Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
29.07.2024 |

Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?

Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.

Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.

Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.

Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.

Kommentit (438)

Vierailija
221/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naiset on niiin helkutin yksinkertaisia et perus keittiö psykologia toimii lähes jokaiselle "

Niin näyttää perusjutut toimivan. Iän vanha totuus on, että nainen valitsee, kenen hän antaa valita itsensä. Eli siinä sitä kaverimiestä viedään niin että heijari heiluu.

Olen nainen ja itsekin sortunut käyttämään tota: oi mutta mitäs sinä jarkko nyt, eihän tämä jarkko nyt, oi jarkko-juttua nuorempana.

Se on oiva keino saada naisena seksiä siten että ei vaikuta horolta ja toisaalta ei ole vaatimuksia. Myönnän, että mulla ei ollut sitä pokkaa mitä nyt on, eli vaan iskeä joku, hoitaa hommat ja sanoa, että bussipysäkki on tossa muutaman sadan metrin päässä. Tarvitsin ikään kuin jonkun kehystarinan sille hommalle ja jos muita ei ollut, kaverimies kävi tähän hyvin.

Nyttemmin onkin helpompaa, kun seksihommat hoidellaan muualla niin kaveruus on iisiä, kivaa ja ant

Eli onko nyt kuitenkin niin että suuri osa naisista on pettäjiä?

Vierailija
222/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä miten seksuaalinen jännite on ystävyyden este. Minulla on hyvä ystävä vastakkaista sukupuolta ja olemme toisillemme myöntäneet että jännitettä on mutta kiinnostusta sen toteuttamiseen ei. Olemme samalla aaltopituudella ja meillä on hauskaa yhdessä. Ajatusmaailma ja mielenkiinnon kohteet kohtaavat sopivalla tavalla jotta saamme aikaiseksi mielenkiintoisia keskusteluja. 

Ystävyyttä on nyt kestänyt 16 vuotta ja toivottavasti jatkuu hautaan asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kavereina miehiä ollut läpi elämän. Nyt sinkkuna olen yrittänyt deittailla ja huomaan, että olen erittäin joko- tai- tyyppi. Jos tutustuminen ajautuu kaverilinjalle ja kemiaa ja ihastumista ei tapahdu heti, en osaa enää kääntää omalta osaltani juttua eroottisempaan suuntaan. Aika moni on tästä suuttunut, koska on kokenut, että "juttu luistaa" ja mulle se just on ollutkin se ongelma. Kavereideni kanssa jutut on pysyneet kaveritasolla ja joskus on tietenkin ollut jotain sutinaakin siinä välissä joidenkin kanssa. Nämä sutinat on ollut enemmän yksinäisyyden lievitystä. Kaveruus ei ole johtanut suhteeseen ja rakastumiseen eikä edes mihinkään pitkään seksisuhteeseen.

Vierailija
224/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.

Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.

Et vaan ymmärrä miehen seksuaalisuutta koska olet nainen. Et tajua että normaali mies ajattelee seksiä jokaisen naisen kanssa ketä tapaa. Poislukien vanhukset ja lapset.

Sinä et ymmärrä miehen seksuaalisuutta vaan ainoastaan omaasi. Sinä et ole kaikki miehet. Minä en todellakaan ajattele seksiä kaikkien naisten kanssa, oikeastaan aika harvan. Näiden harvojen kanssa seksi tosin pyörii mielessä paljon. 

Vierailija
225/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kavereina miehiä ollut läpi elämän. Nyt sinkkuna olen yrittänyt deittailla ja huomaan, että olen erittäin joko- tai- tyyppi. Jos tutustuminen ajautuu kaverilinjalle ja kemiaa ja ihastumista ei tapahdu heti, en osaa enää kääntää omalta osaltani juttua eroottisempaan suuntaan. Aika moni on tästä suuttunut, koska on kokenut, että "juttu luistaa" ja mulle se just on ollutkin se ongelma. Kavereideni kanssa jutut on pysyneet kaveritasolla ja joskus on tietenkin ollut jotain sutinaakin siinä välissä joidenkin kanssa. Nämä sutinat on ollut enemmän yksinäisyyden lievitystä. Kaveruus ei ole johtanut suhteeseen ja rakastumiseen eikä edes mihinkään pitkään seksisuhteeseen.

Tässä taas jutut ovat pysyneet kaveri tasolla mut sit ei taas olekkaan koska yksinäisyys. 

Toi on just se syy miksi nää kaveri miehet vaan venaa siin vieressä. Aina tulee jossain vaiheessa elämää tilanteita 

Vierailija
226/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä miten seksuaalinen jännite on ystävyyden este. Minulla on hyvä ystävä vastakkaista sukupuolta ja olemme toisillemme myöntäneet että jännitettä on mutta kiinnostusta sen toteuttamiseen ei. Olemme samalla aaltopituudella ja meillä on hauskaa yhdessä. Ajatusmaailma ja mielenkiinnon kohteet kohtaavat sopivalla tavalla jotta saamme aikaiseksi mielenkiintoisia keskusteluja. 

Eihän se ystävyyden este olekaan. Mutta sen ymmärrän, että mahdolliselle puolisolle ei ole kiva juttu, että vietetään aikaa jonkun kanssa, jonka kanssa tiettävästi on ihan selkeää ja myönnettyä seksuaalista jännitettä.

Sitten se ei ole ongelma, jos suhteessa ei ole seksuaalista mustasukkaisuutta, kaikilla ei ole. Esimerkiksi itse tai puolisoni ei olla mustasukkaisia tällä saralla mitenkään isosti. Mutta monella on, ja jos sitä on, ymmärrän, että on aika vaikea suhtautua rennosti siihen, että joku viettää ainakaan kahdestaan aikaa henkilön kanssa, jonka kanssa on seksuaalista mielenkiintoa.

Vierailija
227/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl se vaan niin on että harvassa on pyyteetön ystävyys mies nainen setissä...

Monesti sanotaan just ettei se ystävyys katso kenen kanssa. Mut miten se sit kuitenkin katsoo?

Harva kaunis nainen on ystävä 50v harvahampaisen Pentin kanssa. Tai 20v Lauri 50v Sirpan kanssa. 

Harva kaunis nainen kaveeraa lihavan beta miehen kanssa joka ei ole naista saanut ikinä.

Minä olen harvinaisen kaunis nainen ja kaveeraan parinkin betamiehen kanssa (erikseen, ja toinen kunnolla lihava, toinen hoikka ja pitkä). Käymme telttailemassa, istumme iltoja ja parannamme maailmaa. Mitään ongelmaa ei koskaan. 

Huippuja tyyppejä. Toisen kanssa ystävyys on jatkunut parikymmentä vuotta ja toisen pari vuotta vähemmän.

Vanhemmilta miehiltä on aina tullut ehdotuksia jos olen kahdenkeskeistä aikaa joutunut viettämään. Vanhempien kanssa siis en kaveerais

Sä käytät törkeästi noita miehiä hyväksi. Nuo miehet ovat 20 vuotta odottelleet, että kohta lohkeaa eikä sitä sitä lohkeamista ole vieläkään tapahtanut.

Vierailija
228/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.

Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.

Et vaan ymmärrä miehen seksuaalisuutta koska olet nainen. Et tajua että normaali mies ajattelee seksiä jokaisen naisen kanssa ketä tapaa. Poislukien vanhukset ja lapset.

Sinä et ymmärrä miehen seksuaalisuutta vaan ainoastaan omaasi. Sinä et ole kaikki miehet. Minä en todellakaan ajattele seksiä kaikkien naisten kanssa, oikeastaan aika harvan. Näiden harvojen kanssa seksi tosin pyörii mielessä paljon. 

Oletko ajatellut käydä mittauttamassa testosteroni arvoja? Kuulostaa siltä että ne vois olla alakantissa. Vai väitätkö todella jos olet kaupungilla pyörimässä ja näet siellä viehättävän naisen ettet yhtyisi häneen jos mahdollista?

Vierailija
229/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naiset on niiin helkutin yksinkertaisia et perus keittiö psykologia toimii lähes jokaiselle "

Niin näyttää perusjutut toimivan. Iän vanha totuus on, että nainen valitsee, kenen hän antaa valita itsensä. Eli siinä sitä kaverimiestä viedään niin että heijari heiluu.

Olen nainen ja itsekin sortunut käyttämään tota: oi mutta mitäs sinä jarkko nyt, eihän tämä jarkko nyt, oi jarkko-juttua nuorempana.

Se on oiva keino saada naisena seksiä siten että ei vaikuta horolta ja toisaalta ei ole vaatimuksia. Myönnän, että mulla ei ollut sitä pokkaa mitä nyt on, eli vaan iskeä joku, hoitaa hommat ja sanoa, että bussipysäkki on tossa muutaman sadan metrin päässä. Tarvitsin ikään kuin jonkun kehystarinan sille hommalle ja jos muita ei ollut, kaverimies kävi tähän hyvin.

Nyttemmin onkin helpompaa, kun seksihommat hoidellaan muualla niin kaveruus on iisiä, kivaa ja ant

Ei vaan sanoin, että mua pyrittiin pelittämään, vaikka pelittäjä olinkin minä. Mies luuli päässeensä mun pöksyihin epärehellisyydellä, vaikka minä hänet sinne itse valitsin pelitin yrittämään päästä. Uskon, että sulle on kova paikka tajuta ja ymmärtää tämä.

Vierailija
230/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ystävyyden este olekaan. Mutta sen ymmärrän, että mahdolliselle puolisolle ei ole kiva juttu, että vietetään aikaa jonkun kanssa, jonka kanssa tiettävästi on ihan selkeää ja myönnettyä seksuaalista jännitettä.

Sitten se ei ole ongelma, jos suhteessa ei ole seksuaalista mustasukkaisuutta, kaikilla ei ole. Esimerkiksi itse tai puolisoni ei olla mustasukkaisia tällä saralla

Nimenomaan tämä, eka järkevä kirjoitus aikoihin.. 

Mulla oli aikanaan suhde jossa vaimolla oli näitä latautuneita kaveri suhteita. Oli hemmetin hirveää.  Tiedostaa että joka kahvi/ känni ym reissulla hän on ihmisen kanssa joka haluaa panna häntä. 

Arvatkaa mihin suhde päättyi? No kaveri pani häntä ja hän tunnusti omantunnon tuskissa.

Vierailija
231/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyttemmin onkin helpompaa, kun seksihommat hoid

Eli se mies teki just mitä sen piti että pääsi panemaan?

Suoralla kysymyksellä sä olisit suojellut mainettasi jne? 

Niinhän sä tossa sanot. 

Vierailija
232/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

29N, jolla on paljon miespuolisia kavereita;

Minulla on näitä kavereita joiden kanssa suoraan rento ilman mitään mahdollisuuksia tai haluja toistemme kanssa. Esimerkkinä yksi kaveripariskunta, voin viettää kummankin kanssa aikaa kahdestaan tai kolmistaan jopa saunassa alasti.

Mutta haluan itse ottaa pöydälle kaverit jotka ovat voineet olla kiinnostuneita menneisyydessä tai ajatus mahdollisesta kokeilusta käynyt mielessä.

Minulla on todella hyviä ystävyyssuhteita tällaistenkin kaverisuhteiden alkujen jälkeen. Mutta iso asia on itselläni ollut aina hyvä kommunikaatio. Tietenkin on ollut ihmisiä joiden kanssa on ollut parempi jättäytyä vain törmätään jos törmätään tutuiksi.

On normaalia että voimme olla kokeneet kysymyksiä tai kiinnostusta erilaisiin ihmisiin eri aikoina ja jälkikäteen ihmetellyt että mitähän ihmettä. Tai selkeästi kasvanut sisarilliseen kaveri rakkauteen. Tiedän että minulla on onnekkaasti lahjat kommunikointiin ja uusiin ihmisiin tutustumiseen joka tietenkin luonut erilaisia mahdolisia alkuja kaveruuksille.

Minä koen että minulla on paljon ns kaveri ''sisaruksia'' ja todella hyviä ja myös kaljakuppos kavereita miespuolisissa kavereissa.

Aiheesta voisin jatkaa paljonkin.

Vierailija
233/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä käytät törkeästi noita miehiä hyväksi. Nuo miehet ovat 20 vuotta odottelleet, että kohta lohkeaa eikä sitä sitä lohkeamista ole vieläkään tapahtanut.

No mutta. Noiden miesten on parannettava peliään! Kerrottava tuolle naiselle, miten kovia ovat tuomaan kukkia ja kuinka paljon tekevät kotitöitä, itkaistava, miten ex oli kauhea petturi. Kerrottava, miten ensi viikolla on treffit.

Ja jos mikään näistä ei riitä, niin move on. Katsopas kun keittiö sykologia toimii naisiin, tässä on vain semmoinen törkeä yksilö, johon luonnonvastaisesti ei.

Ynnä ennen kaikkea jättää miettimättä, miksi se toimii. Se voi näetsen sattua egoon.

Vierailija
234/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä ole kyse samasta ilmiöstä, kun rikkaiden ympärillä pyörii rahojen vuoksi hyötyjiä. Joidenkin naisten ympärillä pyörii myös kaveria esittäviä hyötyjiä. Tästä ei voida tehdä johtopäätöksiä että miehet ovat jalkovälien perässä juoksevia eläimiä ja samalla tavalla rikkaallakin voi olla hyviä ja kunnioittavia ystäviä. 

Kauneimmat ja seksikkäimmät naiset vetävät ystäviä esittäviä miehiä puoleensa kuin tunkio kärpäsiä. Miesten taka-ajatuksena on tällöin aina yritys saada nainen ihastumaan itseensä.

Tämäkin on jännä juttu. Kovasti tuntuu noilla kauniilla ja hyväkroppaisilla naisilla olevan miespuolisia ystäviä. Rumat lihavat naiset eivät jostain syystä kerää samanlaista haaremia.

Meillä on kaveriporukassa lihavia miehiä, lihavia naisia, hoikkia miehiä/naisia, komeita, kauniita jne. Kaikki ystäviä keskenään. Aikaa vietetään ristiin rastiin toisten kanssa, joskus porukalla. 

Vierailija
235/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta. Noiden miesten on parannettava peliään! Kerrottava tuolle naiselle, miten kovia ovat tuomaan kukkia ja kuinka paljon tekevät kotitöitä, itkaistava, miten ex oli kauhea petturi. Kerrottava, miten ensi viikolla on treffit.

Ja jos mikään näistä ei riitä, niin move on. Katsopas kun keittiö sykologia toimii naisiin, tässä on vain semmoinen törkeä yksilö, johon luonnonvastaisesti ei.

Ynnä ennen kaikkea jättää miettimättä, miksi se toimii. Se voi näetsen sattua egoon.

Miksi se sattuisi egoon kun lopputulos on kuitenkin se mitä mies on ensitapaamisesta asti halunnut?

Vierailija
236/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tällänen kysymys naisille.. Kuin usein te tuijotatte random miehen jalkaväliä ja vähän kostutte? Ihan tuolla vaikka kaupassa käydessä. 

Kuin usein te havahdutte siihen että tuijotatte vaikka sen lihavan kassa sedän rintakehää ja tunnette kastuvanne?

Kuin usein autolla ajaessa kostutte kun joku mies lenkkeilee tien reunassa..

Kuin usein kostutte vaikka äitinne seurassa kun näette jonkun visuaalisesti kiihottavan miehen?

Miehille noi semi erektiot, touhutippailut ym on jokapäiväistä.

Minä en ole koskaan kiihottunut miehen katselemisesta. Ne on muut asiat jotka saavat minut kiihottumaan. Todella huono ulkonäkö voi tosin olla este kiihottumiselle. 

Vierailija
237/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut kaikkia naiskavereitani, ja ovat edelleen kavereita!

Vierailija
238/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sattuisi egoon kun lopputulos on kuitenkin se mitä mies on ensitapaamisesta asti halunnut?

Tätä minäkin mietin. Tämä vasta argumentoija nainen on puhunut itsensä täysin suohon.

Vierailija
239/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin. Tämä vasta

Huomaan. On naisia ketkä ei pysty myöntämään sitä että heitä vedetään 6-0

Vierailija
240/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä lukiessa alkaa koko ajan tulla selvemmäksi se, että jos uudella seurustelukumppanilla on paljonkin ystäviä toisesta sukupuolesta niin kannattaa keskustella suhteen rajat melko heti läpi.

Se ei edelleenkään tarkoita sitä että kumppanin kaverisuhteita saa rajoittaa vaan sitä että molemmille on selvää mikä juuri tässä suhteessa on ok ja mikä ei.

Tuntuu nimittäin olevan aika häilyviä rajoja siinä, että esim. entisiä panoja löytyy monen kaveripiiristä, en itse hyväksyisi esim. kumppanin mökkireissua sellaisella porukalla. Jos tämä koetaan omaa elämää rajoittavana niin sitten ollaan kyllä sen verran eri planeetalta että tuskin parisuhteesta tulee kovin pitkäikäinen.

Entiset panot nimenomaan ovat niitä turvallisimpia sinulle. Ne on jo kokeiltu ja yhteensopimattomuus todettu. Ei niistä enää kiinnostu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän