mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?
Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.
Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta. Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.
Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.
Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.
Kommentit (296)
Aivan järkyttävää, en ole ikinä kuullut vastaavasta ja mulla on sentään ihan pirusti kokemusta miehistä ja deittailusta
N 45
Jos mies alkaa esittää toiveita mun ulkonäön suhteen, niin vaihtoon menee. Yks ääliö huomautti toisilla treffeillä, että voisin meikata enemmän. Tyyppi itse oli hyvinkin rennosti pukeutunut. Jos olisi ollut kauluspaidassa tms, niin olisin ymmärtänyt. Vähän sama kuin mies tykkää posliinista (ja siis kertoo sen), mutta itsellään on kauhea puska.
Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.
Jaha, ja nyt on varoituslippuja liehunut ihan kunnolla, mitäs sitten luulet että pitäisi tehdä...
Ystäväni: Jos tämä ei ole provo, ota ETÄISYYTTÄ HETI sillä tuo ihminen tuhoaa sinut !!
Jos ei jutut käy hyvin yksiin, niin unohda sellainen ukko.
Ehdottomasti väärä ihminen . Älä jatka suhdetta. Kyllä itsekin sen tiedät tuosta hämmennyksestä jonka tämä mies aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.
Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D -ap
Luiskaan ja seuraavaa vaan kehiin. Meressä riittää kaloja.
Tapailin hetken tuollaista miestä ja yhtäkkiä hän ghostasi mut. Tinderissä kertoi biossaan että Etsii vain parasta... Sitten otti taas yhteyttä ja näimme. Arvosteli mua juuri samalla tavalla kuin sua ap. Oli myös älykkö mutta ilkeä ja vaativa. Haukkui myös mm. Rintojen kokoa! Emme enää tavanneet. Siellä se pyörii edelleen tinderis etsimässä parasta! Neuvoni on että tuollainen käytös vain pahenee ajan kanssa joten älä enää tapaa tätä miestä. Haluaa kontrolloida sua.
Tosi paljon punalippuja.
Mä tapasin muutaman kerran aika oudon miehen. Jälkikäteen ajateltuna ihme kontrollihahmo. Oli armeijassa töissä joku tiedustelusiviilitutkijs tai jotain (ja puhui työstään koko ajan 'sä tajuat etten mä voi kertoa sulle paljoakaan'). No parin tapaamisen jälkeen oltiin sopimassa taas tapaamista niin eikös herra jotenkin yrittänyt painostaa että 'laita seuraavalla kerralla jotain uniformaista, tai kravatti ainakin'. No selvää että sai jäädä hyypiö ilman treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D -ap
Ghostaaminen on epäkohteliasta, mutta tässä tapauksessa pitäisin sitä vaihtoehtona. Tuossa kohtaa pitäisi olla kevyttä ja mukavaa.
Onko ap:lla kokemusta seurustelusta, etkä ole saanut vastaavaa palautetta? Eikös seurustelunpitäisi olla helppoa ja mukavaa?
Kuulostaa että mies on käynyt jossain terapiassa ja puhelee sen termein vähän väärässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
ehkä neljä tai viisi -ap
Peräänny nyt kun voit, tuo ei kuulosta normaalilta ollenkaan.
Ehkä tällaisen tyypin voisi vain dumpata tekstiviestillä. Ja sitten estot päälle. Voi jäädä vainoamaan. Ole jämäkkä mutta varaudu. Ei tuollaista ylianalysointia kukaan jaksa, lisäksi tuollainen tunteiden vatvominen on tosi epätyypillistä miehille, jollain kirjolla ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat miehelle ja kerrot jutun olevan ohi etkä suostu tapaamaan enää. Et ole hänelle sitä velkaa muutaman tapaamisen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän painottaa. Ei sulla ole mitään velvollisuutta osallistua mihinkään keskusteluihin. Viestillä vaan poikki, et halua enää tavata. Jos tinkaa syytä, voit kertoa nuo syyt mitkä oot tännekin kirjoittanut.
Yyyh, kuulostaa tosi sairaalta. Kuinka monta kertaa ootte nyt sit tavanneet?