Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"
Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Mukava katsella. Kun tarvitsen apua, kysyn sitä
Mutta onko se jotenkin hirveän hankalaa vastata: Kiitos, katselisin vain! Minusta on hyvää palvelua kun myyjä kohteliaasti kysyy. Sehän on hänen työnsä!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille sopii tyypillisemmin se, että tervehditään vain. Suomalainen pyytää itse apua, jos tarvitsee. Monia haluaa katsella rauhassa itsekseen ja myyjä lähinnä häiritsee jos tulee kyselemään.
Höpö höpö, suomalainen ääliöaasiakas ei edes tervehdi, mulkoilee vihaisena ja poistuu kaupasta, ryntää avlle tai suoleen ulisemaan, ettei kukaan halunnut kaupassakaan auttaa. Onneksi meillä pikkukaupungissa asuu vielä ihmisiä, meillä kaupassa hyllyttäjätkin tervehtii ja minä tervehdin heitä, sana hei ei minulle maksa mitään, sen sanomalla saan hymyn ja vastaan hymyyn. Kassalle kun menen, sanomme molemmat tervehdyksen, on mukavaa lähteä iloisena kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esimerkiksi eilen Prisman myyjä oli siinä määrin k-pää juttuineen ettei minun todellakaan tee mieli olla heidän kanssaan vuorovaikutuksessa enempää kuin pakolliset.
Ja sinäkö et ole?
Minulle on ihan ok, jos kysytään. Sehän monesti jopa nopeuttaa asiointia, jos on etsimässä juuri tiettyä asiaa ja voi heti suoraan pyytää apua sen löytämiseen. Esim. itse ostin hiljattain kastelahjaa ja olin enemmän kuin tyytyväinen kultasepänliikkeen myyjän välittömään "voinko olla avuksi" kysymykseen. Olisin toki voinut itsekin mennä myyjän luo pyytämään apua, mutta tilanne meni luontevammin noin. Jos en olisi tarvinut apua, myyjä olisi voinut mennä sivummalle ja antaa minun katsella rauhassa. Se on äärimmäisen ärsyttävää, jos sanoo, että haluaa vain katsella ja myyjä rupeaa silti esittelemään tuotteita tai höpöttelmään joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjua lukee, muistaa olla vieläkin onnellisempi, että on tajunnut muuttaa pois Suomesta, noita -minulle ei saa puhua eikä minua saa tervehtiä- kusipäitä näyttää olevan liki kaikki suomalaiset. Hyi ollakaan,miten junttia sakkia suomalaiset ovat.
Suomalaiset ovat maailman junteinta sakkia, kaikista junteimmat ovat tässä ketjussa ulisemassa, että minulle ei saa kaupassa puhua. Hyi!
Ennen vanhaan oli parempi kun myyjältä pyydettiin katalogi ja sen perustella ostettiin tuotteet. Ei asiakkaan kuulu pystyä koskemaan tavaroihin ilman omistajaa
Jos en tiedä mistä etsiä niin tykkään. Muuten en
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjua lukee, muistaa olla vieläkin onnellisempi, että on tajunnut muuttaa pois Suomesta, noita -minulle ei saa puhua eikä minua saa tervehtiä- kusipäitä näyttää olevan liki kaikki suomalaiset. Hyi ollakaan,miten junttia sakkia suomalaiset ovat.
Suomalaiset ovat maailman junteinta sakkia, kaikista junteimmat ovat tässä ketjussa ulisemassa, että minulle ei saa kaupassa puhua. Hyi!
Tajuatko edes, että haukkumalla suomalaisia haukut samalla itseäsi. Sinäkin kuitenkin olet suomalainen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esimerkiksi eilen Prisman myyjä oli siinä määrin k-pää juttuineen ettei minun todellakaan tee mieli olla heidän kanssaan vuorovaikutuksessa enempää kuin pakolliset.
Ja sinäkö et ole?
Minä en yleensä kettuile asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo juntti suomalainen, joka ulisee tässä ketjussa siitä, että ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava katsella. Kun tarvitsen apua, kysyn sitä
Mutta onko se jotenkin hirveän hankalaa vastata: Kiitos, katselisin vain! Minusta on hyvää palvelua kun myyjä kohteliaasti kysyy. Sehän on hänen työnsä!
Tuputtavat EIVÄT jätä rauhaan. Sehän siinä onkin se ongelma.
En todellakaan halua, että myyjä tulee tarjoamaan heti apua, tervehtiminen on ok toki. Ja jos pysähtyy tarkemmin jotain vaatetta koskemaan niin hyökätään ja kysytään mitä kokoa olen, että voisi auttaa etsimään tai kehumaan että tuo väri sopisi minulle hyvin tms. Ja jos vielä sovituskopin takana kytätään ja huudellaan että onko hyvä tms. En yleensä palaa enää takaisin sellaisiin kauppoihin, joissa myyjät ovat yli-innokkaita, vaan ostan vaatteeni netistä tai isoista marketeista. Jos kerron myyjälle, että vain katselen, niin heidän pitäisi uskoa se. Osaan kyllä aina tarvittaessa pyytää sitä apua, ilman että sitä tyrkytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN
Ok... Miksi? Jos saa kysyä. Eikö se ole Kiusallista jos myyjä ei puhu sitten mitään?
Riittää että myyjä moikkaa, ja osoittaa näin että on huomannut minut ja on tarvittaessa apuna.
Minusta on mukava kun kysytään heti tarvitseeko apua, mutta en pistä pahakseni jos vain tervehditään. En tiedä miksi se avun tarjoaminen on monelle niin kamalaa, siihen voi vastata vain ei kiitos. Asia erikseen jos kyseessä on vilan tai vero modan myyjä joka tunkee melkein sovituskoppiin asti mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille sopii tyypillisemmin se, että tervehditään vain. Suomalainen pyytää itse apua, jos tarvitsee. Monia haluaa katsella rauhassa itsekseen ja myyjä lähinnä häiritsee jos tulee kyselemään.
Höpö höpö, suomalainen ääliöaasiakas ei edes tervehdi, mulkoilee vihaisena ja poistuu kaupasta, ryntää avlle tai suoleen ulisemaan, ettei kukaan halunnut kaupassakaan auttaa. Onneksi meillä pikkukaupungissa asuu vielä ihmisiä, meillä kaupassa hyllyttäjätkin tervehtii ja minä tervehdin heitä, sana hei ei minulle maksa mitään, sen sanomalla saan hymyn ja vastaan hymyyn. Kassalle kun menen, sanomme molemmat tervehdyksen, on mukavaa lähteä iloisena kaupasta.
Sinun kannattaisi opetella ymmärtämään että ihmiset ovat erilaisia. Tyypillinen suomalainen tykkää omasta tilasta ja omasta rauhasta. On omissa miettiessään. Minulle aistiyliherkkänä on todella raskasta, jos ruokakaupassakin jokainen työntekijä tervehtii. Ajatus katkeaa joka kerta ja se kuormittaa minua. Se on ominaisuus jolle en voi mitään. Toivoisin että edes ne ihmiset jätettäisiin tervehtimättä, joilla on kuulokkeet päässä ikään kuin merkkinä, että saisinko olla omissa oloissani kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspa kokemukseni mukaan kyllä törkeimmät asiakkaat tulevat muualta päin maailmaa, kuin Suomesta. Tai no tietyn ikäluokan naiset osaavat olla todella törppöjä puhelinpalveluun soittaessaan, mutta muutoin ollaan yleensä asiallisia.
Tuskin kukaan tykkää tyrkyttämisestä. Puhuminen ja keskusteleminen ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole junttia haluta tehdä ostoksia rauhassa. Tuo sinun kielenkäyttösi ja toksinen asenne erilaisuutta kohtaan on kyllä harvinaisen junttia. Hyvä jos olet muuttanut pois Suomesta.
Kiitos en tarvitse apua
jos roikkuu kannoilla lähden pois
Moni myyjä ei ymmärrä mitä tuo lause tarkoittaa, vaan jää pyörimään siihen viereen ja pahimmassa tapauksessa kommentoi "joo, siinä on tosi kaunis pusero nyt tarjouksessa" tai muuta turhaa.
t. eri