Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ilkeintä työkaverin käytöstä jota olen kokenut työelämässä

Vierailija
26.07.2024 |

Minua haukuttiin sairauteni takia kaikkien kuullen. Se oli ilkeää

Kommentit (226)

Vierailija
121/226 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyvää asiakaspalautetta ja olin hyvä työssäni. En tiedä sitten oliko kateus kiusaamisen syy, saattoi se olla kyllä jotain muutakin, mistä näitä tietää? Työyhteisön uusille jäsenille minut mustamaalattiin niin, että kun oli esittely tilanne, niin työntekijä ei tervehtinyt käsipäivää ja katsonut kohti, kuten hyvä tapa on, vaan pisti kätensä taskuun ja katsoi pois. Tehtiin selväksi, että minun kanssa ei kannata seurustella ja eristettiin mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
122/226 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se työpaikkakiusaaminen voi saada vaikka millaisia muotoja. Kiva olisi jotakin juttuja kertoa, mutta ovat niin tunnistettavia ettei voi. Aina voi yrittää vähän muuttaa kertomusta, mutta idea häviää. Usein kiusaamisen kohde kokee tätä kaikkea, mistä täällä on kirjoitettu. Ei se ole vain yksittäinen tapahtuma. Aikuinen kiusaa usein ovelasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kutsuttu työporukan juhliin, joissa oli kaikki muut...No ei sillä, en olisi halunnutkaan.

Ihan normi settiä että olen jäänyt kaikista hassunhauskoista whatsup ryhmistä ulos. 

Vierailija
124/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täynnä valitusta esimiehen erikoisesta käytöksestä vaikka piti olla puhetta työkaverien ilkeilystä. Duunaritasolla ne kaikista sekopäisimmät elämässään epäonnistuneet juopot taitaa olla enimmäkseen. 

Vierailija
125/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukuisat raivokohtaukset. Suosikit/inhokit. (Esimies.)

Et voi olla tosissasi, että raivokohtauksia oli  useita. Minulla oli esimies, joka oli harrastanut tuota, mutta minun kohdallani ei ensimmäistäkään kertaa. Minä kun olisin soittanut saman tien pilliauton häntä hakemaan, tehnyt rikos- ja työsuojeluilmoitukset ja muutenkin ottanut asian käsittelyyn. Jostakin tiesi, että ei kannata minun kohdalla-

Hankalin oli alainen, joka saattoi haukkua asiakkaitten läsnäollessa. Hänelle tulisi suljetulla psykiatrisella osastolla sosiopaatti-diagnoosi, ja käräjäoikeudesta tuomio.

Vierailija
126/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensi sähköpostini kun kävin tupakalla, sika.

Et sitten lukinnut työkonettasi? Oma moka.

Oikeasti joissakin paikoissa on hankalia työnkavereita, mutta vielä useammin hankalia esimiehiä, jotka sallivat kiusaamisen. Ulkopuolelle jättäminen taitaa olla aika tavallista. Olen ollut itsekin työpaikassa, jossa eräät eivät käyneet edes yhteisillä kahvitauoilla vaan jättivät mieluummin kahvit juomatta. Pieni työpaikka, joten tämä joi kahvinsa yksin.

Vierailija
127/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miesten alalla ja käytännön hommissa ollut jo pitkään mutta en muista yhtäkään työkaveria tuossa mielessä. Monia olen kohdannut ja tekemisissä edelleen mutta ei tule poru. Sen sijaan muistan takavuosilta pari pomoa, jotka olivat vähintään vastenmielisiä. Yhteistä myös se, että olivat kotonaan tossun alla niinkuin sellaiset usein ovat. Sittemmin toinen kuoli ennen aikojaan ja toinen joutui liikenneonnettomuuteen ja siitä hortoili shokissa. Turvansoittajia mutta joillakin ei elämässään muuta ole. 

Vierailija
128/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt ehkä pahinta ole mutta tapahtui tänään. Yritin tehdä kiireellistä työtä ja infosin sähköpostilla että tuli ongelma ja kestää pidempään kuin luulin. Sain vastaukseksi sähköpostin jossa kiellettiin se keino millä olin ratkaisemassa ongelmaa ja kerrottiin miten se pitäisi virallisesti tehdä. 

Kun sieltä etätöistä suvaitaan neuvoa kuin pikkulasta ja kielletään yrittämästä niin minulle tuli mitta täyteen. Yritin loppupäivän hakata päätä seinään enkä todellakaan edistynyt pätkääkään.

Sinä pikkuprinsessa siis pahoitit mielesi siitä, että joku kertoo, miten asiat viralliset tehdään ja että sitä protokollaa on noudatettava? Sait itkupotkuraivarit ihan vain koska et saanut tehdä sinulle annettuja tehtäviä niin kuin sinusta itsestäsi olisi ollut helpointa ja kivointa tehdä? 

Voi taivas... Tervetuloa aikuisten maailmaan,

En ole lainauksen kirjoittaja, mutta erittäin aikuinen ja voisin jäädä jo eläkkeelle milloin tahansa. Teen oman työni niin kuin parhaaksi katson ohi virallisen protokollan silloin, kun se on tarkoituksenmukaista. Selvähän se, että tiettyjä periaatteita on noudattava, tai ainakin lakia, mutta muuten oikaisen mutkia tarpeen mukaan. En hakkaa päätäni seinään enkä saa itkupotkuraivareita vaan tyynesti ohitan tuollaisen. Ei erityisesti riemastuta työkavereita eikä esimiestä tässä nykyisessä työssä, kun on hoidettuja asioita enemmän kuin parilla muulla yhteensä.

Olen ollut ennen sellaisessakin työpaikassa, jossa sellainen katsottiin ansioksi, ei virheeksi.

Vierailija
129/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miesten alalla ja käytännön hommissa ollut jo pitkään mutta en muista yhtäkään työkaveria tuossa mielessä. Monia olen kohdannut ja tekemisissä edelleen mutta ei tule poru. Sen sijaan muistan takavuosilta pari pomoa, jotka olivat vähintään vastenmielisiä. Yhteistä myös se, että olivat kotonaan tossun alla niinkuin sellaiset usein ovat. Sittemmin toinen kuoli ennen aikojaan ja toinen joutui liikenneonnettomuuteen ja siitä hortoili shokissa. Turvansoittajia mutta joillakin ei elämässään muuta ole. 

Monesssa työpaikassa olleena ja vielä useampaa sivusta seuranneena sanoisin, että työpaikan käytännöillä ja esimiehillä on iso merkitys. Esimerkiksi yhteiset kahvitauot aina samaan aikaan yhteisen pöydän ääressä on iso asia. Kukaan ei joudu syrjityksi, kun ei ole niitä 4 hengen pöytiä, joihin kerääntyy klikit. 

Miesten ja naisten työkulttuurissa on pieni ero siinä, miten kohdellaan vaikkapa pitkään kahvitauolla viivyttelevää. Miehelle sanotaan "nostapa persepenkistä ja lähde töihin", naiset mutisevat keskenään selän takana "tuolla se tuokin vaan istuu".

Vierailija
130/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti nainen, koskapa tulkitset kaikkien v*ittumaisten miesten olevan kotona tossun alla. Jotkut ovat rehellisesti v*ttumaisia 24/7 ja paremminkin niin päin, että, työpaikan ongelmat viedään kotiin. Minulla oli yhdellä työpaikalla kliseinen v* ittumainen pomo hoveineen ja siitä saatavine etuineen ja kyttäämisineen. Kaksi vaimoakin hän *otti* työpaikalta ja kolmas on varmaankin vahvasti seurannassa. Yhteistä näille vaimoille oli se, että he olivat ulkoisesti melko vaatimattomia, että tämä kukko sai ulkoisesti loistaa heidänkin seurassaan.

Vierailija
131/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun kysyt asiallisesti apua toiselta, mutta vastaukseksi saat tiuskintaa. Opi siinä sitte uusi työ ja viihdykin vielä.

Näitä työpaikkoja on valitettavan paljon. Ja todella ikävä olla sellaisessa työpaikassa, jossa ei auteta toisia. Kun jollakin on enemmän työtä kuin itse ehtii tehdä, toiset voivat vaan seisoa vieressä tumput suorina, kun ovat saaneet oman työnsä tehtyä. Näin on paljon sellaisissa paikoissa, joissa kaikilla on periaatteessa samat työt, mutta yhtenä päivänä joku tiskaa ja toinen siivoaa, eli vastuualueita on jaettu.

willcraft
132/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quick Fixes for Your Computer's Wi-Fi Connectivity Issues

Having trouble connecting your computer to Wi-Fi? Don't worryHelp-n-Support is here to help you Troubleshoot and resolve the issue swiftly. Check out our guide at https://www.contacthelpsupport.com/computer-not-connected-to-internet/ for practical solutions to common connectivity problems.

Here's a quick overview of steps to get you back online:

Verify Network Settings: Ensure your Wi-Fi is enabled and you're connecting to the correct network.

Restart Devices: Reboot your computer and router to resolve temporary issues.

Update Drivers: Check that your network adapter drivers are up to date.

Check Router and Modem: Make sure your router and modem are working properly and reset if needed.

Run Network Troubleshooter: Use built-in Troubleshooters to identify and fix problems.

For detailed guidance and additional tips, visit our Troubleshooting page. With these steps, you'll be back online in no time.

Vierailija
133/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhui minusta pskaa taukotilassa kovaan ääneen muille ja katsoi minua ilmettäkään räpäyttämättä. Sellainen todella creepy äijä joka ei ole eläissään hymyillyt. Minulle ei koskaan selvinnyt mitä pahaa olen hänelle tehnyt koska hän vihasi minua niin sydämmensä pohjasta. Polkupyöräni lestaan myöskin syljeskeltiin päivittäin jne.. kaikkea sitä tuli koettua mutta luojankiitos olen päässyt tuosta maanpäällisestä helvtistä eroon. Olin pätevä työssäni ja sellainen perus kiltti ja muita huomioon ottava mutta jostain syystä saan aina nämä koulukiusaajat kimppuuni.

Oletko mies vai nainen? Itselle alkoi eräs työkaveri keljuilemaan, koska luuli, että minulla on työpaikalla suhde erään naisen kanssa, johon tämä työkaveri oli itse ihastunut. Olimme kaikki tahoillamme naimisissa ja itselläni ei ollut mitään suunnitelmia tämän naisen suhteen.

Vierailija
134/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se työpaikkakiusaaminen voi saada vaikka millaisia muotoja. Kiva olisi jotakin juttuja kertoa, mutta ovat niin tunnistettavia ettei voi. Aina voi yrittää vähän muuttaa kertomusta, mutta idea häviää. Usein kiusaamisen kohde kokee tätä kaikkea, mistä täällä on kirjoitettu. Ei se ole vain yksittäinen tapahtuma. Aikuinen kiusaa usein ovelasti.

Jokunen esimerkki olisi hyvä saada. Kiusaamisen muodot ovat samanlaisia eri puolilla, joten tuskin kukaan tunnistaisi. Voisi ajatella, että meillä kävi samoin.

Vierailija
135/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä.

Yhdessä työpaikassa kollegat puhuivat minulle yhtä ja pomolle toista. Syyllistettiin sairaudesta tai ei autettu, vaikka olisi voitu. Jätettiin kutsumatta työpaikan ulkopuolella podettäville yhteiskahveille, mihin kollegat meni. Kerrottiin henkilöstöön liittyviä salassa pidettäviä asioita sukulaiselleni.

Toisessa työpaikassa puhuttiin paljon kakkaa selän takana. Eräs työntekijä raivosi päin naamaa välillä - minä sain myös osani, kun tein vahingossa virheen (joka oli helppo korjata...). Toinen työn työntekijä taas harrasti ignooraamista ja puhumattomuutta.

Kolmannessa työpaikassa eräs työntekijä yritti mustamaalata minua selän takana sairauteni vuoksi. Kollegani oli ärähtänyt hänelle asiasta, niin loppui siinä porukassa maalaaminen. Sama työntekijä esitti asiat välillä päin naamaa huutamistyylillä.

Yhdessä virastossa kollega veti herneet, kun asiat ei mennyt hänen haluamallaan tavalla. Käyttäytyi tämän jäljeen epäasiallisesti ja levtti valheellista tietoa.

Vierailija
136/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otti viimeisen kupin kahvia, vaikka tiesi että juon aina 5 kuppia aamulla.

Kofeiinikännilläkö aloitat päiväsi. Voi sisuskalujasi ja hermostoasi 😵

Vierailija
137/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensi sähköpostini kun kävin tupakalla, sika.

Et sitten lukinnut työkonettasi? Oma moka.

Oikeasti joissakin paikoissa on hankalia työnkavereita, mutta vielä useammin hankalia esimiehiä, jotka sallivat kiusaamisen. Ulkopuolelle jättäminen taitaa olla aika tavallista. Olen ollut itsekin työpaikassa, jossa eräät eivät käyneet edes yhteisillä kahvitauoilla vaan jättivät mieluummin kahvit juomatta. Pieni työpaikka, joten tämä joi kahvinsa yksin.

Jos saa nuivaa suhtautumista, tiuskimista ja jos nämä tyypit juoruilevat sinusta, niin ei siinä paljon huvittaisi kahvihuoneessa istua niiden kanssa.

Vierailija
138/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä vain Hennalle ja Minnalle ja monelle muulle. Keskittykää luomaan oma elämänne kuntoon niin ei tarvitse kadehtia toisia. Syy ei ole muissa jos sinulla menee huonosti, tee hyvä ihminen sen asian eteen jotain ennen kuin olet suossa josta ei voi enää nousta. Ihanaa kesää minulle, olen sen ansainnut

Olenkohan minä ollut kanssasi samassa työpaikassa, kun kuulosti tutulta? 🤔 Yhtä kaikki, en ole siellä enää. Hyvä, kun pääsin pois. 

Ja minä 😁. Miten voikin nämä Hennat saada niin paljon pahaa aikaan. Sai valehtemalla minut ulos, mutta karma kostaa, uskon.

Tätä samaa on yrittänyt minun kohdalla, mutta ei ole onnistunut. Ja todellakin karma kostaa se on ihan varmaa. Kaikki se mitä tekee toiselle ihmiselle tulee  itselle takaisin moninkertaisena, mutta ei nämä vain älyä lopettaa. Ja kun näkyy jo päälle päin miten huomosti voivat. Tsemppiä sinulle joka jouduit työpaikastasi lähtemään, se varmasti kääntyy sinun voitoksi. 

Vierailija
139/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellarinainen kertoi että hän rukoilee ettei muut saa sitä työpaikkaa kuin hän.

Ei se niin mene, hänen pitää rukoilla, että sen työpaikan saa se kennelle se on tarkoitettu. Rukous ei saa koskaan olla itsekästä vain niin, että se menee Jumalan tahdon mukaisesti.

Jos hän rukoilee, että sitä ei muut saa vain hän itse, niin asia voi kääntyä häntä vastaan. Hän ei ole onnellinen siinä työpaikassa ja voi tulla paljon hankaluuksia jos asia ei ole Jumalan tahdon mukainen. Eli tapahtukoon sinun tahtosi...

Vierailija
140/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun palasin äitiyslomalta, yksi mies oli muuttunut ihan omituiseksi. Ennen oltiin käyty porukalla yhdessä syömässä, nyt hän valitsi viiden hengen seurueellemme useasti neljän hengen pöydän ja pelasi minut ulos. Muutlin huomasivat tämä ja siirtyivät isompaan pöytään, jolloin hän jäi mielenosoituksellisesti yksin. Hän alkoi ihan systemaattisesti eristää minua porukasta.

Sain sitten siirron toivomaani pisteeseen, joten asia jäi selvittämättä. Hän on esimerkiksi blokannut minut somessa jne. Ei tervehdi, jos näkee ja ennen poissaoloani olimme hyvät kaverit! En tähän päivään mennessä ole tajunnut, mitä ihmettä tapahtui. Ainakaan hän ei joutunut hommiani hoitamaan - minulla oli pätevä sijainen. 

Taisi olla ihastunut suhun 

Aika kevyissä kantimissa ihastuminen ollut mikäli tuollaiseen loppui.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan