Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"

Vierailija
12.07.2024 |

Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii 

Kommentit (467)

Vierailija
461/467 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, täällä ei ole kuin yksi vaatekauppa ja sinne en halua mennä. Samaa huonolaatuista tavaraa kuin marketeissa, mutta siellä maksaa satasen enemmän. Siitä taittaa olla vuosi kun viimeksi kävin ja melkein pakolla minulle myytiin laadukas neule, oli muka tosi edullinen, vaikka maksoi lähes satase. Neule oli yhdellä vieraskäynillä ja aivan hirveän näköinen, ei siis kestänyt yhtä käyttökertaa. Marketista saa kolme samanlaista neuletta ja kestävät muutaman pesun, joten kierrän kaukaa tuon liikkeen.

Vierailija
462/467 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellinen: EN isoilla kirjaimilla.

Sama, mutta silti työnantajat tätä vaativat! Tulee semmoinen olo, että heti kuulustellaan millä asialla on liikkeellä. Sitten he kysyvät mitä tahdon ostaa, mutta mistä tiedän jos en vielä edes tiedä mitä siellä myydään!? Sitten en voi katsella enää rauhassa kun tiedän sen myyjän tarkkailevan minua, ja lähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/467 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että kysytään. Sehän kertoo, että palvelua löytyy tarvittaessa. Aina voi kieltäytyä. Paljon ikävämpää on, jos palvelua ei saa etsimälläkään.

Vierailija
464/467 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tapana huutaa isoon ääneen että TERVETULOA! Se on mielestäni mukava ja reipas tervehdys mutta ei edellytä asiakkaalta mitään toimenpiteitä/ ole muuten liian tungetteleva. 

Vierailija
465/467 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minua haittaakaan.  Jos etsin jotain tiettyä tai tarvitsen apua, kerron asiani.  Joskus sanon vain, ettöä taidan ensin vain katsella rauhassa.  Joskus sanon leikilläni, että ei minua varmaan kukaan voi tässä maailmassa auttaa.  Sinä olet huomaavainen myyjä, kun ajattelet tätä asiaa.  Toivottavasti et saa tylyjä vastauksia, koska tilanne voi joskus olla vähän kiusallinen molemmille.

Vierailija
466/467 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni ei haittaa, mutta kuulunkin varmaan vähemmistöön tässä asiassa. 

Vierailija
467/467 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on hyvä että myyjä kysyy. 

Siihen voin sitten vastata niin kuin asia on, yleensä mitä etsin, ja onko teillä sellaista. 

Jos en ole just heti ostamassa mitään, sanon suoraan, että katselen valikoimianne, jos sopii, ja tulen kyselemään jos tarvitsen lisätietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä