**Enskat viikkoon 6**
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9461563&p=&mpage=7&tmode=…
Tuossapa viimeviikon löpinät
Toivottavasti ei ole vielä pinoa missään, mä en ainakaan löytänyt antakaa satikutia jos niitä on nyt kaksi !
Kommentit (142)
että meidän ukko sitten rikkoi Ainon vaunut, kuomu ei pysy ylhäällä millään, eikä sitä ainakaan meidän näkemysken mukaan pysty kiristämään, toivottavasti ne siellä liikkeessä pystyy, melkein 800 ¿ vaunuissa pitäis jotain hienouksia sentään löytyä mur mur mur mur.
t: sama akka taas
hohhoijaa... vaihteeks täällä on äiti väsyneempi kuin vauva. Ollaan edelleen flunssassa, mutta tyttö nukkui hyvin koko yön, heräs kolmen tunnin välein syömään ja nukahti heti uudelleen. Minä taas valvoin illalla ensin pitkään ja sitten hölmönä en mennyt aamuisen vaipanvaihdon jälkeen takas nukkumaan vaan kökin ylhäällä. Kun vihdoin älysin mennä niin johan tyttö heräs ja sitten vasta väsyttikin...
Tein muutakin hölmöä tänään, nostin tytön sitteristä ja nostin ylös haistaakseni takamusta ja löin tytön pään ovenkarmiin! Vähän säikähdin, en onneksi kovasti lyönyt, mutta rupes kuitenkin itkemään... sais sitä vähän tarkkaavaisempi olla tuon pienen kanssa. Harmitti tuokin sähläys.
AA, mäkin oon joskus luullut rikkoneeni meidän vaunujen kuomun, mutta mies hokas jonkin konstin jolla korjaantui. Eli kyllä ne varman siellä liikkeessä osaa neuvoa.
Jaahas, täytynee mennä yrittämään, josko neiti kohta suostui päikkäreille tai edes syömään. Melkoisen heikolla on tuo ruokahalu kipeellä, tissit vuotaa koko ajan, kun syö niin vähän. Neuvolasta käskivät vielä pari päivää tarkkailla, jos kuitenkin syö jonkin verran ja nukkuu hyvin. Jos sit vielä jatkuu sairastelu, pitää viedä lääkäriin. Huvittais lähtee uloskin, mutta en tiedä uskallanko viedä neitiä.
-sekava Osse ja kiekuva neiti 12vk+
No johan oli AA:lla huonot pitopalvelut. Mutta pääasia, että neiti sai ihanan nimensä :) Ja kyllähän he varmaan vaunuliikkeessä keksivät keinon kiristää vaunujen kuomua ja jos ei, niin takuu korvaa uudet vaunut :)
Ossen neidille paranemisia! Täällä myöskin yksi äippä, joka ei ole taas tajunnut mennä illalla ajoissa nukkumaan. Iitu senkus aikaistaa vaan aamuheräämisiään, tänään heräsi klo 8.15 vääntään tortillaa. Ysiltä sain onneksi takaisin nukkumaan omaan kainaloon ja klo 10 sit noustiin. No sen siitä saa, kun laittaa neidin illalla niin aikaisin nukkumaan :)
Onkohan Iitulle tulossa nyt tiheän imun kausi, kun viime yönä heräsi jo klo 1.30 ekan kerran syömään? Tai no ei niitä yösyömisiä tullut kuin kaksi kuitenkin...
Mun pitäisi alkaa imuroimaan, mutta en vaan saa aikaiseksi. Iitukin nukkuu jo kolmatta tuntia ulkona ja fiksuna olisi jo pitänyt siivota. Ida meinaan pelkää imuria, huuli menee väkisin mutrulle ja alkaa huuto. Onneksi isi on kuitenkin kotona lohduttamassa.
Ilmoitin meidät tänään vaavinkaiset-ryhmään, missä sitten lauletaan ja loruillaan. Mulla on nimittäin pahasti laulujen sanat kateissa ja myös lorujen ;) Hoen koko ajan Idalle vain " aurinko, aurinko lettuja paistaa..." ja se onkin neidin lemppari :)
Sirulle ja neidille tervetuloa vauvapuolelle. Minäkin kävin ensimmäiset pari kuukautta aina ensin odotus-puolella ja sitten vasta tulin tänne puolelle :) Missäs muut juuri nyyttinsä saaneet luuraa??
MiaMik ja Ida 4kk
AA, Kauniin nimen teidänkin neiti sai. =) Tosi kurja, että pitopalvelun kanssa kävi noin!!!
Osse, paranemisia teille sinne!!! Toivottavasti pääsette treffeille kuitenkin! Niin ja on sitä tullut täälläkin joskus vahingossa pamautettua Aksun pää ovenkarmiin =/
MiaMik, meillä Aksu kanssa vähän epäluuloisesti suhtautuu imuriin. Viimeksi tosin sitten rohkaistui niin paljon, että kulki koko ajan imurin perässä taputtelemassa sitä. =D
Meillä Aksu olikin lauataina mummulassa yökylässä. Käytiin miehen kanssa syömässä ja pubikierroksella. Hienosti oli mummulassa taas mennyt. Tää viikko onkin yhtä hulinaa sitten ja lauantaina Aksu menee jälleen mummulaan kun on miehen kolmekymppiset. Onneksi ei vierasta mun vanhempia yhtään ja on aina niin iloisena siellä =)
-pikku-milli & Akseli 9kk-
Hellurei!
Alkuun onnittelut Sirulle pikkuprinsessasta ja lämpimästi tervetuloa tänne vauvapuolelle!
AA:n neiti oli ristitty ja tyttö saanut kauniit nimet. Harmitus sen pitopalvelun kanssa ja kummaa porukkaa, jos ei palautetta osata ottaa vastaan.
Osse ja typy ovat sairastelleet ja äitille on jo väsymyskin iskenyt. Jos tytöllä ei ole kuumetta niin ulkoilma auttaa avaamaan nenää. Meillä se rotavirusrokote lisäsi jonkun verran pulauttelua Kasperilla ja tosiaan se kakka muuttui silloin sellaiseksi liejumaiseksi, muita sivuvaikutuksia ei sillä meidän pienokaiseen ollut. Toivottavasti teidän molempien olo alkaa helpottua ja saisit itsekin levättyä, kun eihän se vauvan hoito ole herkkua väsyneenä.
Me oltiin tosiaan viikonloppuna toisessa mummolassa vierailemassa. Käytiin samalla reissulla juhlimassa pikkusiskon synttäreitä ravintolassa syömällä ja Kasperi oli siellä mukanamme. Yllättävän hyvin se syöminen sujui, kun oli useampi innokas vauvanpitelijä ja minulle teki tosi hyvää, kun sai olla vähän ihmisten ilmoilla. Milloinkahan me saataisiin aikaiseksi lähteä ihan miehen kanssa kahdestaan syömään... Kassu oli muutenkin koko reissun oikea hymypoika eikä nyt vierastamisesta tuntunut olevan tietoakaan. Tosin varoitin äitiä ja tätejä jo hyvissä ajoin, joten lähestyivät Kasperia varoen ja sitten vasta ottivat syliin, kun Kassu tuntui heidät hyväksyvän. Samalla reissulla Kassu sitten nukkui pitkästä aikaa taas yli 6h pätkän ja minä olin ihan pulassa rintojeni kanssa, kun ne ovat nyt tottuneet siihen 3h syöttöväliin. Viime yönäkin heräsin yöpaita märkänä, mutta en jaksanut rueta pumppaamaan niin iskin vaan Kassun vaipan rintsikoihin ja jatkoin unia. Sai sitten tissit valutella siihen vaippaan, kun mitkään liivinsuojat eivät olisi sitä tulvaa kestäneet.
Miten muuten muut täysimetyksellä olevat enskavauvat hyväksyvät maidon tuttipullosta? Isi on nyt kahteen otteeseen tarjonnut Kassulle minun pumpattua maitoa pullosta, kun olen ollut jumpassa ja saldona on ollut itkua ja syömättömyyttä. Yritin tänään itsekin tarjota pulloa ja poika vaan työntää pullon tutin pois suusta ja yökkii. Meillä kun ei ole pulloa käytetty sen ensimmäisen viikon jälkeen, kun ei ole tarvinnut antaa lisämaitoa ja minä en ole ollut kotoa Kassun syöttöväliä pidempää aikaa poissa. Ja se tutinkin tarjoaminen lopetettiin, kun sitäkään Kassu ei huolinut eikä olla nähty sillä mitään tarvettakaan. Nyt sitten harmittaa, ettei ole sitä pulloa tullut käytettyä kun poika sitä niin kovin vierastaa. Sitä oli vaan niin äärimmäisen onnellinen, että pystyi antamaan lapselle ruuan omasta rinnasta, kun sen Kassun osastolla olon takia luulin etten pystyisi Kassua ainakaan täysimettämään. Lisäksi siitä pulloruokinnasta jäi varmaan meille kaikille kammo juuri sieltä osastolta, kun Kasperi ei silloinkaan välittänyt pullosta yhtään ja poikaa piti väkisin syöttää, vaikka toinen yökki. Pitäisikö vaan sinnikkäästi jatkaa sitä pullon tarjoamista vai mitä konsteja teille tulisi mieleen siltä varalta, ettei äiti ole lapselle tissiä tarjoamassa? Jumpissa aion kyllä käydä jatkossakin, mutta olisi kivä päästä jossain vaiheessa miehenkin kanssa käymään hurvittelemassa ja silloin Kasperin pitäisi hyväksyä ruokkijaksi joku muu kuin äiti ja äitin tissit.
Eilen illalla mentiinkin koko perhe yhtäaikaa nukkumaan puoli kymmenen aikaan ja minun hämmästys oli suuri, kun Kasperi nukahti keskeemme ihan ilman tissittelyä. Taisi poju syödä itsensä ihan ähkyyn minun jumpasta tulon jälkeen, kun viimein pääsi äidin rinnalle.
Mörötin ja ulkona uneksiva Kasperi 11vko
Taas se on viikonloppu mennyt ja arki alkanut. Muutenhan nämä kyllä tuntuvat ihan samanlaisilta paitsi, että mies ei ole kotosalla seurana. Hyvin kyllä huomaa, että alkaa tulla ihme rutiineita ihan itsestään. Meillä kun oli alkuun erittäin rikkonaista ja itkuista elämää olen nyt tosi kiitollinen, kun edes jotenkin saadaan päivät sujumaan. Niinpä en valita yhtään päiväni murmelina elämästä.
Kivan nimen oli AA:n tyttö saanut. Meillä on ristiäiset tulevana viikonloppuna. Tytöstä näyttää tulevan osittain kaima AA:n Aino Eveliinan kanssa. Pitäisi tällä viikolla hommata juhliin kaikki tarpeellinen jottei mitään sitten h-hetkellä puutuisi. Olisi kyllä kiva ollut turvautua johonkin ulkopuoliseen järjestäjään. Vaikka niistä ei sitten tiedäkään miten hommat hoituvat.
Möröttimellä oli tuttipullo ongelma. Ei tuohon varmaan muu oikein auta kun yrittää pikkuhiljaa harjoitella. Välttämättähän sekään ei auta, kaikille ei vaan pulloruokinta maistu. Oletteko kokeilleet onnistuisiko hörppyyttämällä? Tuttavaperheessä isä hoitaa ruokinnan tarvittaessa hörppyyttämällä ja hyvin on kahden lapsen kanssa toiminut. Itsekin jännitin huolitaanko meillä pullo. Tyttö on kuitenkin syönyt tuttia joka taisi helpottaa opettelua. On tarjottu vain pumpattua maitoa joten en tiedä hyväksyisikö myös korvikkeen. Tästä syystä pullokin on käytössä hyvin harvoin, äiti kun ei ihan mielellään pumppaa vaan jää mielummin kotiin. Kätsää olisi antaa korviketta noina kertoina.
Ovat luvanneet aika kylmiä säitä joten kohta taitaa olla pakko nukuttaa päikkäreille sisällä. Saas nähdä mitä siitä sitten tulee..
Zen
Tervehdys! Taas viime viikon loppu lurahti jonnekin, enkä ehtinyt palstailemaan. Pöh! Eilen luin mitä olitte kirjoitellut, ja paljon oli sellaista, mihin halusin kommentoidakin. Lukaisen myöhemmin niitä juttuja uudelleen ja palaan sitten asiaan.
Mutta nyt ensinnäkin lämpimät onnittelut Sirun pikkuperheelle ihanasta neidistä! Tervetuloa kirjoittelemaan tälle puolelle, kunhan saatte vauva-arjen rullaamaan. :)
AinoAuroran neiti oli saanut kauniin nimen. Kurjaa, että sattui tollanen sähläripitopalvelu, ja että ei muka palautetta sais antaa. Mur! :/ Munkin tekis mieli päästä johonkin kuoroon laulamaan, mutta haluisin enemmänkin jotain sellasta viihteellistä musiikkia. Olin koko peruskoulun musiikkiluokalla, mutta nyt on sellainen " vakavampi" musisointi jäänyt vähemmälle. Laulaminen on kuitenkin ihanaa, ja oon nauttinut, kun saa laulaa ja leikkiä quun kanssa. :)
Niin, kandilla oli jotain ura-ahdistusta pukannut vanhoja tuttuja tavatessa... Mulla on taas päin vastoin. Oon tosi onnellinen, että valitsin näin päin, eli että päätettiin hankkia (ja saatiinkin vielä!) lapsi jo nuorena, vaikka en oo ehtinyt mitään mahtavaa uraa tässä vielä luoda. Kavereiden rankkoja työkuvioita seuratessa ja niiden juttuja kuunnellessa en yhtään ole kateellinen, vaikka oonkin *vain kotiäiti*. Voin ihan rehellisesti sanoa, että tää on mun elämän onnellisinta aikaa, ja oikeesti joka päivä mietin, miten ihana lapsi meillä on ja miten onnellisessa asemassa sitä onkaan. Tietty toivon myös, että joskus saan sitten kivan työpaikan, jossa viihdyn. Mutta oikeastaan jopa mun omien vanhempien ja muun lähipiirin ihmetykseksi mä en olekaan ollenkaan niin urasuuntautunut ja kunnianhimoinen, kun kaikki oli musta ajatellut. Siis kaikki muut paitsi minä ja mun mies, koska jo ihan meidän seurustelun alkuaikona olin kertonut sille, että mun suurimpia tavoitteita tässä elämässä on, että joskus saisin ihanan ja onnellisen perheen. :)
Osselle tsempitystä flunssan selätykseen! Mulle puhkes myös kaamea flunssa just eilen, ja luulenpa, että quukin on jotenkin kipeä. Se heräs viime yönä tunnin välein itkemään ja pyörimään sängyssä unissaan. Ja söikin kaks kertaa yön aikana, vaikka jo monta viikkoa on ollut yöt rauhallisia, eli quu on nukkunut jonnekin 4 asti puuron voimalla ja tankannut sitten kerran ja nukkunut kiltisti aamuun asti. Hohhoijaa, toivottavasti ens yönä ei jatku sama meininki, koska oon itse niin flunssainen, että kunnon lepo tekis hyvää.
Niin, ja oon mäkin kolautellut quun päätä milloin mihinkin. :/ Ja se itse hoseeraa niin kauheesti koko ajan, että aina se onnistuu muksauttamaan päänsä johonkin tai lyömään itseään täysiä leluilla. Imuria quu ei pelkää... Eilen quun ukki antoi pojalle Thaimaan tuliaisina tuomansa kauko-ohjattavan auton (kyllä vain, kauko-ohjattava auto 1/2-vuotiaalle! :). Sillä ajeltiinkin sitten kokeeksi olohuoneessa, ja quu hekotti onnellisena ääneen ukin sylissä. Pojat on poikia! :D
Meidän kestoilukokeilu on alkanut ihan lupaavasti. Ollaan ihan tyytyväisiä toistaiseksi, joten luulen, että me ryhdytään päiväkestoilijoiksi, mutta yöllä käytetään kertiksiä. Mutta jenni ja Sippu, saako niitä hoitoliinoja heittää vessanpönttöön? Meillä on sellaisia kuin Popoliineja, ja myyjän sivuilla luki, että yksittäisiä liinoja voi heittää vessanpönttöön. Paketissakin oli sellainen kuva. Tuolla kestovaippainfon sivuilla kuitenkin sanottiin, että niin ei pitäis tehdä. Eli??? Harmi, jos ei saa heittää pönttöön, kun sitten ne liinat jää haisemaan jonnekin roskikseen. :(
Pikku-millin Aksukin pärjää hienosti yökylässä, hyvä hyvä! Mun mielestä se on ihan tärkeetä, että välillä käy itsekin tuulettumassa. Me oltiin lauantaina quun kummitädin synttäribileissä, ja mun veli hoiti quuta sen aikaa. Hyvin oli iltapuurot ja maidot maistunut enonkin seurassa, ja poika nukkua tuhisi tyytyväisenä omassa sängyssää, kun me tultiin kotiin. :)
Mä täysimetin quuta 4 kuukautta, lähes koko 5.kin kuukauden, mutta välillä ollaan tarjottu evästä myös pullosta, ja poika ei ole koskaan kieltäytynyt siitä. En valitettavasti osaa siis antaa mitään vinkkejä möröttimelle. Mutta varmaan yrittäisin vaan tarjota pulloa jatkossakin, niin eiköhän se Kassu jossain vaiheessa huomaa, että sieltäkin tulee ihan hyvää sapuskaa.
-Q- ja -q- himpun verran vajaa 6kk
Mörötin: meilläkin on joskus ongelmia ainon kanssa tuossa pullo syömisessä, sitkeästi olen vaan pulloa työntänyt suuhun uudestaan ja uudestaan ja antanut neidin yökätä, kyllä se on yleensä sitten mennyt läpi.
Meillä se vaan on sellaista silloin tällöin kiukuttelua.
Joku höpisi siitä vihreästä kakasta, mä olen huomannut sellaisen että kun juon paljon applesiinimehua tai syön mandariineja niin Ainon kakka menee vihreäksi, saman oli huomannut myös ystäväni jolla on pari kuukautta meidän neitiä vanhempi tyttö.
Sitten vielä ilouutisia, lähinnä minulle mutta myös niille muille jotka eivät saa pientä syömään suoraan rinnasta meillä on ollut rintakumi käytössä koko ajan, mutta eilen illalla Aino kekkasi vihdoin miten juttu pelaa ilman kumia, 8 viikkoa siinä meni.
Muistelen että jonkun muunkin lapsukainen oppi samoihin aikoihin.
Nyt lopetan tältä päivältä ja laitan koneen kiinni, joku hemmo tulee hakemaan huutonetissä myymääni hierontapöytää,matkasellaista.....ihanaa saan 200 ¿ vaaterahaa, mies lupasi että saan tuhlata kaiken IHAN ITSE JEE JEE !
AA ja Aino
Aino nukkuu neljättä tuntia jo takapihalla. Pyörittelen tässä itse peukaloita, en keksi enää mitään tekemistä. Siivosin jo kämppää, katsoin kaksi jaksoa Frendejä ja surffailin netissä. :)
Sirulle onnea ja tervetuloa tänne vauvallisten porukkaan!
AA, Onpas ollut kauhea pitopalvelu teillä! Ihanan nimen sai teidän tytteli. =)
Mörötin, meitin Aino ei myöskään alkuun suostunut tuttipullosta juomaan. Mutta vaihdettiin sitten tuttimallia, ja sitten alkoi kelvata. Aventin pullotutit eivät kelvanneet, mutta Mam Ultivent pullotutit kelpas. Nykyään menee jo kaikki kun pulloruokaa neiti saa päivittäin. Joten kannattaa kokeilla erilaisia pullotutteja, se saattaa auttaa!
Me oltiin perjantaina Ainon vauvakaverin luona kylässä ja Aino oli aivan ihastuksissaan toisesta vauvasta. Tyttökaverin leikkiessä Aino oikein kiljahteli ja nauroi ääneen, oli niin kivaa!
Neuvolassa käytiin tänään ja edelleenkään ei paino nouse Ainolla riittävästi. Huomenna on soittoaika allergialääkärille, ja sitten kyselen, voinko lisätä vastikkeen määrää ja vähentää imetystä. Imetys tuntuu ihan turhalta, kun ei sillä paino kuitenkaan nouse. Johan tässä kertaalleen päätin, että imetys saa loppua, mutta kun ei vielä ole vaihtoehtoista maitoa, niin en voi lopettaakaan. Altistus Nannille on vielä kesken, ja ties koska näistä allergioista saadaan selvyys.
Mutta Ainoliini on yksi päivänsäde, ei onneksi ainakaan vatsaa väännä, se on hyvä.
Ketäs kaikkia oli nyt torstaina tulossa leffaan? AA, Jenni, Sippuliini? Me kovasti oltais tulossa, jos ei mitään maata mullistavaa tule.
Ainiin, mulla on jännetupintulehdus... Onko kellään ollut? Meneekö se itsestään ohi, vai vaatiiko lääkitystä? Onneks on muutenkin keskiviikkona leruri, täytyy siellä purnata kaikki vaivat. :)
Nyt ruuanlaittoon!
Karssuli & Aino 4kk
Piti jo aiemmin kommentoida, että aivan ihania kuvia olitte laittaneet Idasta ja bejpin typystä!
Siru, onnea kovasti teidän perheelle!! Niin se vaan pitkä odotus palkittiin :) Ja tervetuloa munkin puolestani tänne puolelle!
Aino Eveliinalle onnittelut uuden kauniin nimen johdosta!
Voi Ossen neitiä kun on vieläkin kipeä¿ toivottavasti pian helpottaisi. Ja minäkin on Aleksin pään iskenyt ainakin kerran pöytään, seurauksena iso itku ja äidillä tietysti huoli aivotärähdyksestä ja ties mistä¿ Mutta kovaa tekoa tuntuvat nämä vauvat olevan :)
MiaMik, Aleksikin on alkanut pelkäämään imuria. Ennen ei siitä piitannut mitään, kunnes toissapäivänä käynnistettyäni imurin meni kanssa alahuuli mutrulle ja lohduton itku alkoi. Vaikka oli isin kanssa eri huoneessa. Meillä on muutenkin alettu säikkyä tosi herkästi. Yks ilta rypistin suklaapaperin, niin iso itku tuli siitäkin. Ja aivastukset, yskäykset ym. on tosi pelottavia¿
Hienoa kun pikku-millin saa miehen kanssa vähän rentoutua, ja Aksu noin kiltisti on hoidossa :)
Meidänkin poitsua muutes sanotaan Aksuksi, mutta sekaannusten välttämiseksi puhun täällä vain Aleksista :)
Mörötin, Aleksi joi pienempänä varsinkin tosi hyvin pullosta lypsämääni maitoa, ja arvelin että se johtui siitä, kun käytin silloin rintakumeja jotka tuttimaisemmat kuin tissi. Mutta pari viikkoa sitten kun olin muutaman tunnin poissa äitini hoitaessa Aleksia, ei pojalle meinannutkaan millään pullo kelvata. Oli huutanut ja kiukunnut, mutta lopulta mumma oli saanut (käännettyään Aleksia imetyksen kaltaiseen asentoon) pojan syömään. Täältä palstalta oon aiemminkin lukenut siitä, kuinka huonosti monelle imetetylle pullo kelpaa. Se on kyllä tosi harmi jos Kassu ei sitä ala huolia, olet sitten itse niin kiinni lapsen hoidossa. Enpä oikein osaa tuohon mitään vinkkejä sanoa¿ Paitsi että tuota Zenin mainitsemaa hörppyytystä kannattaisi ehkä kokeilla?
Zen, meillä kanssa nukutaan pihalla paljon paremmin kuin sisällä. Tänäänkin täälläpäin suomea on aikas kireä pakkanen, joten Aleksia en oo ulos vienyt. Nukkuu sitten vain tunnin pätkissä, kun ulkona viisikin tuntia :/
Q kirjoitti nätisti siitä, miten elää elämänsä parasta aikaa. Uskon itsekin sitä eläväni, vaikka harmi ettei sitä aina oikein muistakaan, esimerkiksi tänään kun koko päivä on ollut yhtä kitinää ja käninää¿ Noh, ylihuomenna tulee 3kk täyteen, josko meidänkin poika muuttuisi aurinkoisemmaksi vielä jonain päivänä. No onhan se sitä, varsinkin herättyään, on niin yhtä hymyä että sulattaa kyllä äidin sydämen :) Valitettavasti paljon on myös sitä tyytymättömyyttä vieläkin. Aina kun luulee osaavansa lukea pikkuistaan, niin taas tuleekin hetki ettei yhtään ymmärrä mitä on vialla eikä osaa vastata siten toisen tarpeisiin :(
AA, mahtavaa että ootte päässeet kumeista eroon! Meillä Aleksi oppi kanssa imemään suoraan tissistä n. kuuden viikon iässä. Eikö olekin nyt paljon helpompaa tuo syömistouhu.
Karssulille taasen voimia kovasti tuon allergia-asian kanssa. Ihana asia että Aino kuitenkin on hyväntuulinen ja tyytyväisen oloinen neiti!
Viipero & Aleksi
Heippa!
Nyt mä päätin, että otan itteeni niskasta kiinni ja alan taas kirjottelee tänne! :) Että terve vaan kaikki vanhat enskakaverit!!! :D heh
Karssuli: Kuulostaa kurjalta noi Ainon allergia jutut! Toivottavasti paino lähtee nousuun ja allergiakuviot selviäis!!!
AA: Ihme touhua siellä pitopalvelussa! Kyllä sitä pitäis pystyä palautetta ottaa vastaan¿ :( Höh. Mutta hyvä, että ristiäiset muuten meni ilmeisesti ihan hienosti. Nyt on sitten vauvalla OMA kaunis nimi! :)
Osse: Mun kaverilla kävi vähän pahemmin vauvansa kanssa. Nosti peppua haistellakseen, että onko kakkaa ja vauva heitti voltin ja tippu päälleen alas. Se oli kamala tilanne, mutta ei onneks käyny kuinkaan.. tai siis pahasti.
Onpa muuten kiva nähdä teidän neitiä keskiviikkona. Toivottavasti on hereillä tällä kertaa. :) Jaa mutta ootteko edes tulossa, kun neiti onkin flunssassa?! En sitä ensin muistanukaan¿ Toivottavasti paranee pian!!!
Niin ja mä oon muuten kans nukuttanu ulkona kun Heidi on ollu nuhassa. Tietty jos on kuumetta ni sillon ei, mutta muuten voi kyllä! Mä oon viä nostanu pikkasen sitä rattaiden selkänojaa niin, että pää on vähän kohollaan, ni hyvin on nukkunu!!
MiaMik: Voi vitsit.. Siellä ylöjärvellä on kans kaikkee kivaa vauvatouhua. Toi vaavinkaiset kuulostaa tosi kivalta. Varmaan vähän saman tyyppinen, ku toi Napapiirin muskari, jossa ollaan koitettu käydä. :)
Pikku-milli: Kiva, että Aksun mummulareissu oli menny kivasti! (heh.. tuntuu hassulta kirjottaa sulle tänne, kun aina kirjotellaan mesessä¿ :D)
Mörötin: Mä en oo antanu pullosta Heidille vielä kertaakaan ja se on nyt 4kk+. On pitäny kokeilla kyllä, mutta en oo saanu aikaseks ja kun ei oo todellista tarvetta ollu pulloruokinnalle, ni ei sit olla testattu. En siis osaa neuvoo pullon kans, mutta ootko kokeillu hörppyyttämistä. Se vois olla hyvä vaihtoehto, jos se pullo ei kelpaa.
Q: Jaa tekin ootte innostunu kestoilemaan. Kiva juttu! :) Me kestoillaan Heidin kanssa päivisin. Kerttiksen saatan laittaa päikkäreille ja joskus kun lähdetään johki, kun en vielä luota niihin 100%. =)
Eipä kai muuta tällä erää.. Heidi heräs partsilta. Nyt sit olis tissittelyn aika ja sit lähdetään anoppilaan.
Pai pai!
Burde ja Heidi 4kk+
Kiva kuulla burdesta ja Heidistäkin taas pitkästä aikaa!
burde:
Q: Jaa tekin ootte innostunu kestoilemaan. Kiva juttu! :) Me kestoillaan Heidin kanssa päivisin. Kerttiksen saatan laittaa päikkäreille ja joskus kun lähdetään johki, kun en vielä luota niihin 100%. =)
No katsotaan nyt mitä tästä tulee... Samoin oon suunnitellut mäkin, kun varmaan menee aikaa ennen kuin keksii, miten ne vaipat kantsii tuunata quulle sopiviksi.
-Q- ja -q- taasen
Käväisin taas vain lukemassa. Tulen huomenna neuvolan jälkeen sit kommentoimaan teidänkin juttuja...
Huomiseen, Sippu
Ei jaksais millään ruveta kirjoittelemaan, kun ois niin paljon asiaa ;)) Tahtoo sellasen ajtustenluku-lisälaitteen tähän koneeseen ;)
AA.n kaimatytölle onnea kauniista nimestä! Ihmeellinen pitopalvelu kyllä, mutta sä tietysti varoitat kaikkia tuttuja, ettei ainakaan kukaan enää sitä firmaa kannata ;)
Osselle ja neidille paranemista ja jaksamista äidille!
Vai pelkää MiaMikin Iitu imuria. Meidän Aino ei ole imusrista moksiskaan, kerran imuroin Aino kantoliinassa ja toisen kerran tyttö katseli sitteristä, kun äiti imuroi. Sen sijaa miedän uusi yleiskone-härpäke on näköjään aika pelottava kapistus :/ Edes iskän sylistä ei oikein uskaltanut hymyillä kun oli kone päällä. Nurkan takana oli sit jo parempi mieli ;)
Meillä on muuten myös vähän " erimielisyyttä" siitä, koska on aamu ;) Ainon aamu kun koittaa about klo 7, kun mulle sopis mainiosti pari tuntia myöhemmin... Illallakin tyttö kuukahtaa ehkä hiukan turhan aikaisin, tänään nukahti klo 21, joskus jo kahdeksaltakin, mut viimeistään puoli 10... Mun mielestä vois valvoa puolilleöin ja nukkua sit aamu yhdeksään :/
Möröttimen Kassulla on " tuttipullo-ongelma" ;)) Miedän neiti saattaa silti kiljua pullolle ja työntää sen kielellä pois suusta, vaikka on alusta saakka koko elämänsä ajan syönyt vain ja ainoastaan pullosta... Mutta yleensä aina jonkin ajan kuluttua kelpaa, kun vaan kestää ite sen huudon ja sitkeesti tyrkyttää vaan sapuskaa... Mä en vaan vieläkään osaa luottaa, että Aino söis tarpeeksi ilman että sitä kokoajan vahtaa kauheesti... Tuttiakaan tyttö ei kyllä yleensä syö.
Kestovaippoihion oli yksi ja toinenkin " sotkeentunut" :DD Mä en kyllä ainakaan vielä jaksais edes ajatella, mutta hienoa silti että muut jaksaa! Tosin meillä kyllä saa nykyään jokatapauksessa pestä kakkapyykkiä käytännössä päivittäin, kun tuntuu ettei mikään vaippa istu meidän neidille... Enkä viitsis ostaa " kokeeksi" mitään 70 kpl pakettiakaan...
Meillä asuu nykyisin pieni " bataatin-purija" ;) Viikon verran ollaan nyt vedelty bataattia ja aika kivasti on lähtenyt uppoamaan! Eilen sitten pistin sekaan myös perunaa, joten johan tässä ollaan montaa sorttia makuja kokeiltu :DD Velliä ois kiva antaa iltaisin, mutta en oo vielä onnistunut tekemään sellasta tavaraa, mikä tulis pullosta ulos kuten kaupan maissivelli, josta Ainolla tuli masu kipeäksi :( Ja lusikalla syöttäminen iltaisin on turhan hidasta ja lisäksi se otollisen hetken(ettei oo vielä liian väsy, mutta ois pikkuisen nälkä jo kuitenkin) löytäminen on kohtuullisen hankalaa ;)
Lauantaina Aino myös kellahti ekaa kertaa selältä masulleen! Appivanhemmat oli vieressä todistamassa, ite oltiin nurkan takana ihmettelemässä sitä uutta yleiskonehärpäkettä ;) Kovasti Aino muutenkin jo touhuilee ja pyörii kyljeltä toiselle sekä ympyrää selällään maaten, joten eiköhän se kohta jo opi " ihan oikeesti" ton kääntymisen ;) Tänään muskarissa ja perhekahvilassa laitoin Ainon lattialle mahalleen, ja hän taisi huomata että siitä asennosta onkin paljon mukavampaa seurata isompien vauvojen puuhia, kun näkee suoraan " oikein päin" :)
Nyt väsyttää, pitäis varmaan mennä itekin nukkumaan, kun Aino on jo kohta tunnin nukkunut...
t. Ope ja Aino 3,5 kk
En ehdi taaskaan kunnolla kirjotella. Kauheesti oli juttuja, joita haluisin kommentoida, mut ei millään kaikkea ehdi. Nytkin täältä yövuorosta kirjottelen. Huomenna tai ylihuomenna yritän ehtiä paremmin koneelle.
Me ei päästä niille pk-treffeille :( Mua harmittaa tosi paljon. Oon perjantaina koko päivän töissä. Eikös ne perjantaina oo ne treffit? Vai muistanko väärin? No, ens kerralla toivottavasti on parempi tuuri.
Juu, mun töihin paluu on sujunut loistavasti. Joona ja isi pärjää hienosti kotona. Mustakin töihin paluu on tuntunut ihan hyvältä nyt, kun on alkanut taas pääsemään jyvälle.
Joona on ihan innoissaan, kun pääsee uudessa kodissa tutkimaan paikkoja. Hirveellä höökäällä menee jokapaikkaan. Tavarat alkaa pikkuhiljaa olemaan järjestyksessä. Hyvin ollaan kotiuduttu. Vähän on vielä tutustumista uudessa paikkakunnassa.
NapNapinkin töihin paluu oli sujunut hyvin. Hyvä, että ekat pari viikkoa tyttö saa olla kotona isin kanssa. Varmasti helpompi aloittaa työt sillain. Tuuhan sitten kertomaan tytön ekoista tarhapäivistä. Hienoa, että tyttö oppi jo kävelemään kunnolla. Pääsee paremmin mukaan " isojen lasten" joukkoon. Olis kyllä tosi kiva nähdä, kun teidän tyttö kävelee. Varmasti sulosen näköistä :) Pikaista paranemista korvatulehdukseen.
Kissankellon Matias oli taas sairastunut :( Voi pientä. Vai alkaa sullakin taas vauvakuume nostaa päätään :)
AA:n tyttö sai kauniin nimen. Onneksi olkoon :)
Quiero oli joskus aikoja sitten kysynyt, että missä päin Gran Canariaa me oltiin. Oltiin Maspalomasissa. Oli tosi kiva sellanen lapsiystävällinen paikka. Paljon lapsiperheitä. Ihanan rauhallinen ja siisti. Se on ihan siinä Inglisin lähellä, mutta on paljon rauhallisempi paikka. Mihinkäs päin te nyt olittekaan menossa?
Joo Napero, mennään sitten yhdessä ja ryminällä sinne taaperopuolelle :)
Kiitos Jenni kestovinkistä. Miehelle jo puhuin, että kokeiltais niitä. Katotaan, et lähteekö se mukaan. Toivottavasti, kun mäkin nyt innostuin niistä :)
Sirulle onnittelut pikkuisesta nyytistä :) Tervetuloa tänne vauvapuolelle!
Nyt on pakko lopettaa. Terkkuja kaikille.
Terkuin: pesukarhu töistä ja Jonsku 9,5kk kotoa nukkumasta ;)
Ossen neidillekin pikaista paranemista.
Karssulille voimia Ainon allergia-asiassa.
Nyt... Moooooooooooooooooi!!!
Ihan vaan nopsasti tulin kertomaan että ollaan tulossa leffaan ellei pakkasta ole ihan hirveesti eli sanotaan yli 15 astetta, kun käärin ainon kunnon tamineisiin ja laitan suojan tohon vaunujen suulle niin hyvin pärjätään.
Mut ja Ainon tunnistaa parhaiten mun pinkistä villakangastakista jos on paikalla on sellaisia immeisiä jotka ei mua muuten tunnista.
toi vaipan rintsikoihin tunkeminen nauratti, mä olen joutunut laittamaan puklurättiä myös äisin joskus kun ei ole jaksanut lähteä pumppaamaan, Aino nimittäin edelleen nukkuu klo 23.30-7.00 joten maitoa kertyy yön aikana tuhottomasti, mutta se ei meitä haittaa sillä yöunet ovat aivan ihana asia ja niistä meillä kyllä saa nauttia.
Nähdään siis torstaina :D
AA ja Aino
Möröttimelle tuttipulloista. Ida ei hyväksy mitään tuttipulloa, kokeiltu ollaan aventin, tavallista silikonista ja kahta eri luonnonkumituttia pulloon, mutta ei tajua niin ei tajua :D Idalla siis lähinnä sellainen ongelma, että ei tosiaan ymmärrä pullon päälle. Ei siis tajua ensinnäkään imeä sitä, hieroo vain ikeniään. Sitten mua alkaa naurattamaan koko touhu ja Iitukin nauraa. Jos mies yrittää, niin silloin tulee yleensä itku. Jos Iitu vahingossa sattuu kerran imaisemaan niin että maitoa (pumpattua) tulee suuhun, niin neiti vähän niinkuin hätkähtää ja pärskyttää kaiken pois suusta :) Jossain vaiheessa ajattelin, että pakastettu maito maistuu jotenkin erilaiselle ja kokeilin juuri pumpattua, no naurut vain saatiin siitäkin aikaiseksi! Mulla ei ole kyllä mitään tarvettakaan antaa pullosta, mutta välillä käy kyllä mielessä, että mitäs jos minä joudun esim. sairaalaan???
Ykkösopenkin Ainon aamu alkaa liian aikaisin äipän mielestä :D Mä jo mietin, että pitäisikö palata edelliseen rytmiin, jolloin mentiin klo 22.30-23 nukkumaan, mutta en oikein jaksa uskoa enää että Ida kuitenkaan nukkuisi yhtä pitkään kuin ennen sitten aamulla ;)
Tänä aamuna luulin jo, että saan herätyksen klo 5 :S Iitu alkoi ihan pirteänä höpöttämään, mutta onneksi tissitainnutus tepsi :)
Ida on keksinyt nyt läpsytyksen (kiljuminen ja päristely unohtunut). Eli koko ajan pitää kämmenillä läpsyttää ja mieluiten paljasta ihoa. Jos Ida istuu sylissä kasvot eteenpäin, niin silloin " taputetaan" omia reisimakkaroita, jos taas kasvot on minuun päin niin Ida läpsii mua naamalle :D Ja pöydän ääressä taputellaan pöytää ja tietenkin yritetään jo kaikkeen mahdolliseen tarttua :) Hiuksiin tarttuminen on edelleen IN ja on hauska katsella, kun Iitu yrittää tarttua isin tukkaan, jota ei ole :)
Olenkin unohtanut sanoa, että Idalle tuli vajaa viikko sitten ihottumaa säärien ulkosyrjälle. Ei niin mitään hajua mistä voinee johtua. Se kutiaakin, kun Ida rupee aina raapimaan sitä vaipan vaihdon yhteydessä! Eilen aloitin hydrocortison-kuurin ja nyt jo onneksi huomaa, että taitaahan tuo auttaa. Toivottavasti ei ole allergiaa...
Koska muuten KArssulin Ainon NAN-altistus loppuu?
Pesukarhulle pitää sanoa, että eikös ollutkin ihanat ne Maspalomasin hiekkadyynit? :)
Ketäs meitä on nyt sitten tulossa sinne huomisille Treen treffeille? Osse, Burde, Pikku-milli, Tikru, Larsku, Keinuhepo?
MiaMik ja Ida 4kk
Ai niin munkin piti sanoa, että sain hyvät naurut tuosta vaipan laittamisesta rintsikoihin :D :D Jos mulla alkaa vuotamaan tissit yöllä, niin joko nousen pumppaamaan tai sitten käännyn selälleni ja laitan rätin tissien päälle :)
Ristiäiset on nyt sitten takana, juhlat meni kivasti jos ei ota huomioon tarjoilujen kamaluutta.
Neiti on nyt sitten virallisesti Aino Eveliina !
Joo niistä tarjoiluista, meillä oli sellaisia ruokaisia salaatteja joissa toisessa oli kalaa ja toisessa kanaa ja sitten ihan perus vihreä salaatti, patonkia juotavaa levitettä ja lapsille nakkeja ja lihapullia.
Kalasalaatissa oli ruotoja, vihreässä salaatissa oli tomaatin kannat tallella ja kanasalaatissa oli mukana niitä kanan nahan räippeitä.
Kakku oli aivan hirveetä, olisin itsekkin tehnyt paremman, kaikenlisäksi se oli asetettu puiselle tajottimelle...........voi elämän käsi...
Kahvia jouduttiin välillä itse hakemaan keittiöstä kun mammat ei jaksanu odotella siellä salissa.
Kun sitten annoin palautetta niin se omistaja rupesi huutamaan mulle, yritin selittää että täytyyhän mun nyt palautetta pystyä antamaan, mutta ei se mennyt hänelle perille ollenkaan.
Noin saimpahan pahimmat höyryt pihalle !
Jotain hyvääkin tapahtui, pappi tykästyi lauluääneeni ja pyysi mua mukaan kamarikuoroon, olenkin harmitellut kun en ole päässyt laulamaan vaikka mieli tekisi kovasti, tarvii vissiin käydä vaan koelaulut lurauttamassa, voihan se olla etten mä kelpaakkaan niille.
Kandi älä huoli ollenkaan noi tollaset tunteet on ihan tavallisia, muakin harmittaa kun olen juttunut tuollaiseen " perusassarin" paikkaan vaikka voisin tehdä jotain mielenkiintoisempaakin, palkaakin voisin saada 500-800 ¿ enemmän kuussa, mutta kun tuo nykyinen paikka on niin lähellä kotia että olen sitten siihen jumittunut.
Sirulle Tervetulo tötterööt, tämä vauva-arki on raskasta mutta niin palkitsevaa.
Poppiskin varmasti pian siirtyy tänne puolelle joten sanon nyt jo etukäteen että teretulemast.
Aino nukahti näköjään leikkipaikalleen lelukaaren alle, tarvii käydä heittämässä peitto päälle ettei palellu.
Hyvähän se on nyt nukkua kun eilen illalla huusi 1 saakka niin että meisasi mennä hermo.
Nyt aamupalalle, vastahan sitä on oltu hereillä melkein 2 tuntia !
AA ja Aino Eveliina