**Enskat viikkoon 6**
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9461563&p=&mpage=7&tmode=…
Tuossapa viimeviikon löpinät
Toivottavasti ei ole vielä pinoa missään, mä en ainakaan löytänyt antakaa satikutia jos niitä on nyt kaksi !
Kommentit (142)
[color=3A5FCD]Ihan nopsasti tässä aamutoimien lomassa tulin kysymään teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta, että kuinka aikasin saa alkaa pumppaamaan maitoa?! Aventin ohjeissa sanottiin, että sit kun maitoa tulee riittävästi eli n. 2-4viikon kuluttua synnytyksestä? Tuntuu kyllä, että sitä tulis jos ja eikö se vielä kiihdyttäis sitä tuloa? Nyt käytän maidonkerääjää kun imetän ja sinnekin jo valuu n.20ml/tissi..Eli oletteko missä vaiheessa aloittaneet niiden pumppujen kanssa?
Anteeksi, etten vielä oikein oo päässyt sisään juttuihin ja en kommentoi nyt muita!
t. poppis ja räpsy 6vrk =)
Kyllä mä pumppailin jo sairaalassa! Onpas outo ohje... ja mulla siis maito nousi kunnolla vasta kotiin tultua ja silloin jouduin sit pumppaileen sen takia, et vauva ei jaksanut kaikkea syödä. Eli minä ainakin sinuna pumppaisin.
Ja illalla unohtuikin, et onnea kaikille uusille ja tervetuloa!!
Taidetaan sittenkin lähteä leffaan, typy nukkui hyvin ja on ollut aamun tosi iloinen ja reipas, joten eiköhän se flunssa ole selätetty.
-yksikätinen Osse ja sylikiipijä
Ei sitten lähdetty leffaan, eikä huomenna kyllä päästä treffeillekkään, siskoni ilmoitti että hänen pojallaan on vesirokko, mä en nyt kyllä uskalla lähteä tartuttamaan sitä muihin, pienille vauvoille se ei ole kuitenkaan ihan hyvästä.
Iätmisaika on 10-20 päivää joten en osaa vielä sanoa yhtään onko se meidän pikkuiselle tarttunut vai ei.
Harmillista olisin mielelläni tullut sauraksenne.
Poppis, mä rupesin pumppaamaan maitoa maanantaina kun päästiin sairaalasta lauantaina, sitä tuli niin valtavasti.
Empä ole huomannut mitään haittaa asiasta, eli pistä menemään vaan jos sitä tulee paljon.
Neiti heräsi joten pitää lopettaa tulen myöhemmin uudestaan.
AA
mulla nousi maito vasta kotona kunnolla kun neiti oli siellä lastenosastolla. ja muutenkin kun oma vointi oli aika heikko kun hemppa oli sen vajaa 90 kun kotiuduin. silloin puhuin neuvolassa että on hyvä mennä vastikkeilla ja pikkuhiljaa pumppailla, mutta olla ottamatta stressiä, että oma vointi paranee.
mut siis enivei, tän sepustuksen ajatuksena oli että kyllä mäkin aloin pumppaileen kun kotiin pääsin, ja sillä se maito sit alkoikin kunnolla nouseen. ensin tuli jotain kymmeniä millejä, nyt pumppaan illalla ja yöllä noin neljän tunnin välein ja reilu 200 milliä tulee yleensä/pumppaus.
ja olikos se han kun puhui siitä että oli verta tullut tisseistä? mulla tuli sairaalassa sellaset rakot nänneihin, kun neiti niin yritti saada maitoa, mut mitään ei tullut. (tuon imuttelun takia sairaalassa suositeltiin meille tutin käyttöä, ettei tissit ihan riku) kerran on kotona pumpatessa tullut kanssa pikkuisen verta, mut se oli ihan alussa ja nyt ei ole ongelmia ollut. mut jos tuntuu että tarttee rasvailla niin esim bepanthen on ok, sitä mulle sairaalassakin annettiin ja sanottiin että sen saa antaa jäädä rinnoille eikä tartte pois peseskellä.
tikru ja simppis igen (neiti nukahti rintareppuun:))
Poppikselle ja Hanille onnittelut! Kylläpäs teidän vauvat syntyi hyvänä päivänä (itse myös 2.2. synttäreitä viettävä:D)
Ja Poppis kysyi milloin saa alkaa pumpata... En oo kuullutkaan tommosista ohjeista! Mä rupesin kai viikko synnytyksestä, kätilö suositteli lämpimästi.
Ja olittekste oikeesti eilen kaikki siellä treffeillä??? Hurrrjjaaa, täällä meillä oli pakkasta 28 astetta, joten ei kyl lähetty neljän seinän sisältä mihinkään!
Osse, tervetuloa Pirkkalaan vaan! Jos susta sais vaikka vaunuiluseuraa sit joskus? :) Mekin kovasti etsitään uutta asuntoo täältä, mutta vielä ei oo tärpänny :(
Jaahas, meidän isäntä heräs ja vaatii nyt kovasti huomioo... Koitan tulla joskus uudelleen...
-Laura ja Eemeli
Mihin päin Pirkkalaan te Osse muutatte? Sai suunnittelette muuttavanne? Takamaalle?
Han:lle kertomaan, että ymmärrän täysin sun huolen, kun vauva puklasi veristä puklua! Mulla oli molemmat rinnanpäät täysin rikki kun tultiin synnäriltä ja vielä useamman viikon (neiti aivan tajuton imuri ja huoli tutin vasta 3vk iässä :) ) ja verta tuli. Toisena päivänä kotona pelästyttiin miehen kanssa molemmat, kun S ihan oksensi verta kaaressa. Pakko oli heti soittaa LNS:aan, että mitämitä!?
Ihmisen maha ei kuulemma kestä verta ja se tulee oksennuksena ulos ja sanoivat että mitä todennäköisemmin rinnasta, kun ovat rikki.
Mut siis asiani oli että mulla auttoi Lansinoh voide enemmän kuin Bepanthen ja sen voi kans jättää rintaan.
Nyt jälkeenpäin mieskin on kertonut kuinka hänestä tuntui pahalta, kun näki kuinka minuun sattuu, kun imetin ja ihmetti kuinka vaan jaksan...
LillSis & S 10vk
poppis: mäkin kyllä aloin pumppaamaan sairaalassa jo seuraavana päivänä synnytyksestä. nemo oli tosin siel lastenosastolla ja imettämistä kokeiltiin ekan kerran vasta, kun poika oli viikon ikänen.
han: mulla,kun oli rintatulehdus, niin sillon tuli kans verta ja poikahan oksens ne ulos. kyl siin vähän pelästy. hyvä,et teiän poika nukkuu hyvin:) niinhän ne pienet yleensä tekeekin,nukkuu vaan. sit kun vähän kasvaa,ni alkaa pysyy hereilläki..
joo.. mä vaan tulin piipahtaa. menen taas. moiiii.
Ja teretulemast tänne vauvapuolelle! =)
Meillä on neitokainen kipeänä, joten ei päästä huomenna treffeille. :( Käytiin äsken lääkärissä, ja keuhkot rohisee, joten parempi jäädä kotio parantelemaan tänne kotio.
Illalla Ainolla lensi oksennus oikein kaaressa, pelästyttiin miehen kanssa että mikä nyt tuli. Ruokailu ei sitten oikein onnistunut, kun oli limaa kurkussa. Onneksi ei ollut mitään sen vakavampaa.
Itsekäs äiti täällä vaan harmittelee, kun yskäistä lasta ei saa nukuttaa ulkona. Lämpötilan puolesta voisi... Hyi minua.
Mutta mukavia rehvejä sitten vaan! Ensi kerralla yritetään päästä mukaan.
Karssuli & Aino 4kk+
Tervehdys ja kovasti onnitteluja Poppikselle, AliinaK:lle ja Hanille vauvojen syntymän johdosta! Ja tervetuloa vauva-maailmaan ;)
Taas on mennyt useita päiviä, kun en ole muka millään ehtinyt kirjoittelemaan mitään. Tuo nuoriherra on vähän sellainen, että hiljaa paikallaan sylissä kyyhöttäminen ei naposta paitsi hyvin väsyneenä. Joten hänen kanssaan ei hirveästi istuta ja kirjoitella. Meillä kävellään ja tehdään yksikätisesti kotihommia :) Onneksi tuleva kummitäti on hankkinut meille kastelahjana kantoliinan, joten sitä kokeillaan seuraavaksi. Kantoreppuun on vielä vähän pieni, eikä ainakaan ensikokeilulla siitä hirveästi piitannut.
Kestovaipoista on ollut juttua. Me osakestoillaan lähinnä päiväsaikaan kotosalla ollessa. Yöllä ja kyläreissuilla käytämme kertakäyttövaippoja, ainakin toistaiseksi. Meillä on käytössä FuzziBunz-taskuvaippoja, imuina MicroInserttejä, muutama JoeyBunz-hamppuimu ja harsoja. Lisäksi tilasin kokeilumielessä muutaman valmiin sisävaipan IquLeelta ja ne ovat toimineet aika mukavasti.. Vielä ollaan aivan kokeiluasteella, mutta mukavasti on sujunut vaipparalli meillä näillä. Pesen vaipat muun pyykin joukossa, joten extra-pesemistä ei ole ollut. Mutta rennolla otteella mennään ja kokeilumielellä. Saahan sopimattomat vaipat helposti myytyä esim. huutonetissä.
Lypsämisestä sen verran, että mä oon lypsänyt vasta pari kertaa viime päivinä maitoa talteen lähinnä vaan " pahan päivän varalle" ja rikkinäisiä nännejä säästääkseni. Herra Sitruuna on täysimetyksellä ja edelleen tutti- ja tuttipullopannassa, kun sitä hyvää imuotetta opetellaan edelleen. Ainoa vaihtoehto imetyksen ohella on tällä hetkellä hörpyttää, koska en ole vielä valmis luovuttamaan imetyksen opettelusta... Me käytettiin kanssa alkuun rintakumia synnärillä, mutta kotiin tultua jätin sen sitten pois. Ja siitä asti ollaan opeteltu oikeaa imuotetta ja hoidettu koko ajan rikki olevia nännejä... Sairaalassa ollessa lypsin alkuun maitoa pojalle, kun hän ei jaksanut kunnolla imeä ollessaan vetämätön keltaisuuden ja valohoidon vuoksi. Aluksi lypsäminen oli ainakin mulle tosi vaikeaa. Tuntuu, että mitään ei tule vaikka kuinka pumppaa ja pumppaa. Sitkeästi kun vaan harjoittelee, niin alkoi sitten toimia. Herrrmot meinasi mennä monta kertaa.
Osselle piti sanomani, että meidän neuvolantäti oli sitä mieltä, että ulkoilla voisi vauvan kanssa maksimissaan -10 asteessa. Mä vaan nyökyttelin ja annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Ja ollaan siis oltu ulkona miten huvittaa, ei uskota neuvolantätiä! :) Kastemekko on muuten valkoinen, ei ruskea, eikä vihreä ;) Mutta muut vaatteet...
Nyt kuuluu tyrskähtelyä ja porun alkua makkarista, tissipartio hyökkää pelastamaan nälkäisen vauvan. Palataan...
Keinuhepo ja herra Sitruuna (25.12)
Kiitos kaikille kommenteista koskien tuota tissiasiaa! :) Sairaalassa jo aloin rasvailla tissejä bepanthenilla ja yhäkin rasvailen joka syötön päälle. Levitän sen rasvan alle ensin vähän äidinmaitoa ja annan kuivua, sitten pistän rasvat. Eilen illalla ja yöllä tein sitten niin, että imetin terveemmästä tissistä ja toista pumppasin. Tänään aamulla sitten kokeilin syöttää siitä huonommasta tissistä eikä tullut enää verta. Että kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :)
POPPIS, kyllä minä ainakin olen jo pumppaillut, pumppailin jo sairaalassa, kun ei edes makaamaan pystynyt, kun rinnat oli niin täynnä. Ja niin, eikös se tosiaan vähän kiihdytä sitä maidontuotantoa...? Nuo tissit kuitenkin tuntuu toimivan vähän eri tavoin kuin esim. maitopurkki, joka kaadettaessa tyhjenee; tissit taas täyttyy toisesta päästä sitä mukaa mitä toisesta " kaadetaan" .
Ja juuri kun eilen pääsin leuhottamasta kuinka hienosti meidän poika vain nukkuu, niin eiköhän sitten iltapäivästä kukkunut ressukka kolme tuntia hereillä. Äiti ja isi oli aivan ulalla, kun ei oikein tiedetty, että mitä toinen on vailla. Ei se kyllä hirveästi kitissyt, mutta ei se aivan täysin tyytyväinenkään ollut (muutoin olisi nukahtanut). Ja sama taas aamulla. Poika heräsi puoli kymmenen ja syötin hänet. Sitten vaihdoin vaipan ja sen jälkeen poika virkistyikin eikä saanut unta. Kokeilin tarjota tuttia, kokeilin tarjota lisää tissiä, mutta ei (tosin jos pistin tissin pois niin hermostui ihan tosissaan :D). Kolme tuntia taas kukkui ennenkuin nukahti. Mutta jahka tutustutaan vähän paremmin tuohon pikkuiseen, niin eiköhän me opita tunnistamaan, mitä toinen on vailla :) En viitsi ottaa stressiä, vaikka välillä onkin vähän uuno olo toisen kanssa.
Nyt hirveä täpinä päällä, kun yritän saada tehdyksi hommia ennenkuin poika uudelleen herää. Mies on töissä, pitää isyysloman vasta myöhemmin, että yksin täällä yritän pärjäillä päivät.
Kauankos se tissimaito säilyikään jääkaapissa? Pakkasessa säilyi 3 kk eikö niin? Voisipa vähän pumppailla varastoon. Ollaan tehty miehen kanssa diili, että mies hoitaa yösyötöt (ainakin osan niistä) viikonloppuisin (että äitikin saa joskus levätä), joten pitäähän sitä maitoa olla varastossa. Ehkäpä jo ensi viikonloppuna voisi kokeilla, että mies syöttäisi ainakin kerran/yö. Pitää katsoa...
No niin, aivan urakalla omaa napaa. Yritän tässä vähitellen päästä kiinni muidenkin juttuihin! :)
Ainakin JENNIN D oli oppinut ryömimään! Pian sitä ei kuule pysäytä mikään :D
NAPERON vauva oli ottanut ensiaskeleet! Varmaan toisaalta mahtavaa ja toisaalta haikeaa, kun oma vauva oppii tuon taidon. Sama varmaan ensimmäisten sanojen kanssa. Upeaa, kun oma pieni oppii uusia taitoja ja kehittyy, mutta toisaalta samalla pitää opetella " päästämään irti" , kun toinen ei enää olekaan vauva, vaan jo pikkulapsi.
Nyt pitää mennä syömään jotain ja sitten vähän siivoilla.
Vaikka niihin onkin jo kaikki kommentoineet :)
Munkin mielestä pumpata voi vaikka heti. Pitää vaan muistaa että se tosiaan kiihdyttää maidontuotantoa entisestään. Mutta jos vaikka heti imetyksen jälkeen pumppaa sen toisen rinnan tyhjäksi, niin ei tule tavallaan ylimääräistä herumiskertaa mutta saa silti paineet pois rinnasta.
Tikrulla kyllä tulee upeasti maitoa jos saat kaksi desiä yhdellä pumppauskerralla! Kai se on vaan yksilöllistä minkä verran saa itsestään pumpulla irti... Ja tietty riippuu siitäkin kauan jaksaa pumppailla. Mä yleensä lopetin siinä vaiheessa kun oli 50ml kasassa, mutta siitähän onkin jo kohta kuusi viikkoa kun tosissaan jouduin pumppailemaan... (Niin ja tuon määrän saamiseen meni joku 5-10min.)
Täällä on sitten tällaista suihkutissiongelmaa oikein kunnolla. Noelin viimeisimmän tiheän imun kauden jäljiltä (n. viikko sitten) rinnat ovat aika terässä, ja se suihkuaminen on jotain ihan uskomatonta. Kun Noel imee toista rintaa, myös siitä toisesta suihkuaa pieniä maitosuihkuja ilmaan! Ennen sentään vain vähän herui toisesta (maidonkerääjään sellaiset 20-30ml), mutta nyt on kyllä ihan järjetöntä kun on oma naama ihan maidossa jos satun kurkistamaan paidan alle imetyksen alussa. Ja siitä rinnasta mistä Noel imee tulee tietysti vielä vauhdikkaammin: kun poika laskee hetkiseksi irti, maitoa on sen ja mun naaman lisäksi myös imetystuolin selkänojassa, seinällä ja parhaassa tapauksessa matollakin... No, kai se tasaantuu kohta kun rinnat sopeuttavat tarjonnan kysyntään.
Äh poitsu heräsi, täytyy lopettaa. Jatkan illemmalla...
Kandi & Noel 7vk
Tätähän tässä hieman pelkäsin: eka mies nappaa flunssan ja tottahan toki se on mulla saman tien :( Nyt pitää kauhian varovaisesti yrittää olla, ettei pikkuinen vaan sitä saa kans. Pelottaa oikein ajatella miten tollainen alle kolmeviikkoinen sen sairastais...
Aika rankkoja on ollu nyt pari viime yötä kun oman sairauden takia saa nukuttua tosi huonosti, ja sitten vielä vauvan herättelyt siihen päälle. Nyt kun on ollu niin kova pakkanen, ja meän makkarin ikkunoista vetää reilusti, ollaan otettu vauva viereemme koko yöksi lämpimään. No siinä sitten möyritään kaikki kolme eikä kukaan saa kunnon unia aikaiseksi.
Kandi kertoili hauskasti maitosuihkuista.. :) Ihoahan se kaunistaa ainakin tuollainen päivittäinen maitokylpy, mutta no sohvalle ei kovin kiva saada niitä tahroja kylläkään. Mulla kans muutaman kerran on yksittöinen maitotiehyt suihkutellu vauvalle maidot naamalle, josta hän kovasti hämmentyy. :)
Han_, mie kans alkoin pumpata Avantin pumpulla jo ekalla viikolla, kun piti saada vähän hätävaramaitoa pakkaseen. Nyt kun vauva aniharvoin juo koko rintaa tyhjäksi kerralla, oon pumpannut niitä imetyksenjälkeen vähän tyhjemmiksi. Sairaalassakin jo kävin kerran pumppaamassa nähdäkseni tuleeko sitä maitoa ylipäätään ollenkaan, ja tuntui että tuo pumppauskerta sai maidon nousemaan paljon paremmin. Eli eiköhän tuon Avantin ohjeen voi jättää omaan arvoonsa.
Kylläpäs vauva kasvaa nopeasti. 50cm body alkaa olla kireitä jo nyt, joten kohta pitää jo siirtyä 56cm:siin. Havahduttaa huomaamaan kuinka lyhyen ajan pieni vauva onkaan todella pieni..
Voi kun pakkanen jo laskisi niin pääsis ostaan imetysliivit!!! Mie täällä sinnittelen kaverilta saaduilla ihan liian pienillä liiveillä, eikä oo kivaa :(
Mukavaa päivää kaikille,
toivottelee Aliina
.. ja sori kun tänne tuppaudun, huomasin että teillä oli eilen ollut treffit Treella ja ajattelin kysäistä mahtuiskos jatkossa yksi tällainen Enskojen ulkopuolinenkin mukaan? :) Seura kelpais kun ei kauheesti tunneta " vauvallisia" :D Oon tuolla jouluntähtösissä enemmän kirjoitellut, mutta eka lapsi meilläkin, ikää neidillä nyt tasan 8vkoa.
_tigger_:in kans taidetaan tunteekin jos arvaan oikeen, ei sit oltu synnärillä yhtäaikaa jouluaattona... ;)
Mut nyt neiti kutsuu joten joudun lopetella tähän..
-nesselia & Venla
Mun pää lyö ihan tyhjää... Olin tänään hierojalla ja meinasi taju lähteä kankaalle sen jälkeen. Vaikka luulisi nyt veren kiertävän päähän asti, niin silti se on ihan puupökkelö :D
Han ja Poppis piti ainakin toivottaa tervetulleeksi! Olikohan nyt vielä muitakin? No tervetuloa, jos oli :)
Kiitoksia tosiaan mukavista Treen treffeistä. Ylläri, että Ida sai taas raivarit siellä ;) No eihän meidän neidille riitä semmoiset 2 tunnin unet alkuunkaan ja kun ei oikein osaa vieläkään vieraissa paikoissa nukahtaa, niin soppa on valmis :D
Nesseria, ilman muuta voit osallistua seuraaville treffeille ja saa täälläkin kirjoitella ;)
Poppis, kyllä sitä saa jo pumppailla, kuten jo tälläisiä vastauksia oletkin saanut. Minä jouduin jo kotiintuloiltana keittään pumpun, kun lähti kuume nousemaan ja tissit oli pahkuroilla. Kuume lähtikin heti laskemaan, kun sain pumpattua! Ja maidon luovuttamisenkin aloitin jo Idan ollessa 7pv+!
Sipullakin siellä hyvänkokoinen neiti :) Olikos se Aavan 5kk-neuvola??
Idan yöhulinat senkus jatkuu. Toissayönä heräsi klo 4 höpöttämään, rauhoittui kuitenkin tissuttelun jälkeen. Tänään heräsimme klo 6 iloiseen pulinaan, jota kesti puolisen tuntia. Toivottavasti tämä on vain jokin vaihe neidillä ja menisi pian jo ohi ;)
Nyt on pakko lopettaa ja mennä pötköttämään..
MiaMik ja Ida 4kk+
QUEEN! mä voisin olla kiinnostunut sun niistä s-koon fuzzeista kun ne on olleet nyt ihan hyvät ellillä. Kannattais vaan saada ne aika pian että ehtii käyttämään ennenkuin neiti kasvaa ulos niistä... ;)
Onko sulla semmoista sähköpostia jossa ei näkyis nimi jonka oisit laittaa tänne niin voitais sopia yksityiskohdista? mulla on tällähetkellä sellainen vaan jossa näkyy koko nimi, mut voin kyllä tehdä jonkun muun illalla jos sulla ei ole jo käytössä?
Nyt pitää rientää, tuli vaan tuo vaippa-asia mieleen!
Voikaa hyvin!
Niin ja uusinta Tamperetreffit ensiviikolle tai seuraavalle????
-iisa
Niinpä tietysti... Eli ei päästä minnekään treffeille. Voihan :((((((((((((((((
Heräsin viime yönä aivan järkyttävään ylävatsakipuun, siis ihan oikeesti sellasta ei oo kyllä ikinä ollut! Ajattelin, että kuolen varmaan ja meinattiin jo tilata ambulanssi. Vietin sitten aamuyön ja aamun sairaalan päivystyksessä, jossa vatsakipu onneks rauhottui ja sain torkuttua. Mitään selvää syytä ei löytynyt, mutta jotkut tulehdusarvot oli kyllä kohollaan ja joudun huomenna uudestaan labraan. Sanoin kyllä, että onhan mulla tää flunssa, että sekin voi vaikuttaa. Mutta hyvä että tutkitaan, siis pelästyin ihan kauheesti! Tasan puol vuotta sitten olin samaisessa sairaalassa vähän erilaisten vatsakramppien takia, mutta tänään en saanut mitään palkintoa. Pöh! :) Tosin, olihan se ihan ihana palkinto, kun pääsin kotiin ja mun " pojat" tuli huolissaan vastaan. Pikku-quu oli kuulemma aamupuuroa syödessää pyörinyt kuin väkkärä ja ihmetellyt, missä äiti on. :)
Niin, ja ei tää flunssakaan siis oo tästä laantunut, että senkään puoleen en viitsisi lähteä tartuttamaan teitä ja teidän ihania vauvoja. Nyt kyllä on PAKKO järkätä ne MEGAtreffit!!! Olin niin odottanut huomista, kun oltais tavattu paljon uusia ja vanhojakin tuttuja!
Muuta en muista päivän pinosta, kuin että Daniel oli oppinut ryömimään ja Eetu ottanut ensiaskeleet. Hyvä pojat!!! Onnittelut myös ylpeille äideille! :)
-Q- ja -q- tänään tasan 1/2 vuotta (huih!)
Queen: Kysyit Simbasta. Se söi olkkarin pöydältä tupperin maustepurkista ksylitol-purukumeja n.1,5dl. Mä löysin sen kotoo henkihieverissä kuolan, oksennuksen ja pissan keskeltä. Me kiidätettiin se eläinlääkäriin ja siellä se alko saamaan kramppeja. Lääkityksistä huolimatta se meni koko ajan huonommaks ja lääkäri sano että sen maksa on ihan finito. Ja sit se simba lopetettiin. :( Sellanen tarina...
Kandille ja Aliinalle ym. kipeenä oleville PIKAISTA PARANEMISTA!!!
Poppis: Sulonen se teidän typy!! :) Tervetuloa tälle puolelle.
Han: Tervetuloa myös sulle ja vauvelille. Toivottavasti tissit tulee pian kuntoon. Se on ihan hirveetä imettää kun tissit on rikki. Tsemppiä.
Jennin ja Naperon pojat on ottanu huiman harppauksen vauvasta taaperoksi... :) Hienoa! :)
Nesselia: Juu mun puolesta ainakin oot tervetullut treffeille!!! :)
MiaMik: Heidillä on ihan samaa yöpulinointia kuin Iitulla. =) Nyt on varsinki parina yönä joka syömisheräämisellä höpöttäny ennen ku on alkanu syömään. :)
Tampereen treffit meni oikein kivasti - kiitos vaan kaikille seurasta! Ja Millille ja Osselle kiitokset myös leffaseurasta. =) Pitää alkaa suunnittelee seuraavia treffejä, että Iisa, Larsku ja Nesseliakin pääsee. :D
Mä taidan lopetella nyt, kun selkä on niin jumissa tässä istumisesta ja kohta alkaa Idolskin. Heippa vaan kaikille!
Burde ja Häydi 4kk+
Q: Tosi kurja toi mahakipukohtaus. =( Toivottavasti kaikki on hyvin ja ne tulehdusarvot laskee. Säikäyttää vaan ihan hirmusesti tommoset! :(
burde
eli vähän on kirjoittelu jäänyt... mutta kun tämän meidän sylivauveliinin kanssa on kyllä vähän vaikea kirjoitella, ja silloinkin neiti suvaitsee torkkua, niin yritän kyllä itsekin lepäillä.
yöt menee ok. (yleensä) viime yönä neiti meni nukkuun ysiltä, söi kolmelta ja heräs sitten seitsemän jälkeen. meillä siis edelleen päivisin tissutellaan, mutta öiks pumppaan maitoa, eli ilman vastiketta mennään mutta öisin pullotellaan omalla maidolla. ja näyttääpä neiti näinkin kasvavan:) vaikka häntä eilen pieneksi väitettiinkin:)
josta tulikin mieleeni: kiitokset osselle, miamikille +kaverille, burdelle ja pikku-millille ja kaikkien lapsukaisille tietty kans, eilisistä treffeistä. jo vain oli piristävää:) ja milli, kyllä te vähän ennen mua ehditte sieltä parkkihallista pois:( mut samaan aikaan oltiin plevnan valoissa:) ja juu, treffejä vois ihan säännöllisesti pitää:)
eli nää pakkaset sais kyllä vähän hellittää. eilen neiti suostui päikkärit nukkumaan kun liikkeelle lähdettiin. mut toissa päivänä ei toivoakaan. lopulta katsoin et meidän terassilla oli auringossa lämminnyt, pakkasin tytön vaunuihin ja oltiin siinä pihassa sen aikaa että hän nukahti ja sit tultiin sisään. neiti kun ei oikein sisälle päikkäreille malta nukahtaa...
aa:lla ei sit ristiäiset mennyt ihan putkeen, noiden tarjoilujen osalta. höh! jännä kyllä etteivät olleet oikein valmiita ottamaan palautetta. mutta pääasia että tyttö sai nätin nimen:) meillä vielä puoltoista viikkoo simppiksen nimen julkistamiseen, muutamalle kaverille on ollut kyllä jo pakko kertoo... ja että ihan äitin lauluääntä kehuttu, kivakiva:)
osse: se on kyllä ihme kun sitä ei tajuu ite mennä nukkuun ajoissa, kyllähän sen tietää että yöllä tulee herätyksiä... no, oon koittanut petrata tolla saralla.
mörötin: meillä kun tyttö oppi jo sairaalassa juomaan pullostakin, niin meillä onnistuu tuo tissistä ja pullosta syöttö, eli neidille pullo kelpaa.
miehen ja vauvan yhteisestä ajasta. meillä menee niin että iltasyöttö on sellasta isin ja tytön aikaa joka ilta. samoin mies kylvettää. mutta muutenkin tykkää olla tytön kaa kun tulee. eilenkin sanoi kotona tytölle että isi pitää sua nyt kun muut vaan on tänään pidellyt, kun treffien jälkeen hain hänet töistä, siitä mentiin mun porukoille ja siellä neiti oli vaan mummun ja taatan sylissä. viikonloppuisin mies hoitaa myös yösyötöt, niin saan nukkua, paitti kun mun pitää pumpata mut se ei kauaa vie. (näitä yöpulloilun etuja:))
han:lle ja lillsis:lle tervetuloa tällekin puolelle:) niin se vaan tulee tää siirtyminen itse kunkin kohdalle:)
mutta on niin paljon tekstiä, ettei millään pysty kaikkeen kommentoimaan. ehkä sitä pitää vaan koittaa aktivoitua tässä puuhassa:)
mut nyt " rattoisan" pakkaspäivän viettoon. onneks tiedossa reissu anoppilaan, niin ainakin silloin neiti nukahtaa kun autoon pääsee.
tikru ja simppis 1kk+