Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joille ajatus ns. tavallisesta elämästä tuntuu kauhealta?

Vierailija
29.07.2024 |

Kun puhun "tavallisesta elämästä," tarkoitan sellaista elämää, jossa päivät kuluvat toistuvien, arkisten rutiinien mukaan. Työpäiviä, jotka ovat kaikki hyvin samanlaisia ja jollain tavalla yksitoikkoisia: jatkuvasti samoja tehtäviä ja samanlaista ympäristöä. Vapaa-aika kuluu rutiininomaisesti esimerkiksi vuosittaisella lomamatkailla etelään, mökkireissulla tai muilla ennakoitavilla aktiviteeteilla, mutta muuten arki ei tarjoa suuria yllätyksiä tai ihmeellisiä kokemuksia.

Kommentit (299)

Vierailija
121/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jokainen mokaa.

Vierailija
122/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo olisi ihanaa elämää. 

Niinpä. Kun vain vielä joskus saisinkin elää taas noin.

Eronnut mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla erilainen nuori, villi ja vapaa!

Vierailija
124/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisluonteet on erilaisia, kippis!

Vierailija
125/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest elämä on mielenkiintoista! Asenne!

Vierailija
126/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tavikset on? En oo tavannu.

Vierailija
127/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhun "tavallisesta elämästä," tarkoitan sellaista elämää, jossa päivät kuluvat toistuvien, arkisten rutiinien mukaan. Työpäiviä, jotka ovat kaikki hyvin samanlaisia ja jollain tavalla yksitoikkoisia: jatkuvasti samoja tehtäviä ja samanlaista ympäristöä. Vapaa-aika kuluu rutiininomaisesti esimerkiksi vuosittaisella lomamatkailla etelään, mökkireissulla tai muilla ennakoitavilla aktiviteeteilla, mutta muuten arki ei tarjoa suuria yllätyksiä tai ihmeellisiä kokemuksia..

Tuohon vielä rivitalon pätkä Espoossa, puoliso, kaksi lasta, labradorinnoutaja, Audi tai Toyota Avensis ja mahtavaa seksiä. Juu, ei kiitos. Ei tuollaista arkielämää kestä kukaan muutamaa kuukautta pidempään.

Vierailija
128/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseeta valitusta. Yks elämä kuluu vaikertaen. Onko järkee?

Vierailija
129/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun puhun "tavallisesta elämästä," tarkoitan sellaista elämää, jossa päivät kuluvat toistuvien, arkisten rutiinien mukaan. Työpäiviä, jotka ovat kaikki hyvin samanlaisia ja jollain tavalla yksitoikkoisia: jatkuvasti samoja tehtäviä ja samanlaista ympäristöä. Vapaa-aika kuluu rutiininomaisesti esimerkiksi vuosittaisella lomamatkailla etelään, mökkireissulla tai muilla ennakoitavilla aktiviteeteilla, mutta muuten arki ei tarjoa suuria yllätyksiä tai ihmeellisiä kokemuksia..

Tuohon vielä rivitalon pätkä Espoossa, puoliso, kaksi lasta, labradorinnoutaja, Audi tai Toyota Avensis ja mahtavaa seksiä. Juu, ei kiitos. Ei tuollaista arkielämää kestä kukaan muutamaa kuukautta pidempään.

Joo, ei! terveisin Jaques Cousteau

Vierailija
130/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaista tuuliviiriä en edes kelpuuta puolisoksi. En todellakaan jaksa sitä jatkuvaan muutos vaatimusta mitä sinun kaltaiset tekevät kun te ette koskaan itse ole vastuussa järjestelyistä ja maksamisesta kun ne kaadatte miehen vastuulle

En ole ap, mutta samantapainen, ja minä luulen että me tällaiset ihmiset yleensä olemme liian vapaudenkaipuisia edes haluamaan parisuhteita. Itse en ole sellaista koskaan halunnut, en ainakaan mitään avioliittoa ja perhettä. Itsekseni olen järjestelyt, seikkailut ja maksamiset aina hoitanut. Tavallaan toinen ihminen ei vaan sovi kuvioihin, kun en minä tiedä itsekään mitä vuoden päästä haluan, ja olisi erittäin epätodennäköistä, että sen puolison halut vaihtelisi minun halujeni kanssa samaa tahtia. Jolloin molemmat tai toinen joutuisi tyytymään rajoittaviin kompromisseihin.

Minä olen seikkailunhaluinen ja minulla on kumppani, joka on myös seikkailunhaluinen ja periaatteessa olemme molemmat avoimia lähes kaikille uusille kokemuksille laidasta laitaan. Meille matkustaminen on se meidän juttu ja olemme kumpikin valmiita matkustamaan lähes mihin maahan tahansa. Juuri tultiin kotiin Tomorrowland festareilta Belgiasta.

Vierailija
131/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se vaihtoehto sitten olisi? Olisihan se ajatuksena kiva vaikka reissata maailmanympäri matkailuaiutossa, ostaa Italiasta vanha talo ja remontoida kodiksi, muuttaa maalle jaitää siellä eläinten vanhainkotia, tai muuta sellaista. Mutta kaikki tuollainen vaatii rahaa. Mistä se raha tulee, jos ei käy töissä? Jos taas käy töissä, niin mistä löytyy aika siihen vaihtoehto-elämään? 

Niin. Ellen Jokikunnaskin käy töissä Suomessa aina välillä ja jatkaa sitten taas nikkarointia Italiassa. 😁

Harvemmalla on mahdollisuus elää noin. Aika moni varmasti tekisi samoin, jos voisi.

Vierailija
132/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo olisi ihanaa elämää. 

Mikä sinua viehättää elämässä ilman uusia kokemuksia ja elämyksiä? En sano tätä mitenkään tuomitsevasti ihmettelen vain kun oma ajatusmaailmani on niin erilainen.

Mitä ne sinunkin muka uudet kokemukset on? Häh? Varmaan jonkun juopon kohtaaminen Kotkan yössä, kun etsit majapaikkaa metsästä, nisti moikkaa ja älisee eläintarhan lähettyvillä ja kun pummaat matkaa Poriin ja haaaveilet Intiaan menosta, jossa saa ruokamyrkytyksiä ja päänsä sekaisin siitä joogasta.

Vierailija
133/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyhverö. Elät vain kerran.

Tiedän, mutta kun en pysty muuhun. Olen käynyt asian takia jopa terapiassa. Terapeutti sai mut rohkaistua kokeilemaan esim. matkustelua yksin, mikä oli aikamoinen saavutus, koska olen aina ollut niin arka, että jo kotikaupungissa uuden reitin ajaminen jonnekin vie paniikkikohtauksen partaalle. Siinä vaan kävi niin, että selvisin aika huonosti siellä matkoilla yksin, juurikin sen jännittämisen ja panikoinnin takia. Ja ne hetket kun ei ollut mitään jännitettävää, itsekseen hotellihuoneessa vaikka, oli vaan yksinäistä ja tylsää. 

Kyllä pystyt, ei tääl mitään supermiehiä tavii olla.

Vierailija
134/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tarvii

Vierailija
135/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ratkaisee!

Vierailija
136/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se vaihtoehto sitten olisi? Olisihan se ajatuksena kiva vaikka reissata maailmanympäri matkailuaiutossa, ostaa Italiasta vanha talo ja remontoida kodiksi, muuttaa maalle jaitää siellä eläinten vanhainkotia, tai muuta sellaista. Mutta kaikki tuollainen vaatii rahaa. Mistä se raha tulee, jos ei käy töissä? Jos taas käy töissä, niin mistä löytyy aika siihen vaihtoehto-elämään? 

Joka tapauksessa maailmaan mahtuu ihmisiä, jotka matkaavat maailman ympäri matkailuautolla, ostavat Italiasta vanhan talon ja remontoivat sen kodiksi, muuttavat maalle ja pitävät siellä eläinten vanhainkotia. Tämähän siis tarkoittaa, että se on mahdollista.

Pienen pienelle osalle vain on mahdollista. Ei kai siinä mitään, jos on niin onnellisessa asemassa, että voi tehdä noin, mutta todellisessa elämässä vain harvalla on siihen mahdollisuus. 

Vierailija
137/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelutapojen muutos kannattaa!

Vierailija
138/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekatkaa aatoksenne, suursiivous on usein tarpeen.

Vierailija
139/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan ihailla omaa elämäänsä, omia saavutuksiaan?

Vierailija
140/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerro ikää, ei sitäkäänonko lapsia, kuulostaa aika pehmeäpäältä tai että et ole tasapainossa.

itse olen innostuja ja innostuja. Kasvatin pari lasta aikuiseksi yksin ja oon edelleen luonnossa kaikkea ihasteleva tyttönen!

arvostan tätä vapautta. Ja sitä osaa arvostaa, kun antoi koko nuoruutensa lapsilleen. Opetti heille kaiken luonnosta ym.

mene ap kävelylle metsäpoluille, rantaan, katsele kaupunkiasi turistin silmin, hymyile.

kirjoita muistiinpano illalla.