Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työssäkäyviä voitaisiin tukea enemmän? Puhutaan jo eläkeiän nostostakin 70:een.

Vierailija
07.10.2025 |

Työelämä vetää kyllä kaikki mehut. Vapaalla sitten sportataan, että jaksetaan tehdä niitä töitä. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmätiä. Jotain tukiavustuksia?

Vierailija
2/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jos pystyisi itse vaikuttamaan työaikoihinsa jaksaisi paremmin, 2. tukea pitäisi saada fysiotetapeutilla käynteihin, auttaa paljon jaksamisessa, 3. vanhemmiten pitäisi voida siirtyä lyhyempään työaikaan jaksamisen mukaan, samoin tietysti jo pikkulapsiaikana pitäisi voida vähentää työtunteja tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan vain palkkaa ei verottaisi niin paljoa? Kummasti helpottaisi elämää kun joskus olisi edes hieman ylimääräistä kuun lopussa.

Vierailija
4/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jossain vaiheessa sallita eutanasia niille, jotka uhkaa jäädä yhteiskunnan elätiksi. Siinä sitä tukea nykyhallituksen tapaan.

Vierailija
5/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin työuransa lopussa olevien ihmisten pitäisi jäädä eläkkeelle. jotta työmarkkinoille tulevilla nuorilla olisi työpaikkoja

Vierailija
6/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43- vuotias ja ollut työelämässä teinistä saakka. Muutin vanhempien alkoholismin vuoksi pois kotoa kun olin 16 ja tein illat ja viikonloput siivoustöitä jotta sain maksettua vuokran ja lukiokirjat jne. Asuin yhden omakotitalon yläkerrassa jossa ei ollut edes omaa suihkua. 

Nykyään on kiva työ jossa ihan ok palkka mutta olen jo aivan poikki. Tuntuu käsittämättömältä että pitäisi jaksaa vielä montakymmentä vuotta. 

Ehdotan verokevennyksiä ja lyhennettyä työviikkoa. Mä olen valmis siihen että leikataan tuista. Vielä tähän ikään mennessä en ole saanut kuin lapsilisää, opintotukea ja opiskelijan asumislisää mutta kohta olen luultavasti itsekin jonkun sairauspäivärahan tarpeessa kun olen piiputtanut itseni loppuun. 

Vierailija
7/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennetty työviikko ja eläkeikä 60:een.

Vierailija
8/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43- vuotias ja ollut työelämässä teinistä saakka. Muutin vanhempien alkoholismin vuoksi pois kotoa kun olin 16 ja tein illat ja viikonloput siivoustöitä jotta sain maksettua vuokran ja lukiokirjat jne. Asuin yhden omakotitalon yläkerrassa jossa ei ollut edes omaa suihkua. 

Nykyään on kiva työ jossa ihan ok palkka mutta olen jo aivan poikki. Tuntuu käsittämättömältä että pitäisi jaksaa vielä montakymmentä vuotta. 

Ehdotan verokevennyksiä ja lyhennettyä työviikkoa. Mä olen valmis siihen että leikataan tuista. Vielä tähän ikään mennessä en ole saanut kuin lapsilisää, opintotukea ja opiskelijan asumislisää mutta kohta olen luultavasti itsekin jonkun sairauspäivärahan tarpeessa kun olen piiputtanut itseni loppuun. 

Mä olen valmis siihen, että leikataan sun palkasta ja eläkkeestä. Ihan kunnolla. Siihen päälle vielä vittumaisen ihmisen lisä ja empatiakyvyttömyys lisä, josta lisää miinusta. 

Ihmiset näkee täällä jo nälkää ja lapset elää köyhyydessä. Siitä sä olet itsekeskeisesti valmis leikkaamaan.

Ja sinä valitat kun sulla on töitä. Moukka. 

Vierailija
9/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan, että korona laski eliniänodotetta lähes kahdella vuodella. Onko näkynyt eläkeiässä?

Vierailija
10/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan nuoriso joutuu työleirille jos varastaa.  Ja heti päiväkodissa työtehtäviin kuten siivousta ja kokoomatehtäviä. Kudotaan tumppuja.  Ei mitään velttoilua enää.  

Vierailija
11/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset töihin vaan heti.  Mitään kouluja tarvi. 

Vierailija
12/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset töihin.  Vasikan syöttäminen onnistuu kyllä ja pyörän korjaaminen. 

Vierailija
13/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhä useampi elää jo nyt 100v, pitäisi eläkeikä ainakkn toimistotyössä jo nostaa 80-85 vuoteen. Fyysisessä työssä ehkä riittää joku 75v.

Vierailija
14/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jossain vaiheessa sallita eutanasia niille, jotka uhkaa jäädä yhteiskunnan elätiksi. Siinä sitä tukea nykyhallituksen tapaan.

Rasisti murhaaja sun perhe ensin. 

Vierailija
15/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vapautta päättää missä ja miten työnsä tekee, sellaisilla aloilla, joilla se on mahdollista.

Viittaa tällä mm. etätyön rajoittamiseen.

Vierailija
16/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos kuitenkin työllistettäisiin nuoremmat ensin. Massatyöttömyys ja hallitus häätää pienten lasten äidit ja vanhukset töihin sekä roudaa halpatyövoimaa ulkomailta. Äly hoi, miksi jätit meidät?

Vierailija
17/17 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko laskenut miten paljon nettopalkkasi pienenisi, jos ottaisit palkatonta vapaata? Meillä on tavallaan ja tahattomasti olemassa työssäkäyvien vapaata tukeva järjestelmä eli törkeä veroprogressio. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi