Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.

Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta.  Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.

Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.

Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.

Kommentit (296)

Vierailija
141/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa kuiva akka. Jätä mies paremmille ja etsi itsellesi kaltaisesi huumorintajuton niuhottaja.

Vierailija
142/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto, kuulostaa kamalalta. Aivan kuin joku vanhempi henkilö, joka opettaa tyttöä tavoille.

Lähde menemään jos noin moni asia vaivaa jo tässä vaiheessa. Kannattaa kuunnella näissä asioissa intuitiota, sillä se on usein oikeassa, eikä todellakaan ole mikään turha tunne.

Ei se ole vahinko. Moni pitää ovia auki, jotta läksyttäjä pääsee sisään. Joten sitä kannattaa aina kokeilla. Katseltiin kaksinkerroin kulkevaa narkkia kokeilemassa kaikkia parkkipaikan autonovia systemaattisesti. Jotenkin tuli mieleen tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on trolli. Sama kirjoittaja kirjoittaa aloituksia aina välillä. Plussaa että kirjoittaa hyvin ( tunnistettava tapa) plus on hyvä keksimään vähän erilaisia aiheita kuin palstalla yleensä on.

Sillä ei oikeastaan ole väliä, koska aloituksen kaltaisia tapailukumppaneita todellakin on olemassa. Samoin naisia joilla on huono itsetunto ja menevät helposti siihen lankaan, jossa mies saa jatkuvasti kumppaninsa epäilemään itseään ja kuvittelemaan tekevänsä jotain väärin.

Vierailija
144/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
145/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tuosta teidän suhteestanne tule mitään. Se on itsestään selvä asia. Teidän älykkyys on niin kaukana ,kuin itä lännestä. Ei kumpikaan muutu siinä asiassa, eikä ole tarpeenkaan. Lopettakaa heti tapailu, muutoin joudut kaiken aikaa kuuntelemaan huomautuksia kaikesta mitä teet, tai miten käyttäydyt. 

te kumpikin tarvitsette vertaisenne kumppanin. 

Jos älykkyysosamäärässä on 20-30 ero ,on yhteiselo huippurasittavaa.

Vierailija
146/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutaman sellaisen miehen joista tunnistan jotain samaa kuin tuosta kuvauksesta. He ovat älykkäitä tapauksia jotka kykenevät keskustelemaan tunteista, ja saattavat toisinaan olla hyvinkin empaattisia. Mutta isoimpia red flageja näissä miehissä on taipumus heittää välillä hyvinkin loukkaavia vitsejä, jotka eivät naurata ketään vaan nimenomaan loukkaavat. Ja sitten taas joissakin tilanteissa kyse ei edes ole vitsistä, vaan he mielestään sanovat asiat vain suoraan niin kuin ne ovat, eikä heitä haittaa se että heille suututaan asiasta.

Omasta mielestäni vitsi on epäonnistunut, jos se loukkaa eikä naurata. Ja tiettyyn rajaan asti on hyvä puhua asioista suoraan, mutta ihan kaikkea ei vain voi kaikissa tilanteissa sanoa ääneen.

Voi olla että kyse on harmittomasta tapauksesta, jolta vain on käytöstavat hukassa. Mutta samalla kyllä myös vähän huolettaa, voiko kyseessä olla sittenkin todella sairas tapaus.

Lähtökohtaisesti kenelläkään ei pitäisi olla minkäänlaista tarvetta "vääntää vitsiä" toisen luonteesta, sanomisista, ulkonäöstä tai mistään ns. henkilökohtaisesta ominaisuudesta. Se on selkeästi joko todella epäonnistuneen kasvatuksen tai kieroutuneen luonteen tulosta. Useimmiten tällaiset ihmiset eivät kestä mitään itseensä kohdistuvaa pilkkaa vaikka viljelevät sitä toisille jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
147/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Ei sinun tarvitse suostua mihinkään maratonkeskusteluun. Puhelimessa on ihan tarkoituksella punainen luuri, se on tarkoitettu puhelun lopettamiseen.

Vierailija
148/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huonon itsetunnon merkki, kun alkaa heti huomauttelemaan toisen ominaisuuksista. Jotain epätasapainoa. Kannattaa kiertää tuollaiset kaukaa.

Vierailija
149/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kauniista naisesta epävarma mies yrittää löytää heikkouksia kohentaakseen huonoa itsetuntoaan ja päästäkseen yliotteeseen. Tuo on tuttu asia. 75 % miehistä tuntee epävarmuutta kauniin naisen edessä.

Vierailija
150/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto, kuulostaa kamalalta. Aivan kuin joku vanhempi henkilö, joka opettaa tyttöä tavoille.

Lähde menemään jos noin moni asia vaivaa jo tässä vaiheessa. Kannattaa kuunnella näissä asioissa intuitiota, sillä se on usein oikeassa, eikä todellakaan ole mikään turha tunne.

Ei se ole vahinko. Moni pitää ovia auki, jotta läksyttäjä pääsee sisään. Joten sitä kannattaa aina kokeilla. Katseltiin kaksinkerroin kulkevaa narkkia kokeilemassa kaikkia parkkipaikan autonovia systemaattisesti. Jotenkin tuli mieleen tästä.

Kerran näin kokeilevan salaa kalliin auton ovea. Sanoin, että sinullahan se on hieno auto, on hyvä kokeilla, että on varmasti lukossa. Tyyppi hävisi nopeasti takavasemmalle.

151/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei, lopeta tapailu heti. En osaa sanoittaa tuota ihmistyyppiä mutta tunnistin mun exän. Hänen omat tunteet on ne tärkeät, jos et reagoi niihin kuten hän haluaa olet hirveä ihminen, mutta hän saa vitsailla ja pilkata sua ihan vapaasti.

Eli narsisti. Simple as that. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
152/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa raskas tyyppi. En jaksas katella, mut jos sä jaksat ni mikäs siinä.

153/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin tuollaiselle tyypille, että kuule, sä etsit selvästi tosi sensitiivistä kumppania ja mä olen enemmän tällainen poikki ja pinoon -ihminen. En osaa ottaa sua riittävällä herkkyydellä huomioon, onhan se tässä jo nähty. Loukkaisin vain sinua tahtomattani enemmän ja enemmän jos jatkettaisiin, joten paras että lopetetaan tähän. En ole oikea ihminen sulle. Olet ihana ja herkkä ihminen, olen varma että löydät upean naisen. Mä oon vähän tällainen karvahattumalli, olet ansainnut enemmän! 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
154/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Jos menee pitkäksi se keskustelu, niin sanot vaan että kiitos nyt riittää ja lähdet pois. Mieti missä paikassa olette silloin että pääset helposti sieltä poistumaan.

Vierailija
155/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap. olla hyvin outo tapaus.  nepsy?

Vierailija
156/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen huumori on tärkeää ja myöskin yhteinen näkemys siitä, kuinka paljon haluaa kaikkea analysoida.

Vuosikaudet sitten eräs tyyppi kertoi erostaan. Hän ei enää jaksanut sitä, että ihan kaikki piti analysoida perin ja pohjin: Kun jokin onnistui, piti pohtia, miksi se meni hyvin ja sama tietysti, jos oli ollut riitaa.

Vierailija
157/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Varsinkaan kun olette tavanneet vasta muutaman kerran. Ei heti suhteen alussa kuulu heittää kaikkia omia tuntemuksiaan toisen niskaan. Jos on käyty treffeillä 4 kertaa niin ei silloin ole vielä käynnissä pitkä parisuhde. Tuossa vaiheessa vasta tutustutaan.

Vierailija
158/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mä sanoisin tuollaiselle tyypille, että kuule, sä etsit selvästi tosi sensitiivistä kumppania ja mä olen enemmän tällainen poikki ja pinoon -ihminen. En osaa ottaa sua riittävällä herkkyydellä huomioon, onhan se tässä jo nähty. Loukkaisin vain sinua tahtomattani enemmän ja enemmän jos jatkettaisiin, joten paras että lopetetaan tähän. En ole oikea ihminen sulle. Olet ihana ja herkkä ihminen, olen varma että löydät upean naisen. Mä oon vähän tällainen karvahattumalli, olet ansainnut enemmän! 

:D

Vierailija
159/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

En tiedä tuo tyyppi on mutta koska on vaara että se on patologinen tapaus, niin ohje on: Älä ala neuvotteleen!

Se mitä Kaffebulla ehdottaa on avoin kutsu.

Vierailija
160/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee pitkäksi se keskustelu, niin sanot vaan että kiitos nyt riittää ja lähdet pois. Mieti missä paikassa olette silloin että pääset helposti sieltä poistumaan.

Mä en suosittele, että ap menee tapaamaan miestä jättääkseen tämän. Ei mitään järkeä tässä tilanteessa ja kun ovat tavanneetkin vasta viisi kertaa. Puhelimessa vain jättö ja sitten estot päälle. Ja jonosta seuraava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän