Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ilkeintä työkaverin käytöstä jota olen kokenut työelämässä

Vierailija
26.07.2024 |

Minua haukuttiin sairauteni takia kaikkien kuullen. Se oli ilkeää

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä vain Hennalle ja Minnalle ja monelle muulle. Keskittykää luomaan oma elämänne kuntoon niin ei tarvitse kadehtia toisia. Syy ei ole muissa jos sinulla menee huonosti, tee hyvä ihminen sen asian eteen jotain ennen kuin olet suossa josta ei voi enää nousta. Ihanaa kesää minulle, olen sen ansainnut

Eihän me tietenkään sinua kiusaaja mistään syytetä, ihmetellään vaan jatka kiusaamista vaan.

Vierailija
142/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen paras, tiedän kaiken -asenne." Tuttu juttu.

Aha, no minut otettiin silmätikuksi, koska olin vähän vanhempi kuin muut työntekijät, ja satuin nyt vain tietämään asioista ehkä enemmän elämänkokemuksen vuoksi ja sen takia, että olen sellainen tyyppi, että olen kiinnostunut monista asioista ja opiskellut paljon. Tuossa työpaikassa muut oli suunnilleen, että "en tiedä missä on Taiwan" ja " En seuraa koskaan uutisia"

Ihan sama millä äänensävyllä olisi jonkun asian sanonut, niin sieltä joku heti kommentoi, että tulihan se sieltä. Esim. yksi nuori kysyi tyyliin, että miksiköhän aina suositellaan juomaan kylmää vettä hanasta eikä lämmintä. Siihen sitten pohdin ääneen syitä. No ei olisi pitänyt. Sekin otettiin "minä olen paras, tiedän kaiken" asenteena. Yleensä ottaen, olen päätynyt siihen tulokseen, että jos joku haluaa sinusta tehdä jonkunlaisen, niin hän kyllä löytää siihen syitä tai projisoi jotain piirteitä sinuun, koska kuvittelee niin olevan omassa päässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin aiemmassa työpaikassa esimiehen kiusaamaksi. Tiimipalavereissa minun projekteilleni naureskeltiin, jos niitä alun perinkään käytiin läpi. Olin maisterikoulutettu asiantuntija, mutta minulle annettiin jatkuvasti sihteeritason tehtäviä. Kehityskeskustelussa pomo kysyi, mistä tehtävistä nautin. Seuraavana päivänä hän siirsi kaikki nämä mieluisat tehtävät kollegalleni ja antoi pilipalihommia tilalle. Lopulta hän hankki minulle potkut YT-neuvotteluissa.

Pahinta oli se, että osa työkavereista ei halunnut joutua pomon mustalle listalle, joten he itse menivät kiusaamiseen mukaan. Kahdestaan ollessa he olivat mukavia, mutta pomon kuullen minua nälvittiin.

Vierailija
144/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla yritin tehdä työni hyvin, vaikka muut lekotteli kahvilla. Sain kuulla, että pilaan työilmapiirin. Jep.

Vierailija
145/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui läskiksi kahvipöydässä. Ihan suoraan. Kukaan ei sanonut mitään tai puuttunut, kaikilla oli vain sellainen typerä hymy naamallaan. Sama henkilö vainosi myös muita ja aina löi vyön alle. Haukkui myös yhden työkaverin vammaisen lapsenkin epäsuorasti. Silloin minä tuijotin tyhjyyteen typerä hymy naamallani. Jälkikäteen se tuntuu uskomattomalle, mutta hän loi sinne sellaisen hypnoottisen pelon ilmapiirin, jolloin törkeyksiin ei osannut sanoa mitään vaan hymyili vaan typerästi. 

Vierailija
146/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies kertoi sairauslomani syyn työkaverilleni.

Vierailija
147/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin itse kahden naistyökaverini valehtelevan minusta miestyökaverille samasta asiasta. En puuttunut siihen mitenkään. 

Vierailija
148/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikanani aikana työkaverin käytös muuttui ystävällisestä passiivisagressiiviseksi. Välttelimme olemasta tekemisissä ja koeajan viimeisellä viikolla sattui välikohtaus: Huutaminen, raivoaminen ja uhkailu asiasta, joka ei liittynyt työhön millaan lailla. Kaksi työkaveria kuulin tämän. Huudon loppukaneettina oli "joko sinä lähdet tai minä lähden". 

Tästä alkoi reilu vuoden marmatus, joka nousi silloin tällöin esiin. En ottanut asiaa esihenkilön kanssa esiin koska muutimme toiseen toimistoon ja keskityin työhöni ja muiden työkavereihin.

Esihenkilön vaihtuessa tiukempaan  tämä käytös loppui kuin seinään. En tiedä mistä johtui. Ehkä vanha esihenkilö oli välittänyt tämän tilanteen taustatietona uudelle ja hän otti tilanteen esiin kollegani kanssa.  Ennen esihenkilön vaihtumista oli viimeinen iso kiista ja laitoin asiasta esihenkilölle mailia, että haluan työrauhan tuolta käytökseltä ja keskittyä työntekoon. Onneksi tilanne rauhoittui. Oli todella henkisesti kuluttavaa tuohon asti. 

Vierailija
149/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan parikymppinen neiti, joka kiukuttelullaan myrkytti koko työpaikan. Esitti lipevästi kaveria ja haukkui sitten selän takana, sai raivokohtauksia niin työkavereille kuin asiakkaillekin ja sitten kiisti ettei mitään sellaista koskaan tapahtunut. Suuttui jos hänen ehdotuksensa johonkin asiaan ei kelvannut, syytti kaikkia kiusaamisesta ja saikutti minkä kerkesi. Hän oikeasti uskoi olevansa kaikkia muita osaavampi. Meitä oli aika monta ihmistä valittamassa esimiehelle tämän hullun takia, minä lopulta vaihdoin työpaikkaa. Entiset työkaverit ovat kertoneet että tämä henkisesti 5-vuotiaskin on nyt lähtenyt, tosin ensin riitautui kaikkien työkavereiden kesken aina peräjälkeen. Onnea vaan uuteen työhön, entinen esimieheni kuulemma harkitsi pitkään voiko suositella tätä ihmistä mihinkään, pääsi ainakin nyt eroon vaikka sääliksi käy uusia työkavereitaan!

Eli suositteli päästäkseen eroon työntekijästä?

Vierailija
150/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman sivistymätön työkaveri, jonka kanssa kuljimme siivoustöissä. Hän ei alkuunkaan tuntunut sietävän murrettani. Oulun murre, mutta en puhunut ookkonää yms, mutta tyyliin kahvi on kahavi jne. Erehdyin kerran sanomaan, että käyn nakkaamassa työvälineet toimistolle, niin meni aivan pois tolaltaan, kun ei osannut seurata keskustelua ja ymmärtää mitä se voisi tarkoittaa. Ei hänen aikuinen tytärkään kuulemma tiedä mitä nakkaaminen tarkoittaa. Minä kyllä kuulen ihmisten ympäri Suomea tuotakin sanaa käyttävän ja sen merkityksen ymmärtävät.

Kävimme iloista keskustelua ikäihmisten kanssa ja työkaveri ykskaks kysyy ohi aiheen, että opetetaanko teidät koulussa puhumaan noin. Asiakas oli hieman hämmentynyt ja samankaltaisia tilanteita oli useita. Hän oli hyvin raskas tyyppi. Työsuhde oli lyhyt, joten kestin tuon ajan. Meidän esimies oli myös erikoinen. Ei hän osannut lainkaan käsitellä asiaa, kun kerroin hänelle työkaverin sopimattomasta käytöksestä.

Olin siivoustöissä koulussa. Oli niin hapan työkaveri, että kirosin taas päivittäin. Työajan lopussa päivittäin ei ollut juuri tehtävää ja olin sopinut pomon kanssa, että eräänä päivänä lähden vartin etuajassa asuntonäyttöön. Työkaveri jäi silloin vain istumaan taykohuoneeseen vartiksi. Pomolle asia täysin ok, eikä kysellyt sen vartin perään, kun tiesi itsekin miten hommat siellä pyörii.Työkaveri kysyi heti seuraavana päivänä, että milloin teet sen vartin takaisin. Tahallani pitkitin sitä ja nautin, kun hän päivittäin asiaa kysyi. Taas eräs päivä työajan lopussa olimme vain istumassa työt tehneenä ja sanoin jääväni istumaan vielä vartiksi hänen lähdettyä kotiinsa. Tietysti siinä siivosin samalla taukohuoneemme ja mielelläni teinkin viimeisen päiväni kunniaksi.

Siirryin eri alalle, kun en enää kestänyt noita tyyppejä. Tietysti alalla on enimmäkseen hyviä tyyppejä, mutta mulle sattui nuo.

Vierailija
151/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisasioisani kysely kahvipöydässä kaikkien kuullen tietäen, että on minulle arka ja vaikea asia.Siis ihan silkkaa kiusantekoa.

Yksi aivan umpihullu pomo harrasti suosikkeja, hännystelijöitä. Varsinaisista työasioista ei selvinnyt ollenkaan, keskittyi itsensä pönkittämiseen. Harvoin törmää näin selkeään narsistiin kuin tämän leidin tapauksessa.

Vierailija
152/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin työpaikkaan uutena ja minua perehdyttänyt mieshenkilö perehdytti lähinnä kertomalla ilkeitä juoruja muista työntekijöistä, haukkui sumeilematta ihmisten ulkonäköä, kertoi ketä välttää ja kenen kanssa olla hyvää pataa. Kun en lähtenytkään haukkumiseen mukaan, ja huomautin että tulee epämukava olo kun nimittelee toisia, niin pääsin kohteeksi itse. Löysin kerran pilapiirroksen itsestäni, tämän yli 45v miehen piirtämänä:D olin itse 23 vuotias nainen tuolloin.

Vierailija
153/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, no minut otettiin silmätikuksi, koska olin vähän vanhempi kuin muut työntekijät, ja satuin nyt vain tietämään asioista ehkä enemmän elämänkokemuksen vuoksi ja sen takia, että olen sellainen tyyppi, että olen kiinnostunut monista asioista ja opiskellut paljon. Tuossa työpaikassa muut oli suunnilleen, että "en tiedä missä on Taiwan" ja " En seuraa koskaan uutisia"

Ihan sama millä äänensävyllä olisi jonkun asian sanonut, niin sieltä joku heti kommentoi, että tulihan se sieltä. Esim. yksi nuori kysyi tyyliin, että miksiköhän aina suositellaan juomaan kylmää vettä hanasta eikä lämmintä. Siihen sitten pohdin ääneen syitä. No ei olisi pitänyt. Sekin otettiin "minä olen paras, tiedän kaiken" asenteena. Yleensä ottaen, olen päätynyt siihen tulokseen, että jos joku haluaa sinusta tehdä jonkunlaisen, n

Olen huomannut tyhmien ihmisten vihaavan minua, mutta älykkäiden ei. Tyhmät ei tykkää, jos joku tietää jotain, tai opiskelee asioita tai on analyyttinen. Viisas ihminen tykkää oppia muilta ja ei loukkaannu, jos toinen on pohdiskeleva luonne.

Vierailija
154/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausien puhumattomuus. Ei edelleenkään tervehdi. Ei haittaa, tyyppiä pidetään yleisesti kummajaisena, vaikka on hyvä työssään.

Vierailija
155/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla yritin tehdä työni hyvin, vaikka muut lekotteli kahvilla. Sain kuulla, että pilaan työilmapiirin. Jep.

Et sopeutunut tiimiin, mikä joskus syynä koeajalla irtisanomiseen.

Vierailija
156/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä oli kolme samaan aikaan tauolla ja jutellessa esitin hänelle kysymyksen. Hän kääntyi vastaamaan sille kolmannelle osapuolelle ja katsoi puhuessaan pelkästään tätä, olin hänelle täysin ilmaa. 

Näin käynyt myös minulle. Oli hyvin omituinen tunne itselläni tästä. Toki huomasin että ne muut olivat parempaa seuraa, enkä enää mennyt samaan pöytään. Vastaan tullessa nyökkään kevyesti. 

Vierailija
157/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama millä äänensävyllä olisi jonkun asian sanonut, niin sieltä joku heti kommentoi, että tulihan se sieltä. Esim. yksi nuori kysyi tyyliin, että miksiköhän aina suositellaan juomaan kylmää vettä hanasta eikä lämmintä. Siihen sitten pohdin ääneen syitä. No ei olisi pitänyt. Sekin otettiin "minä olen paras, tiedän kaiken" asenteena. Yleensä ottaen, olen päätynyt siihen tulokseen,

Joo. Itse olen kiinnostunut asioista ja pohdiskelemaan. Myös olen innokas argumentoimaan toisten ideoita vastaan jos näen niissä puutteita. Toki valmis hyökäämään omatkin jos eivät toimi.

Jotkut vetää tästä herneen nenään ja ajattelevat, että hyökkään heitä vastaan ihmisinä ja kiusallani. Korostuu, mitä tyhmempi ja vähemmän koulutettu yksilö kyseessä. Suomalaiset eivät osaa vaan argumentoida asioista ilman että menee henkilöön.  Esimiehet ainakin pitäneet tyylistäni ja ideoistani pääasiassa.

Vierailija
158/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa oli sitä ilkeyttä?

Vierailija
159/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on harvoin yksilösuorittamista ja kaikki viisaus sekä tietämys harvoin on itsellä. Projektin ja tiimin kannalta on usein parempi, että vaikutat tiimiin henkeen myönteisesti kuin että kehittelet omiasi jossain nurkassa.

Vierailija
160/226 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa oli sitä ilkeyttä?

Esimies ei saa edes lain mukaan sitä kertoa, saati että hyvää käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi