Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joille ajatus ns. tavallisesta elämästä tuntuu kauhealta?

Vierailija
29.07.2024 |

Kun puhun "tavallisesta elämästä," tarkoitan sellaista elämää, jossa päivät kuluvat toistuvien, arkisten rutiinien mukaan. Työpäiviä, jotka ovat kaikki hyvin samanlaisia ja jollain tavalla yksitoikkoisia: jatkuvasti samoja tehtäviä ja samanlaista ympäristöä. Vapaa-aika kuluu rutiininomaisesti esimerkiksi vuosittaisella lomamatkailla etelään, mökkireissulla tai muilla ennakoitavilla aktiviteeteilla, mutta muuten arki ei tarjoa suuria yllätyksiä tai ihmeellisiä kokemuksia.

Kommentit (299)

Vierailija
181/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinta pielessä?

Eikö elämänhallinta ole silloin juuri erittäin hyvässä mallissa jos pystyy elämään sellaista elämää, josta nauttii oli se sitten puutarhanhoitoa tai benjihyppelyä.

Vierailija
182/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanicissa Rosella oli vähän tuollainen kokemus. Yritti sitten ensin vaihtaa miestä ja sitten loi itselleen uuden elämän Amerikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Elättekö omaa elämäänne vai jonkun toisen?

Vierailija
184/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kannattaa lukea!

Vierailija
185/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinta pielessä?

Eikö elämänhallinta ole silloin juuri erittäin hyvässä mallissa jos pystyy elämään sellaista elämää, josta nauttii oli se sitten puutarhanhoitoa tai benjihyppelyä.

Kyllä.

Vierailija
186/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitaan.

Vierailija
187/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni täysin. Olen aina kaivannut vaihtelua. Myös parisuhteessa. Olin kyllä lasteni isän kanssa 15 vuotta ja syyt päättää parisuhde olivat kyllä vakavia. Mutta en tiedä jaksaisinko enää kenenkään kanssa noin kauan tai hän mua. En ole mitään helppoa elämää elänyt haihattelija, mutta ehkä mulla on saavutettu hyvä perusturva kovalla työllä ja on varaa olla vaihtelunhaluinen.

Vierailija
188/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta, kärsi ja unhoita, se on määräys kohtalon...

Vierailija
189/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivakaa nyt se mielikuvitus elämäänne!

Vierailija
190/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap! Taidat olla selvä yksityisyrittäjä - niin minäkin luonteeltani. 

Itse asiassa olen. Juuri sen tuoman vapauden vuoksi. Plussaa myös se, että työni tekemiseen tarvitsen vain läppärin, joten voin periaatteessa työskennellä mistä päin maailmaa tahansa. Ammatinvalinnassani tuo vapaus tehdä asiat oman mielen mukaan ja elää muutakin elämää olivat yksi tärkeimpiä tekijöitä.

T. AP

Se mitä en ymmärrä, on miten ihminen jolla on puoliso ja lapsia yhdistää oman vapauden ja silti takaa rutiinit lapsille? Ei liikkuva läppärielämä onnistu kouluikäisten kanssa samalla tavalla kuin yksin, kahden aikuisen tai alle kouluikäisten kanssa. Jatkuva s

Lapset ovat sopeutuvaisia. Itse reissasin isäni työn vuoksi 12 elämäni ensimmäistä vuotta ympäri maailma ja mulle jäi aivan ihania muistoja.

Mahdollisesti, mutta olisi itsekästä laittaa lapset aina vain sopeutumaan. Eikä etäkoulu myöskään ole yhtä hyvää opetusta kuin oikea koulu. Siinäkin vanhemman itsekkyys menee jopa lapsen koulutuksen edelle. En vain itse ole tuollainen vanhempi. Pakottavista syistä minunkin lapsillani on ollut suuria mullistuksia elämässä, joten en halua lisätä niiden määrää tarpeettomasti. Ehkä sitten kun lapset muuttaa pois kotoa. 

Vierailija
191/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päihde- ja mielenterveysongelmaisena elänyt hyvinkin boheemia ja rutiinitonta elämää, ja vanhemmiten kyllä paremmalta tuntuu nämä työelämä- ja parisuhderutiinit mökkilomineen. Joku tylsä jumpassa käyminen tuntuu normaalilta ja turvalliselta. Kuormitun helposti, minkä takia liika virike vain väsyttää.

Vierailija
192/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuskausi edustaa pahuutta.                                                                                                                                     ib

Vierailija
193/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo olisi ihanaa elämää. 

Sama. En voi ymmärtää epäkiitollisia ihmisiä. Suurin osa ihmisistä haluaa vakityön, kumppanin, ehkä lapsia, pari ystävää, oman kodin, kesämökin, etelänloman kerran vuodessa jne. Nämä jäävät monilta pelkiksi haaveiksi. Ja aloittaja ei selvästi ole kokenut elämässä tarpeeksi surua ja kipua ymmärtääkseen että elämä heittää kyllä ihan jokaiselle kierrepalloja, myös niille ihan tavallisille Virtasille.

No itse näen asian hieman eri tavalla. Se, että haluan kokea erilaisia elämyksiä kumppanini ja perheeni kanssa, ei tarkoita, että en olisi kiitollinen heistä tai nykyisestä elämästäni. Päinvastoin, se johtuu siitä, että arvostan heitä niin paljon, että haluan jakaa kanssaan vielä enemmän upeita asioita ja kokemuksia, joita maailma voi tarjota. Halu

Taidat olla aika nuori? Näin kuusikymppisen näkökulmasta katsoen maailmassa ei ole enää kovin paljon uutta ja ihmeellistä, jota ei olisi jo kokenut tai nähnyt. Niitä kokemuksia ei ole tarvinnut erityisemmin etsiä, ne ovat tulleet vastaan ihan tavallisen elämän lomassa. Liikaa ei kannata yrittää.

Vierailija
194/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sellainen urbaanilegenda tuo, että lapset aina sopeutuu. Asuimme melko pitkään ulkomailla, mutta palasimme Suomeen koska toinen lapsista tarvitsi tukiopetusta dysleksiaan suomenkielellä (joka on hänen äidinkielensä). Varmasti olisi jotenkin sopeutunut sielläkin elämään, mutta en tiedä olisiko koskaan oppinut kunnolla lukemaan.

Vierailija
195/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit tuovat turvallisuuden tunnetta ja se on yksi ihmisen perustarpeista. 

Matkustelen paljon enkä koe oloani koskaan turvattomaksi. Rutiinia tuovat esimerkiksi meditointi, terveellinen ruokavalio ja liikuntaharrastus. Näitä voin ylläpitää missä tahansa päin maailmaa. Rakkaat ihmiset joko matkustavat kanssani tai olen heihin säännöllisesti yhteydessä viestittelemällä ja videopuheluilla. Voin kyllä matkustaa yksinkin ihan mielelläni. Ainoa haittapuoli matkustelussa on se, että en voi pitää lemmikkiä ja aikaerot.

Vierailija
196/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit tuovat turvallisuuden tunnetta ja se on yksi ihmisen perustarpeista. 

Matkustelen paljon enkä koe oloani koskaan turvattomaksi. Rutiinia tuovat esimerkiksi meditointi, terveellinen ruokavalio ja liikuntaharrastus. Näitä voin ylläpitää missä tahansa päin maailmaa. Rakkaat ihmiset joko matkustavat kanssani tai olen heihin säännöllisesti yhteydessä viestittelemällä ja videopuheluilla. Voin kyllä matkustaa yksinkin ihan mielelläni. Ainoa haittapuoli matkustelussa on se, että en voi pitää lemmikkiä ja aikaerot.

Ja ympäristöhaitat joita aiheutat lentämällä

Vierailija
197/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollen usein ajatellut miten paljon on apn kaltaisia ja sitten niitä, jotka mahdollistavat nämä arjen halveksijoiden seikkailut. 

Aina löytyy joku joka etsii mummolle hoitopaikan, lohduttaa siskoa keskenmenossa, veljeä avioeron syövereissä, etsii narkkariserkkua pitkin kyliä kun apn kaltaiset seikkailevat maailmalla, toki kaikilla seikkailijoilla ei  ole oikeasti varaa elää niinkuin haluaa vaan he marisevat arjen tylsyyttä, sitten on meitä joka haluaisi arjen olevan tylsää. 

Vierailija
198/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tavallinen elämä ja 8-16 työ oli ahdistava ajatus. Näin yli nelikymppisenä asuntovelkaisena perheenäitinä olen vuosien myötä alkanut arvostaa rutiinien tuomaa turvaa ja lepoa ja on se vakituinen palkkakin aika kiva juttu Mökkiä, omakotitaloa tai koiraa meille ei edelleenkään tule, mutta vähän olen tässä vuosien varrella pehmennyt. Autokin hankittiin.

Vierailija
199/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollen usein ajatellut miten paljon on apn kaltaisia ja sitten niitä, jotka mahdollistavat nämä arjen halveksijoiden seikkailut. 

Aina löytyy joku joka etsii mummolle hoitopaikan, lohduttaa siskoa keskenmenossa, veljeä avioeron syövereissä, etsii narkkariserkkua pitkin kyliä kun apn kaltaiset seikkailevat maailmalla, toki kaikilla seikkailijoilla ei  ole oikeasti varaa elää niinkuin haluaa vaan he marisevat arjen tylsyyttä, sitten on meitä joka haluaisi arjen olevan tylsää. 

Nyt oli kyllä marttyyrin puhetta 

Vierailija
200/299 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo olisi ihanaa elämää. 

Sama. En voi ymmärtää epäkiitollisia ihmisiä. Suurin osa ihmisistä haluaa vakityön, kumppanin, ehkä lapsia, pari ystävää, oman kodin, kesämökin, etelänloman kerran vuodessa jne. Nämä jäävät monilta pelkiksi haaveiksi. Ja aloittaja ei selvästi ole kokenut elämässä tarpeeksi surua ja kipua ymmärtääkseen että elämä heittää kyllä ihan jokaiselle kierrepalloja, myös niille ihan tavallisille Virtasille.

No itse näen asian hieman eri tavalla. Se, että haluan kokea erilaisia elämyksiä kumppanini ja perheeni kanssa, ei tarkoita, että en olisi kiitollinen heistä tai nykyisestä elämästäni. Päinvastoin, se johtuu siitä, että arvostan heitä niin paljon, että haluan jakaa kanssaan vielä enemmän upeita as

Aina kannattaa yrittää, eikä muumioitua. IHMISET ON ERILAISIA, hölmö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä