Onko muita, joille ajatus ns. tavallisesta elämästä tuntuu kauhealta?
Kun puhun "tavallisesta elämästä," tarkoitan sellaista elämää, jossa päivät kuluvat toistuvien, arkisten rutiinien mukaan. Työpäiviä, jotka ovat kaikki hyvin samanlaisia ja jollain tavalla yksitoikkoisia: jatkuvasti samoja tehtäviä ja samanlaista ympäristöä. Vapaa-aika kuluu rutiininomaisesti esimerkiksi vuosittaisella lomamatkailla etelään, mökkireissulla tai muilla ennakoitavilla aktiviteeteilla, mutta muuten arki ei tarjoa suuria yllätyksiä tai ihmeellisiä kokemuksia.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo olisi ihanaa elämää.
Mikä sinua viehättää elämässä ilman uusia kokemuksia ja elämyksiä? En sano tätä mitenkään tuomitsevasti ihmettelen vain kun oma ajatusmaailmani on niin erilainen.
Mitä ne sinunkin muka uudet kokemukset on? Häh? Varmaan jonkun juopon kohtaaminen Kotkan yössä, kun etsit majapaikkaa metsästä, nisti moikkaa ja älisee eläintarhan lähettyvillä ja kun pummaat matkaa Poriin ja haaaveilet Intiaan menosta, jossa saa ruokamyrkytyksiä ja päänsä sekaisin siitä joogasta.
Kuljen meren rantaan. Tuuli hyväilee kehoani.
Ilkiöitä piisaa. Nautin mustasta kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua viehättää elämässä ilman uusia kokemuksia ja elämyksiä? En sano tätä mitenkään tuomitsevasti ihmettelen vain kun oma ajatusmaailmani on niin erilainen.
Mitä ne sinunkin muka uudet kokemukset on? Häh? Varmaan jonkun juopon kohtaaminen Kotkan yössä, kun etsit majapaikkaa metsästä, nisti moikkaa ja älisee eläintarhan lähettyvillä ja kun pummaat matkaa Poriin ja haaaveilet Intiaan menosta, jossa saa ruokamyrkytyksiä ja päänsä sekaisin siitä joogasta.
Uusia kokemuksia, joita minulla on ollut tämän vuoden aikana:
Ensinnäkään en pitänyt mistään luettelemastasi asiasta. Kaiken kruunaa joku yökerhot , viihde ja drinkkiensekoitus..,hyi yöks!
Hollannista en pidä, enkä Amsterdamista enääyks huuuuumepesä.. JA hukkuu ajan saatossa koska niin alavalla.
islantiin asti en ole Revontulia menossa etsimään ne näkyy Pöyrisjärven erämaassa kun vaellan.
- Vas
Vierailija kirjoitti:
Ap raukka on henkisesti keskenkasvuinen, ehkä vastuuton nulikka. Osa on.ei oo tainnut hällä koskaan olla mistään mitään vastuuta.
Kuulostat varsin katkeralta ihmiseltä, sillä onnelliset ihmiset eivät yleensä hauku muita. Sinusta tulee kieltämättä mielikuva ihmisestä, joka kiroaa vittumaista elämäänsä neukkariyksiössä, jossa lattia on täynnä tyhjiä kaljatölkkejä ja näppäimistö täynnä juustonaksun murusia.
Mulle elämys on herätä aamulla. Meinasin kuolla auto-onnettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on suhteellista. Esim. itselläni on viisi lasta, ja nuorin päiväkodissa, vanhin yläasteella.
Vaikka rakastan elämääni, niin ainoa vakio elämässä on tällä hetkellä muutos ja erityisesti jatkuvasti muuttuvat suunnitelmat.
Toisinaan haaveilen siitä, että olisi tylsää ja päivän aikana ei tulisi mitään yllättävää töissä, kotona, päiväkodissa tai koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vastasin jo tuossa aiemmassa kommentissa että käytiin juuri Tomorrowland festareilla
- Kiinnost
En menisi mihinkään noihin italiaa? No, opiskelen itse neljää kieltä.
luovuuden käyttöö töissä ? Kaikki niin tekee plus vapaa-ajallaan vaikka kuinka paljon.
yökerho, viihteet ja drinkit ei kiinosta ketään muuta kuin kaappijuoppoja ja henkisesti penikoita,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Taidat olla selvä yksityisyrittäjä - niin minäkin luonteeltani.
Itse asiassa olen. Juuri sen tuoman vapauden vuoksi. Plussaa myös se, että työni tekemiseen tarvitsen vain läppärin, joten voin periaatteessa työskennellä mistä päin maailmaa tahansa. Ammatinvalinnassani tuo vapaus tehdä asiat oman mielen mukaan ja elää muutakin elämää olivat yksi tärkeimpiä tekijöitä.
T. AP
Se mitä en ymmärrä, on miten ihminen jolla on puoliso ja lapsia yhdistää oman vapauden ja silti takaa rutiinit lapsille? Ei liikkuva läppärielämä onnistu kouluikäisten kanssa samalla tavalla kuin yksin, kahden aikuisen tai alle kouluikäisten kanssa. Jatkuva seikkailukin vaihtuu pian tyytymättömyyden jonkun o
Mutta tiedätkö kun lapset ei halua tuollaista elämää. Lapset rakastaa rutiineita, tuttuja kavereita, viikonlopun reissuja mummolaan, omaa tuttua luokkaa, lemmikkiä,,, itselläni olisi ollut mahdollisuus tuohon, mutta kaatui siihen että lapsista ajatus ei ollut ollenkaan kiva. Itse kun en lapsena koskaan päässyt lomamatkoille, niin kuvittelin että omatkin lapset haaveilee matkustamisesta. Mutta eivät haaveile, he ovat saaneet matkustaa, ei siinä ole heille sellaista gloriaa kuin meille vanhemmille ikäluokille. He ovat kaivanneet takaisin kotiin jo kuukauden reissun jälkeen.
Lapset ovat sopeutuvaisia. Itse reissasin isäni työn vuoksi 12 elämäni ensimmäistä vuotta ympäri maailma ja mulle jäi aivan ihania muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap raukka on henkisesti keskenkasvuinen, ehkä vastuuton nulikka. Osa on.ei oo tainnut hällä koskaan olla mistään mitään vastuuta.
Kuulostat varsin katkeralta ihmiseltä, sillä onnelliset ihmiset eivät yleensä hauku muita. Sinusta tulee kieltämättä mielikuva ihmisestä, joka kiroaa vittumaista elämäänsä neukkariyksiössä, jossa lattia on täynnä tyhjiä kaljatölkkejä ja näppäimistö täynnä juustonaksun murusia.
Haukut itse, sujuvasti rivien välistä ja heti aloituksessas.
Rutiinit tuovat turvallisuuden tunnetta ja se on yksi ihmisen perustarpeista.
Emmä kyl mistään tylsyydestä diggaa.
Täällä puhutaan hurskaasti itsensä elättämisestä, mutta tosiasiassa ne työllä raadetut rahat laitetaan siihen, että saadaan tarpeeksi säilytystilaa sille valtavalle määrälle tavaroita. Omakotitalo, aina uudempi auto, viihde-elektroniikka, harrastusvälineet, vaatteet, kodinkoneet, ylisuuri asuntolaina. Paljon vähemmällä tulee toimeen kun tosiaankin vain elättää itsensä eikä keräile tavaraa, rahaa jää vielä säästöönkin, ja on mahdollisuus tehdä vähemmän töitä ja enemmän muita asioita.
En ole koskaan viihtynyt 8-16 töissä tai ryhmäliikunnassa. Olen pitkälti kulkenut elämässä omia polkujani. Nautin, vapaudesta, sinkkuudesta ja omasta ajasta. En uhraisi itseäni materian, avioliiton tai minkään aatteen takia.
Onnellinen perhe, ihminen. Missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vastasin jo tuossa aiemmassa kommentissa että käytiin
En menisi mihinkään noihin italiaa? No, opiskelen itse neljää kieltä.
luovuuden käyttöö töissä ? Kaikki niin tekee plus vapaa-ajallaan vaikka kuinka paljon.yökerho, viihteet ja drinkit ei kiinosta ketään muuta kuin kaappijuoppoja ja henkisesti penikoita,
No kerro toki mitä sinä itse olet tehnyt tämän vuoden aikana? Esim. kerro mitä luovaa sinä olet tehnyt työssä ja vapaa-ajalla? Kielten opiskeleminen tosin ihan hyvä asia, itsekin puhun useampaa kieltä. Mitä yöelämään tulee, menen yleensä katsomaan jotain DJ:tä tanssimaan ja nauttimaan musiikista, alkoholi ei ole pääosassa. Samoin kuin ystäviä tavataan voidaan ottaa muutama cocktail tai viinilasi, mutta ei juoda itseämme kaatokänniin, alkoholia voi nauttia ihan kohtuudellakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan viihtynyt 8-16 töissä tai ryhmäliikunnassa. Olen pitkälti kulkenut elämässä omia polkujani. Nautin, vapaudesta, sinkkuudesta ja omasta ajasta. En uhraisi itseäni materian, avioliiton tai minkään aatteen takia.
Kyllä, olen samaa mieltä.
Minä luen paljon kirjoja, saan niistä vaihtelevia kokemuksia ja jännitystä. Tuntuu, että olen saanut "elää" montaa eri elämää niiden kautta. Ja minulla on myös rikas mielikuvitus.
Meillä lapset ei halua kiertolaiselämää. Eli sloitan sen vasta eläkkeellä tai kun lapset on muuttaneet pois kotoa. Haaveilen siitä kyllä.