Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
29.07.2024 |

Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?

Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.

Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.

Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.

Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.

Kommentit (438)

Vierailija
421/438 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä oikein selvästi asiaa, 

että musta-/tai valkosukkaiseksi tulisi

puolisoni,  jos hän ei hyväksyisi minulle tärkeitä

asioita.

Toisaalta kysyisin itseltäni,

miksi haluan kerätä vastakkaisen sukupuolen omaavia

kavereita noin sanotuksi kolmanneksi pyöräksi

ainutlaatuiseen suhteeseen.

Siis priorisoida, 

laittaa tärkeysjärjestykseen, voisi ajatella vähän,

jottei toista härnäisi, että minullapa onkin hupia ilman sinua.

Vierailija
422/438 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on mulla kyllä. Olen ehkä poikkeava mies tai jotain. Mulla on töiden kautta jäänyt 3 naista keiden kanssa pidän säännöllisen epäsäännöllisesti yhteyttä ja yhteenkään en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa, en siis pienintäkään. Mukavia tyyppejä, fiksuja sellaisia, niin tulee käytyä lounailla ja on käyty viihteelläkin. Sitten mulla on neljäs, myös töiden kautta jäänyt naispuolinen ystävä, johon kyllä tunnen voimakastakin seksuaalista vetovoimaa. En tietenkään ole siitä naiselle mitään maininnut, enkä mitään tule tekemään. Olen siis avioliitossa elävä perheen isä ja pettämishommat on ehdoton no-no. Mutta tätä neljättä naispuolista ystävää toki kaikkein mieluiten näen ja hänen kanssaan en ole viihteellä käynytkään. Ihan vain lounastamassa päiväsaikaan. En nyt pelkää että mitään tapahtuisi, mutta se ei ajatuksena ole mukava, että olisin viihteellä kahdestaan sellaisen naisen kanssa.

Suoraselkäisyys onnistuu, muttei aina, ainakaan minulta, kun nuorena

sain kutsun lounaalle

enkä alkuunkaan tajunnut jujua.

Olisin voinut sanoa heti, että kiitos tarjouksesta, mutta 

en ole ajatellut työkaveruutta enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/438 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin kirjoittaa tähän isoimman onnistumisen.. 

Näin livenä ehkä maailman kauneimman naisen, aivan eri tasolla kuin minä. Suoraviivaisesti tää nainen olis nauranut päin naamaa mulle..

No stalkkasin hänet Ig.stä työpaikan perusteella.  Odottelin kk ja laitoin seurauksen.. Arvattavasti nainen ei seurannut mua takaisin.. Katselin hänen jokaisen storynsa, suurimman osan story viewerillä.. Vasta kun tuli ensimmäinen story joka ei liittynyt hänen ulkonäköönsä, kommentoin sitä.  Liittyi hänen harrastukseensa josta minä tiesin kaiken, olinhan googlettanut paljon tietoa tästä.

Siinä meni mukavasti 2 iltaa höpötellessä lajista jota mukamas olin itsekkin harrastanut.

Tän jälkeen siirryttiin ihan vaan perus tykkään sun julkaisuista, en edelleenkään katsonut kaikkia näkyvästi.   Olin siis tän varatun naisen mielestä hyvin turvallinen, en laitelllut sydämiä, en kehunut u

Perus-taav/-tiina käy varattuun limppuun kiinni, onhan vapaita yksilöitä, jos vähän etsiskelee.

No eipä ihme, jos puutteessa oleva ihmispolo erehtyy, ottaa kohteekseen jo rengastetun kaverin petikaveriksi, salarakas, kas-kas, täällä oikein kehuu, ehkä katuu, saa hassut jutut anteeksi ja elämä jatkuu vahingosta viisastuneena.

Vierailija
424/438 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jo 40 vuotta, tulee jo yksi mieleen, on muitakin. Ei ole muuta, antanut jopa seurusteluvinkkejä, kun jäin leskeksi. Ja on erittäin iloinen, että minulla uusi kumppani, jonka kanssa tulen hyvin toimeen. Olen nainen.

Vierailija
425/438 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tässäkin. Useat miehet sanovat tässäkin keskustelussa ettei onnistu. Aina on seksin toive tai suhteen. Naiset kokevat ettei mitään ongelmaa ole.

Vierailija
426/438 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni rajaus opiskelu- ja työkavereista tarkoittaa vain sitä, että ystäväksi ei lasketa sellaista henkilöä, jonka kautta on automaattisesti tekemisissä ainoastaan työn, opiskeluiden ja yhteisten tuttujen kanssa, vaan ystävä on henkilö, johon pidetään yhteyttä myös työn, opiskelujen ja harrastusten ulkopuolella.

Vierailija
427/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi w*ttu.

Vierailija
428/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exällä oli naisystävä, joka oli ihastunut tai jopa rakastunut mieheeni. Soitteli tälle heti alusta lähtien ja kyseli, että nukunko hänen luonaan yötä ja sitten tulee tältä naiselta luuria korvaa miehelleni. Mies tanssii vain tämän naisen kanssa, joka  oli ruma, lihava ja ilkeä ihminen. Ja vielä kehtasi sanoa, että älä kutsu minua yhteistapaamiseen miehen ystävien kanssa? Mies toki kertoi, että oli tälle lahnalle aikaisemmin ehdottanut seurustelusuhdetta ennen minua, mutta ei mukamas enää välitä hänestä? Mies kielsi minulta miesystävät täysin, mutta toki itsellään sai olla? Kärsin heidän ns. ystävyydestään monia vuosia. Mies ei ikinä vienyt minua ravintolaan tai yhtään mihinkään, mutta lahnan kanssa kyllä aina aikaa oli jostain kumman syystä. Ex on ex syystä. 

Vierailija
429/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu pelkkä kaveruus koskaan. Aikat on siihen liian kiimaisia.

Vierailija
430/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä tässäkin. Useat miehet sanovat tässäkin keskustelussa ettei onnistu. Aina on seksin toive tai suhteen. Naiset kokevat ettei mitään ongelmaa ole.

Olen tämän naisena todennut, että ei onnistu. Aina on taka-ajatuksia ja jos tilanne sallii niin on yritettykin. Vaikka olisi vuosia ollut ensin platoninen kaverisuhde. 

Vierailija
431/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekaan olemassa sitä kutsutaan seksi suhteeksi 😀😃😉

Vierailija
432/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista olekaan olemassa sitä kutsutaan seksi suhteeksi 😀😃😉

Se että sinä et muuta näe, johtuu vain siitä että henkinen elämäsi on kapeutunut mitättömäksi juovaksi. Toisilla on toisin.

T:mies

Vierailija
433/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä ei kertonut suhteen alussa, että on kiinni vielä exän kanssa, toki kertoi tästä minulle vasta suhteen aikana, kun mentiin ravintolaan yhdessä ja näki vaalean pitkätukkaisen naisen ja kertoi minulle, että vihdoin hän pääsi eroon exästä? Kiitos kovasti, kun ei heti kertonut minulle tätä suhteen alusta lähtien. Eli mies huijasi minua alusta lähtien. Ja muutenkin kaikesta on valehdellut minulle koko meidän suhteen ajan. Naisystävää tapailee salaa minulta, kun oli niin alusta lähtien ilkeä minua kohtaan ja myös mieheni? Tanssi vain tämän naisystävän kanssa koko illan, vaikka ensimmäistä kertaa näin miehen ystävät? Ja mies haukkuu minut, että en osaa tanssia lainkaan, vaikka ei oltu edes koskaan tanssittu yhdessä? Miehen pankkilainan takasin, mutta ei kertonut minulle, että sen jälkeen menossa tapaamaan naisystäväänsä? Mies siis valehteli minulle alusta lähtien, ja en tiennyt silloin nuorena, että olin liian sinisilmäinen ja en uskonut reg flaheihin. Luulin aina, että mies muuttuu ajan saatossa, mutta mitään muutosta ei koskaan tapahtunut koskaan hänen osaltaan. Järjestin hänelle monia kertoja syntymäpäivä yllätyksiä, mutta mies vain yhden kerran ja sen jälkeen haukkui minua, että olen liian iloinen? Haistakoon pitkän paskan koko mies. Tuhosi itsetuntoni täysin, Ja nyt korjaan niitä vahinkoja ja kasvatan sen jälkeen oman itseni uusiksi. 

Vierailija
434/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan vaikuttaa siltä, että miehet hyväksyvät ystäviksi vain sellaisia naisia, joiden kanssa voisi mennä sänkyyn saakka.

Kavereina sitten sellaiset, joiden kanssa voi pitää hauskaa, mutta ilman sänkyhommia...

Vierailija
435/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana elin enemmän omasta ymmärryksestäni käsin ja tällöin oli miespuolisia kavereita. Yksi kerrallaan sitten halusivat suhteeseen, vonkasivat, vähintään kaveriseksiä jos ei muuta. Jos saivat seksiä ilman suhdetta niin suhdetta ei tullut. Kokemattomat halusivat ensin yleensä suhteen. Jopa vanhat ukot 40v ikäerolla

En uskalla olla enää edes ystävällinen miehelle. Tiedossa on, mikä heidän luontonsa on. Mies on siittäjä ja se siitä. Ammattiroolissaan toimivan miehen kanssa hoidan työhön liittyvät asiat ja heitäkin välttelen parhaani mukaan. Lounas mieskollegan kanssa? Ei kiitos

Lisäksi tähän, kun sain ensimmäisen lapseni, minua huonosti kohdelleet miessukulaiset alkoivat yhtäkkiä puhumaan synnytyksestäni. Koin tämän todella ahdistavana, seksuaalisena ahdisteluna. En ole tekemisissä enää heidänkään kanssa. Jotkut miehet raiskaavat siskojaan ja jopa raamatussa on tarinoita siitä, kuinka "tyttäret makaav

Kumman paljon tämä kommentti sai alapeukkuja vaikka jokainen lukemani ketju asiasta puoltaa sitä että miehet tosiaan ovat tällaisia. En itsekään enää hommaa miespuolisia ystäviä. Kohtelen miehiä tietysti normaalisti päivittäisessä kanssakäymisessä.

Vierailija
436/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo mainitsemasi rajaukset tehdään, niin ei minulla ole koskaan ollut naispuolisia kavereita. 

Toisaalta missä minä olisin heihin tutustunutkaan? No ehkä harrastuksissa, jos minulla olisi sosiaalisia harrastuksia.

Kyllä se minun kokemukseni mukaan aika harvinaista on, että mies ja nainen ovat ystäviä, eikä kumpikaan ole yhtään kiinnostunut toisesta seksuaalisesti. Siinä herää vähän kysymys, että miksi sitten tykkäävät toisistaan edes ystävinä (pitävät toisiaan hyvinä tyyppeinä?), mutta kuitenkin sen verran luontaantyöntävinä, ettei seksi tulisi mieleenkään.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus omalta kannaltanikin tuollainen täysin platoninen suhde toiseen sukupuoleen.

Minä olen nainen ja tunnen monia naisia ja miehiäkin joita pidän "ihan hyvinä tyyppeinä" mutta ei mitään kiinnostusta muuhun kuin ystävyyteen. Tämä vaikka en koe että olisin hetero (sukupuolella ei väliä).

Tässä olen kai outo, en tajua ajatusta mennä jonkun kanssa sänkyyn tai parisuhteeseen siksi että hän on "hyvä tyyppi". Olen kai sitten liian romanttinen tai jotain.

Vierailija
437/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kaikkien kahden ystävänaiseni kohdalla on näin. m

Vierailija
438/438 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä himoitse kaikkia naisia. Kavereitakin mulla on naisissa enkä heihin tunne seksuaalista vetoa.

Paremmin mä tunnen vetoa vähemmän tuntemiini ihmisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme