitä, minkä takia tulinkin kirjoittelemaan... Mulla kun tuolla pakastimessa on tällä hetkellä 35 pussia 50-120ml maitoa, niin ajattelin käyttää niitä sitten soseiden sekaan. Onko kukaan tehnyt niin? Jossain paikassa luki, että pakastettu maito säilyy 3kk pakastimessa ja toisessa paikassa taas, että 6kk? Kumpaa olette noudattaneet?