Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
29.07.2024 |

Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?

Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.

Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.

Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.

Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.

Kommentit (438)

Vierailija
181/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkin on varmaan erilaisia, mutta itse en voi helposti suhtautua naiseen epäseksuaalisesti vaikka haluaisinkin. Selkeästi vanhempien naisten kohdalla se onnistuu, mutta ei muuten.

En tuu naisena ikinä ymmärtämään tätä...

Itse en edes deittaile niin ei ole minun ongelma mutta alan ymmärtää naisia jotka eivät halua ukkonsa viettävän aikaa muiden naisten kanssa. Heti pillu mielessä.

Ei normaalit ihmiset ymmärräkään näitä poikkeusyksilöitä, jotka eivät pysty tavalliseen kanssakäymiseen toisten kanssa, vaan on seksiseksiseksi koko ajan mielessä. Mä voin aivan huoletta laskea mieheni muiden naisten seuraan, hän kun kykenee ajattelemaan muitakin elämän osa-alueita ja aiheita. 

Nämähän ei edes töihin pysty vaan jää syrjäy

Eivät pysty. Käytöstä voi kontrolloida, mutta katseet, ilmeet ja eleet paljastavat. Siis normaalilla ihmisellä, jos ei ole mikään amerikkalaisten leffojen psyko. 

Vierailija
182/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen voi testata sitä miespuolisen"ystävän" ystänyyttä sillä että ehdottaa hänelle seksin harrastamista. Sieltä ne miehen todelliset tarkoitusperät tulee nopeasti esiin.

Ja sitten peräännyt, kerrot että kunhan testasit ja ihmettelet miksi saat maineen erityisen v***umaisena ämmänä.

Miksi oikea miespuolinen ystävä sanoisi noin ja kertoisi siitä muille? Hän luultavasti kieltäytyisi ja ihmettelisi miksi nainen ehdotti jotain tuollaista ja painottaisi sitä, että olemme ystäviä. Hän myös ymmärtäisi naisen kertoessa, että se oli vain testi jolla varmistaa ettei miehellä ole taka-ajatuksia. Itse paljastit ettei sinusta olisi naisille ystäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkin on varmaan erilaisia, mutta itse en voi helposti suhtautua naiseen epäseksuaalisesti vaikka haluaisinkin. Selkeästi vanhempien naisten kohdalla se onnistuu, mutta ei muuten.

En tuu naisena ikinä ymmärtämään tätä...

Itse en edes deittaile niin ei ole minun ongelma mutta alan ymmärtää naisia jotka eivät halua ukkonsa viettävän aikaa muiden naisten kanssa. Heti pillu mielessä.

Ei normaalit ihmiset ymmärräkään näitä poikkeusyksilöitä, jotka eivät pysty tavalliseen kanssakäymiseen toisten kanssa, vaan on seksiseksiseksi koko ajan mielessä. Mä voin aivan huoletta laskea mieheni muiden naisten seuraan, hän kun kykenee ajattelemaan muitakin elämän osa-alueita ja aiheita. 

Nämähän ei edes töihin pysty vaan jää syrjäytyneenä kämppiinsä seksiään ajattelemaan.

Miehille keskustelu naisen kanssa on vain väline seksin saamiseksi tai sitten naisen palkitsemista seksistä. Kuullostaa siltä, että miehesi tapauksessa kyse on jälkimmäisestä.

Vierailija
184/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen voi testata sitä miespuolisen"ystävän" ystänyyttä sillä että ehdottaa hänelle seksin harrastamista. Sieltä ne miehen todelliset tarkoitusperät tulee nopeasti esiin.

Ja sitten peräännyt, kerrot että kunhan testasit ja ihmettelet miksi saat maineen erityisen v***umaisena ämmänä.

Miksi oikea miespuolinen ystävä sanoisi noin ja kertoisi siitä muille? Hän luultavasti kieltäytyisi ja ihmettelisi miksi nainen ehdotti jotain tuollaista ja painottaisi sitä, että olemme ystäviä. Hän myös ymmärtäisi naisen kertoessa, että se oli vain testi jolla varmistaa ettei miehellä ole taka-ajatuksia. Itse paljastit ettei sinusta olisi naisille ystäväksi.

Oikea ystävä järkyttyisi, että mitä ihmettä sä teet, miksi lähentelet ja ehdottelet seksiä. Katsoisi kuin hullua, koska ehdotus olisi yhtä hullu kuin ehdottaa, että kiinnostaako ystävää lähteä alasti talsimaan kaupungille. Lisäksi ehdotus olisi loukkaava, epäillä ystävyyttä ja odottaa testituloksia sen vahvistukseksi.

Vierailija
185/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja aika paljonkin vielä. Itse en ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista kavereitani kohtaan. En voi puhua toisten puolesta mutta oletan tilanteen olevan ihan sama. Kukaan ei ole koskaan tehnyt mitään siihen suuntaan viittaavaa eikä ole myöskään sanonut asiasta ääneen.

Vierailija
186/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia yleistyksiä miehistä ja naisista omien kokemusten perusteella. Että jos en minä ja kaverit niin ei kukaan muukaan. Minulla tämä menee niin että on eri tyyppistä vuorovaikutusta eri ihmisten kanssa. Joidenkin kanssa ollaan kaverilinjalla, toisten kanssa asialinjalla, kolmansien kanssa flirttaillaan. Nämä vuorovaikutukset voivat muuttaa luonnettaan ajan kuluessa jos molemmat antavat sille mahdollisuuden. En myöskään näe, miksi ystävyys kärsisi siitä, että pannaan tai toinen haluaa panna. Mitä se siihen vaikuttaa? Olen nainen enkä ole kiinnostunut useimmista miespuolisista kavereistani pätkääkään, mutta kavereissa on myös sellaisia, joiden kanssa on joskus vuosikymmeniä sitten tehty muutakin, mutta se sitten jäi ja kaveruus jatkuu. Varmaan naisten kanssa olisi sama, jos olisin bi.

Vierailija
187/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yksi opiskelukaveri, johon en tuntenut minkäänlaista romanttista vetoa, pelkkää kaveruutta. Vietimme paljon aikaa yhdessä, koska poikakaverini asui toisessa kaupungissa. Lopulta selvisi, että hän oli minuun ihastunut mutta se ihastus ei koskaan pilannut välejämme. Olen tuntenut myös 2 hänen vaimoistaan ja pidämme edelleen harvakseen yhteyttä. 

Vierailija
188/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruman naisen kanssa ei ole mitään syytä kaveerata kun kuitenkin tulee seksihommia myöhemmin niin kannattaa valita vain kauniita.

Vierailija
189/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kerran taaperona eräs poikalapsi ystävänä. Sen jälkeen ei. Miehet ja naiset eivät voi olla VAIN ystäviä, aina jossain kohden jommalla kummalla herää seksuaalinen kiinnostus, yleensä varsinkin miehellä. Jollain muulla on varmaan toisin ja toisenlaisia kokemuksia. 

Vierailija
190/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään näe, miksi ystävyys kärsisi siitä, että pannaan tai toinen haluaa panna.

Tässähän on kyse ainoastaan siitä, miten ihminen ylipäätään ajattelee seksistä. Itse olen ns. tunnepanija, joten paitsi että tarvitsen tietyn tunteen panemiseen, tiedän, että suhde muuttuu panemisen jälkeen tietyllä tavalla tunteikkaampaan suuntaan.

Sen vuoksi en halua sotkea panemista kaverisuhteisiin, kun kaverisuhteet ovatkin juuri ikään kuin vastapaino romanttisille ja seksisuhteille. Kaverisuhteissa ei tarvitse siis käydä läpi niitä tunteita, joita käyn niissä, joissa on seksiä.

No, samasta syystä kavereiksi ja ystäviksi päätyykin ihmiset, joiden kanssa ei mitenkään paneta. Ongelmana on, jos toinen ei koe samalla tavalla jälleen kerran se, että olen tunneihminen: en pidä siitä, että toisella on toiveita ja odotuksia, joista tiedän, että ne eivät koskaan toteudu. 

Pyrin siis vastavuoroisuuteen ja paneminen on mulle iso juttu. Samalla tavalla kaverisuhteet kyllä hiipuvat muunkin kuin seksin suhteen, jos odotukset ovat kovin vastakkaiset ja koen, että toinen ikään kuin kyttää multa jotain juttua, joka on mulle no can do.

Vierailija
191/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruman naisen kanssa ei ole mitään syytä kaveerata kun kuitenkin tulee seksihommia myöhemmin niin kannattaa valita vain kauniita.

Ihan totta. Sitä kaunista odotellessa, kun olet niin hyvää matskua kaikin puolin, takuulla! Kaikki kauniit naiset jonottaa sun kaveriksi ja että pääsis paneen eiks niin, ylilaudan trolli.

Vierailija
192/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteronaisen ja heteromiehen välinen ystävyys ilman eroottista tai romanttista latausta on mahdollinen, mutta ei kaikille. Seksuaalisen suuntautuneisuuden pitää olla sillä tavalla rajoittunut, että ei suuntaudu tähän kyseiseen yksilöön. Lyhytaikainen romanttinen ihastuminen ei välttämättä riko ystävyyttä, jos se ei tapahdu molemmilla samanaikaisesti, ja se osataan käsitellä oikein. 

Vierailija
193/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miellyttävä nainen ehdottaa miehelle seksiä, niin suurin osa suostuu. Oli kaveri tai ei. Jos sinä menet kysymään mieheltä harrastetaanko seksiä ja perut asian heti vedoten testiin, niin tuota voi pitää kiusaamisena. Joka tapauksessa mies ei sitä olkaa kohauttamalla niele mikäli seksi kanssasi olisi ollut mieleistä. Toinen vaihtoehto on tuo, että hän jostain syystä ei haluaisi kanssasi seksiä. Mitä luulet, että hän sillloin ajattelee ystävästä, joka ehdottaa seksiä täysin yllättäen ja vielä kertoo, että se oli vain testi haluatko häntä vai pidätkö ystävänä? En usko, että ystävyys jatkuisi entisenään. Jos menet kyselemään tuollaisia ettekä päädy sänkyyn niin ystävyys on mennyttä joka tapauksessa. Joko sinä petyt koska hän halusi sänkyyn, mies pettyy koska ensin halutaan ja sitten tuleekin ei vaineskaan tai mies pettyy koska piti sinua ystävänä ja sinä ehdotat seksiä testimielessä.

Vierailija
194/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kerran taaperona eräs poikalapsi ystävänä. Sen jälkeen ei. Miehet ja naiset eivät voi olla VAIN ystäviä, aina jossain kohden jommalla kummalla herää seksuaalinen kiinnostus, yleensä varsinkin miehellä. Jollain muulla on varmaan toisin ja toisenlaisia kokemuksia. 

Näin se on ja sen jälkeen ghoustataan kun seksiä ei saa. On pakko ghoustata, jotta pystyy unohtamaan ihastuksen totaalisesti.

Vierailija
195/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena oon huomannut että miespuoliset kaverit odottaa pääsyä pukille, ja osa on sen suoraan myöntänyt.

Mulle kaveruus on aina platonista kaveruutta. Jos haluaisin muuta tai ajatukset olisi jonkin muunlaisia, niin se tulisi jo alussa ilmi. 

Oksettavaa että moni kaveri on "tukena ja olkapäänä" vaan sen vuoksi että joskus kävisi flaksi 😵💫

Vierailija
196/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon "oikea ystävä ymmärtää" on pakko olla provo. On aivan varmaa, että  jos menisin ystävämiehilleni ehdottelemaan, että miten olisi seksi, he ajattelisivat, että pitää viedä tuo lääkäriin, sillähän viiraa päästä ja se on saanut jonkun kohtauksen.

Niin kaukana kaikista maailman tilanteista on, että päätyisin harrastamaan kenenkään heidän kanssa seksiä. 

Vierailija
197/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena oon huomannut että miespuoliset kaverit odottaa pääsyä pukille, ja osa on sen suoraan myöntänyt.

Mulle kaveruus on aina platonista kaveruutta. Jos haluaisin muuta tai ajatukset olisi jonkin muunlaisia, niin se tulisi jo alussa ilmi. 

Oksettavaa että moni kaveri on "tukena ja olkapäänä" vaan sen vuoksi että joskus kävisi flaksi 😵💫

Ei miehiä kiinnosta naisen ystävyys. Miehet hakeutuvat viehättävien naisten seuraan toiveena saada nainen ihastumaan itseensä tai edes minimissään antaisi p*llua.

Vierailija
198/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huomaa tässäkin keskustelussa kuinka pihalla naiset on.. No kyllähän sen näkisi heti alussa onko miehelle seksi mielessä.  No ette nää.

Toi ystävä kortti mitä monet miehet käyttää päästäkseen lähelle perustuu just siihen että te naiset ette näe mitään.. Mä esim olen käyttänyt erittäin onnistuneesti sitä että alan puhua tälle nais kaverille mun treffeistä tai siitä et olen vähän ihastunut. 

Vierailija
199/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ajatellut, että joku tämmöinen hyi poikia yök tyttöjä ajattelu jää siihen tiettyyn ala-asteikään kun haetaan identiteettiä ja aletaan valmistua esiteini-ikään.

Sen jälkeen ajatus siitä, että ystävyys valikoituu voimakkaasti sukupuolen mukaan kuulostaa niin keskenkasvuiselta ja kehittymättömältä ajattelulta.

Et vaan ymmärrä miehen seksuaalisuutta koska olet nainen. Et tajua että normaali mies ajattelee seksiä jokaisen naisen kanssa ketä tapaa. Poislukien vanhukset ja lapset.

Sivusta päivää. Varmaan ajattelee joo. Minäkin joskus naisena ajattelen, että minkähänlaista tuon kanssa olisi suhteessa tai onpa hyvännäköinen, miellyttävä ääni, olisipa kiva halata ym. Jopa näitä "panisin" -tyyppisiä juttuja. Ei se silti tark

Katsos kun aikaa menee ihmiset muuttuu. Se erittäin hyvässä parisuhteessa oleva kaveri nainen saattaa kohta olla sinkku. Mies saattaa jäädä kiinni pettämisestä. Tai sitten ihan vaan satutaan olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. 

T. Mies kellä on lukuisia naiskavereita sen takia et pääsee joskus panemaan heitä.

Vierailija
200/438 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl se vaan niin on että harvassa on pyyteetön ystävyys mies nainen setissä...

Monesti sanotaan just ettei se ystävyys katso kenen kanssa. Mut miten se sit kuitenkin katsoo?

Harva kaunis nainen on ystävä 50v harvahampaisen Pentin kanssa. Tai 20v Lauri 50v Sirpan kanssa. 

Harva kaunis nainen kaveeraa lihavan beta miehen kanssa joka ei ole naista saanut ikinä.

Minä olen harvinaisen kaunis nainen ja kaveeraan parinkin betamiehen kanssa (erikseen, ja toinen kunnolla lihava, toinen hoikka ja pitkä). Käymme telttailemassa, istumme iltoja ja parannamme maailmaa. Mitään ongelmaa ei koskaan. 

Huippuja tyyppejä. Toisen kanssa ystävyys on jatkunut parikymmentä vuotta ja toisen pari vuotta vähemmän.

Vanhemmilta miehiltä on aina tullut ehdotuksia jos olen kahdenkeskeistä aikaa joutunut viettämään. Vanhempien kanssa siis en kaveeraisi, eihän meillä edes ole juuri mitään yhteistä kun sukupolvikokemukset ovat aivan erit. Vältän muutenkin vanhempien kanssa kahdestaan oloa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän