Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
21/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmoisia firmoja tai sitten nykäiset naapuria hihasta. Suomessa saisi enemmän ottaa tuulta alleen noi apit, joissa tarjotaan apua naapurille. Olisi helposti löydettävissä juurikin poran omistaja, joka osaa käyttää sitä. Piipahtaa äkkiä vaikka kymppiä vastaan tekemässä ne reiät. Sitten siellä saa antaa tähtiä yms.

Telkkarissa mainostetaan tätä Foxdo juttua, että olisko se sitten se mitä tuossa ajan takaa. :)

Haluaisitko itse ommella avuttomaksi heittäytyneiden naapureiden nappeja tai silittää paitoja kahvirahoilla?

Minulla ainakin on parempaakin tekemistä. Eri asiaehkä joku isompi juttu missä tarvii kaksi ihmistä, mutta todella harvinaista.

Vierailija
22/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

Niin ku kynnet voi katketa, ku tekee noit miesten hommii ja on kivaa olla sellane avuton pikkutyttö, joka ei osaa mitään.

Vai mitä ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi ostaa maksullisia palveluita, jos ei ole verkostoja.

Itse olen esim. paikallisissa fb-ryhmissä nähnyt tällaisia avunpyyntöjä.

Vierailija
24/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään saa apua. Naulakkokin on odottanut seinään laittajaa 7 vuotta. Luulin, että saisin siihen jonkun laittajan, kun sen hankin. Autottomana kaikki vähänkin isompi tavara ym. on tilattava kotiinkuljetuksella ja huonekalut ostan vain valmiiksi kasattuna. Kerran tilasin Jyskistä itsekasattavan huonekalun ja se oli ihan susi, minkä jälkeen en enää ole ostanut kuin valmiiksi kasattuja.

Nyt tarttisin kaatiskuorman viejää. Ei tietoakaan, kuka omassa pikkukaupungissa sellaisen veisi puolestani.

Iso kaatiskuorma: Tilaat roskalavan, se tuodaan pihalle, täytät sen. Jos pienempää tarvetta eikä palvelua saatavilla, kysyt jossain somen paikkakuntaryhmässä apua maksua vastaan.

Vierailija
25/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ystäviä, myös naispuolisia autan. Minulta on aina voinut kysyä apua. Ei kaikilla ole tarvittavia työkaluja ja niihin voi upota jonkinverran rahaa, joten helpommalla pääsee kun kysyy apua, jos on ihmisiä joilta sitä mahdollisesti voi saada.

En minä epäile, että naiset ei asioita pystyisi omatoimisesti myös hoitamaan, mutta muutaman reiän takia ei porakonetta kannata ostaa.

m48

Vierailija
26/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki miehetkään noita työkaluja osaa käyttää, nähty on. Jälki sen mukaista.

Vierailija
27/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua. 

Vierailija
28/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi ostaa maksullisia palveluita, jos ei ole verkostoja.

Mutta kun vaan ei voi "aina", koska joka paikkakunnalla ei ole Helsingin ja muiden isojen paikkakuntien tarjoamia palveluita joka tarpeeseen.

Vierailija
29/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voin tulla teitä ... ööh... siis teille poraamaan!

Vierailija
30/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaminen ei ole vaikeaa, sen teen itse. Poraaminekin onnistuu, mutta en halua ostaa ja omistaa poraa. Olen järjestänyt kotini niin, ettei tarvitse porailla

Onko paikkakunnallasi mökkitalkkareita? Meillä on ainakin joku talkkaripalvelu, joka tarjoaa juuri tuollaista apua. Hinta on vaan sen verran kallis, ettei viitsi yhden pikkujutun vuoksi pyytää. Tuttavat miehet ovat myös avuliaita, mutta noh, kaikki eivät tykkää päästää miehiä lähipiiriinsä

Jos sinulla on omakotitalo niin tekisin itse minimijutut. Kerrostalossa ei tarvitse tehdä mitään, no viemäristä poistan hiukset välillä

Vierailija
31/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Vierailija
32/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yksin omakotitalossa 20 v. Opettelen itse tai maksan avusta. 

Vierailija
33/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kun tekee tulee paras!

Vierailija
34/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvittu poraamista. Olen itse tehnyt mitä tarvitsee.

Vierailija
35/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, minusta taas nuo kaikki ns. miesten hommat on mukavia. Ja teen kyllä siistimpää jälkeä kuin monet miehet. Suosittelen opettelemaan. Ohjeita seuraamalla erilaiset kokoamistehtävät on helppoja ja palkitsevaa kun näkee kättensä jäljen. 

Nainen panostaa visualisuuteen ja ulkonäköön. Miehelle ulkonäkö ei merkitse kunhan on käytännöllinen

Vierailija
36/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy nykyään kaikki tarvittava tieto. Yleensä siellä on parempaakin tietoa kuin sillä tee-se-itse-mies-eksällä. Kaikkea uutta oppii ja itsetunto kasvaa sitä kautta. Kannattaa vaan alkaa puuhastelemaan. 

Porakoneen voi lainata, vaikka naapurin Pirkolta. 

Vierailija
37/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

Niin ku kynnet voi katketa, ku tekee noit miesten hommii ja on kivaa olla sellane avuton pikkutyttö, joka ei osaa mitään.

Vai mitä ap?

Ei vaan kiinnosta maskulinisoitua. Haluan olla hameväkeä, enkä hoidella mitään mekaanisia juttuja. Miksi miehet yrittävät aina pakottaa naiset omiin juttuihinsa? Ei mekään pakoteta teita laittautumaan, edes siistiytymään. Saatte ihan rauhassa elää rölleinä 80-luvun maisemissa

Vierailija
38/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoaminen ei ole vaikeaa, sen teen itse. Poraaminekin onnistuu, mutta en halua ostaa ja omistaa poraa. Olen järjestänyt kotini niin, ettei tarvitse porailla

Onko paikkakunnallasi mökkitalkkareita? Meillä on ainakin joku talkkaripalvelu, joka tarjoaa juuri tuollaista apua. Hinta on vaan sen verran kallis, ettei viitsi yhden pikkujutun vuoksi pyytää. Tuttavat miehet ovat myös avuliaita, mutta noh, kaikki eivät tykkää päästää miehiä lähipiiriinsä

Jos sinulla on omakotitalo niin tekisin itse minimijutut. Kerrostalossa ei tarvitse tehdä mitään, no viemäristä poistan hiukset välillä

Kerrostalossa ei tarvi tehdä mitään? Joo, ei, jos haluaa esimerkiksi tuijottaa vain vitivalkoisia seiniä, eikä ripustaa mitään niille.

Vierailija
39/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselkää paikallisessa puskaradiossa apua. Esim. noita kaatiskuormia siellä joku vie viikottain ja ottaa pientä maksua vastaan tavaraa kyytiin.

Vierailija
40/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokosin huonekalut itse aina siihen asti, kun lapsi kasvoi ulos vaativimmista Legoista ja alkoi koota Ikean huonekalut. Hän on ollutkin siinä hyvä jo n 5-vuotiaasta lähtien. Eli ei se vaikeaa ole. Mies on siinä huonoin, koska ei lue kunnolla kokoamisohjeita ja aina pitää jossain vaiheessa purkaa jo tehtyä työtä ja tehdä se uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä