Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
29.07.2024 |

Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?

Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.

Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.

Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.

Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.

Kommentit (438)

Vierailija
241/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä miten seksuaalinen jännite on ystävyyden este. Minulla on hyvä ystävä vastakkaista sukupuolta ja olemme toisillemme myöntäneet että jännitettä on mutta kiinnostusta sen toteuttamiseen ei. Olemme samalla aaltopituudella ja meillä on hauskaa yhdessä. Ajatusmaailma ja mielenkiinnon kohteet kohtaavat sopivalla tavalla jotta saamme aikaiseksi mielenkiintoisia keskusteluja. 

Ystävyyttä on nyt kestänyt 16 vuotta ja toivottavasti jatkuu hautaan asti. 

Eihän se ystävyyden este olekaan. Mutta sen ymmärrän, että mahdolliselle puolisolle ei ole kiva juttu, että vietetään aikaa jonkun kanssa, jonka kanssa tiettävästi on ihan selkeää ja myönnettyä seksuaalista jännitettä.

Sitten se ei ole ongelma, jos suhteessa ei ole seksuaalista mustasukkaisuutta, kaikilla ei ole. Esimerkiksi itse tai puolisoni ei olla mustasukkaisia tällä saralla

Ei ole mustasukkaisuutta, meillä on suhteissa luottoa niin paljon että toisten menemisiä ei tarvi kontrolloida. Enkä edes koskaan olisi valinnut mustasukkaisuuteen taipuvaista kumppania.

Olemme olleet sekä sinkkuja että parisuhteissa molemmat yhtä aikaa tämän ystäväni kanssa. Olemme myös ystävystyneet nykyisten kumppanien kanssa molemmat. 

Vierailija
242/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamummeleita harmittaa, kun jotkut miehet saa pimperoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut käydä mittauttamassa testosteroni arvoja? Kuulostaa siltä että ne vois olla alakantissa. Vai väitätkö todella jos olet kaupungilla pyörimässä ja näet siellä viehättävän naisen ettet yhtyisi häneen jos mahdollista?

Aika vasta kävin terveystarkastuksessa, normaalit arvot, terve mies ja rasitustestistäkin erinomainen tulos. (joka ei yllätys, harrastan kestävyysurheilua) 

En todellakaan panisi kaikkia naisia, se vaatii jotain aika erityistä jotta naisesta kiinnostun. 

Vierailija
244/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee ihmisten välillä, ketkä voi olla ja on mitenkin. Oleellisia muuttujia:

- seksuaalisuuden laatu ja vahvuus (homo, hetero, bi, kuinka helposti ihastuu, kokee seksuaalista vetoa noin yleensä)

- oman tunne-elämän vakaus ja tavat suhtautua omiin himon tunteisiin (tarkoittaako halu, että sitä kohti aina pitää pyrkiä vai onko se jotain mitä huomioidaan olemassaolevaksi ja sitten mietitään kannattaako tai peräti ohitetaan)

- ulkoiset olosuhteet ja muut tarpeet (onko juuri tullut ero? onko käytetty alkoholia ja estot poistuneet jne)?

Vierailija
245/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI jätetään pois työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot? Miksi yksi suuri romanttinen sosiaalinen ryhmä ei ole poisluettu, siis kaunottaret jotka ovat sukua naimakaupan kautta?

Haaremi muuten tarkoittaa ryhmää naisia jotka ovat saman miehen (siis miehen, ei naisen) käytössä seksikumppaneina, (nimenomaisesti muslimitaloudessa naisjäsenille varattu talo tai talon osa).

Juu,joku nainen piti "ystävinä" työkaverimiehiä joita tapaa ainoastaan työpaikalla ja tämä oli kuulemma todiste siitä kuinka miehet ja naiset voivat olla ongelmitta ystäviä.

Ilmeisesti työpaikalla pitäisi olla täysin mykkänä ja piiloutua vastakkaiselta sukupuolelta.

Vierailija
246/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä käytät törkeästi noita miehiä hyväksi. Nuo miehet ovat 20 vuotta odottelleet, että kohta lohkeaa eikä sitä sitä lohkeamista ole vieläkään tapahtanut.

No mutta. Noiden miesten on parannettava peliään! Kerrottava tuolle naiselle, miten kovia ovat tuomaan kukkia ja kuinka paljon tekevät kotitöitä, itkaistava, miten ex oli kauhea petturi. Kerrottava, miten ensi viikolla on treffit.

Ja jos mikään näistä ei riitä, niin move on. Katsopas kun keittiö sykologia toimii naisiin, tässä on vain semmoinen törkeä yksilö, johon luonnonvastaisesti ei.

Ynnä ennen kaikkea jättää miettimättä, miksi se toimii. Se voi näetsen sattua egoon.

Miksi se sattuisi egoon kun lopputulos on kuitenkin se mitä mies on ensitapaamisesta asti halunnut?

Tätä minäkin mietin. Tämä vasta

Se sattuu egoon sillä tavalla, että nämä "kaverimiehet" vaikuttavat kokevansa itsensä hyvinkin oveliksi naisten manipuloijiksi ja väittävät naisten olevan niin yksinkertaisia, että heidän temppunsa onnistuu eivätkä tajua, että eivät he, vaan nainen on saanut sen lopputuloksen, jonka halusikin.

Tämän sisäistäminen on aiheuttanut kovaa vastaanvänkäämistä. Siis sen ymmärtäminen, että ei ne temput, joita ovelukset kuvittelevat hyvinkin nokkelasti käyttäneensä ole se, miksi päästiin lopputulokseen.

On täällä ollut yksi hyvällä itsetunnollakin liikkeellä oleva, joka tämän reippaasti myöntää. Eli että missään tilanteessa se ei ole mies, joka lopputuloksesta päättää, vaan aina nainen.

Vierailija
247/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla ollut miespuolisia ystäviä joihin en ole koskaan tuntenut mitään romanttista tai seksuaalista vetoa, mutta toisinpäin se on harvemmin mennyt. Alkuvuodesta meni poikki yli kymmenen vuotta kestänyt ystävyys, kun selvisi että kaveri halusikin koko ajan enemmän. Se surettaa edelleen. 

Vierailija
248/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroiin joskus miespuoliselle kaverille, että baarissa usein naiset arvioivat miehen porukalla ja lähettävät yhden siihen viereen kiehnäämään iskettäväksi, jos porukka on siis alunperin arvioinut miehen hyväksi. Eli sen miehen käytsä-usein-täällä repliikkien kohdalla peli on jo jatkunut pitkään, mutta mies ei sitä tajua. Kaverilla menasi mennä kaljat väärään kurkkuun.

Vierailija
249/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä käytät törkeästi noita miehiä hyväksi. Nuo miehet ovat 20 vuotta odottelleet, että kohta lohkeaa eikä sitä sitä lohkeamista ole vieläkään tapahtanut.

No mutta. Noiden miesten on parannettava peliään! Kerrottava tuolle naiselle, miten kovia ovat tuomaan kukkia ja kuinka paljon tekevät kotitöitä, itkaistava, miten ex oli kauhea petturi. Kerrottava, miten ensi viikolla on treffit.

Ja jos mikään näistä ei riitä, niin move on. Katsopas kun keittiö sykologia toimii naisiin, tässä on vain semmoinen törkeä yksilö, johon luonnonvastaisesti ei.

Ynnä ennen kaikkea jättää miettimättä, miksi se toimii. Se voi näetsen sattua egoon.

Miksi se sattuisi egoon kun lopputulos on kuitenkin se mitä mies on ensitapaamisesta asti halunnut?

En tosiaan pysty myöntämään tapahtumia, joita ei ole tapahtunut. Olen kaksi kertaa mennyt sänkyyn "kaveri"miehen kanssa. Molemmilla kerroilla tiesin koko  ajan mihin pyrkii ja molemmilla kerroilla ounastelin, että näin siinä käy. En vaan alusta asti ollut päättänyt ihan varmaksi.

Toista juoksutin n. 15 vuotta, toiselle lohkesi jo puolisen vuoden  jälkeen. Molemmat vaikutti kovin haikeilta, kun päätin kaveruuden siihen, koska nyt emme enää voi olla ystäviä, tämä pilasi kaiken. Mutta niin se pilasikin, meni maku kaikista jutteluista tms. ja nämä vaikutti enemmän ääliöiltä kun näki mitä silläkin puolella on (tai ei ole) tarjota.

Koska mikään ei takaa sitä, että 15 v helmoissa roikkunut mies olisi hyvä pano, e-ei toudellakaan.

Vierailija
250/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroiin joskus miespuoliselle kaverille, että baarissa usein naiset arvioivat miehen porukalla ja lähettävät yhden siihen viereen kiehnäämään iskettäväksi, jos porukka on siis alunperin arvioinut miehen hyväksi. Eli sen miehen käytsä-usein-täällä repliikkien kohdalla peli on jo jatkunut pitkään, mutta mies ei sitä tajua. Kaverilla menasi mennä kaljat väärään kurkkuun.

No sehän on näin. Lisäksi tosiaan kyseessä näissä kaverijutuissa on etenkin nuorempana niin kahden tango kyseessä. Jostain syystä monet naiset tarvii sen syyn, miksi menevät sänkyyn. Kehystarina oli hyvä tuolta yhdeltä naiselta sanaksi tässä.

Sen voin sanoa että itseltä on mennyt vanhemmiten into pelata tätä peliä, eli jos nainen ei suostu sänkyyn ilman jotain ihan vaan kavereina tässä ollaan soidin tanssia niin en jaksa enää alkaa. 

Ainakaan en ala mihinkään vuositolkulla jallituksiin koska sitten vaikka saisikin niin noloahan se on tietää mitä kaikkea itse piti tehdä jotta tässä lopputuloksessa ollaan. Rahallakin ostaminen olisi vähemmän nöyryyttävää kun kuunnella murheita ja lipitellä viinejä pelkän pillun takia.

Vierailija
251/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi jotain järkeä jos sen miehen idea ei olisi ollut panna naista..

Myönnät myös sen että mies ei ole voinut olla rehellinen. Eli tämän miehen on pitänyt toimia niin että sä annat. Kuulostaa siltä että yrität vaan selitellä mustaa valkoiseksi.

Vierailija
252/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan. On naisia ketkä ei pysty myöntämään sitä että heitä vedetään 6-0

Miten niin vedetettiin? Eikös siinä molemmat saaneet seksiä ja tietysti sulta varmaan vielä ihan älyttömän hyvää seksiä ja tiskasit tiskit ennen lähtöäsi ja laitoit seuraavana päivänä kukkapuskan, ihannemies kun olet?

Tai kai sai edes sitä seksiä, toivottavasti seisoi, semmoinenkin vahinko voi käydä, jos lasti pöksyissä täytyy pidempään seuraa pitää.

Vierailija
253/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää eroaa siitä että mies menee baariin ja tapaa siellä vahingossa työkaveri naisen.. On käynyt stalkkaa naisen If storyt ja tiennyt että nainen on baarissa. 

Peli on ollut käynnissä kauan.

Vierailija
254/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo mainitsemasi rajaukset tehdään, niin ei minulla ole koskaan ollut naispuolisia kavereita. 

Toisaalta missä minä olisin heihin tutustunutkaan? No ehkä harrastuksissa, jos minulla olisi sosiaalisia harrastuksia.

Kyllä se minun kokemukseni mukaan aika harvinaista on, että mies ja nainen ovat ystäviä, eikä kumpikaan ole yhtään kiinnostunut toisesta seksuaalisesti. Siinä herää vähän kysymys, että miksi sitten tykkäävät toisistaan edes ystävinä (pitävät toisiaan hyvinä tyyppeinä?), mutta kuitenkin sen verran luontaantyöntävinä, ettei seksi tulisi mieleenkään.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus omalta kannaltanikin tuollainen täysin platoninen suhde toiseen sukupuoleen.

Ethän sinä koe miespuolisia ystäviäsikään "luotaantyöntävinä" vaikka et heitä halua seksuaalisesti. Todennäköisesti pidät heitä hyvänä tyyppinä tai et olisi kiinnostunut ystävyydestä. 

Lähtökohtaisesti naiset ei ole kiinnostuneita jokaisesta vastaantulevasta miehestä. Sanoisin, että naiset suhtautuu suurimpaan osaan miehistä kuin he olisivat sukupuolettomia olentoja tai karvaisia naisia. Voivat olla tosi hyviä tyyppejä mutta heitä ei harkita parittelumielessä. 

Vierailija
255/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo mainitsemasi rajaukset tehdään, niin ei minulla ole koskaan ollut naispuolisia kavereita. 

Toisaalta missä minä olisin heihin tutustunutkaan? No ehkä harrastuksissa, jos minulla olisi sosiaalisia harrastuksia.

Kyllä se minun kokemukseni mukaan aika harvinaista on, että mies ja nainen ovat ystäviä, eikä kumpikaan ole yhtään kiinnostunut toisesta seksuaalisesti. Siinä herää vähän kysymys, että miksi sitten tykkäävät toisistaan edes ystävinä (pitävät toisiaan hyvinä tyyppeinä?), mutta kuitenkin sen verran luontaantyöntävinä, ettei seksi tulisi mieleenkään.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus omalta kannaltanikin tuollainen täysin platoninen suhde toiseen sukupuoleen.

Ethän sinä koe miespuolisia ystäviäsikään "luotaantyöntävinä" vaikka et heitä halua seksuaalisesti. Todennäköisesti pidät heitä hyvänä tyyppinä tai

"sukupuolettomia olentoja tai karvaisia naisia". 

Hieno ja selventävä kuvaus :-) Eli tässä vaiheessa kalastuskuvien ja käytetyn auton hevosvoimien esittely ei enää auta.

Vierailija
256/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää eroaa siitä että mies menee baariin ja tapaa siellä vahingossa työkaveri naisen.. On käynyt stalkkaa naisen If storyt ja tiennyt että nainen on baarissa. 

Ei, pelivehkeiden keräys on ollut käynnissä, peli alkaa vasta, kun kiekko putoaa jäälle. 

Kyllä mä heti ainakin erotan, että jos olen someen laittanut kissankuvan ja tuttu mies alkaa lässyttää kivoista kissoista. Tiedänhän mä itse mitä olen julkaissut.

Sori, mut feikki paljastuu aika nopeasti ja siltä voi tosiaan sulkea silmänsä, jos haluaa. Omin tavoin onhan se aina tosi imartelevaakin, jos joku oikeasti haluaa nähdä nyt noin paljon vaivaa munkin pilden perään. Oikein kaveria esittää.

Sitten on vaan se marko, jonka ei tartte laittaa ku booticallia niin sinnehän mä sieltä baarista kumminkin lähden. Tai sit meen niksulle juomaan jatkoviinejä, kuunteleen musaa ja lätisemään elämästä.

Vierailija
257/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut käydä mittauttamassa testosteroni arvoja? Kuulostaa siltä että ne vois olla alakantissa. Vai väitätkö todella jos olet kaupungilla pyörimässä ja näet siellä viehättävän naisen ettet yhtyisi häneen jos mahdollista?

Aika vasta kävin terveystarkastuksessa, normaalit arvot, terve mies ja rasitustestistäkin erinomainen tulos. (joka ei yllätys, harrastan kestävyysurheilua) 

En todellakaan panisi kaikkia naisia, se vaatii jotain aika erityistä jotta naisesta kiinnostun. 

Juuri tuo aika erityinen on se, mikä saa miehen hakeutumaan naisen seuraan ja tekeytymään naisen "ystäväksi". Jos nainen on tavallinen, mies ei edes huomaa häntä.

Vierailija
258/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mustasukkaisuutta, meillä on suhteissa luottoa niin paljon että toisten menemisiä ei tarvi kontrolloida. Enkä edes koskaan olisi valinnut mustasukkaisuuteen taipuvaista kumppania.

Olemme olleet sekä sinkkuja että parisuhteissa molemmat yhtä aikaa tämän ystäväni kanssa. Olemme myös ystävystyneet nykyisten kumppanien kanssa molemmat. 

Sama juttu meillä. Emme nyt erikseen koskaan keskustele siitä, kenen kanssa jänniteitä ja kemioita on, sillä onhan ne tiedossa ja kyllähän oma mies heti näkeekin, kenen kanssa on tai ei ole. Samoin mekin siis olemme tutustuneet toistemme ystäviin. Ei ole meille ongelma, koska monien vuosien varrella on tullut selväksi sekin, että nämä jännitteet eivät johda tekoihin ja siihen voi luottaa. Ja jos luoja varjele joskus johtaa, se on sitten se tilanne ja selvitetään reilusti sitten. Emme sure näitä etukäteen tai halua mitään kanssakäymistä rajoittaa näiden vuoksi.

Mutta kuten sanoin, tämä on siis meidän tilanne. Voin silti hyvin ymmärtää (vaikka en täysin samaistua) tilanteeseen, joka on erilainen. Etenkin voin ymmärtää sen, että jos näitä jännitteitä alkaa olla useammankin kanssa, se on epämukavaa partnerille, joka ei suhtaudu asiaan samalla tavalla. 

Mielestäni siinä tilanteessa on jotenkin...epäreilua vedota siihen, että kyllä sulla nyt pitää vaan olla luottoa. Hullun mustasukkaisuus ja kaikesta epäily jne. on eri asia kuin se, että ei koe mukavaksi ajatusta partnerista viettämässä itsekseen aikaa henkilön seurassa, joka edes potentiaalinen petikaveri.

Tuota ristiriitaa kumppanien välillähän ei voi muuta kuin yrittää kommunikoida ja tehdä kompromisseja, mutta reiluuden nimissä niitä pitäisi tehdä molempien. Ei vain niin, että toinen sanoo, että et sä mua voi kontrolloida ja kärsi fiiliksesi. 

Voihan olla niinkin, että ristiriita on sovittamaton ja tämä pariskunta ei sovi yhteen. Mullekin voisi niin käydä, että joutuisin toteamaan, että mun menot tulee aina olemaan sen kaltaisia, että ne sulle tuottaa liikaa pskaa.

Vierailija
259/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, pelivehkeiden keräys on ollut käynnissä, peli alkaa vasta, kun kiekko putoaa jäälle. 

Kyllä mä heti ainakin erotan, että jos olen someen laittanut kissankuvan ja tuttu mies alkaa lässyttää kivoista kissoista. Tiedänhän mä itse mitä olen julkaissut.

Sori, mut feikki paljastuu aika nopeasti ja siltä voi tosiaan sulkea silmänsä, jos haluaa. Omin tavoin onhan se aina tosi imartelevaakin, jos joku oikeasti haluaa nähdä nyt noin paljon vaivaa munkin pilden perään. Oikein kaveria esittää.

Sitten on vaan se marko, jonka ei tartte laittaa ku booticallia niin sinnehän mä sieltä baarista kumminkin lähden. Tai sit meen niksulle juomaan jatkoviinejä, kuunteleen musaa ja lätisemään

Täs sen näkee et olet vähän yksinkertainen. Tiesitkö et on työkaluja joilla voit käydä kattomassa storyt niin ettei sitä näe julkaisija.  Montahan kertaa tullut itsekkin baarissa sanottua naiselle et en mä ole katsonut tänään ig.. mimmi käy tarkastamassa ja en ole. Oho. Olipa sattuma

Vierailija
260/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo aika erityinen on se, mikä saa miehen hakeutumaan naisen seuraan ja tekeytymään naisen "ystäväksi". Jos nainen on tavallinen, mies ei edes huomaa häntä.

No en kyllä itseäni nöyryyttäisi roikkumalla jonkun helmoissa, arvostan itseäni enemmän. Ei se seuran saaminen nyt niin vaikeaa ole vaikka ihan tavallisen näkönen kaveri olenkin. Jos ei yritys onnistu niin siirrän katseeni muualle ja tämän ensimmäisen viehätys unohtuu kun mielenkiintoisempaa tulee näkyviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi