Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.

Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta.  Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.

Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.

Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.

Kommentit (296)

Vierailija
181/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies se sinua ylianalysoi, et sinä häntä. Älä jatka tollaisnr kanssa, tai pääset sellaiseen henkiseen helvettiin tuon miehen kanssa

Onkohan ap nyt kuitenkin ajatunut live-tapaamiseen tuon miehen kanssa ja nyt kuuntelee siellä viiden tunnin läksytystä, kuinka hän ei nyt yhtään ota oikein näitä miehen tunteita. Ap:sta kun ei nyt kuulu mitään ja on kuitenkin leppoinen sunnuntaipäivä.

Vierailija
182/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitan, mutta tämä ei kyllä ole trolli. Ja kirjoitin asiasta siksi, että saisin purettua sitä ja vahvistusta sille, mitä oikeastaan tiedän, että pitäisi tehdä. Ja että ei, tämä ei ole normaalia tai toivottavaa uudessa suhteessa.

Ymmärrän, että tästä voi tulla sellainen olo, että miksi en ole vain laittanut hommaa poikki jo alkuunsa, mutta kuten sanoin aluksi, tämä on ollut hyvin hämmentävä kokemus ja poikennut aiemmista. Joku kirjoitti aiemmin, että on ottanut tietyn syyllisyyden itselleen uhriutuvien vanhempien kautta ja samaa ongelmaa on itsessänikin ja tajuan, että sitä pitää työstää.

Mutta tosiaan kun olen nyt miettinyt tämän miehen käyöstä muutenkin (kaikki ei tietysti mahdu yhteen ketjuun), niin on se todella outoa ja ei ole sellaista mitä haluaisin itselleni tai voisin hyväksyä. Joku kommmentti oli myös että leikkii Jungia, niin tyyppihän luki mm. Freudin elämänkertaa ja kuten taisin jossain aiemmassa viestissä sanoa, on aika syvällä tämäntyyppisissä teemoissa.

Koen, että se että yritän ymmärtää hänen käytöstään on varmaan tietyllä tavalla luonnollista, uskoisin että moni joka on kohdannut vastaavanlaisia tyyppejä, tekee samalla tavalla. Ei siinä varmasti järkeä ole mutta siihen ajautuu helposti. Nimenomaan koska se ero siinä kun sama ihminen sanoo aivan ihania asioita ja seuraavassa hetkessä sitten tekee jotain, josta ajattelee, että miten joku voi olla noin pihalla siitä mikä on sopivaa. Hän mm. lähetti minulle todella pitkän viestin, jonka piti myös ilmeisesti olla vitsi, ja myöhemmin selvisi että viesti oli tekoälyllä kirjoitettu ja varmaan sen takia siellä oli monia kohtia jotka koin aika loukkaavaksi. En ymmärrä kuka hitto laittaa tekoälyn kirjoittamia sepustuksia ja vieläpä niin, että ne kuvailevat sitä henkilöä jota tapailee ja sisältö on sellaista, että ei ole mitään sosiaalista pelisilmää. Ja siihen viestiin sain sentään vastattua, että tämän pitäisi ilmeisesti olla hauskaa mutta mua ei naurata

-ap

Oho, multa meni ohi tämä sun alle tunti sitten kirjoittama viesti.

Siis miten sulle selvisi, että hänen pitkä viestinsä oli tekoälyllä kirjoitettu? Siis toihan on aivan sairasta, jos on menny kirjoittaa sulle tekoälyllä jonkun hiton pitkän loukkauksia sisältävän viestin. Mitä hittoa nyt oikeesti, huh!

Mutta asiaan, miten meinaat nyt tuon Jung-herran sitten jättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olin varmaan kuullut aiemminkin, mitta tehnyt jonkun virheoletuksen asiasta. Kuten tääläkin heti vähäteltiin mun perunakellari-tapausta. Olinkohan aiemmin ajatellut, että väkivaltaiset miehet on vaan niitä vankilakundien näköisiä juoppoja ja ettei ns. normaalit miehet sellaista tekisi. Väärin. Tekevät kyllä ja kukaan ei olisi siitä miehestä ikinä uskonut!

Selvisin taistelemalla täysillä vastaan ja lopulta sain ison kivenmurikan käteen, otin kunnolla vauhtia ja meinasin mäjäyttää kalloon ukkoa. Tajusin juuri viime hetkellä etten voi lyödä toiselta kalloa halki edes tässä tilanteessa ja jäi uhkaukseksi. Mies kuitenkin säikähti  pahasti ja ehdin juosta karkuun naapuriin."

Hyi hitto, mikä välikohtaus.

Luulin, että toi perunakellari-heittosi oli vain vitsi. En aluksi ymmärtänyt, että joku sairas meinasi oikeasti sut sinne teljetä.

Juoksit siis karkuun naapuriin. Mitäs sitten? Mitä naapuri sanoi? Jäik

Naapuri soitti poliisit ja vei mut mun vanhempien luo. Sitten muutin omaan asuntoon ja jatkoin elämääni, ei jäänyt onneksi ex vainoamaan tai mitään, mutta eipä tullut edes rikosilmoitusta tehtyä. Siihen aikaan poliisit ei tehnyt rikosilmoitusta muuten kuin uhrin pyynnöstä. Mä taas olin niin shokissa etten osannut toimia ja kun kaikki läheiset myös tuota tapausta vähätteli: "koska tuosta miehestähän ei kyllä ikinä uskoisi!"

Mutta joskus olen miettinyt, mitä olisi käynyt ellen olisi päässyt pakoon 😱

Vierailija
184/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Tapaatte julkisella paikalla niin voit milloin vain poistua paikalta. Mikään pakko sinun ei ole jäädä kuuntelemaan mitään analyyseja tai arvostelua. 

Vierailija
185/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto, kuulostaa kamalalta. Aivan kuin joku vanhempi henkilö, joka opettaa tyttöä tavoille.

Lähde menemään jos noin moni asia vaivaa jo tässä vaiheessa. Kannattaa kuunnella näissä asioissa intuitiota, sillä se on usein oikeassa, eikä todellakaan ole mikään turha tunne.

Ei se ole vahinko. Moni pitää ovia auki, jotta läksyttäjä pääsee sisään. Joten sitä kannattaa aina kokeilla. Katseltiin kaksinkerroin kulkevaa narkkia kokeilemassa kaikkia parkkipaikan autonovia systemaattisesti. Jotenkin tuli mieleen tästä.

Ymmärsinkö oikein, että syyllistät ap:tä jostakin? Ehkä hän on tähän asti ollut onnekas, eikä ole törmännyt tällaiseen käytökseen. Silloin sitä ei ole helppo tunnistaakaan, mutta ap on fiksu, hän tajusi, että jotain häikkää tässä on.

En syytä aapeetä mistään. Itsekin unohtelen ulko-ovea lukitsematta, koska pidän niin epätodennäköisenä, että joku roisto osuisi nimenomaan meille. Kunnes tuota tilannetta todistaessani tajusin, että joku todellakin haravoi systemaattisesti löytääkseen kaltaiseni hömelön auton tai ulko-oven. Tai sielun.

Vierailija
186/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistät luodin kun päästät miehen menemään. Ei kuulosta hyvältä eikä mies tee sinulle hyvää oloa. Mies kuulostaa tutulta, joten onkohan tapailtu samaa miestä.

Vierailija
187/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upuppu

Vierailija
188/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapailua on ollut noin vähän, jättäminen kannattaa hoitaa puhelimitse. Ei jäädä jankuttamaan mitään vaikka toinen yrittäisi pitkittää juttua ja puhelua. Sitten vaan sanot ystävälliset heipat ja miehen puhelinnumero saman tien puhelun päätyttyä estoon.

Vierailija
189/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Tapaatte julkisella paikalla n

Ei mitään tapaamista. Missään!

Vierailija
190/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee pitkäksi se keskustelu, niin sanot vaan että kiitos nyt riittää ja lähdet pois. Mieti missä paikassa olette silloin että pääset helposti sieltä poistumaan.

Ei mitään tapaaista, ellei ole turvamies mukana.

Tekstari riittää tälle. Tyyliin, kuten on jo ehdotettukin, että "olet liian hyvä minulle, en koskaan tule yltämään tasollesi".

Vierailija
191/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tekstari riittää tälle. Tyyliin, kuten on jo ehdotettukin, että "olet liian hyvä minulle, en koskaan tule yltämään tasollesi"."

:D

Vierailija
192/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaatte julkisella paikalla n

Ei ole mitään järkevää syytä tavata. Ne on taas vaan näitä tyhjänpäiväisiä hokemia että pitäisi kasvotusten ja löpö löpö. 

Vierailija
193/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas tuli kuva, että kenties nainen on autismin kirjolla, eikä ole ymmärtänyt miehen kommunikointia, vitsejä yms. En tämän perusteella osaa sanoa juuta tai jaata. Joka tapauksessa ette sovi toisillenne.

Vierailija
194/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas tuli kuva, että kenties nainen on autismin kirjolla, eikä ole ymmärtänyt miehen kommunikointia, vitsejä yms. En tämän perusteella osaa sanoa juuta tai jaata. Joka tapauksessa ette sovi toisillenne.

Häh? Kyllähän toi mies vaikutti ihan kirjolla olevalta näiden juttujen perusteella.

Vierailija
195/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi että viesti oli tekoälyn tekemä kun mies itse kertoi, kun sanoin että viesti ei tuntunut minusta hauskalta. Ei sen ilmeisesti ollut tarkoitus loukata mutta se oli ikään kuin parodia minusta ja harrastuksestani. En vain ymmärrä miksi ihmeessä joku tekee noin, vielä uuden tuttavuuden kanssa, ja ei sano jo viestin yhteydessä että hei tämä ei ole sitten minun laatimani. Silloin olisi mahdollisuus, että vastaanottaja myös käsittäisi sen edes jotenkin oikein.

Ja nyt kun olen tätä koko kuviota sulatellut, niin monessa kohtaa hän on ollut loukkaantunut jostakin, mitä minä olen sanonut, mutta toisin päin sama ei ole tuntunut pätevän. Esim. kun hän kertoi, että haluaisi vain edetä tässä suhteessa ja jotenkin pystyä olemaan täysin oma itsensä jne. ja minä sitten vastasin siten, että toki toivon että hän voi olla oma itsensä ja että mikä siinä sitten on syynä ettei voi jne. Ja jatkoin, että itse tutustun hitaasti ja olemme mielestäni jo puhuneet monista asiosta, joita en yleensä näin nopeasti puhu uuden tuttavuuden kanssa. Niin hän otti sen loukkauksena, että aloin "ratkaisemaan" asiaa sen sijaan, että olisin jotenkin vain ollut että "hienoa kun kerroit". Tuollaiseen puuttuminen on mielestäni ajankohtaista aika paljon pidemmän suhteen jälkeen, eikä muutaman treffikerran kohdalla. Sitten kun hän alkoi käymään läpi miten minun olisi pitänyt reagoida jne ja pahoittelin, mutta olin tyyliin itku kurkussa, niin hän vain kummasteli että mikä mulle tuli. Ei siinä mitään, jos vaikka 6kk tai vuoden kohdalla sanoo asiasta, jos se on jatkuva käytösmalli, joka aiheuttaa ongelmia, mutta mitä helvettiä.....

-ap

Vierailija
196/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse asiassa mies ei edes sanonut, että rupesin ratkaisemaan asiaa, vaan että olin "defensiivinen". No varmaan olin, kun tuntui että mun rajat ylitetään.

-ap

Vierailija
197/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon punalippuja.

Mä tapasin muutaman kerran aika oudon miehen. Jälkikäteen ajateltuna ihme kontrollihahmo. Oli armeijassa töissä joku tiedustelusiviilitutkijs tai jotain (ja puhui työstään koko ajan 'sä tajuat etten mä voi kertoa sulle paljoakaan'). No parin tapaamisen jälkeen oltiin sopimassa taas tapaamista niin eikös herra jotenkin yrittänyt painostaa että 'laita seuraavalla kerralla jotain uniformaista, tai kravatti ainakin'. No selvää että sai jäädä hyypiö ilman treffejä.

taisi etsiä toista miestä

Vierailija
198/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mies muka paljasti tekoälyn kirjoittaneen viestin vasta kun kerroit että se loukkasi. Mitäs jos mies kuitenkin kirjoitti sen viestin ihan itse ja nyt keksi jonkun hätävalheen että eihän se hän ollut!

No leikitään että mies käytti oikeasti tekoälyä keskustelemaan kanssasi. On sekin hiton loukkaavaa, että olette tunteneet vasta niin vähän aikaa eikä hän itse edes viitsi keskustella kanssasi, vaan pistää jonkun AIn höpöttämään puolestaan. Täysi tomppeli koko mies!

Ja Ap, on loppujen lopuksi turhaa ylianalysoida että mitä mites sanoi ja mitä sinä sanoit ja kuka käsitti sitä ja tätä. Seurustelujutut ovat tunne-elämän asioita, onneksi, eivät logiikan. Eli riittää, että ei tunnu hyvältä. Se on tarpeeksi painava syy lopettaa tapailu. Etkä ole miehelle mitään selityksiä velkaa.

Vierailija
199/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ootko vielä hengissä?

Miksei olisi?

Vierailija
200/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla epämukavaa ja negatiivisella tavalla hämmentävää heti alussa. Pään kuuluu tuossa kohtaa mennä sekaisin ihan muista syistä. Sama koskee muuten sitä kumppaniehdokastakin, jonka pitäisi nähdä kaikki sinun vikasi vielä vain söpöinä ja mielenkiintoisina. Ruusunpunaiset lasit tippuu joka tapauksessa aikanaan, mutta jos niitä ei ole alun alkaenkaan niin se on huono homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi