Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Enskat viikkoon 6**

05.02.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9461563&p=&mpage=7&tmode=…

Tuossapa viimeviikon löpinät

Toivottavasti ei ole vielä pinoa missään, mä en ainakaan löytänyt antakaa satikutia jos niitä on nyt kaksi !

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meni sit treffit vähän oudosti meidän osalta :S. Oltiin joskus 13.05 sile Santa Fe' n Aikatalon puolella (eli siel missä oltiin silloin leffan jälkeenkin...). Odoteltiin siellä sit 13.30 asti eikä ketään näkynyt, joten häiyttiin :(. En tiedä olinko väärässä paikassa vai mitä tapahtu, mutta olin kyl pettynyt.. Ois kiva jos ois ollut edes jonkun numero tms. et ois voinut kysellä.. Tai soitin Q' lle mut siitä ei hirveesti apuja ollut.. Kiitos kuitenkin Q, kun tsekkasit mulle netistä sen pinon! Eli ens kerralla vaihdetaanko etukäteen numeroita, jooko? Mä en nimittäin käy läheskään joka päivä koneella enkä aamupäivisin käytännössä koskaan ehdi avata nettiä.. Koska sit tavattais uusiks, kun nyt oli muutenkin väkeä paljon kipeänä ym.? Ens viikolla ois leffa, oisko sinne lähtijöitä?

Eilen illalla kirjottelin muka tänne paljon, mut sit hävitin (TAAS!) sen viestin lähettäes :(.

Paranemisia kaikille kipeänä oleville ja onnitteluja tärkeitä päiviä viettäville!!

Burde: Toi meidän vauva on kyllä ihan vauva vielä ;) D alkoi ryömimään, ei kävelemään :) Tosi kamalaa toi teidän koiran kuolema.. Onnea uudelle hauvavauvalle kuitenkin :) Koska saatte vauvan kotiin?

Queen: Meilläkin maissinaksut menee vaan rouskien alas. Ainoa " oikea" ruoka mitä D vetelis miten paljon vaan :) D' lla on ollut hiukset syntyessä jo. Nyt vaan tuntuu et hiuksia lähtee ihan hirvesti. Sänky on täynnä karvaa aina.. Lisäks takaraivolla on komea kalju :S Jospa se nyt alkais kasvaa pois, kun D on enemmän mahallaan..

Joonalle onnea pystyyn nousemisesta!

MiaMik: Ei enää mee konttausasentoon. Se oli varmaan vaan hetken huumaa ;). Tai välil ryömies on tavallaan kontallaan kun siitä sukeltaa eteenpäin. Välillä ryömii " ihan normaalisti" välillä tollain kummasti :D

Karssuli: Hyvä, että saatte jotain korvauksia. Toi sun dieetti kuulostaa ainakin näin kasvissyöjänä aina kamalalle (siis et mulla esim. ei jäis hirveesti ruokalistalle tolla dietillä..). Mä en oikein osaa sanoa et miten monta pesua imut tarvii, mut yleensä kai jonkun 5-10 :S Ja mitä enemmän, sen parempi.. Voi johtua siitä et ei imut oo vielä parhaassa iskussa..

Jenni

Vierailija
2/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teidän vauvojen elämään on alkanut tulla jonkunnäköistä päivärytmiä? Siinä vaiheessako, kun alkaa olla hereillä päivisin? Kuinka kauan tässä meni? Viikkoja, kuukausia? Mietin vain, kun meillä ei tietenkään vielä tässä vaiheessa ole mitään rytmiä, nukkuu ja syö milloin sattuu, että koskas alkaa olla jotain suurpiirteistä rytmiä päivissä?

Han ja Rumpalipoika 1vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin h&m:stä sellaiset imetysliivit, jotka maksoivat 12,90e. Mun koko oli ennen 75C ja sanoisin, että nyt joko 70B tai 70C. Eli kannattaa ainakin yhdet ostaa jo laitokselle (siellä kun tissutellaan koko ajan, jos kaikki menee hyvin) :) Minä en ainakaan pystynyt kolmeen ekaan viikkoon lähteen kaupoille...

Täytyy mennä taas, kun mummeli tulee kohta käymään...

Vierailija
4/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni, ei voi olla totta!!! Ketään ei siis näkynyt mailla eikä halmeilla?! Varmaan olit tosi pettynyt kun kovasti odotetut treffit menikin mönkään, voin vaan kuvitella. Kun mua harmitti jo niin paljon, vaikka tiesin jo etukäteen, että ei päästä treffeille tällaisina nuhaneninä. :(

AA ja muut flunssaisten pikkupotilaiden hoitajat, kannattaa hankkia Apteekista sellainen Nenä-Frida, jolla saa niistettyä vauvan nenän. Se on mun mielestä paljon tehokkaampi kuin ne kaupassa myytävät. Toivottavasti teidän neidille ei tule vesirokkoa!

Lääkäri soitti tänään mun labratuloksista, ja joudun vielä jonnekin vatsaultraan tai jonnekin, että varmistetaan, ettei ollut sappikiviä. Aluksi epäili sappirakon tulehdusta, kun tulehdusarvot oli kohollaan. No, mä kyllä uskon, että ei tässä onneks ollutkaan mistään vakavammasta kyse, kun vatsa on nyt jo paljon parempi.

Hyvä, että Karssulin Ainon altistuskokeet on nyt ohi, niin saatte pian ruokailuasiat kuntoon. Meinaat siis kuitenkin jatkaa imetystä vielä? Tsemppiä, kyllä se siitä!

Han, älä turhaan huoli, vaikka rytmiä ei vielä olekaan. Teidän Rumpali on vielä niin pieni, että voi mennä kauankin, ennen kuin edes yö ja päivä alkaa erottua selkeästi toisistaan, saatika että ruokailu ym. alkaisi mennä jonkun tietyn kaavan mukaan. Meillä pikku-quu löysi jonkinlaisen rytmin ilmeisesti aika ajoissa, kun noin 2kk ikäisenä yöt nukuttiin jo suht rauhassa (tietysti yösyöttöjä oli aina muutama). Aluksi kukuttiin yömyöhään koko perhe hereillä tai tanssin ja lauloin quulle yksin saunassa, kun miehen piti saada nukuttua aikaisen aamuherätyksen vuoksi. Mutta siis jo n. 2kk-ikäisenä poika alkoi mennä klo 20 maissa nukkumaan. Tietysti joskus kiukutteli ja räyhäsi yöhön asti, mutta noin niinkuin yleensä... Valveilla quu ei tainnut olla juurikaan tuntia kauempaa silloin aluksi ja nukahti lähes aina syödessä. En enää muista kuinka usein oli selkeää nälkäitkua, mutta kyllä varmaan vähintäänkin parin tunnin välein piti antaa maitoa pikkumasun täytteeksi, kun eihän sinne kerralla paljon mahdu. :)

Burdelle halauksia! Tosi kurjasti kävi teidän Simballe. :( Tuo saikin taas vakavasti ajattelemaan tätä kodin turvallisuutta... Täytyy pian siirtää kaikki vaaralliset jutut pois " vauvaetäisyydeltä" ja tosiaan varoa kaikkia pesu- ym. aineita, mitkä voi olla vaarallisia. Ihan kamalaa jos vauva söisi jotain myrkyllistä tai vaikka tukehtuisi johonkin! Pikku-quu ei vielä liiku mihinkään suuntaan kovin vauhdilla, mutta parin kuukauden sisällä varmaan sekin muuttuu, kun poika keksii, miten voi ryömiä ym. Tänään on ollut hirmu treenipäivä. Hetki sitten quu " ryömi" takaperin, vaikka yritti eteenpäin. Matkat tosin on niin lyhyitä, että ei nyt ihan oikeasta ryömimisestä voi sentään puhua.

Ja oli muuten nätit sivut Burden Heidillä, tosi ihanat ja rinsessaiset! Selkeästi joku osaava ihminen on tehnyt nuo sivut. Voi kun mullakin olis sellainen lähipiirissä, kun jos heittäydyn syksyllä sitten yrittäjäksi niin tarttis varmaan tehdä mun yritykselle jonkunnäköiset kotisivut... Itse osaan vaan sellasta vanhanaikasta html-koodia, eikä sillä tule oikein kivaa mun mielestä...

Jonskukin oli jo noussut seisomaan, onnittelut! Varmasti harmi, että et pesukarhu nähnyt sitä ekaa kertaa, mutta etköhän vielä ehdi nähdä aika monta hauskan (ja hurjan!) näköistä pyllähdystä, ennen kuin homma sujuu ihan kuin itsestään. Me mennään siis Bahia Feliziin, mutta onhan noi molemmat paikat Kanarialla. Kiva kuulla, että olitte pärjännyt siellä hyvin Jonskun kanssa, kun quuhan on sitten huhtikuun lopulla suunnilleen samanikäinen kuin Joona nyt.

Pesukarhulle vielä: mä mietin tota samaa asiaa vähän vaan toisinpäin silloin kun multa murtu käsi. Eli kun olin vanhempainvapaalla, niin olisko mies voinut jäädä jollekin vapaalle töistä, kun en voinut hoitaa yksin quuta. Onneksi meillä mun sisko pystyi auttamaan hädässä, joten en sitten joutunut ihan loppuun asti selvittelemään sitä asiaa enkä osaa vastata sun kysymykseen.

Maissinaksut maistuu meilläkin! Ne on kyllä tosi hauskoja. Monesti otetaan poika meidän kanssa ruokapöytään, kun syödään itse. On se vaan quusta niin hienoa, kun saa istua isin ja äidin kanssa pöydässä (Bumbossa) ja syödä itse maissinaksua. Sen jälkeen menee kyllä aina vaatteet vaihtoon, kun quu vetelee tietysti samalla sukkahousuistaan jne...

Liialle puolvuotisonnittelut! Olis kyllä kiva tavata Liia ja Queen, kun lapset on niin tarkasti ikätovereita. :) Ai Liialla on alkanut tukkaa pukata? Meillä taas just toisin päin, eli syntyessä oli ihana tuuhea tumma tukka, ja nyt on enää tosi harva tukka, joka on vaalentunut tosi paljon. Takana on myös se ihanainen kalju ja lisäksi kaamea " tsekkitukka" , eli niitä vastasyntyneen tummia pitkiä haivenia. Koskakohan vauvan hiukset alkaa kasvaa uudestaan, jos tapahtuu tällainen varhainen kaljuuntuminen? :)

Joku oli kysellyt noista LillaMamman vaipoista, olikos se Karssuli? Meillä on niitä yhdet ja ollaan oltu tyytyväisiä, kun ne istuu tosi hyvin quulle. Pelkkä se perusimu ei kyllä riitä, vaan laitoin sinne vielä lisäks jonkun Bamboo doublerin, vaikka nyt olikaan. Se on toiminut ja on ihan mukavan ohut paketti.

Mukavilta kuulosti noi Tampereen treffit, mutta olikos niitä Helsingin treffejä sitten ollenkaan??? Tulkaa nyt raportoimaan!

-Q- ja -q- 6kk

Vierailija
5/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on hesasta kotiuduttu ja neiti syötetty.

Kotimatka oli ainakin ikimuistoinen. :) Kiitoksia kivoista treffeistä!

Oli kivaa vaihtelua meidän elämään että näkee muitakin lapsia.

Ollaan nyt todella iloisia, eilinen päivä meni ilman korviketta!! Ollaan viimeiset kaksi viikkoa annettu korviketta kun tuntui ettei maito riitä, eilen sit ostin rintakumin ja hyvin riitti maito. Toivotaan et nyt jäis sit korvike kokonaan pois. :

Nyt pitää lähteä tekemään lämpimiäleipiä!

bejpi ja kiltisti reissannut typy ~5vk

Vierailija
6/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että Jenni ei meitä löytänyt! =( Me oltiin siis siellä sisällä Santa Fessa. Yritettiin kurkkia sinne ulos sisäpihalle, josko ois näkynyt, kun sua ootettiin, mutta ei nähty. Mulle voi laittaa s-postia osoitteeseen La_My1975@hotmail.com ja samalla mut löytyy mesestä, niin mielelläni annan numeron, ettei toiste käy noin.

Mutta muille kiitos treffeistä. Kotimatka venyi, mutta nyt vihdoin kotona. Huh! Emmi huutelee, joten tarttee mennä. Kirjoittelen taas myöhemmin lisää.

-Amy ja känkkäränkkä-Emmi

Vierailija
7/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta kaikille treffeillä olijoille kiitokset seurasta! Niin ja meillä vähän venähti vielä Riihimäen ja Hämeenlinnan välillä lisää matka... Jossain Turengin jälkeen meni hätäjarru päälle! (Eetun olin jo pukenut toppavaatteisiin yms... Ja arvatkaa vaan menikö jäbällä hermot!) Ja sitä sitten selvittivät pidemmän aikaa (oisko mennyt jopa puolisen tuntia! En kattonut kelloo..) Mutta toivottavasti Pikkumillin loppumatka sujui ilman ylimääräisiä pysähdyksiä! Oli kyllä Aksu ja tytyt niiiiiiiiin suloisia tapauksia!!! (eikä lisännyt tätä vauvakuumetta sitten yhtään!)

Joo, mutta nyt en jaksa kommentoida, anteeksi! Tais viedä reissu äidiltä voimat, enemmän kuin Eetulta... Tuolla se iloisena " viheltää" isin kanssa...

napero, joka menee tekeen täytekakunpohjaa...

Vierailija
8/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille liivineuvoista, taidan siis jotkut käydä ostamassa jo etukäteen. Ne AA:n suosittelemat kuulosti käteviltä: jos ostan nyt sopivat, niin eiköhän ne veny ainakin sen verran että ensi hätään auttavat.

Mukavaa viikonloppua,

Kesis

P.S. Arvatkaa vaan, nousiko mun vauvakuume kymmenenteen potenssiin, kun tulin tänne kurkkimaan! Menispä nyt aika nopeasti!

Vierailija
9/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepäs sattui sopivasti, kun sullekin taitaa olla jo tosi pian tulossa ikioma nyytti! :D

Tässä voisin sivumennen myös mainita, että mullekin iski viime viikolla yhtenä iltana ihan yhtäkkiä Oikea Vauvakuume. Tähän asti oon vaan jotenkin ajatellut, että olis se ihanaa, kun saatais quulle pikkuveikka tai -sisko, mutta nyt siis illalla itekseni pohdin juttuja ja iski ihan jotenkin sellanen tosi voimakas, ihan kuin " fyysinen" tarve saada vielä kokea se kaikki - odotus ja synnytys ja se ihana vastasyntyneen pienen ihmisen pitäminen sylissä ja rinnalla. AAAAAhhhh....

Mutta onhan tämä meidän quukin vielä ihan äidin pikkuinen vauva, onneksi. :)

-Q- ja uinaileva -q-

Vierailija
10/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinnä kiitos kivoista treffeistä!!! Jenni, ei voi olla totta!!!! Ollaankohan me sitten oltu väärässä paikassa... onko sinne Santa Fehen useampikin kulkupaikka?

No, sitten siihen kotimatkaan... ei sitten ihan sujunut Hämeenlinnasta eteenpäinkään hyvin. Meidän kun piti Tampereelle mennä ja alunperin junan piti lähteä Helsingistä 16.06 ja olla Tampereella 17.52. No... matka Hämeenlinnasta Toijalaan kesti KAKSI TUNTIA!!! Hätäjarru meni vähän väliä päälle. Soitin sitten lopulta miehen tulemaan hakemaan meidät Toijalasta. Tampereelle en uskaltanut enää jatkaa... vaikka ilmeisesti sitten Toijalassa veturi olisi vaihdettu. Ihan kaamee matka... Toijalassa oltiin klo 20.25 ja kotona yhdeksältä.

pikku-milli & Akseli 9kk hippasen väsyneinä...

Vierailija
11/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosiaan mentiin jo vaille yksi sisälle ravintolaan, kun oli niin kylmä. Kurkittiin pihalle et millon Jenni tulee, mutta ei tajuttu työntää nokkaamme ulos! Sori kauheesti, mulle ei ainakaan tullut ees mieleen, että oltiin sovittu treffit ulkopuolelle... voi että nyt harmittaa... kävitkö siinä ulkopuolella pyörimässä? Joku nähtiin sisälle, et kävi vaunujen kanssa melkein ovella, mutta kääntyi sit pois. Mä kun en oo sua livenä vielä nähnyt niin en osannut sanoa olitko se sinä.

Tosiaan vielä naureskeltiin et onpa hassua kun meitä olikin vaan pääasiassa muualta ku pääkaupunkiseudulta. Onneks Sippu löysi meidät, niin tuli täältäkin joku tutuksi. :)

Mä kävin siellä Kampin kolmannessa kerroksessa, mutta en oikein innostunut niistä liikkeistä - tosi kalliita ja yhdessä oli vielä huono palvelukin. Olisin ostanut unipussin, mutta myyjä vaivautui just ja just katsommaan koneelta, oliko yhtä mallia isompaa ja kun ei ollut, jätti mut yksin niitä pällistelemään. Lähdin sit pois ja päätin ostaa jostain muualta...

Mut nyt täytyy lähteä neitiä nukuttamaan, vaikka tällä hetkellä on ihan tyytyväinen pikkuserkun 5v. viihdytykseen.

Toivottavasti millikin pääsi kotiin kaikista viivytyksistä huolimatta!!

-Osse ja kolmikuinen typykkä

Vierailija
12/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin siinä Aikatalon puoleisella sisäänkäynnillä 12.40, mut totesin sit itsekseni, ettei pidemmältä tulleet sinne eksyisi, kun ravintolan sivuillakin oli ohje Aleksanterinkadun puolelta. Suruttelin sit vaunuineni Aavan kanssa sinne ja löysin muun porukan. Harmi, ettet tullut kysyneeksi henkilökunnalta, että onko vaunuporukkaa näkynyt. Me ei varmaan jääty huomaamatta yhdeltäkään tarjoilijalta ;-)

No ensi kerralla vaihdetaan numeroita ja sovitaan tarkasti, että missä nähdään!

Kiitokset kaikille kivoista treffeistä! Jäi mukava fiilis ja koko loppupäivä meni hymyillen. Harmi, että teidän kotimatka oli ollut tuollainen noiden junien kanssa. Onneksi kaikki pääsi kuitenkin turvallisesti kotiin ja pienetkin taisi edes jotenkin jaksaa pitkän matkan?!

Mä en ole muistanut onnitella uusia äitejä.. Paljon Onnea teille uusista perheenjäsenistä! Aivan ihania oli räpätin kuvat! Mun mielestä kaikki vastasyntyneet näyttää vähän sellaisilta " pikku-hippiäisiltä" ; ovat ehkä vähän vielä ruttuisia ja hassun värisiä, mutta kuitenkin jo niin valmiita.

Nyt pitäisi lähteä kaunistautumaan, hiukset sojottaa mihin suuntaan tahansa ja naamakaan ei näytä niin hehkeältä. Pitäisi lähteä käymään säilytyslaatikoita ostamassa ja kummityttöä moikkaamassa...

Mukavaa viikonloppua!

Ü Sippu ja päikkäreille taintunut Aava

Vierailija
13/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas pinolla mittaa! Moneen asiaan olisi kommentoitavaa muttei taida kaikkeen pystyä vastaamaan, loppuu palstatila :)

Mun sisko joka on myös Aleksin kummitäti, oli täällä pari päivää joten en ole paljon koneelle ehtinyt. Nyt Aleksi nukkuu ekoja päikkäreitään joten nopeasti...

Moni enskavauva oli taas oppinut uusia hienoja taitoja, ryömimistä, seisomista, kävelyä.. onnea kaikille ylpeille äideille :)

Täysiä kuukausiakin oli taas tullut, onnittelut vauvoille niistä! Pikku-q ainakin oli täyttänyt jo ½ vuotta :) Ja Ossen typy eilen 3kk, ja Nemokin taitaa päästä tänään 3kk:n kerhoon!

Poppikselle, Han:lle ja Aliisalle tervetuloa tänne puolelle ja onnea vielä kerran. Aivan ihania kuvia oli pikku Räpsystä!

Burden koira oli lähtenyt vihreämmille metsästysmaille, suuri osanotto suruusi :(

Q:lla oli ollut yllättävää vatsakipuilua. Tuli kanssa nuo sappivaivat mieleen kun luin ekan kirjoituksesi. Toivotaan että selviää mitä kivut oli, eivätkä ainakaan uusiudu enää.

Han kyseli rytmistä. Aleksilla alkoi jonkinlaista suurpiirteistä rytmiä löytyä 2kk:n iässä. Toki heittoa päikkäriaikoihin on päivittäin se pari tuntia suuntaan ja toiseen, joten kovin tarkasti ei voi päivän rytmiä ennakoida. Mutta helpottaa se että edes nukkumaanmeno- ja ylösnousuajat on suunnilleen samat päivittäin, ja osaa myös ennakoida milloin seuraavat päikkärit on kun edelliset loppuu. Olipas mahdollisimman sekavaa selitystä ;) Mutta siis ihan pienenä joutuu vaan elämään vauvantahtisesti :)

Me oltiin eilen 3kk neuvolassa. Aleksi sai ekan rokotuksen, pieni ääni vain pääsi kun piikki iskettiin reiteen, ilmeisesti upposi makkaroihin niin hyvin ettei paljon edes tuntunut :) Illalla oli ehkä vähän tavallista levottomampi ja itkuisempi, joten annoin sitten supon yötä vasten.

Ja komiat oli mitat taasen: paino 7670g, pituus 65.2cm. Tosin enää ei mennä käyrien yläpuolella tuon pituuden kanssa

Vihreästä kakasta kyselin, ja terkka oli sitä mieltä että luultavimmin se on ilmavaivoista johtuvaa. Täysimetettyjen kakka kuulemma voi vaihdella hyvinkin paljon ja olla silti ihan normaalia.

Täällä onkin näköjään pakkanen hellittänyt, enää -12. Taidetaan päästä ulos tänään :)

Viipero & Aleksi 3kk

Vierailija
14/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin NAPERON EETULLE 1-VUOTISONNITTELUT!!!!

Han, meillä tytöllä oli alusta asti ¿yörytmi¿. Heti sairaalasta kotiuduttuamme neiti tajusi, että yöllä nukutaan :) Tietenkin hän heräsi syömään ja kakkimaan, aluksi jopa 6-7 kertaa yössä, mutta nukahti kuitenkin heti takaisin. Oikeastaan nyt vasta 3-4 kuukauden iässä on alkanut päiväänkin tulemaan rytmiä esimerkiksi neidin on saatava nukkua klo 11-12 alkaen se 3-4 tuntia päikkäreitä tai ollaan niin kiukkusia että ;) Syömispuoleenkin voi sen verran sanoa, että ensimmäiset 3 kuukautta päivisin syötiin ½-2 tunnin välein ja nykyään 2-5 tunnin välein.

Ida ei sitten kakannut eilen kertaakaan. Sehän tarkoitti sitäkin, että ruokakaan ei maistunut. Ida söi klo 10 muutaman imasun tissistä ja sitten lähdettiin sinne mun kaverille. Klo 12 oltiin lähdössä, niin neitipä ei suostunut syömään vaan nukahti heti matkalle. Siinä siiten 3h45 min päästä aloin äidilläni häntä herättelemään ja ei oikeastaan vieläkään ¿pyytänyt¿ ruokaa. Ilta meni myöskin silleen, että sai tissiä tuputella. Ja huom. vieläkään ei ole neiti räjähtänyt ;)

Osselle pihiysvinkkejä :) Unohdin nimittäin aikaisemmin¿ Ensinnäkin minä myönnän, että Idan saatuani olen lipsunut tässä, koska onhan ne vauvan vaatteet aivan ihania ;) Sääntö numero 1: Laita käyttötililtäsi menemään joka kuukausi tietty summa säästötilille automaattisesti. Minulla menee esim. 110 euroa joka kuukausi säästötilille :) Siinä se sitten olikin ;)

Kiitos muuten kaikille, jotka vastailitte äidinmaidosta ja soseista! Minä en edes muista mistä olisin lukenut sen, että 6kk säilyy pakastimessa? Vastasikohan kukaan hanille siitä kauanko säilyy jääkaapissa? Muistaakseni vuorokauden ja lämmintä maitoa ei saa sekoittaa kylmän sekaan!

Ihana kuulla, että Ida ei ole ainoa Eetun lisäksi, joka yöllä pulisee. Heidikin yöllä höpöttelee :)

quierollakin oli ollut kipukohtaus ylävatsassa. Itse asiassa minäkin käytin kaveriani kesällä yöllä taysissa, kun hänellä oli samanmoinen kohtaus. Syytä ei löydetty, hänelläkin oli tulehdusarvot koholla.

Tukiverkosta. Meillä asuu kaikki lähimmät sukulaiset 5 km:n säteellä, mutta ei me olla hoitajaa tarvittu kun muutaman kerran. Isi hoitaa mun reenien/hieronnan/parturin/kuntoilun ajan.

Kaikille kipeänä oleville paranemisia!

MiaMik ja Ida 4kk1vko

Vierailija
15/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Jaahas..eka viikonloppu kotona alkaa! Tyttö on jo 8vrk vanha ja ollaan saatu pidettyä se hengissä vielä! =D Maitoa tulee joka päivä vähän enemmän ja tyttö vaikuttaa tyytyväiseltä..Kovin kiltti toi on..Meillä nukutaan mukavasti yöllä 4-6 tunnin pätkiä, sitten syödään taas vähän ja nukutaan lisää..Silti oon vähän väsy kun tulee sit herättyä jokaiseen ininään ja valvottua sit hetken katsellen..=) Oon niin huono nukkumaan päikkäreitä tytön kanssa ja sinnittelen ihan turhaan tehden kotitöitä välipätkät..Ehkäpä mä kohta luovutan ja alan nukkumaan vähän enemmän..=)

Naperon Eetulle 1-vuotis onnittelut! Tuntuu hurjalta, että ne vauvat tosiaan kasvaa!! =D

Pikku-milliä pitää uudestaan kiittää villasukista! Ovat olleet joka päivä kovassa käytössä..=)

Neuvolakuulumisia oli laitettu..En nyt muista mitään tarkempaa..Pöh minua..=)

Meillä on se eka neuvola ens viikon torstaina..Mennään siis vielä sinne äitiysneuvolan puolelle ennenkuin siirrytään lastenneuvolan kirjoille..Ekaa kertaa siis silloin ulos ja nyt jo vähän jänskättää..=)

Onko kaikki muuten käyttäneet tuttia ihan alusta asti? Täällä on isä aika hanakasti aina laittamassa tytölle tuttia ja nyt tytön pitääkin imeä 3:sta erilaisesta päästä kun on tissi (käytän vielä rintakumia), tuttipullo kun saa pumpattua maitoa ja sitten vielä se tutti..Tuntuu vaan, että sen olis hankalaa aina alkaa sit imemään tissistä yöllä jos iskä on pitänyt tuttia sen suussa..Oonko ihan hoopo vaan? Niin..ja tytöllä on kuulemma korkea kitalaki (silti kuulemma ihan normaali) ja joku kätsy sanoi sairaalassa, että sillä saattaa tulla vaikeuksia imemisen kanssa..Hmph?

Nyt ei taas muuta..Nää koneella käymiset on aika nopsia vielä kun ainakin näin aamulla tyttö haluaa tasasin väliajoin tissille..=)

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

t. poppis ja räpsy 8vrk

Vierailija
16/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti taasen kirjottelen, ku toi ruoka tossa jäähtyy... :)

Eli Naperon EETULLE 1-v ONNITTELUT!!! Ja onnea muillekin vauvoille, jotka on päässy uusille luvuille. =)

Q: Juu mä oon tosi tyytyväinen niihin Heidin sivuihin. Mun sisko ne on tehny... en olis ikinä uskonu, että niistä tulee niin ihanat. Nyt on sit pitänyki lahjoo siskoo kiitokseks mm. 3:lla ruokasäkillä jne. :)

Jenni: Tosi kurja juttu kun teidän treffit meni ohi suun. :( Voi itku. Voin kuvitella kuin sua on harmittanu.

Meille ei tuu hauvavauvaa, mutta Queenille tulee. Jos muistin oikein. Me ei aiota ottaa koiraa moneen vuoteen. Simba oli niin ainutlaatunen, ja aiotaan ny rauhassa keskittyy vauvailuun. :)

Juu kyllä mä muistin, että D alko ryömii ja kun kirjotin sillon sitä viestiä, ni mietin, että noinkohan se ymmärretään väärin. :) Mutta siis musta se kun vauva lähtee liikkeelle, niin SE ON ISO KEHITYSASKEL! :D Siitä eteenpäin saakin olla koko ajan perässä vahtimassa... tosin alkuun se vauhti ei oo niin kamalan huimaa. ;D

Jep.. mut nyt -> HYVÄÄ V.LOPPUA KAIKILLE! Olis ollu kyl jotain kommentoitavaa vielä, mutta toi kana on jo varmaan ihan kylmää... Joten MoRo!

Burde ja Häydi-Heidi 4kk+

Vierailija
17/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on pikkuisäntä ulkona nukkumassa, ihanaa päästä normaaliin päivärytmiin kun pakkanen lauhtunut!

EETULLE unohtui isot ONNITTELUT 1-vee synttäreiden johdosta!!!

Mietinkin tuossa edellistä viestiä näpytellessä että jokos se pian oli Eetun merkkipäivä.

MiaMik, oon kans jostain lukenu tuosta 6kk:n säilyvyydestä. Oisko ollu joko imetystukilistan sivuilta, tai sitten pumpun käyttöohjeista. Sanottiin, että 3kk säilyy -18 asteessa (?) ja 6kk vielä kylmemmässä tai jotain sinne päin.

Poppis kyseli tutista. Imetysoppaan ohje on, että pariin viikkoon ei tuttia, jottei vauvan imuote häiriinny. Mutta rintakumihan on tutin mallinen, joten sama kai se jos tuttia käyttää. Ja kyllä hoitsut iski jo laitoksella pojalle tutin suuhun. Tosin Aleksi ei tuttia juurikaan pariin ekaan kuukauteen huolinut millään ilveellä, nyt jo maistuu. Eli mielestäni voitte tutin antaa tarpeen vaatiessa.

Tukiverkosta vielä piti. Eli meillä mun vanhemmat ja sisarukset asuu n.100km:n päässä, harmittaa etteivät lähempänä kun ei niin usein pysty nähdä. Toki parin viikon välein yritetään että joko he tulee tänne tai me reissataan sinne. Miehen vanhemmat taas asuu ihan tuossa 1km:n päässä, jotein useammin heitä näkee. Mutta meilla kanssa isä hoitaa Aleksin hoidon jos käyn esim. kaupassa. Oma äiti on toinen jonka kelpuutan hoitajaksi, jotenkin ei vielä ole muiden hoiviin tullut poikaa jätettyä..

Sellaista. Jaa nyt mieskin tuli, täytyy vissiin alkaa keksimään jotain ruuan tapaista.

Vierailija
18/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi myöhään kuin..tänään vihdoin tuo meidänkin pampula keksi kääntyä mahalleen:) itku siitä tosin tuli kun säikähti. Viisaria myös menee puolikierrosta ennen kuin hermostuu;)

Jenni: joo, meille se pentu on tosiaan tulossa niinkuin burdekin muisteli, se syntyi maanantaina joten pari kuukautta saadaan vielä ootella, mä oon jo niin malttamaton..

Q:kyllä me vielä joskus tupsahdetaan tapaamiseen, tää unenpuute vie vaan jotenkin niin voimat ettei jaksa suunnitella mitään ylimäärästä, ehkä niille megatreffeille sitten?!:)

Iisa:kaivan ne vaipat illlalla muuttolaatikosta ja laitan sit mailia kun en muista monta niitä on.

Queen

Vierailija
19/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista päivärytmeistä vielä... Meillä tuntuu olevan sellainen rytmi, että syöttöjen välillä on 2h. Kun herää, syötän (menee n. 15-20 min.) ja sitten kukkuu hereillä 0,5h-1,5h. Sitten kun lopulta nukahtaa, nukkuu vain sen verran, että on kulunut n. 2h viimeisestä syötöstä. Eli pahimmillaan ei nuku edes tuntia putkeen :/ (Ja näin myös yöllä) Sairaalassa ollessa ja vielä päivää pari kotiutumisen jälkeen nukkui pidempiä pätkiä, jopa 4h, mutta nyt ei millään. Huolettaa, että saako pikkuinen tarpeeksi unta.

Mietin, että onkohan mitenkään mahdollista tuota syöttöjen väliä pidentää, jotta poika nukkuisi vähän pidempiä pätkiä? Saisikohan sen syömään vähän enemmän kerrallaan, jotta olisi kylläisempi eikä tarvitsisi herätä pian uudelleen...? (Tänään mies syötti pullosta ja söi kerrallaan 50-60ml, onko se nyt sitten tarpeeksi ollenkaan...) Tai voisiko pojan saada nukahtamaan nopeammin? Kun musta tuntuu, että sillä on jotain ilmavaivoja tms. kun se ähisee ja puhisee ja on levoton, eikä millään nukahda (on kyllä siinä rajoilla, silmäluomet vaan luppasee). Eikä muuten aina röyhtäise tai puklaa syönnin päälle, vaikka miten päin käännellään. Että kyllä sillä jotain vaivoja varmaan on, mutten tiedä mitä. On niin avuton olo :( Itkettää, kun tuntuu, etten osaa mitään.

Nyt sentään nukkuu, mutta tuskin kauaa, kun viideltä ollaan viimeksi syöty.

Han ja Rumpalipoika 1vko

Vierailija
20/142 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Arvaa oonko mä nyt lukenut liikaa jotain imetystuen sivuja ja oon nyt varma, että meidän vauva ei saa tarpeeksi maitoa kun on niin kiltti ja hyvä nukkuja?! Nytkin jakso syödä pari kertaa vajaat 10 minsaa ja taas nukahti..HUOH..Tästä se panikointi jo alkaa..=D Tietämättömänä mulla ei oo antaa sulle mitään neuvoja kun en itsekään osaa mitään!!! =)

t. poppis