Kuvaile ilkeintä työkaverin käytöstä jota olen kokenut työelämässä
Minua haukuttiin sairauteni takia kaikkien kuullen. Se oli ilkeää
Kommentit (226)
Työkaverini tokaisi, etten minä kuitenkaan ymmärtäisi mitään jos hän selittäisi yhden asian. Tyhmyyksissäni nauroin vain hermostuneesti koska en osannut reagoida asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin projektia ja yhdelle tyypille sanoin työstäväni erästä tehtävää. Pomo kuitenkin käski minut toiseen hommaan, ja statuspalaverissa tämä yksi tyyppi kysyi miksen tee sitä mitä sovittiin hänen kanssaan tehtävän.
Sanoin että käskettiin tehdä muuta. En tykännyt tyypin sävystä, joten välittömästi palaverin jälkeen soitin pomolle ja sanoin että hoitaa asian koska en pitänyt sävystä. Asia hoitui.
Toinen tarina: Konsulttina, toisessa konsulttipuljussa oli joku tyyppi jonka tekemisestä oma työni riippui. Oma esimieheni käski laittamaan tyypille viestiä. Laitoin ja kysyin missä mennään. Pari tuntia myöhemmin kysyin uudestaan, ja ukko rupesi raivoamaan ja kirjoitti CAPS LOCKEILLA skypen chättiin ties mitä. Otin kuvaruutukaappauksen ja laitoin meilin omalle esimiehelle ja meidän dirikalle ja käskin heitä olemaan kaveriin yhteydessä. En kuullut tyypistä enää ikinä mitään.
Kolmas kerta: Kansainvälisessä firma
Joku on sanonut sinulle jotain äänensävyllä, josta sinä et pitänyt, joten kuvittelet sen olleen kiusaamista? Hohhoijjaa... 🙄
Tää tyyppi ei ole läheskään pahin, mutta vie kaiken ilon jo muutenkin raskaasta työstä. Kun esim. mulla ja mun asiakkailla on hyvä päivä ja jotain kivaa tiedossa, niin tottakai hänen täytyy tulla paikalle nurisemaan ja kommentoimaan negatiivisesti. Ammattimaisuus puuttuu.
Myöskään mikään ehdottamani asia ei käy. Kaikki yhteinen tekeminen pitäisi pyöriä hänen mielenkiinnon kohteiden ympärillä ja kaikki yhteiset resurssit pitäisi käyttää niiden edistämiseen. Muita asioita ei ota kuuleviin korviin.
Johtaja levittää perättömiä huhuja alaisestaan. Pyytää muita tekemään tämän elämän hankalaksi. Kun irtisanoutuu, kertoo ylemmilleen olemattomasta rikostaustasta. Lähettää henkilön alaisen kotiovelle soittamaan (maksettu gorilla) kelloa. Levittää huhuja uudelle työpaikalle olemattomasta huumeiden käytöstä. Narsisti, haluaa poistaa työmarkkinoilta henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin esittäminen ja salaisuuksieni juoruaminen muille työkavereillr
Miksi kukaan kertoisi salaisuuksiaan töissä. Kertoo asioita, joka sietää päivänvalon.
Aloitin uudessa työssä niin yksi kollega (nainen) tuli sanomaan minulle että hän ajatteli että mikä blondi olen? Ja iso kansainvälinen firma kyseessä ja henkilö pomojen suosiossa.