Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.

Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta.  Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.

Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.

Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.

Kommentit (296)

Vierailija
201/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupu

Vierailija
202/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvisi että viesti oli tekoälyn tekemä kun mies itse kertoi, kun sanoin että viesti ei tuntunut minusta hauskalta. Ei sen ilmeisesti ollut tarkoitus loukata mutta se oli ikään kuin parodia minusta ja harrastuksestani. En vain ymmärrä miksi ihmeessä joku tekee noin, vielä uuden tuttavuuden kanssa, ja ei sano jo viestin yhteydessä että hei tämä ei ole sitten minun laatimani. Silloin olisi mahdollisuus, että vastaanottaja myös käsittäisi sen edes jotenkin oikein.

Ja nyt kun olen tätä koko kuviota sulatellut, niin monessa kohtaa hän on ollut loukkaantunut jostakin, mitä minä olen sanonut, mutta toisin päin sama ei ole tuntunut pätevän. Esim. kun hän kertoi, että haluaisi vain edetä tässä suhteessa ja jotenkin pystyä olemaan täysin oma itsensä jne. ja minä sitten vastasin siten, että toki toivon että hän voi olla oma itsensä ja että mikä siinä sitten on syynä ettei voi jne. Ja jatkoin, että itse tutustun hitaasti ja olemme mielestäni jo puhuneet monista asiosta, joita en yleensä näin nopeasti puhu uuden tuttavuuden kanssa. Niin hän otti sen loukkauksena, että aloin "ratkaisemaan" asiaa sen sijaan, että olisin jotenkin vain ollut että "hienoa kun kerroit". Tuollaiseen puuttuminen on mielestäni ajankohtaista aika paljon pidemmän suhteen jälkeen, eikä muutaman treffikerran kohdalla. Sitten kun hän alkoi käymään läpi miten minun olisi pitänyt reagoida jne ja pahoittelin, mutta olin tyyliin itku kurkussa, niin hän vain kummasteli että mikä mulle tuli. Ei siinä mitään, jos vaikka 6kk tai vuoden kohdalla sanoo asiasta, jos se on jatkuva käytösmalli, joka aiheuttaa ongelmia, mutta mitä helvettiä.....

-ap

Käsittämätön tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ootko vielä hengissä?

Miksei olisi?

Jos hän esim. erehtyy menemään tapaamaan tätä tyyppiä jättääkseen sen. Hän voi päätyä perunakellariin.

Vierailija
204/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, yksi tunnusmerkki narsistista on se, että suhteet alkavat salamavauhdilla ja että niissä kerrotaan jo aluksi niin henkilökohtaisia asioita, että itseäkin hämmästyttää.

Tuo, että viiden tapaamisen jälkeen on kuin olisitte suhteessa ja siinä suhteessa on jopa jo tapahtumia, on todella huolestuttavaa.

Ja aina, kun huomaat ihmetteleväsi, miksi avaudut liikaa uudelle tuttavuudelle, juokse!

Vierailija
205/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuupa olevan sitä vääntöä oiekin olan takkaa. puolin ja toisin ja varsinkin toisin puolin.

Vierailija
206/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riittäisi syyksi lopettaa tapailu jo pelkästään tämä " Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt", nuo muut ukon aivopierut ja perceilyt siihen vielä päälle, niin en edes ymmärrä, mitä enää mietit. Laita vaan tekstari, että kiitos, mutta ei kiitos, ei sun tarvi selitellä mitään. Jääköön keskenään psykologisoimaan itseään.

Vierailija
207/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla riittäisi syyksi lopettaa tapailu jo pelkästään tämä " Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt", nuo muut ukon aivopierut ja perceilyt siihen vielä päälle, niin en edes ymmärrä, mitä enää mietit. Laita vaan tekstari, että kiitos, mutta ei kiitos, ei sun tarvi selitellä mitään. Jääköön keskenään psykologisoimaan itseään.

Jätä tyyppi, ennen kuin satutat itseäsi enempää!

Vierailija
208/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tässä ketjussa ovat sitä mieltä, että ukko pitää jättää ja heti. Eikä naamatusten.

Harvinaisen yksimielistä tällä kertaa.

Vierailija
209/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tässä ketjussa ovat sitä mieltä, että ukko pitää jättää ja heti. Eikä naamatusten.

Harvinaisen yksimielistä tällä kertaa.

Joo, ei pidä antaa ukolle mitään mahdollisuutta tapaamiseen ja manipuloimiseen. Ap jo pyydellyt syyttä anteeksi käytöstään, joten selvää on, että ukko jatkaa samaa kieroa manipulointiaan.

Vierailija
210/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuu sit kertoo ku jätit miehen ja mitä mies sanoi.

Vierailija
211/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Olin viisi vuotta naimisissa ns. vaikeahkon miehen kanssa. 

Vierailija
212/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, omnittelut, että tunnistit jotain olevan pielessä ja kuuntelit vaistojasi. Tässä kohtaa moni tukahduttaa ja järkeilee oudot tuntemuksensa pois, koska on niin outoa, eikä ymmärrä, mistä on kyse.

Mieti myös, ovatko miehen rakastumispuheet oikeasti linjassa sen kanssa, että olette tunteneet vasta hetken. Hän saattaa "rakastaa" sinua hetkessä - siksi, ettei hänellä ole väliä kuka sinä olet vaan sillä, millaiseksi hän aikoo kouluttaa sinut.

Vierailija
213/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamilla treffeillä käynyt ja huomannut, että huumorintaju ei kohtaa ja mies matkii aloittajaa ja joudutte keskustelemaan, kuinka "toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan"?

En ole treffailun asiantuntija, mutta jos tuossa vaiheessa noin hankalaa (ainakin minun korvaani kuulostaa hankalalta), niin parempi siirtyä uusiin tuttavuuksiin? Kyllä maailmassa on niitäkin ihmisiä, joiden kanssa asiat ei tunnu hankalilta.

Vierailija
214/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisia miehiä on niin paljon nykyään? Vai tuodaanko asiat nykyään enemmän vain julki? Naisia tämän tyyppisissä suhteissa on vähän, ei tällä palstallakaan miehet kirjoittele vastaavia creepyjä kokemuksia naisista, vaikka miehet tälle palstalle kirjoittelevat.

Osa näistä suhteista jatkuu selvästi siksi niin pitkään, että naisella ei ole kokemsuta suhteista ja kun suhde alkaa noin 25v, pidetään siitä kiinni kynsin hampain vaikka olisi minkälaista henkistä (& fyysistä) väkivaltaa ja loputonta (taloudellsita) hyväksikäyttöä. Toinen syy on turvallisuuden tunne, kun kotona saanut vastaavan isästään miehen mallin, sitä on helppo jatkaa parisuhteessa moisen öykkärin kanssa.

Paljon hyvää analysointia, ja toivottavsti ap jättää miehen ja etsii parempaa, häntä arvostavaa ja kunnioittavaa seuraa. Noin käyttäytyvä mies ei naista ansaitse.

Vierailija
215/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun exältä, mutta se on jo naimisissa ja nyxän kanssa lapsikin. Jossei sitten valehtele olevansa sinkku. Se on vaarallinen ja jää vainoamaan  nää miehet voi näyttää nössöiltä ja olla olla tykättyjä muuten, mutta parisuhdevampyyrejä.

Vierailija
216/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen kaveri syytti exäänsä narsistiksi ja uusissa suhteissa hän kaivaa heti alussa juuri tuolla ap:n kuvaamalla tavalla "narsistisia" piirteitä kumppaniehdokkaista esiin eli hän tekee ns. empaattitestausta ja jos vaikka jokin tunnetila huomioidaan väärin, syyttely alkaa. Myöhemmin olen ymmärtänyt, että hän tulkitsee ihmisen normaalit piirteet ja käytöksen narsistiseksi ja hän todella niistää perusempaattisestakin ihmisestä ne huonot puolet esiin omalla käytöksellään ja manipuloinnillaan, jotta pääsisi syyttämään toista. Samalla skannaa, että onko joku ehdokas riittävän sinisilmäinen, jotta voisi ryhtyä suhteeseen, jossa voi käyttää toisen kiltteyttä hyväkseen. Hän itse uskoo olevansa empaatti, mutta tyyppi on suurella todennäköisyydellä itse narsisti tai muu persoonallisuushäiriöinen ja syyttää muita jo etukäteen persoonallisuushäiriöisiksi, ettei oma kamaluus paljastu. Kumppaniksi kelpaa kynnysmatto, jota pääsee manipuloimaan rauhassa. Tässä ei ole kyse heterosuhteista, mutta pointti sama. Juokse ap!

Vierailija
217/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan tavannut minun tinderdeitin, jota ei edes kerennyt tapahtumaan. 

Kummallakin oli niin paljon kiireitä, asuttiin ja työskenneltiin eri puolilla Helsinkiä, ettei ollut mahdollista nähdä hetkeen, joten ehdotin "pikatapaamista" eli otettais kahvit jostain ja käveltäis paikasta A paikkaan B, kokousten välissä. 

Siinähän kerkeis tutustumaan ja näkemään kannattaako pitkittää yms. Mä oisin tykännyt tuosta. 

Mies sanoi: Töykeetä ettei sinulla ole halua nähdä minua pidempään. 

No minun mielestä pikatapaaminen on parempi kuin ei tapaamista ollenkaan. 

Vierailija
218/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oot varmaan tavannut minun tinderdeitin, jota ei edes kerennyt tapahtumaan.  Kummallakin oli niin paljon kiireitä, asuttiin ja työskenneltiin eri puolilla Helsinkiä, ettei ollut mahdollista nähdä hetkeen, joten ehdotin "pikatapaamista" eli otettais kahvit jostain ja käveltäis paikasta A paikkaan B, kokousten välissä. Siinähän kerkeis tutustumaan ja näkemään kannattaako pitkittää yms. Mä oisin tykännyt tuosta. Mies sanoi: Töykeetä ettei sinulla ole halua nähdä minua pidempään. No minun mielestä pikatapaaminen on parempi kuin ei tapaamista ollenkaan. "

Ihmisestö tietää alle 30 sekunnissa haluaako jatkaa sen kanssa. Kahvien junti riittää vallan mainiosti eikä jää roikkumaan/ tarvitse keksiä syitä häipyä.

Vierailija
219/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mä sanoisin tuollaiselle tyypille, että kuule, sä etsit selvästi tosi sensitiivistä kumppania ja mä olen enemmän tällainen poikki ja pinoon -ihminen. En osaa ottaa sua riittävällä herkkyydellä huomioon, onhan se tässä jo nähty. Loukkaisin vain sinua tahtomattani enemmän ja enemmän jos jatkettaisiin, joten paras että lopetetaan tähän. En ole oikea ihminen sulle. Olet ihana ja herkkä ihminen, olen varma että löydät upean naisen. Mä oon vähän tällainen karvahattumalli, olet ansainnut enemmän! 

En kyllä menis sanoo mitään tällaista. Tästähän mies saa aikaiseksi viiden tunnin maratonkeskustelun.

Eihän siihen maratonkeskusteluun tarvitse lähteä mukaan.

Vierailija
220/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvisi että viesti oli tekoälyn tekemä kun mies itse kertoi, kun sanoin että viesti ei tuntunut minusta hauskalta. Ei sen ilmeisesti ollut tarkoitus loukata mutta se oli ikään kuin parodia minusta ja harrastuksestani. En vain ymmärrä miksi ihmeessä joku tekee noin, vielä uuden tuttavuuden kanssa, ja ei sano jo viestin yhteydessä että hei tämä ei ole sitten minun laatimani. Silloin olisi mahdollisuus, että vastaanottaja myös käsittäisi sen edes jotenkin oikein.

Ja nyt kun olen tätä koko kuviota sulatellut, niin monessa kohtaa hän on ollut loukkaantunut jostakin, mitä minä olen sanonut, mutta toisin päin sama ei ole tuntunut pätevän. Esim. kun hän kertoi, että haluaisi vain edetä tässä suhteessa ja jotenkin pystyä olemaan täysin oma itsensä jne. ja minä sitten vastasin siten, että toki toivon että hän voi olla oma itsensä ja että mikä siinä sitten on syynä ettei voi jne. Ja jatkoi

Tavallinen nettimies. Pelaa varmaan videopelejä jatkuvalla raivoviestinnällä ja kirjoittelee foorumeilla muiden tunnevammaisten kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme